ESPOOLAISET!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Etelä-Leppävaarassa on viihdytty jo vuosikausia. Palvelut lähellä, hyvät kulkuyhteydet. Erittäin hyvä alue, jos tykkää asua kerrostalossa. Päivähoitopaikat kiven alla, mutta missäpäs niitä paljon vapaina olisikaan. Lisäksi tietysti paljon liikennettä, mutta ei haittaa minua. :)

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Mulla on varmaan iso aukko sivistyksessä kun en ole koskaan käynnyt siellä Isossa Omenassa. Onko se sama kuin Jumbo tai Itis?

No ei nyt mikään järjettömän iso.. :D
Mä tykkään edelleen Isosta Ompusta, se ei ole järjettömän suuri kuten Jumbo tai Itis, mutta silti ihan kivoja kauppoja löytyy, uutena mm. Lush. :p

Olen asunut Espoossa jo 23 vuotta. Ja tykänny olen. Mielestäni hyviä alueita on esim. Leppävaara, Tapiola, Kilo, Lintuvaara. Huonona alueena pidän Espoon keskuksen aluetta. Itse olen asunut Kilossa (19 vuotta) ja viimeiset 4 vuotta Lintuvaarassa. Varsinkin Lintuvaara on todella rauhallista pientaloaluetta (mainiota lapsiperheille, joita täällä onkin paljon). Tosin talojen hinnat ovat pilvissä. Hyvät julkiset yhteydet ja palvelut lähellä. Suosittelen muuttoa Espooseen.

Asustellaan nykyisin Matinkylässä, kiva paikka. Palvelut lähellä samoin meri. Espoossa on niinkuin kaikissa paikoissa omat hyvät/huonot puolensa riippuen missäpäin asuu. Joissakin on rauhalisempaa, mutta palveluihin on matkaa. Toisaalla taas ollaan palveluiden lähellä, mutta joku ei tykkää kun populaa on niin paljon. Matinkylän lähellä "parempia" asuinalueita lienevät iirislahti ja nuottaniemi. Mutta siellä asunnot maksavatkin jo aikas paljon, johtuen osittain meren läheisyydestä , osittain että siellä suunnalla on enemmän omakoti/rivitaloja.

Ainakin Matinkylän ranta on ihan ok. Kiva siellä on käydä kesällä uimassa ja muksujen kanssa leikkipuistossa. Tosin porukkaa on paljon. Ja tosta nokkalan satamasta pääsee veneellä vasikkasaareen joka on ihana retkeilypaikka kesäisin.

Minä olen syntynyt Espoossa, ja nyt uudella kierroksella asunut täällä vuodesta -92, enkä muualle muuttaisi.

Minä voisin asustaa Tapiolassa, Mankkaalla, Sepänkylässä, noissa merenrantakaupunginosissa (Westend, Haukilahti, Laurinlahti, Soukka, Kivenlahti, Nuottalahti jne). En muuttaisi Espoon keskukseen, en vanhan Matinkylän kerrostaloihin, en Suvelaan.

Välttelisin myös alueita, joissa ei lähellä palveluita esim. Tuomarila olisi tälläinen. Niin ja itse haluan asua pientalossa, lähellä palveluita, ja hyvien kulkuyhteyksien äärellä. Sellaisia paikkoja löytyikin tuolta minun listaltani.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä olen syntynyt Espoossa, ja nyt uudella kierroksella asunut täällä vuodesta -92, enkä muualle muuttaisi.

Minä voisin asustaa Tapiolassa, Mankkaalla, Sepänkylässä, noissa merenrantakaupunginosissa (Westend, Haukilahti, Laurinlahti, Soukka, Kivenlahti, Nuottalahti jne). En muuttaisi Espoon keskukseen, en vanhan Matinkylän kerrostaloihin, en Suvelaan.

Välttelisin myös alueita, joissa ei lähellä palveluita esim. Tuomarila olisi tälläinen. Niin ja itse haluan asua pientalossa, lähellä palveluita, ja hyvien kulkuyhteyksien äärellä. Sellaisia paikkoja löytyikin tuolta minun listaltani.

Aikalailla peesaan tätä, paitsi ettei uusintakierros ole ainakaan vielä alkanut :D

Lisäisin vielä Latokasken ja Nöykkiön. Tillinmäessä oli ihana asua, mutta siellä tuskin on palvelun palvelua edelleenkään :whistle:

Olen kierrellyt noita Espoon rantoja, paras merenranta paikka pienten lasten kanssa on Toppelund, Westendin rannalla viihdymme myös, siellä on huomattavasti vähemmän ihmisiä kuin muualla. Matinkylä ihan ok, ja siellä plussana rannalla oleva leikkipaikka, Kivenlahden ranta, siinä kahvilan vieressä on äkkijyrkkä, ja ei siis sellaisena sovi pienien lapsien kanssa rannalla oleville.

Oittaalla Bodum-järven rannalla olemme myös usein, jos esim. tuulee, siellä on silloin lämpimämpää. Mutta hyvällä säällä kierretään kaukaa, siellä on silloin niin paljon sakkia, että omat lapset katoavat sinne muiden sekaan, ja paniikki iskee, vaikka silmä kovana vahtisit.

Westend on hieno, mutta hienoja alueita on muitakin, esim. Suvisaaristo on tosi hieno, Nuottalahdessa myös kalliita asuntoja, samoin kuin Haukilahden rannalla. Westendistä löytyy sitten myös ihan perusasuntojakin. Kalliita ovat ne asunnot, jotka ovat ihan rannalla tai niillä on iso hieno tontti.

Eikös tuo Westend ole Espoon kalleinta aluetta, näin luulisin. Alue ei ole tuttu. Ja jos rahaa riittää niin Kauniaisista (tosin ei ole Espoota, vaikka Espoon sydämessä onkin)löytyy pieneltä alueelta kaikki palvelut. Kivaa aluetta sekin, vaikkei olekaan merenrannalla.

Niin ja vielä, minä en muuttaisi Westendiin siksi, että se on hieno, vaan siksi, että rakastan merta. Ja jos rahaa olisi, ehdottomasti haluaisin asua paikassa, jossa voisin katsella ulapalle ja antaa hermojen levätä. Mutta haaveita vain, ainakin toistaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja saraste harmaana:
Eikös tuo Westend ole Espoon kalleinta aluetta, näin luulisin. Alue ei ole tuttu. Ja jos rahaa riittää niin Kauniaisista (tosin ei ole Espoota, vaikka Espoon sydämessä onkin)löytyy pieneltä alueelta kaikki palvelut. Kivaa aluetta sekin, vaikkei olekaan merenrannalla.

Ja vähän pienemmällä rahalla saa asunnon Espoon puolelta läheltä Kauniaisten rajaa, tällöin kaikki palvelut käytettävissä, itse asiassa kävelymatkan päässä. Ja täällä on kiva asua :) Rauhallista.

Etuovesta kun hakee, niin niitä kalliita asuntoja löytyy kyllä muualtakin, kuin Westendistä.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ex-Espoolaisena kehun kyllä Espoonlahtea/Kivenlahtea, kaikki tarpeelliset palvelut lähellä ja silti meidän makuun sopivan rauhallinen ja kiva. :)

Minä nykyisenä Espoonlahtelaisena kehun tietty tätä aluetta, hyvät palvelut, meri lähellä. Klobbenin uimaranta on musta paras tällä alueella. Lapsille löytyy kerhoja, puistoja, sisäseikkaillupuisto, uimahalli, harrastuksia, liikuntahallit, jäähalli jne.

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Espoo kuulostaa kyllä aika kivalta alueelta. Saas nähdä , isoja asioita aina nuo muutot!
Tietääkö joku kouluista, uimahalleista ym?

minä taisin sinulle jo kirjoittaa noista uimahalleista.

Espoosta näitä löytyy neljä. Espoonlahti, perushalli, nimenomaan uimareille hyvä. Tapiola, pienehkö, löytyy kuitenkin porealtaita 2, terapia-allas ja lastenallas, sekä höyrysauna. Leppävaara, myös perushalli, joka on menossa remonttiin ja viereen tulee uimala. Leppävaarassa mahtuu myös uimaan, ja siellä on siis vain lasten allas, ja 25 metrin rata. Espoon keskuksessa uimahallissa on terapia-allas, poreallas, ja vastavirtarata lasten altaiden ja 25 metrin altaan lisäksi. Jostain syystä tykkään tuosta vähiten ja Tapiolasta eniten, jos haluan oikeasti uida, menen Espoonlahteen tai Leppävaaraan.

Kouluista tunnen tasan yhden, sen jota oma poikani käy. Ja kouluja täällä on paljon, joten aika turha kommentoida varmaankin.

Joo, olen asunut ymmerstassa noin kilsan matkan päässä Kauniasten ostarilta. Tykkäsin kyllä muuten, mutta koska asuttiin Espoon puolella oli kaikki kaupungin palvelut(neuvolat, terv.keskus) Espoon puolella, siis Espoon keskuksessa. Ärsytti se matka, kun ei ollut aina autoa käytössä. Nykysin kai on just tullu joku lakiuudistus että lähikunnan palveluita voi käyttää? Tosin Ymmerstassa porukat käy jo nyt paljon Kauniaissa esim. koulua.

Espoossa ei ole kunnon keskustaa (kuten esim. Hki, Tampere, Jyväskylä ym.). Matkat kauppakeskuksiin voivat olla pitkiä - se ärsyttää. Paljon isoja rumia teitä, siis kehät ja liittymät.

Mutta viihdymme täällä kuitenkin omalla tutulla alueellamme tänne kotiuduttuamme.

Juu ja ei ole kauppaa ihan lähellä, mutta pieni ystävällinen kioski palvelee :).

No Ymmersta on minusta vielä huono vaihtoehto, itse asun huomattavasti lähempänä Kauniasen keskustaa. Lähin juna-asema on Kauniainen. Ja kunnalliset palvelut Espoossa toki, vähän ikävällä paikalla meidän näkökulmasta, mutta kun lapset on isompia harvemmin niitä palveluita käytetään.

Meillä lapset, ainakin nuo pienet mennevät ylä-asteelle Kauniaisiin, koska ruotsinkielinen yläaste on siinä lähempänä, ala-asteelle nuo menevät Smedsby:hyn. Esikoisen osalta täytyy opiskelu-lupa hakea. Päivähoitopaikkoja voi hakea naapurikunnan alueelta, se uudistus on astumassa juuri voimaan.

Meillä yhteydet on kyllä loistavat, eli joka paikkaan päästään useammalla bussilla ja junalla, jopa niihin neuvoloihin ja terveyskeskuksiin.

No ei Itikseen sieltä varmaan kauheesti aikaa mee. Säästyypä rahat (jos sitä nyt on) jos kaupat kaukana.
No, ukolla ei kyllä ole vielä duuni paikkakaan, mutt tuntuu että sen tänä aikana helposti saa.

Yhteistyössä