Espoon hyvät/huonot puolet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikäettei. Ollaan asuttu joskus Leppävääran vieressä ja ihan ok. Jotenkin väki siellä kokee olevansa "parempaa väkeä", mikä joskus vähän ärsytti. Samanlaisia ongelmia siellä kuin muissakin isommissa kaupungeissa, mutta asukkaat ei niitä huomaa. Kaikenkaikkiaan kuitenkin ihan jees. Ei tosin sen suurempaa eroa verrattuna helsinkiin, vantaaseen tai järvenpäähän (joissa kaikissa asuttu myös).

Perhepäivähoitajalle löytyy varmasti tarvetta!

Espoossa on valtavasti hyviä puolia, itse en haluaisi asua missään muualla.

Hyvät liikenneyhteydet, koulut, päiväkodit. Tarpeelliset ja tarpeettomat kauppapalvelut löytyvät.

Julkisten palveluiden puolella tulee miinusta pitkistä jonoista terveyskeskuksiin ja tiettyjen palveluiden vaikeasta saatavuudesta. Miinusta on varmaan myös asumisen kallius, mutta sitä se on pääkaupukiseudulla.

Minulle Espoo on tosiaan koti. Asun rauhallisella paikalla, kuitenkin kauppoihin, Kirjastoon jne kilometrin matka. Junalle myös kilometri. Lapsilla on erinomaiset koulut ja päiväkodit ja tunnen oloni myös turvalliseksi tuolla. Harrastusmahdollisuudet ovat mahtavat! Ja lisäksi vielä lähellä oleva meri.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;23800613:
Onko Espoossa hyviäkin puolia?

Samat hyvät puolet kuin muissakin tarpeeksi suurissa kaupungeissa: kauppojen kassoja ei tunne henkilökohtaisesti eikä heidän kanssaan tarvitse jäädä rupattelemaan, bussikuskeja ei tunne henkilökohtaisesti eikä heitä tarvitse edes tervehtiä ja muutenkin voi liikkua täysin tuntemattomana.

No kyllä siel espoossa on ihan samat hyvät ja huonot puolet kun missä tahansa muuallakin. Paljon vaikuttaa kyllä missä päin espoota asuu, Espoo on laaja alue. Pohjoisempana on enimmäkseen omakotialoalueita, mutta voi olla todella huonot yhteydet helsinkiin, eikä muuaalle yhteyksiä ollenkaan. Eteläisestä espoosta on hyvät yhteydet. Etelä-espoossa mitä lännemmäksi menee, sitä enempi näkyviä ongelmia. Näkyviä siinä mielessä että esim. Kivenlahdssa narkit on näkyvillä ostarilla, kun Westendissä ne piileksii vanhempiensa luksuasunnoissa piilossa. Näin kärjistetysti :D Jos hakee kaupunkimaisuutta, niin silloin lähimmäksi osuu tapiola, muuten espoosta ei saa kaupunkia tekemälläkään vaikka kaupungin statuksen onkin saanut. Espoolaisuudesta saa sitten kärsiä muualla etelä-suomessa, se kun yhdistetään heti citymaastureihin ja hulppeisiin merenrantahuviloihin.

HYI HYI JA HYI!! Asuin Espoossa ihan liian kauan ja kun muutin pois sieltä olin niin onnellinen... mutta aina kun joutuu käymään siellä niin heti huomaa ihmisistä että aha nyt tultiin Espoon puolelle :x

Itse ainakin täällä Leppävaaran kupeessa viihdyn, palvelut on lähellä mutta myös metsää ja lenkkimaastoa löytyy. Helsingin keskustaankin pääsee junalla reilussa 10 minuutissa. Enkä ole ihmisissä huomannut sen kummempaa vikaa kuin muuallakaan päin Suomea; eiväthän nuo tietysti ihan yhtä helposti tule vieraalle juttelemaan kuin kotiseudullani Joensuussa, mutta ei sitä aina kaipaakaan :)

Ja perhepäivähoitajaa varmasti tarvittaisiin, ainakin täällä omalla alueellani, jossa päivähoitopaikat alkavat olla kiven alla... Oma lapsi olisi menossa vuodenvaihteessa hoitoon ja kyllä mieluummin pph-paikan ottaisin hänelle jos vain sellaisia täältä löytyisi...

Mä rakastin Espoota! Ainakin Laajalahtea, jossa asuin kahden vuoden ajan. Hyvät yhteydet kaikkialle, niin Selloon, Tapiolaan kuin Helsingin keskustaankin.

Espoossa tuntui kunnan palvelut pelittävän paremmin kuin Helsingissä ja Espoosta löytyy ihania idyllisiä rauhallisia asuinalueita. Laajalahdessa muistan kummastelleeni kun ihmiset tarjosivat apuaan milloin missäkin asiassa.. Omien kokemuksieni perusteella Helsingissä ei tälläistä yhteisöllisyyttä ollut.

Espoo on kyllä mukava paikka asua, itse asun nuuksiossa ja täällä on todella hyvät maastot käyn koulua Järvenpäässä vaikka meen sinne junalla ja on yli tunnin matka :D