etän kohtuuton vaatimus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja määä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kai tuo nyt niin hirveän kohtuutonta ole. Mutta tokihan se isäkin niitä vaatteita voi sinne hankkia, ei nyt nyt niiin kalliita ole että elarit pitää uudelleen laskettaa parin vaatteen takia.
Meillä on ainakin kylvetty kolmen ipanan vaatteita pitkin poikin kyläpaikkoja että kun ollaan mummulassa tai kummiloissa ja sattuu mehu kaatumaan tai tahtovatkin jäädä yöksi niin löytyy kamppeet kaapista.
En mä nyt parhaita ole näihin paikkoihin jättänyt mutta siistejä ja sellaisia että kehtaa liikkua ihmisten ilmoilla.

Meillä miehellä entuudestaan oli kaksi lasta kun tapasimme vuosia sitten. Silloin lapset olivat sen ikäisiä, että nuorempi oli juuri ekalle menossa. Mieheni ainakin oli hankkinut itse lapsille vaatteet, oli siis monen monta vaatekertaa, ulkovaatteet oli ainoat mitä ei ollut tuplina, ja yläasteikäisinä alkoivat tuoda omia vaatteita mukanaan, kun isin ostamia ei enää oikein käytetty (oma maku alkoi tulla mukaan kuvioon). Ei minusta mitenkään olisi kohtuutonta etäisän hankkia edes paria vaatekertaa omaan kotiin lapsia varten.

No, hyvänen aika, mitä avuttomuutta. Ostatte lapselle teidän kotiin omat varavaatteet ja ette anna niitä mukaan.

Hyvä, että kiertoa löytyy ja siskon vanhoja käytetään. Aplodit äidille.

Jokseenkin typerää ostaa vaatteita eikä sitten anna niitä murkun käyttää kuin täällä.en mä ainakaan laita sitä riisumaan nähdäkseni onko sillä mun ostamat pikkarit ja sukat ja sen jälkeen totea että riisut ne nyt pois kun mä olen ne sulle ostanut ja niitä et saa käyttää kuin meillä ollessa.Tottakai se haluaa ne uudet ja nätit pitää päällään.Ne vaatteet vaan katoaa ja sen jälkeen niitä ei koskaan täällä nähdä.Äiti oli sanonut että kiva kun on ostettu niin mun ei tarvitse.Siitä kertyy vuodessa melkoinen rahasumma kuitenkin kun täältä on laitettu polkupyörä,tietokone,kännykkä.Tottakai kannattaa kierrättää jos mahdollista mutta rajansa siinäkin.Jos takki on niin kulunut ja ohut ettei se lämmitä tai toinen on jalassaan pitänyt kenkiä kolme vuotta jotka on muokkaantuneet toisen jalan malliin ja on tosi kylmät ja paikatut niin mun mielestä se äiti kun saa kuitenkin elatusmaksut ja lapsilisät voi uhrata siihen ainoaan lapseensa joka hänen luonaan asuu kerran vuodessa talvitakin ja talvikenkien verran rahaa kun nyt olisi likka saanut 40 eurolla sekä takin että kengät.Ei ole kuulemma äidillä rahaa.Eihän sillä ole ikinä mihinkään mitä se lapsi pyytää.
Kumma kun se lapsi on meillä aika paljon kuukaudesta.Mihin ne rahat menee.

Munkaan mielestä ei ole kohtuuton rahanmeno,jos isä hankkii muutaman vaatteen sinne omaan asuntoonsa säilytettäväksi.Tosin jos homma tosiaan toimii,niin en ymmärrä miksi sitä muuttamaankaan.Meillä on miehen lapsella vaihtovaatteita aina,kuten myös yksi parempi vaatekerta,normivaatteet kiertää päällä eestaas ja ne ns paremmat palautuu yleensä seuraavalla kerralla jos lähtevät tapaamisen päätteeksi päällä.Meillä tämä toimii parhaiten näin.

mä en edelleenkään ymmärrä miks päiväkotiin pitää laittaa ne hienoimmat vaatteet?
meillä ainakin laitettiin sellaisia missä oli hyv olla ja ei haitannut jos likaantui tai meni vaika rikki leikin tiimellyksessä.
Eikä minusta ole järkeää että vanhempi sanoo että just nää vatteet laitetaan esim saunan j
lkeen. emillä ainkin lapset tietää että sauna jälkeen laittaan "yövaatteet", ku yleensä sauna tai iltapesun jälkeen enää mihinkään klähdetä. ja kaipa nyt jokainen aikuinne tietää että päiväkoti-ikäiset ja alakoululaiset laittaa ulos toppavaatteet talvella. vai pitääkö ulokvaatteidenkin alal olla ERIKSEEn jotkut uloiluvaattet joita ei käyteä kotona.

meille ainkin päiväkodissa aina sanottii etä hyvä ku teidän lapsilla ei ole parhaimmat vaatteet siellä käytössä ja päiväkodiss on ihan kätevää olla verkkareissa, niillä on helpoi liikkua.

mä en edelleenkään ymmärrä miks päiväkotiin pitää laittaa ne hienoimmat vaatteet?
meillä ainakin laitettiin sellaisia missä oli hyv olla ja ei haitannut jos likaantui tai meni vaika rikki leikin tiimellyksessä.
Eikä minusta ole järkeää että vanhempi sanoo että just nää vatteet laitetaan esim saunan j
lkeen. emillä ainkin lapset tietää että sauna jälkeen laittaan "yövaatteet", ku yleensä sauna tai iltapesun jälkeen enää mihinkään klähdetä. ja kaipa nyt jokainen aikuinne tietää että päiväkoti-ikäiset ja alakoululaiset laittaa ulos toppavaatteet talvella. vai pitääkö ulokvaatteidenkin alal olla ERIKSEEn jotkut uloiluvaattet joita ei käyteä kotona.

meille ainkin päiväkodissa aina sanottii etä hyvä ku teidän lapsilla ei ole parhaimmat vaatteet siellä käytössä ja päiväkodiss on ihan kätevää olla verkkareissa, niillä on helpoi liikkua.

Meil ei oo sellasia ns. rönttävaatteita. Meidän kaikki vaatteet on siistejä mutta en mä ostakkaan kaikkea burberryä, benettonia tai muuta aika kallista vaatetta. Meillä suurin osa/ melkein kaikki on H&M kun saan niitä halvemmalla. Mä en saa slaagia jos jossain 4,95e paidassa on tahra joka ei lähe pesussa tai 7,95 mekkoon on tullu reikä. Meillä ei tyttö suostu edes laittamaan vaatetta joka ei ole mukava päällä .

Meidän vaatteilla saa ihan rauhassa olla vapaasti eikä tartte mitenkää erityisesti varoa.

On monessakin valkosessa trikoopaidassa ollu ketsuppia tai currykastiketta jotka ei sit pesus oo lähteny.

Mutta ei se ole maailmaa kaatanu.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä