etän kohtuuton vaatimus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja määä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

määä

Vieras
Meillä siis lapset, 5v ja 9v, asuvat minun luonani, ovat isällään joka toinen viikonloppu. Normaalisti isä hakee heidät päiväkodista/koulusta perjantaisin, laitan silloin pussin/repun mukaan, jossa lapsien vaatteet ym. Takaisin tullessa sitten tuovat vaatteet mukanaan ja minä pesen. Nyt isä alkaa vaatimaan, että saa luokseen yhden vaihtovaatekerran lapsille! :O

mutta sähän pääsisit pyykkäämisen vaivasta. Tai vielä parempaa, laita etällä tekstiviesti, että ostakoon itse vaatekerran sinne. sun ei tarvis sit enää niitä pussukoita laitella.

[QUOTE="äiti";22864253]Ja ongelma olisi sitten mikä???[/QUOTE]

No se, että exä vaatii tuollaista. :O Mikä ongelma siinä on kuljettaa sitä reppua lapsen mukana? Siinä ne vaatteet kulkee kätevästi edestakaisin. :)

Hm. Miten kalliita vaatteita teidän lapset käyttävät? meillä on lapset alakouluiässä, ja ei ne vaatteet paljoa maksa. molemmille kelpaa ihan perussettiä. lindex, kappahl. farkut maksaa noin 15-25 euroa, paitoja olen löytänyt kirppiksiltäkin jonkin verran ja kaupassakin ovat aika edullisia. Housuja ei löydä kirppiksiltä. joko ovat vääränmallisia tai liian kuluneita.

ei minusta mitenkään kohtuutonta. meillä on vaatteita kyllä tarpeeksi.

lapsissa maksaa harrastaminen ja harrastusvälineet ja ruoka ja omat huoneet (enemmän lainaa) . ei vaatteet.

Miten on kohtuuton vaatimus?

Siten, että mulla on muutenkin vähän rahaa, ei mulla ole varaa ostaa ylimääräisiä vaatekertoja sinne. Ja kuten sanoin, lapsilla on aina koulussa/päiväkodissa tietyt, siistimmät ja ns. paremmat vaatteet, jotka kotiinkin tullessa vaihdetaan kotivaatteisiin. Nyt jos sinne exän luo laahataan kaappeihin jotain vaatteita, niin sinnehän ne paremmat vaatteet sitten jääkin. Nyt on sekä lapsille että isälle ihan selvää, että kaikki vaatteet laitetaan aina kassiin ja tuodaan tänne. Samalla minä voin pitää huolta, että lapsilla on esim koon puolesta sopivat vaatteet. Jos hän haluaa vaatteita sinne, niin miksei osta itse? :O

Ja lapsethan kasvaa!
Laita isälle siis viestiä, että hän voi aivan vapaasti ostaan luokseen lapsille just niin kattavasti vaatteita ja kenkiä ym ym kuin itse vain haluaa. Ilmoittaa vain sitten erikseen, jos jotain pitää pakata mukaan, esim. uimapuku tai kumpparit, vaihtohansikkaat jne jne.

Meillä miehen etälapset tulivat aina vaihtovaatepussinsa kanssa. Siellä saattoi olla ihan mitä tahansa, yleensä todellakin aivan järkyttäviä lumppuja. Ymmärrän joo, että laitetaan sinne viikonlopuksi isin luo enemmän kotivaatteita, ja ne paremmat jää päiväkotiin ja kouluun, mutta eihän me viikonloppua neljän seinän sisällä istuttu, vaan käytiin lasten tapahtumissa, kauppakeskuksessa, kylässä, ihmisten ilmoilla jossakin ja oli ihan kamalaa kuljettaa mukanaan lapsia, jotka oli puettu lähes rääsyihin: todella huonokuntoisiin, kulahtaneisiin vaatteisiin, jotka olivat aina joko liian pieniä tai liian isoja.

Meillä oli sitten ihan oma, mutta niukka, vaatevarasto toisinaan kenkiä myöten, koska lapsilla oli yleensä aivan väärän kokoiset kengät, liian isot: juokse ja leiki siinä sitten, kun sandaalit putoaa jalasta!! kun lopulta saatiin luopa, ja laitettiin ylimääräinen reikä sandaalin hihnaan, ja ne pysyi sitten jalassa, ne oli niin isot, että edessä oli tyhjää n 3 cm. Seuraavana kesänä samat sandaalit oli pienet, varpaat tuli yli.
Toisella lapsella sandaalit pysyi jalassa vain nilkkaremmin ansiosta, jalkapyödän yli menevä "nauha" (mikä siis nimeltään, mutta se leveä nahkainen osa mikä on sandaalissa jalkapöydän yli) ei ollut säädettävä ja oli niin väljä, että oli pelkkää tyhjää, jalka pyöri kengässä... ja tyttö mennä klonkosotti aivan järkyttävän näköisenä.

Mulle tuli mieleen, että josko se etä tarkoittaa sitä, että saa vaihtaa lapsille puhtaat vaatteet esim. saunomisen jälkeen. Ei tarvi pitää samoja koko vkonlopun. Ja palauttaa sit likaisetkin. Näin meillä tehdään.

[QUOTE="aloittaja";22864328]Siten, että mulla on muutenkin vähän rahaa, ei mulla ole varaa ostaa ylimääräisiä vaatekertoja sinne. Ja kuten sanoin, lapsilla on aina koulussa/päiväkodissa tietyt, siistimmät ja ns. paremmat vaatteet, jotka kotiinkin tullessa vaihdetaan kotivaatteisiin. Nyt jos sinne exän luo laahataan kaappeihin jotain vaatteita, niin sinnehän ne paremmat vaatteet sitten jääkin. Nyt on sekä lapsille että isälle ihan selvää, että kaikki vaatteet laitetaan aina kassiin ja tuodaan tänne. Samalla minä voin pitää huolta, että lapsilla on esim koon puolesta sopivat vaatteet. Jos hän haluaa vaatteita sinne, niin miksei osta itse? :O[/QUOTE]

Etkö sä voi sanoa että koulu- ja tarhavaatteet haluat aina takaisin, ymmärrettävästi, kun aina kouluun ja tarhaan lähtevät sun luota. Ja annat yhden vaihtokerran niitä kotivaatteita sinne? Ettekö ole keskusteluväleissä vai mitä? En edelleenkään ymmärrä kohtuuttomuutta tuossa.

Alkuperäinen kirjoittaja lähi;22864369:
Mulle tuli mieleen, että josko se etä tarkoittaa sitä, että saa vaihtaa lapsille puhtaat vaatteet esim. saunomisen jälkeen. Ei tarvi pitää samoja koko vkonlopun. Ja palauttaa sit likaisetkin. Näin meillä tehdään.

No siis lapsilla on aina mukanaan suunnilleen kaksi vaihtovaatekertaa, niiden vaatteiden lisäksi mitä heillä on päällään. Puhdasta siis pitäisi riittää päälle. Ja ne tulee sitten aina takaisin tänne, likaiset likapyykkipussissa.

[QUOTE="aloittaja";22864388]No siis lapsilla on aina mukanaan suunnilleen kaksi vaihtovaatekertaa, niiden vaatteiden lisäksi mitä heillä on päällään. Puhdasta siis pitäisi riittää päälle. Ja ne tulee sitten aina takaisin tänne, likaiset likapyykkipussissa.[/QUOTE]

Kuinka pitkä viikonloppu on kyseessä? Siis onko se pe-ma-aamu vai pe-su-ilta, vai la-aamusta su-iltaan vai miten monta päivää ja yötä' lapset ovat siellä isällään?

Onko isällä uutta vakituista naisystävää tai perhettä / avo/aviovaimoa? vai ihanko itsekseen on?

Etkö sä voi sanoa että koulu- ja tarhavaatteet haluat aina takaisin, ymmärrettävästi, kun aina kouluun ja tarhaan lähtevät sun luota. Ja annat yhden vaihtokerran niitä kotivaatteita sinne? Ettekö ole keskusteluväleissä vai mitä? En edelleenkään ymmärrä kohtuuttomuutta tuossa.

No mä vaan tiedän että se menee niin, että ne paremmat vaatteet jää sinne, ja tänne tullaan joissain verkkareissa. :headwall: Tähän mennessä on ollut kätevää, kun lapset ja minä tiedetään mitä milloinkin päälle laitetaan. :) Kun pakataan kassi, sanon, että laitatte nää vaatteet kun menette ulos, nämä saunan jälkeen jne. Ja lapset tietää, että kaikki vaatteet tuodaan myös takaisin kotiin. Ollaan me keskusteluväleissä muttei erityisen hyvissä.

[QUOTE="mie";22864418]Kuinka pitkä viikonloppu on kyseessä? Siis onko se pe-ma-aamu vai pe-su-ilta, vai la-aamusta su-iltaan vai miten monta päivää ja yötä' lapset ovat siellä isällään?

Onko isällä uutta vakituista naisystävää tai perhettä / avo/aviovaimoa? vai ihanko itsekseen on?[/QUOTE]

Yleensä on perjantai-iltapäivästä sunnuntaihin.. yleisimmin jo aamupäivällä hän tuo lapset. Joskus hänen töidensä vuoksi on niinkin, että hakee lapset vasta la-aamupäivällä. Ihan itsekseen hän asuu, joku tyttöystävä on nyt ilmaantunut kuvioihin.

[QUOTE="aloittaja";22864423]No mä vaan tiedän että se menee niin, että ne paremmat vaatteet jää sinne, ja tänne tullaan joissain verkkareissa. :headwall: Tähän mennessä on ollut kätevää, kun lapset ja minä tiedetään mitä milloinkin päälle laitetaan. :) Kun pakataan kassi, sanon, että laitatte nää vaatteet kun menette ulos, nämä saunan jälkeen jne. Ja lapset tietää, että kaikki vaatteet tuodaan myös takaisin kotiin. Ollaan me keskusteluväleissä muttei erityisen hyvissä.[/QUOTE]

Viestistäsi päätellen sinulla on aika voimakas kontrollin tarve? Ihmettelen vain, että minkä ikäisille lapsille kerrot etukäteen, että mitä heidän täytyy laittaa saunan jälkeen päälle jne.??? Ehkä isä haluaisi tuntea, että hänen kotinsa on myös lasten koti? Käske hänen ostaa itse vaatteita tai laita mukaan jotain, mutta relata varmaan täytyy joka tapauksessa - vaatimus ei todellakaan kuulosta kohtuuttomalta:)

mitähän se niillä vaatteilla tekee? eikö sille pitäisi olla ihan sama tuovatko lapset ne sinne vai ovatko ne jo siellä?

Meillä lapsilla on halvat vaatteet ja koulussa ja kotona samat, joskus aika kuluneitakin. Kauniin hei tarvitse vaatteilla koreilla, heh.

Minä en viitsisi riidellä. Laittaisin lapsille sellaiset sopivat vaatekerrat sinne, joita itse harvimmiten pukisin heidän päälleen ja kertoisin lapsille että siinä on heille varavaravaatteet. Samalla laittaisin kyllä aina yhdet varavaatteet matkaan kulkemaankin - mutta en viitisi riidellä näin turhasta asiasta. Säilyvät sitten lasten ja isänkin välit paremmin...

mitähän se niillä vaatteilla tekee? eikö sille pitäisi olla ihan sama tuovatko lapset ne sinne vai ovatko ne jo siellä?

Meillä lapsilla on halvat vaatteet ja koulussa ja kotona samat, joskus aika kuluneitakin. Kauniin hei tarvitse vaatteilla koreilla, heh.

No en tiedä miksi haluaa vaatteita kaappeihinsa makoilemaan. Munkin mielestä tää olis kätevin järjestely, että mä huolehdin lasten vaatteista.

No en tiedä onko meidän lasten vaatteet mitään koreiluvaatteita, mutta aina on kuitenkin ne siisteimmät ja parhaimmat päiväkoti-/koulukäytössä. En tiedä, mutta haluan näin. Ja niin lapsetkin. Tytär ainakaan ei edes verkkareissa suostuisi menemään mihinkään.

Ei ymmärrä uusperheellisten outoa maailmaa ei. Mikä ihmeen ongelma olisi hommata niitä vaatteita sinne lasten isän luokse, niin lapsillakin olisi vähän kotoisampaa eivätkä tuntisi olevansa kuin jotkut laukkuryssät ainaisten nyssäköidensä kanssa. Voi olla että tuo isä on epävarma siinä, millaisia vaatteita arvon rouva hyväksyy lapsilleen eikä oikein osaa tehdä ostoksia, niin kai tuota voisi auttaa.

Säälin jokaista lasta jotka ovat kuin evakot, lappu puuttuu kaulasta, kun vanhemmat pompottelee lapsia matkalaukkuineen. Juurettomuutta ihan tarpeeksi muutenkin niin miksei sitä voisi vähentää hommaamalla edes jotain kiinteää sinne lasten TOISEEN KOTIIN.

Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen äiti;22864520:
Viestistäsi päätellen sinulla on aika voimakas kontrollin tarve? Ihmettelen vain, että minkä ikäisille lapsille kerrot etukäteen, että mitä heidän täytyy laittaa saunan jälkeen päälle jne.??? Ehkä isä haluaisi tuntea, että hänen kotinsa on myös lasten koti? Käske hänen ostaa itse vaatteita tai laita mukaan jotain, mutta relata varmaan täytyy joka tapauksessa - vaatimus ei todellakaan kuulosta kohtuuttomalta:)

Samaa mieltä!

Yhteistyössä