"etälapsella" omahuone?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko teillä varattu oma huone kodissanne jokatoinen vkl vieraileville lapsille?Tai,jos lapsenne käyvät isänsä luona,niin onko heille siellä oma/omat huoneet,vai missä nukkuvat/oleilevat?
 
Meillä lapsi käy äidillään eikä siellä ole heillä etälapsille (hänen miehellään 2 muuta vielä) omia huoneita.
Yhdelle hänen lapselleen joka asuu tämän äidin kanssa, on oma huone.Muttei lapsi kuulemma ole kotona juur koskaan.Eli tavallaan huone menee ihan hukkaan siellä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Miten vanhoja yhteiset lapsenne ovat? eivätkö he voi jakaa yhtä huonetta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Meidän kodinhoitohuone on kapea laattalattiainen huone, jossa mm. pesutorni, likapyykkikorit jne. Jos teillä on samanlainen, niin ei se lasten (tai aikuisten) nukkumapaikka ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Miten vanhoja yhteiset lapsenne ovat? eivätkö he voi jakaa yhtä huonetta?

Meidän lapset on 7 ja 5 tyttö ja poika,mutta koululainen on aina saanut esim.nukkua yksin,ei viitsisi alkaa nyt laittaa niitä nukkumaan samaan.
Minusta on myös nyt aika "hönttiä"pitää yhtä huonetta noin paljon tyhjiltään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Meidän kodinhoitohuone on kapea laattalattiainen huone, jossa mm. pesutorni, likapyykkikorit jne. Jos teillä on samanlainen, niin ei se lasten (tai aikuisten) nukkumapaikka ole.

Meidä "kodinhoitohuone"on tavallinen huone,laitalattiat jne..ainut miinus on,että sieltä kuljetaan mm.vessaan,kylppäriin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Se minkälaiseksi itse mielessäni käsitän kodinhoitohuoneen ei missään nimessä olisi paikka johon sijoittaisin ihmistä nukkumaan.

Omallani ei isänsä luona ole omaa huonetta, eikä hän varmasti sitä yhtään kaipaa, koska isänsä luona asuu kaksi tyttö, joiden seurasta omani pitää kovasti ja jakaa siellä ollessaan tyttöjen kanssa heidän huoneensa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Miten vanhoja yhteiset lapsenne ovat? eivätkö he voi jakaa yhtä huonetta?

Meidän lapset on 7 ja 5 tyttö ja poika,mutta koululainen on aina saanut esim.nukkua yksin,ei viitsisi alkaa nyt laittaa niitä nukkumaan samaan.
Minusta on myös nyt aika "hönttiä"pitää yhtä huonetta noin paljon tyhjiltään..

No voisiko olla että teidän yhteisillä lapsilla omat huoneet mutta kun etälapset tulevat teille niin he nukkuvat yhdessä toisen lapsenne huoneessa ja teidän lapset sitten ne muutamat yöt yhdessä?

Minusta kodinhoitohuone ei oikein sovellu makuuhuoneeksi, tai menkää te sitten sinne taittopatjoille miehesi kanssa ja annatte oman makuuhuoneenne etälasten käyttöön silloin kun teillä ovat :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Miten vanhoja yhteiset lapsenne ovat? eivätkö he voi jakaa yhtä huonetta?

Meidän lapset on 7 ja 5 tyttö ja poika,mutta koululainen on aina saanut esim.nukkua yksin,ei viitsisi alkaa nyt laittaa niitä nukkumaan samaan.
Minusta on myös nyt aika "hönttiä"pitää yhtä huonetta noin paljon tyhjiltään..

No, eivät nuo Etät enää varmaan kauaa teillä käy.Jos sen aikaa lähilapset asuis samassa huoneessa.
Ja voivathan he lainata viikolla toista huonetta, eikö?
Musta olis kaameeta ajaa tuon ikäiset lapset kodinhoitohuoneeseen.Pienemmät ehkä tykkäis ja voisivat pitää sitä kivana leikkinäkin.
Mutta tuo on aika selkee ele... :|

Älä sentään sinne aja.Josko pari, kolme vuotta "annatte" heidän olla vielä omassa huoneessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Meidän kodinhoitohuone on kapea laattalattiainen huone, jossa mm. pesutorni, likapyykkikorit jne. Jos teillä on samanlainen, niin ei se lasten (tai aikuisten) nukkumapaikka ole.

Meidä "kodinhoitohuone"on tavallinen huone,laitalattiat jne..ainut miinus on,että sieltä kuljetaan mm.vessaan,kylppäriin..

Ai että te muu perhe kuljette sen huoneen läpi vessaan missä osa lapsista nukkuu? Ei kuulosta kovin kivalta. Etekin kun nuo teinit tuppaa nukkumaan aamuisin hieman pidempään kuin vanhempansa ja nuoremmat sisarukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Meidän kodinhoitohuone on kapea laattalattiainen huone, jossa mm. pesutorni, likapyykkikorit jne. Jos teillä on samanlainen, niin ei se lasten (tai aikuisten) nukkumapaikka ole.

Meidä "kodinhoitohuone"on tavallinen huone,laitalattiat jne..ainut miinus on,että sieltä kuljetaan mm.vessaan,kylppäriin..

Voisiko vanhemmat sitten muuttaa sinne, silloinhan huoneongelma on ratkaistu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Meidän kodinhoitohuone on kapea laattalattiainen huone, jossa mm. pesutorni, likapyykkikorit jne. Jos teillä on samanlainen, niin ei se lasten (tai aikuisten) nukkumapaikka ole.

Meidä "kodinhoitohuone"on tavallinen huone,laitalattiat jne..ainut miinus on,että sieltä kuljetaan mm.vessaan,kylppäriin..

No eihän sellainen sovi kenenkään "omaksi" huoneeksi. Muuttakaa miehesi kanssa nukkumaan vaikka olohuoneeseen, muutaman vuoden pärjää varmaan niinkin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Meidän kodinhoitohuone on kapea laattalattiainen huone, jossa mm. pesutorni, likapyykkikorit jne. Jos teillä on samanlainen, niin ei se lasten (tai aikuisten) nukkumapaikka ole.

Meidä "kodinhoitohuone"on tavallinen huone,laitalattiat jne..ainut miinus on,että sieltä kuljetaan mm.vessaan,kylppäriin..

Voisiko vanhemmat sitten muuttaa sinne, silloinhan huoneongelma on ratkaistu?

Kyllä me muuten voitaisi sinne muuttaakin,mutta kun sänky ei mahdu siellä olemaan,aika pienihuone,jossa on nyt keinutuoli ja kirjahylly..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Meidän kodinhoitohuone on kapea laattalattiainen huone, jossa mm. pesutorni, likapyykkikorit jne. Jos teillä on samanlainen, niin ei se lasten (tai aikuisten) nukkumapaikka ole.

Meidä "kodinhoitohuone"on tavallinen huone,laitalattiat jne..ainut miinus on,että sieltä kuljetaan mm.vessaan,kylppäriin..

Voisiko vanhemmat sitten muuttaa sinne, silloinhan huoneongelma on ratkaistu?

Kyllä me muuten voitaisi sinne muuttaakin,mutta kun sänky ei mahdu siellä olemaan,aika pienihuone,jossa on nyt keinutuoli ja kirjahylly..

Mite teidän sänky ei sinne mahdu mutta teini-ikäisten sängyt mahtuisi? Kirjahyllyn ja keinutuolinhan voi sieltä siirtää pois teidän nykyiseen makuuhuoneeseen niin tulee tilaa.
 
Jos olisi meidän perheestä kysymys, laittaisin omat lapset omiin huoneisiin, mutta silloin kun etälapset tulevat käymään, pienempi muuttaa aina vierailun ajaksi isomman huoneeseen (tai toisin päin) ja etälapset saa käyttöönsä pienemmän huoneen.
 
Voisiko parvea rakentaa johonkin huoneeseen? Tai tuon koululaisen huoneeseen voisi tehdä parven, sellasen isomman jossa olis ison lapsen aarteet ja nukkumapaikka.Se alapuoli sitten olis yhteistä.

Mut hei,älkää nyt niitä etälapsia kodinhoitohuoneeseen dumpatko...
Kamalaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Meidän kodinhoitohuone on kapea laattalattiainen huone, jossa mm. pesutorni, likapyykkikorit jne. Jos teillä on samanlainen, niin ei se lasten (tai aikuisten) nukkumapaikka ole.

Meidä "kodinhoitohuone"on tavallinen huone,laitalattiat jne..ainut miinus on,että sieltä kuljetaan mm.vessaan,kylppäriin..

Voisiko vanhemmat sitten muuttaa sinne, silloinhan huoneongelma on ratkaistu?

Kyllä me muuten voitaisi sinne muuttaakin,mutta kun sänky ei mahdu siellä olemaan,aika pienihuone,jossa on nyt keinutuoli ja kirjahylly..

Mite teidän sänky ei sinne mahdu mutta teini-ikäisten sängyt mahtuisi? Kirjahyllyn ja keinutuolinhan voi sieltä siirtää pois teidän nykyiseen makuuhuoneeseen niin tulee tilaa.

No,ajateltiin ostaa heille taittopatjat esim.jotka saisi pois,kun niitä ei tarvita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
on kaksi etälasta ja heidän käyttöönsä on varattu yksi yhteinen huone (ei kauhean iso, mutta ihan hyvin toimii)

Meillä myös näin,mutta nyt nuo meidänkin yhteiset lapset tarvisivat omat huoneet(toisella on jo,mutta me nukumme toisen huoneessa),mietimme vain,että voisiko "etät"(15v ja pian 18v) nukkua meidän ns.kodinhoitohuoneessa,jos ostaisi sinne vaikka taittopatjat.....

Meidän kodinhoitohuone on kapea laattalattiainen huone, jossa mm. pesutorni, likapyykkikorit jne. Jos teillä on samanlainen, niin ei se lasten (tai aikuisten) nukkumapaikka ole.

Meidä "kodinhoitohuone"on tavallinen huone,laitalattiat jne..ainut miinus on,että sieltä kuljetaan mm.vessaan,kylppäriin..

Voisiko vanhemmat sitten muuttaa sinne, silloinhan huoneongelma on ratkaistu?

Kyllä me muuten voitaisi sinne muuttaakin,mutta kun sänky ei mahdu siellä olemaan,aika pienihuone,jossa on nyt keinutuoli ja kirjahylly..

Mut 15v:n ja 18v:n sängyt kuitenkin mahtuisivat, yleensähän 2 tavallista sänkyä vie enemmän tilaa kuin yksi parisänky? Ja kaikki tavarat ja vaatteet mitä heillä on mukana? Meillä kodinhoitohuoneella on käyttöäkin pyykinpesussa, lajittelussa jne.

Mut mun mielestä tosissaan ne 5v ja 7v lapset pystyvät vielä nukkumaan samassa huonesssa tai nuorempi vanhempien huoneessa. Vaihtoehtoisesti se ehdotettu malli että lapsilla on omat huoneet mutta etälasten viikonloppuina jätetään toinen huone näille. Taikka sitten vanhemmat muuttavat olohuoneeseen.

Jos jonkun täytyy sinne kodinhoitohuoneeseen muuttaa niin eikö sitten voisi sen kuopuksen laittaa sinne? Hänen sänkynsä varmaan parhaiten sinne mahtuisikin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Voisiko parvea rakentaa johonkin huoneeseen? Tai tuon koululaisen huoneeseen voisi tehdä parven, sellasen isomman jossa olis ison lapsen aarteet ja nukkumapaikka.Se alapuoli sitten olis yhteistä.

Mut hei,älkää nyt niitä etälapsia kodinhoitohuoneeseen dumpatko...
Kamalaa..

Jatkamme näin! Mutta ei tuo nyt ole ihan sellainen kodinhoitohuone,millaiseksi se mielletään.Ihan normi huone laajennus osassa,ainut on tuo läpikulku..
 

Yhteistyössä