Etelä-loma ja lasten turvaistuimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
Täällä on ollut seasti keskusteluja turvaistuimesta ja niiden tärkeydestä. Joskus kuitenkin mietin kun jotkut sanoo että niillä on aina lapsille turvaistuimet missä tahansa ne on....

Itse ollaan lähdössä parin päivän päästä lomareissuun ja tajusin juuri, että eihän noissa busseissa/minibusseissa mitkä tule lentokentällä vastaan ole turvavöitä. Eli kyse ei ole siitä etten jaksaisi ottaa mukaan sen korokkeen , vaan siitä etten saa siitä kiinnettettyä millään.

Nyt kysyisin neuvoa niiltä, joilla on aina lapset turvaistuimessa vaikka missä olis, niin miten te ootte sen hoitaneet jos autossa ei tosiaan ole turvavöitä? Ja mikä on silloin "turvallisin" tapa pitää lasta sylissä vai omalla ikkunapaikalla vai miten? Lapset 4v ja 3v.

Menisin itse ilman turvaistuinta toivoen parasta. Nämä tietysti näitä omia valintoja ja meilläkin tietysti kotona lapsi AINA istuimessa. Käytännössä reissaaminen ympäri maailmaa turvaistuimet mukana kaupunkeja kiertäen taksista toiseen liikkuen on mahdotonta.

Kyllä niissä busseissa on turvavyöt (lantiovyö) ja ne pyydetään yleensä myös kiinnittämään kaikille.( Me ollaan kanarialla lomailtu ja sieltä nämä kokemukset) Ihan pienennä mulla oli ergon kantoreppu jossa lapsi oli bussimatkan ajan.
Emme ole käyttäneet takseja lomakohteissa juuri tästä syystä kun istuimia ei ole ja liikenne sellaista kun on..Busseilla mennään ne mitä mennään mutta yleensä lomakohde sen mukaan, että kävellen pääasiassa liikutaan ja kaikki tarvittava on lähellä.

Yhteistyössä