Etän tapaaminen ja vaatteet,tuleva ls-ilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uupunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uupunut"

Vieras
Tulanne on se että etävanhemmalta on karsittu kaikki kiusantekovälineet vuosien varrella pois ja nyt kun ei millään muulla pysty pelleilemään niin on keksinyt tämän vaateasian.Laspi tapaa etää jokatoinen vkl ja vaihdot tapahtuvat päiväkodin kautta.Olen pakannut lapselle mukaan pääsääntöisesti 3x "kaikkea",eli käyttövaatetta löytyy jokapäivälle puhdasta ja siistiä.Edellisellä kerralla tuli huutotekstiviesti farkuista jotka olin itse omin pikkukätösin parsinut polvesta kasaan,mielestäni siististi.Lapsella kuulema rikkinäiset vaatteet mukana (huom,siis YHDET korjatut housut).Tästä oli tehty ls-ilmoitus ja kivasti oli väritetty tilannetta.Nyt sitten tällä viimeisimmällä tapaamisella lapsella oli liian vähän vaatteita,kaikkea oli kolmet PAITSI housuja (farkkuja,collegehousuja) ja pitkähihaisia paitoja.Olin töissä kun ex alkoi taas epäasiallisesti solvaamaan ja huutamaan vaatteista tekstiviestitse.Ilmoitin että lapsella on riittävät vaatteet ja toivotin mukavaa viikonloppua.Hän viestitteli vielä KAKSI tuntia solvaten minua,sanoi mm että on sääli kun lapsella on äiti joka ei yhtään välitä ja että en sovellu huoltajaksi..siis vain siksi etten ollut laittanut hänen mielestään tarpeeksi vaatteita vaikka kaikkea paitsi pitkiä housuja ja pitkähihaisia paitoja.Odottelen innolla ensiviikkoa ja uutta ls-ilmoitusta.Mitä mun pitäsi tehdä?kaiökista asioista on joutunut sopimaan oikeusteitse,häiriköi mutta "tarpeeksi" vähän..värittää viranomaisille asioita.Paras oli edellisessä ilmoituksessa se että lapsen mukaan pakotan hänet suihkuun peseytymään ja siksi hän ei kuulema halua tulla kotiin.kyseessä siis kohta 6v lapsi. **jostainsyystä en puhelimella saa eroteltua rivejä,siksi kaikki kirjoitettu putkeen***

Minusta tuntuu, että lapseni aina ihan ylipuettuja välikausina. Niinpä, kertokaapa, mitä aiotte laittaa lapselle maanantaina tarhaan ulkoiluksi? Mielelläni kuuntelen vinkkejä, kun tuntuu, että aina pidän liian pitkään täyttä talvivarustusta.

ja siis kysymykseni,miten teillä hoidetaan vaateasiat ja onko se mennyt näin vaikeaksi?ex maksaa tai siis kela maksaa ja perii häneltä tuon minimielarin,tämä on peruste sille ettei hän laita penniäkään enää kiinni (näin on sanonut),ilmoitti että hän voi ostaa lapselle HÄNEN mielestä puuttuvat vaatteet mutta lasku tulee minulle koska maksaahan hän elatusmaksun.On minun velvollisuus hoitaa lapselle vaatteet (niinkuin olen tehnytkin)..en vain enää suostu hänen kotkotuksiinsa,seuraapvaksi vaatteet ovat varmaan vääärn värisiä ja kokosia ja mitähän sen jälkeen :o

Eihän hänen sinun luokse tarvitse tosiaan omasta pussista mitää ostaa mutta itsensä luokse tarvitsee sen mitä lapsi siellä käyttää. Laittaisin viestiä että lapsellinen pelleily loppu nyt ja lapsi menee isälle niissä vaatteissa mitä päällä on ja lippu on isän päänsärky.

[QUOTE="Anne";28332264]Eihän hänen sinun luokse tarvitse tosiaan omasta pussista mitää ostaa mutta itsensä luokse tarvitsee sen mitä lapsi siellä käyttää. Laittaisin viestiä että lapsellinen pelleily loppu nyt ja lapsi menee isälle niissä vaatteissa mitä päällä on ja lippu on isän päänsärky.[/QUOTE]

Samaa mieltä. Ei etä voi lähivanhemmalla maksattaa lapsen sänkyä, lelua, ruokaa tai niitä vaatteitakaan, mitä luonaan käyttää.

mieitnkin että seuraavaksi teen niin että laitan lapsen ilman vaihtovaatteita, on myös käynyt niin että osa vaatteista ei pyynnöistä huolimatta ole tullut takaisin tai jos vaatekassi tulee takaisin ovat vaatteet käyttämättöminä. On hullua tällainen,varsinkin kun kyse on selkeästi periaatteesta. olivathan lapsen kynnetkin kuulema leikkaamatta, sen sijaan että isä olisi ne leikannut niin hän teki siitä ls-ilmoituksen...Ihminen jolla uusi parisuhde ja perhe jaksaa tehdä tällaista

noin innokas tekemään ilmoja, niin ehkä sinun kannattaa ottaa kuva pakattavista vaatteista ja lähettää se ilmon vastaanottajalle tiedoksi...? Jospa tuosta voisi väsätä exälle jonkin pikku sakon turhasta ilmoilusta?

uu ei tietenkään tarvitse laittaa niitä ostamiaan vaatteita lapsen mukaan. oli eilen soitellut lastenvalvojalle joka oli sanonut että on minun velvollisuus huoltajana hoitaa ehjät vaatteet lapselle mukaan,fuulaa puhuu paljon ja uskon että tuoökin on hänen oma juttunsa taas..uhkaili käräjillä ja ties millä. enkö voikin perustella tuota etten laita vaatetta mukaan niin sillä että ne eivät kelpaa ja aina on jotain vikaa niin hoitakoon itse.Tästä hän tekee numeron seuraavalla kerralla kun olemme saman pöydän ääressä

Kuule ilmoitappa etällä että hän on myös lapsen vanhempi tervemenoa vaatekauppaan niin ei tartte valittaa!

tee takas ls-ilmoitus että etä ei huolehdi edes siitä että ostais muutaman vaatekappaleen lapselleen!

Mun ex mies on nyt pessyt viimesen 4kk lapsen pyykit(mä en ole pessyt tuona aikana kertaakaan) ja tuo puhtaat pyykit mukana,välillä ottaa täältä likaset mukaan ja sanoo että pesee.. joo hän on n.etä isä mutta hoitaa lastaan yhteensä n.15vrk/kk. yleensä lapsi on 1-2vrk kerrallaan mulla ja saman isällään. viimeksi kehu että onpa äiti ostanut hienot vaatteet(kirpputorilta) :D

pointti oli se että sun exä on kyllä ikävä. onkohan asia niin että sä oot hänet jättänyt ja hän on vieläkin siitä vihainen? kysy häneltä päinnaamaa että vieläkö hän rakastaa sua,kyllä sä reagtiosta näät miten asia on.

Meillä on aina ollut lapsilla vaatteita (etä-)isän luona. Eivät ole tuoneet mitään mukanaan. Mutta tosiasia on, ettei etävanhemman tarvitse vaatteita ostaa, edes sinne omaan kotiinsa. Joten hankala ihminen ei niitä sitten myöskään hanki. Oletko sinä ollut yhteydessä lastenvalvojaan ja kertonut oman versiosi?

oi että mua myötähävettää tuossa se, että miten etän nykyinen perhe suhtautuu siihen, että toinen vieläkin kiusaa eksäänsä. eikö se nyt ole heille kauhea loukkaus. itse ottaisin aivan valtavasti nokkiini, jos puoliso vieläkin paasaisi miten entinen on hirviö, vaikkei toinen anna siihen aihetta.

Miten helvetissä miehet voi olla noin typeriä ettei ne voi ostaa lapselleen vaatteita?! Mun miehellä on lapsi edellisestä suhteesta ja asuu nykyään meillä mutta silloinkin kun asui äidillään ja kävi meillä joka toinen vkonloppu niin lapsella oli meillä kaikkia vaatteita sen verran ettei tarvinnut ikinä äidin laittaa mitään mukaan. Ei nyt oo ihan mahdoton vaatimus että isä ostaisi lapselle vaatteita hänen luokseen, jos lapsi käy vain joka toinen viikonloppu niin siihen ei edes paljon vaatteita tarvitse.

Mun mielestä toi olis helpoin tapa. Jos mies ei suostu ostamaan mitään niin voithan sä tietty ostaa vaikka kirpparilta vaatteita ja laittaa lapsen mukaan viestillä ettei tartte palauttaa niitä. Ja sitten ostelet lisää kun lapsi kasvaa.

Ai no teillä taitaakin sitten olla melkeinpä kaikki keinot käytetty eikä miehelle kelpaa mikään. Teidän pitäis saada sellainen järjestely ettei sun tartte olla miehen kanssa missään yhteydessä. Tiedän tapauksia joissa on tehty niin että vanhempien on käsketty olla olematta minkäänlaisessa kontaktissa toisiinsa, lapsen kuljetukset menivät päiväkodin kautta ja kaikki keskustelu sosiaalityöntekijän kautta. Mutta siihen tosiaan se sossu tarvittiin :/

Yhteistyössä