Meilläkin on ehtinyt käydä jos minkälaista raporttia. varsinkin silloin, kun homma jää vanhemmille, mua himppasen ärsyttää. Viimeksi piti ekaluokkalaiselle tehdä matkapäiväkirjaa joululomasta. Itse tuo kirjoitti tarinat ja mä kuvittelin homman olevan siinä, mutta lisäksi siihen piti etsiä valokuvia ja liimailla niitä vihkoon. Lisäksi kun tehtävä meni näin päin, voitte kuvitella miten helppoa oli löytää valokuvia jo kirjoitettuihin teksteihin. Onneksi kotona on printteri, joten kuvat saatiin ulos siitä. Ja onneksi joululomasta oli edes jokunen kuva. Naapuri tuskaili, kun teetti kuvia valokuvaamon kautta ja mitäs jollei kuvia ole otettu....? Jälkikäteen opettaja iloitsi, miten kivaa lapsilla oli, kun esittelivät kirjojaan. Jotenkin se kiva ei ihan välittynyt muhun.
Anteeksi nyt mutta aika pieni vaiva kuitenkin vanhemmilta! Eikö noita tuollaisia voi ottaa kivana yhteisenä tekemisenä lapsen kanssa?
Mukavampi kai noita tuollaisia koulutehtäviä on tehdä kuin se miten ennen vanhaan päntättiin ja opeteltiin ulkoa asioita.