"Esittelyleikki" häissä, ehdotuksia kysymyksiksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaasona viikon päästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis mun mielestä tuo on tyhmäleikki nimenomaan siksi että suurin osa suomalaisista häävieraista EI tahdo olla esillä häätilaisuuksissa. Monilla nousee hiki otsalle jo kun häissä mainitaan jostain leikeistä..... niin miksi sitten pitää niitä vieraita kiusata, mä ainakin tahdon että mun häissäni on mukavaa kaikilla ja että ketään ei tunne oloaan tukalaksi odottaessaan jotain hiton leikkejä mihin kaikki pakotetaan osallistumaan. Jos on leikkejä niin niitten täytyy sitten olla vapaaehtoisia.

Jos ei edes maljaa pysty muiden nähden nostamaan, niin jääkööt kotia! Siellä juhlassahan joku voi tulla vaikka kysymään sulta jotain, iiks!

no jos tässäkin avauksessa kysyttiin ehdotuksia kysymyksiksi niin tavoitellaan varmaan jotain "hauskoja" tai vähän erikoisempia yhteyksiä joissa ihmiset on sulhasparin tavannut.... tyyliin nouskaa ylös kaikki jotka ootte dokannu sulhasen kanssa aamuneljään.
Ei pelkästään että "möttösen suku nousee ylös nyt ja niemisen nyt. Ja nyt vois nousta ylös jopen työkaverit......"

Jokainen tyylillään mutta mä ainakin haluan ottaa myös vieraani huomioon, ne ujoimmatkin, että mun häissä ei kenenkään tartte esittäytyä koko juhlakansalle sulhasen dokailukaverina tai morsiamen sinkkuystävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaasona viikon päästä:
Pöytien istumajärjestyshän jo kertoo, kuka kuuluu sukuun ;)

Ja onneton olet jos et tutustunut kehenkään hääjuhlassa, mutta unohda se esittely.

Olis tosi noloa vieraana, nyt sulhasen sukulaiset nouskaa seisomaan ja...

Siellä mitään istumajärjestyksiä ole. Istumajärjestyshän vasta typerä onkin.

Ja oli vähän hankala tutustua kun kaikki oli sellaista inside-juttua, mutta se ei nyt liity tähän.

Miksi menet häihin jos sua nolottaa näyttää kenen sukua olet?

Voi hyvä sylvi, huomaa että olet tosi nuori! Hanki vaikkapa Kultaisen käytöksen kirja noin ensialkuun, sieltä löydät häätavan, joka kunnioittaa vanhempia sukulaisia mm. istumajärjestyksellä!

Alkuperäinen kirjoittaja kaasona viikon päästä;21270327:
niin... kiitos vaan kaikille avusta
taas tulin taas tänne palstalle pahoittamaan mieleni...

Harmi, että näillä keskustelupalstoilla kirjoittelee juuri ne negatiivisimmat tyypit tuottaen pelkkää mielipahaa sille, joka rohkeutuu avoimesti pyytämään apua.

Olen ollut useissa häissä, joissa on tämänkaltainen esittelyleikki ollut. Ja mitä nyt joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, on se mielestäni ollut oikein hyvä, matalan kynnyksen ice breaker ohjelmaosioiden alkuun. "Leikin" tarkoitus ei ole niinkään esittelyssä, vaan sen tuomassa koko yleisön osallistamisessa. On toki ihmisiä, joille tämmöinenkin jännitys on sieltä syvimmästä suolesta, mutta heille lohdutukseksi, että aina saa myös jäädä penkkiin istumaan, ei sieltä kukaan tule ylös nostamaan.

Onpas täällä estynyttä porukkaa. Miten vaikeaa on nostaa se pylly ylös tuolista, kun pyydetään vaikkapa morsiamen polttareissa mukana olleita nousemaan? Olen itse ollut häissä, joissa tuollainen esittely"leikki" oli, ja mielestäni se oli oikein mukava - itse kun en ennestään tuntenut kuin oman tyttöporukkamme ja osan morsiamen sukulaisista. Tänä kesänä taas olin häissä, joissa ei minkäänlaista esittelyä ollut, ja kuulin monen "ihmettelevän" kuka kukin on. Itsekin kävin sulhaselta kysäisemässä, keitä muutamat vanhemmat henkilöt olivat. Ihan uteliaisuudesta. AP: Teit niin tai näin, aina se on täällä väärin päin. Valitettavasti. Sieltä omasta kuoresta tuleminen on joillekin suomalaisille vain niiiiin kamalaa. Itse ainakin pidän hyvällä maulla järjestetyistä hääleikeistä ja olen niissä innolla mukana.

• Tykkää
Reactions: Sisar Ponteva
Kuule, kukaan ei muista hetken päästä ketään! Älä järjestä tuollaista ohjelmaa, ketä luulet että se edes kiinnostaa!

Nehän onkin ihan huiput häät joissa 200 osittain toisilleen tuntematonta ihmistä istuu kädet ristissä kunnes booli kannetaan pöytään. Ne joita ei yhtään kiinnosta ovat varmaan jo jääneet kotiin.

Ja ap.n kysymykseen: tee kysymyksiä tyyliin "kuka on leikkinyt morsiamen kanssa", "kuka on kulkenut sulhasen kanssa kouluun" jne. Se nousee ylös, kuka näin on tehnyt. Ja kenenkäänhän ei ole pakko nousta jos ei halua!