etävanhemman tapaamisista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä on tilanne jota en lähde nyt paremmin märehtiin,mutta nyt on sellanen hetki että lapsi on nähnyt isäänsä vain päivätaapaamisissa,ei yön ylitse. isä ei kuitekaan ole käynyt kun 2 kertaa 2kk:n aikana. meidän tilanteessamme on kova luottamuspula,en ole koskaan voinut luottaa siihen ja senvuoksi nyt en ole hyväksynyt yönyli tapaamisia. (isä ei saisi viedä lasta yönyli hoitoon )

olen ehdottanut jos tapaamisia jatketaan näin vielä kuukaudenajan jolloin hän voisi todistaa että voisin luottaa. muutamme lähemmäs joten matka ei ole enää pitkä. mutta hänen mielestään olen tyhmä kun en luota ja haluaa lapsen jokatoinen viikonloppu.

toinen ehdotus olisi se että lapsi kävisi siellä kerrankuussa la-su ja tulisi sunnuntaina ajoissa kotio,se pienentäisi riskiä että mies olisi juomassa ja lapsi muualla yötä.

miten lastenvalvoja suhtautuu tälläisiin tapaamisongelmiin? haluan että lapsi tapaa isäänsä,mutta tilanne on nyt vähän hankala.

mikä on hyvä määrä tavata vanhempaa? lapsi on 3 vuotias.

Vaikea juttu. Kerran kuussa yksi yö tuntuu todella vähälle. Isä-lapsisuhde jää siinä aika ohueksi. Saati että tuollaisessa ajassa ei ehdi muodostaa mitään suhdetta isän puolen sukulaisiin kuten isovanhempiin, jos sellaisia on.
Onko isä pahasti alkoholiongelmainen tai muuta? Jos on melko normaali ihminen ihmettelen miksi et suostuisi antamaan lasta isälleen joka toiseksi viikonlopuksi. Ei tietenkään heti alkuun kahdeksi yöksi peräkkäin vaan ensin yhdeksi yöksi, jolloin menisi myöhään ja haksiit aikaisin ja siitä pikkuhiljaa pidentäen.

täytyy vielä selventää että tähän asti ei isä ole oikeestaan usein lasta tavannut,vaan lapsi on jätetty muualle hoitoon ja isä ollut vaan pari tuntia lapsenkanssa ja lähtenyt juomaan. nyt siä hoitpaikassa ilmennyt iso ongelma. ja isä on nyt kääntänyt kelkan ja halukas yhtäkkiä tapaan lasta. mun mielestä pitäis aloittaa varovasti ja voittaa luottamus takaisin. lapsen etua ajatellen. en halua mitään riskiä että lapsi joutuisi paikaan jossa vaarassa.

päivätapaaminen olisi paras ratkaisu toistaiseksi,mutta kun isä jostain syystä haluaa yön yli niin varmin tapa olisi tuo kerrankuussa,ehkä sillon voisi olla juomatta.

No minusta noin vastuuttomalle en antaisi yön yli. Eli ei ole itse edes hoitanut lastaan kun on tätä tavannut.

Isän pitää vähän rakentaa luottamusta lapseen ja sinuunkin. Pyrkisin jatkamaan päivätapaamisia.
Onko siällä tukiverkkoa? Omia vanhempia yms?

vanhemmat on juuri se ongelma. kai mies koittaa tehdä kiusaakin kun ei hyväksy tuota päivätapaamista. mitään sopimusta ei oo tehty vielä,pitäisi keskustella senkans,mutta sillä on mielessä vaan se jokatoinen viikonloppu. mulla joko päivätapaamiset tai se kerrankuussa yksi yö ja ajoissa kotio jolloin isä tuo itse ajaen (ei siis voi krapuassa ajaa)

meillä kävi eron jälkeen niin ettei pojan isä käynyt katsomassa kun ihan pari kertaa kuukauden aikana,jos sitäkään.
sillonkin vaan lörpötteli pojalle joka istui rattaissa.
yönylitapaamisia ehdotti joskus mutten suostunut (se menisi siihen että poika olis mummonsa hoivissa kun isä ajelee kavereidensa kanssa p****rallia)
nyt isä on muuttamassa omaana suntoon ja vaatii yötapaamisia,ei ole edelleenkään käynyt kun ehkä kerran viikossa ja silloinkin "hoitaminen" rajoittuu leikittämiseen.pyytää minua vaihtamaan vaipan tai syöttämään.
(sovittiin että kun tulee katsomaan poikaa niin teen itse omia juttujani,siivoan tai käyn vaikka kaupassa)
en siis luota siihen että pojan isä ITSE hoitais lastaan,koska en ole koskaan nähnyt hänen vaihtavan vaippaa automaattisesti jos siellä on tavaraa,kaikesta joutuu sanomaan tai pyytämään.
Aika helposti ex vie pojan äidillensä..ja äitinsä sitten hoitaa poikaa eikä ex osallistu (tämä on nähty ja kuultu)
niin,siis ex muuttaa pois kotoaan johon muutti siis takaisin kun erottiin.
en tiedä miten selittäisin lastenvalvojalle asian "nätisti"..

ex itse halusi että sovimme tapaamiset keskenämme ja niitä ns. tapaamisia ei ole kun ihan muutama.
Meillä on lastenvalvojalle aika muutaman viikon päästä kun ex nyt haluaakin sen tapaamis sopimuksen
onneksi exällä ei ole ongelmaa alkoholin kanssa.
Se vaikeuttaa tuota sun tilanne suuresti :/
itse ajattelen meidän tilanteessa (joka voisi toimia teilläkin) että pikkuhiljaa JOS asiat rupeavat menemään niinkun sovittu eikä ongemia tule niin "lisätä" tapaamisia jolloin jossainvaiheessa kun se luottamus on tullut niin voi turvallisin mielin jättää lapsen yöksi.

ja se että lapsi viedään muualle hoitoon,se on mun mielestä tosi edesvastuutonta.jos ei edes sitä yhtä hetkeä voi olla vaan sen lapsen kanssa |O

(kerroin tuon meidän oman tarinan vaan koska meillä on samanmoinen tilanne)

Yhteistyössä