Esikoisen kohdalla tehtiin sektio - saanko sen uudestaan vai pitääkö synnyttää alateitse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa

Vieras
Synnyttäminen pelottaa. Esikoisen kohdalla päädyttiin sektioon, ei kuitenkaan synnytyspelkoni vaan vauvan perätilan vuoksi. Tavallaan siis "pääsin pälkähästä" sillä kertaa. Mutta nyt pelottaa. Onkohan minun mahdollista saada sektio? Vai onko useasta sektiosta haittaa? Sujuukohan normi synnytys aiemmasta sektiosta huolimatta ok..?

Minulla sujui ainakin :) Jännitti toki ja hiukan pelottikin kun oli uusi juttu mutta tosi hyvin meni :) Paraninkin tosi nopeaan,kun taas sektiosta makasin viikon sairaalassa ja olin älyttömän kipeänä eikä maitokaan noussut kunnolla.

kahden sektion jälkeen ei yleensä enää saa synnyttää alakautta,että mieti sitä ensin. Tottakai useammasta sektiosta on enemmän haittaa, leikkaus on aina riski,toipuminen hitaampaa ja myöhemmin voi tulla kiinnikekipuja ja muita. Sektion jälkeen voi synnyttää normaalisti,jos sektiosta kovin lyhyt aika niin seurataan toki sitä miten kohtu kestää supistukset.
Mut jos sektion välttämättä haluat niin eikun äitipolille itkemään,etköhän sen saa..
Terv äiti jolla kaks alatiesynnytystä ja yks sektio,ja se sektio oli kaikista kauhein

mulla yritettiin toisella kertaa alateitse, mutta synnytys pitkitty j aolisi ollut vielä kasvotarjonta, niin otettiin vauva ulos sektiolla. Jos ja kun vielä kolmas joskus tulee, se on automaattisesti sektio. Näin mulle sanottiin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kahden sektion jälkeen ei yleensä enää saa synnyttää alakautta,että mieti sitä ensin. Tottakai useammasta sektiosta on enemmän haittaa, leikkaus on aina riski,toipuminen hitaampaa ja myöhemmin voi tulla kiinnikekipuja ja muita. Sektion jälkeen voi synnyttää normaalisti,jos sektiosta kovin lyhyt aika niin seurataan toki sitä miten kohtu kestää supistukset.
Mut jos sektion välttämättä haluat niin eikun äitipolille itkemään,etköhän sen saa..
Terv äiti jolla kaks alatiesynnytystä ja yks sektio,ja se sektio oli kaikista kauhein

Näin. Itselläni on myös yksi hätäsektio takana, esikko ja kuopus tuli alateitse, eli oli siin välissä toi sektio. Olin älyttömän kipeä sen jälkeen kun taas normisynnytyksistä toivuin nopeammin.

Yhteistyössä