Että mua taas ärsyttää valmiiksi elokuun opintotuki

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mä en tajua miksi se ei voi mennä sen mukaan koska koulu alkaa, meillä esim. alkaa koulu 10. päivä. Opintotukea saa kuitenkin vasta 16. päivä eteenpäin ja sen takia elokuun opintotuki on puolet pienempi ja se maksetaan vasta syyskuun alussa. :kieh: :headwall:

Viime vuonna meillä alkoi koulu jo 6. päivä! Siis tuo on mun mielestä niin väärin tässä kohtaa. Tuohon pitääs kyllä saada jokin muutos. En ole ainoa joka on kironnut tätä typerää käytäntöä.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en tajua miksi se ei voi mennä sen mukaan koska koulu alkaa, meillä esim. alkaa koulu 10. päivä. Opintotukea saa kuitenkin vasta 16. päivä eteenpäin ja sen takia elokuun opintotuki on puolet pienempi ja se maksetaan vasta syyskuun alussa. :kieh: :headwall:

Viime vuonna meillä alkoi koulu jo 6. päivä! Siis tuo on mun mielestä niin väärin tässä kohtaa. Tuohon pitääs kyllä saada jokin muutos. En ole ainoa joka on kironnut tätä typerää käytäntöä.

Täälä myös yksi kirooja! Viime vuonna en muistanut että tulee vasta syyskuussa ja törsäilin hiukan liikaa...noo, onneksi mies töissä mutta silti pisti ärsyttämään se "odotus" niiiiin paljon! Epäreilua, muutenkin täällä suomessa opiskelijat on köyhiä ja sitten vielä pihistellään tuollalailla! TODELLAKIN MUUTOSTA TÄHÄN!!

Eikö opiskelijat enää ole töissä? minä olin aina koko kesän ja hyvin elelin niillä rahoilla+ opintotuella koko talven. lainaakaan en ottanut yhtään. Parempi vaan kun sai tienata enemmän.

Mitä ihmettä? Opintotukihan on yksi niistä ainoista etuuksista mitkä maksetaan ETUKÄTEEN! Syyskuun opintotuki tulee syyskuussa ja silleen.

Saatko sinä sitten puolitoista tukea syyskuussa??

Alkuperäinen kirjoittaja sairaanhoitaja:
Eikö opiskelijat enää ole töissä? minä olin aina koko kesän ja hyvin elelin niillä rahoilla+ opintotuella koko talven. lainaakaan en ottanut yhtään. Parempi vaan kun sai tienata enemmän.

No ei niitä töitä niin vain ole joka paikassa. Mä sain heinäkuuksi kokopäiväästä työtä.

Alkuperäinen kirjoittaja onneksi yliopisto-opiskelija saa nostaa tukea koska haluaa:
Mitä ihmettä? Opintotukihan on yksi niistä ainoista etuuksista mitkä maksetaan ETUKÄTEEN! Syyskuun opintotuki tulee syyskuussa ja silleen.

Saatko sinä sitten puolitoista tukea syyskuussa??

Voi elämä.

Mä just kurkkasin kelan sivuille, siis omilleni, ja mulle ainakin maksetaan opintotuki 4.8 ja koko kuulta se maksetaan. Ja mulla alkaa myös koulu 10.8. Että ihmettelen kyllä tuota sun juttuasi ny..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä just kurkkasin kelan sivuille, siis omilleni, ja mulle ainakin maksetaan opintotuki 4.8 ja koko kuulta se maksetaan. Ja mulla alkaa myös koulu 10.8. Että ihmettelen kyllä tuota sun juttuasi ny..

Niin, ja viime vuonna maksettiin myös koko kuulta, silloin koulu alkoi 11.8.

No ihan kuule meni viime vuonna tällä tavalla, ei mun tarvitte keksiä tälläästä. En todellakaan ole ainoa jolla näin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
harava, tàmà ei ole kettuilua, mutta: tàrkeàà ettà maksetaan kuitenkin

Niin mitä siitä sitten vaikka koulu alkaa aiemmin ja saa vain puolet tuesta. Niin mitäs tuosta kun olen opiskelijana niin helvetin rikas.

No ihan kuule meni viime vuonna tällä tavalla, ei mun tarvitte keksiä tälläästä. En todellakaan ole ainoa jolla näin.

Öh, tarkoitus ei ollut kyl ilkeillä. Ihmettelen vain, miten sulla voi olla noin kun samaa ammattiakin opiskelemma sun kanssa ja mä saan koko kuulta opintotuen.

Öh, tarkoitus ei ollut kyl ilkeillä. Ihmettelen vain, miten sulla voi olla noin kun samaa ammattiakin opiskelemma sun kanssa ja mä saan koko kuulta opintotuen.

No se nyt vain on noin. Tätä samaa on moni ihminen kironnut.

Alkuperäinen kirjoittaja kuten kaikki muutkin etuudet:
Vituttaa kun koulu jo alkaa, mutta eipä tukea saa. Kuinka moni menisi töihin jos palkkaa ei tulisi?
Palkka tulee aina jälkikäteen tehdystä työstä. Ei etukäteen.

Niin mitä sitten? Olisitko sä silti töissä muutaman päivän ilman palkkaa?

No se nyt vain on noin. Tätä samaa on moni ihminen kironnut.

Ootsä kattonu sinne kelan sivuille?

Yhteistyössä