että ottaa mies päähän

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mutzilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
No mä olen kyllä Kowalskin kanssa samoilla linjoilla.
Ja mun mielestä on täysin käsittämätöntä että teidän joidenkin mielestä koko perheen pitää syödä samoja herkkuja samaan aikaan.
Entä jos toinen lapsista on synttäreillä ja kertoo mitä herkkuja sai, pahoittaako muut mielensä kun ei saaneetkaan samaa?
Hei haloo, järki käteen.

No eihän se ole siinä toisen edessä niitä syömässä??

No ei mutta eipä ap:n tapauksessa ollutkaan kyse siitä ettei olisi mitään saanut. Herkkuja oli ollut muutenkin eli kukaan ei jäänyt ilman.
Musta ihan turha opettaa lapsi siihen että aina saa kaikkea mitä aikuisetkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
Juu ukko on ollu viihteellä ja minä RASKAANA kotona, mutta mitä se tähän kuuluu???

olisiko reilumpaa, jos puhuisit miehelle suoraan siitä että on rankkaa ja tylsää olla lasten kanssa keskenään ja kertoisit mitä haluat (= mies ei mene viihteelle/menette yhdessä+lapsenvahti tulee kotiin tms. ) .

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Lapsiparat. :'(

Juuh :'( :D

Nuo on kyllä ilmeisen outoja muksuja. Esikoinenkaan ei ole koskaan esim. harmitellut sitä, ettei saanutkaan kutsua jonkun tarhakamun synttäreille tms. Eivätkä kadehdi toisiaan kun toinen pääsee isovanhemmille yöksi ja toinen ei, jne.

Mikä minusta on hieno homma; asiahan on niin, ettei elämässä voi eikä tarvitse läheskään aina saada kaikkea mitä muilla on.

Mutta minäkin oon kyllä sellainen luonne, etten kadehdi muita, en harmittele sitä mitä puuttuu, vaan oon tyytyväinen siihen mitä mulla on.

Sama juttu, yritän kasvattaa lapsia siihen, että se, että toinen saa, ei ol heiltä itseltään pois. :) Uskon tekeväni heille palveluksenkin, on mukavaa, kun ei tarvitse himoita herkkuja niin kiihkeästi, että aina kun näkee toisen saavan, on itsekin pakko saada. =)

Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Mikä ihmeen pettymys se lapsille on jos he on saaneet jo kaksi jäätelöä, pillimehua ja keksiä, jos äitikin sitten kotona saa YHDEN suklaapatukan? :o Sehän on vaan reilua, että kaikki saa.

On toki, minun tuntemat pikku lapset ei vaan aina osaa ajatella että kun minä sain aikaisemmin niin nyt on äidin vuoro.

Tänään viimeksi söin jäätelön ja tyttö 1v9kk ymmärsi kyllä, että se on nyt äidin vuoro syödä kun hän söi hiukan aikaisemmin omansa. :) Lapset oppivat asioita aika helposti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
sitäkin. On kyllä sipsejäkin. Niitä tosin lapsetkin saivat.
Tarkkakorvainen esikoiseni, joka oli vielä hetki sitten valveilla, kyllä huusi äsken yläkerrasta, että onko sulla sipsejä? :D

:D Meidän esikoinen joskus huutaa huoneestaan että mitä sä äiti oikein rapistelet siellä? :D

Ihan sama homma meilläkin :D Vaikka kuinka olisi kuuro lapsi, kun pitäisi alkaa vaikkapa siivoamaan, niin sen kyllä kuulee toiseen päähän taloa, jos karkki- tai sipsipussi aukeaa :laugh:

näin meilläkin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
No näinpä. Kyllä munkin kolmevuotias ymmärtää vastaavat tilanteet ilman sen kummempaa ihmettelemistä. Ja monesti illalla kun on vielä sängystä mennyt vessassa käymään ja nähnyt esim. mun jätskiannoksen, niin todennut, että ai sä syöt jätskiä, mäkin söin tänään. Niin moneen asiaan kuitenkin pätee muutenkin se, että aikuiset saa tehdä ja lapset ei. Esim. aikuiset saa valvoa, aikuiset saa ajaa autoa, aikuisilla on tavaroita joihin ei saa koskea (lapsi ei koske mun tavaroihin vaikka ne olisikin ulottuvilla), aikuiset saa juoda alkoholia jne. Eihän niistäkään tarvitse käydä jatkuvaa taistelua, jotkut asiat nyt vaan on näin ja sillä selvä.

Näin mäkin ajattelen ja meillä toimitaan!

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Kowalski

Meillä myös samoin. Tänään istuin sohvalla sipsi pussin kaa ja 5v ei korvaansa lotkauttanuta.
Hän oli saanut jo aikasemmin omat herkkunsa ja syönyt ne. Meillä ei koskaan ole lapset tulleet kinuamaan aikuisilta herkkuja kun ne on pienestä asti opetettu että aikuisilla on omat herkut ja lapsilla omat.

Kiva kuulla, että on muitakin yhtä "outoja" perheitä/lapsia :)

:) lähinnä ihan järkeenkäypä tapa , ainakin meillä. :) ikinä en ole salassa lapsilta mitään herkkuja syönyt.

Eipä arvannut mies pähkinöitä ostaessaan, millaisen myrskyn ne vielä äiti-ihmisissä saavat aikaan :D Monta sivua jo yksistä pähkinöistä! Mies raukka, toivottavasti kovasti joutuu nykypäivänä kärsimään elämän pienten ilojen tähden ;)

No näinpä. Kyllä munkin kolmevuotias ymmärtää vastaavat tilanteet ilman sen kummempaa ihmettelemistä. Ja monesti illalla kun on vielä sängystä mennyt vessassa käymään ja nähnyt esim. mun jätskiannoksen, niin todennut, että ai sä syöt jätskiä, mäkin söin tänään. Niin moneen asiaan kuitenkin pätee muutenkin se, että aikuiset saa tehdä ja lapset ei. Esim. aikuiset saa valvoa, aikuiset saa ajaa autoa, aikuisilla on tavaroita joihin ei saa koskea (lapsi ei koske mun tavaroihin vaikka ne olisikin ulottuvilla), aikuiset saa juoda alkoholia jne. Eihän niistäkään tarvitse käydä jatkuvaa taistelua, jotkut asiat nyt vaan on näin ja sillä selvä.

Justiinsa näin, eikä se ole lapselle edes mikään pettymys, ettei hän saa nyt esimerkiksi vaikkapa ajaa autoa tai maistaa siideriä, vaan ihan itsestäänselvyys.

Eipä arvannut mies pähkinöitä ostaessaan, millaisen myrskyn ne vielä äiti-ihmisissä saavat aikaan :D Monta sivua jo yksistä pähkinöistä! Mies raukka, kovasti joutuu nykypäivänä kärsimään elämän pienten ilojen tähden ;)

muoks

Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:
Juu ukko on ollu viihteellä ja minä RASKAANA kotona, mutta mitä se tähän kuuluu???

olisiko reilumpaa, jos puhuisit miehelle suoraan siitä että on rankkaa ja tylsää olla lasten kanssa keskenään ja kertoisit mitä haluat (= mies ei mene viihteelle/menette yhdessä+lapsenvahti tulee kotiin tms. ) .

kyllä minäkin menemään pääsen miteb haluan, mutta tässä vaan ärsyttää tuo ukko tässä asiassa, itse vauvaa vielä halusin ja olen onnellinen tästä asukista

Kowalski

Meillä myös samoin. Tänään istuin sohvalla sipsi pussin kaa ja 5v ei korvaansa lotkauttanuta.
Hän oli saanut jo aikasemmin omat herkkunsa ja syönyt ne. Meillä ei koskaan ole lapset tulleet kinuamaan aikuisilta herkkuja kun ne on pienestä asti opetettu että aikuisilla on omat herkut ja lapsilla omat.

Kiva kuulla, että on muitakin yhtä "outoja" perheitä/lapsia :)

:) lähinnä ihan järkeenkäypä tapa , ainakin meillä. :) ikinä en ole salassa lapsilta mitään herkkuja syönyt.

No niinpä. :o Mä en edes voisi enää mitenkään salassa syödä herkkuja, koska mä lähes aina esim. käyn kaupassa niin, että lapset on mukana, näkeehän ne, ja käsittää, jos mä ostan sipsejä, että siinä on sipsejä ja että mä aion syödä niitä jossain vaiheessa.

Minä olen kyllä.

En halua antaa lapsille sellaista kuvaa, että mässäily joka päivä olisi ok :snotty:. Siksi heidän ei välttämättä tarvitse tietää sitä, että äidillä on suklaapatukan lisäksi jemmassa irtokarkkeja.

Alkuperäinen kirjoittaja hankey2:

kyllä minäkin menemään pääsen miteb haluan, mutta tässä vaan ärsyttää tuo ukko tässä asiassa, itse vauvaa vielä halusin ja olen onnellinen tästä asukista

ok. ajattelin omia hormoonimyrkyjäni ja sitä miten olen tehnyt riidan ihan varsinaisen asian vierestä.

:ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tarkoitan nyt sitä kun ne hiivatin suolapähkinät ei ole välttämättömiä syödä, niin pakkoko niitä on tuoda kotia, senkin takia että jos tyttö niitä saa syödäkseen,(ukko kun jättää kaiken siihen mihin se jää) niin se olen minä joka valvon tytön mahatuskien kanssa ja siivoan ripulit ja mahdolliset oksennukset
:headwall:
Ongelma ei liene pähkinät, vaan se jonka jalkovälissä heiluu "nuts"...

Jep. ja ilmeisesti MIES on ollut radalla ja vaimo ei:D

Siten, että sua taitaa vituttaa pähkinöiden lisäks vielä enemmän se että miehellä oli omia menoja. Siten kultaseni:D

Paljon melua pähkinöistä.

Mä ajattelisin niin, että lapsi kyllä oppii. Jos vanhemmat aina salaa ja piilotellen syövät niitä sipsejään ja karkkejaan, niin ihan varmasti alkaa lapsia kiinnostaa ja sitä kautta alkavat kinuamaan. Kaikki kiellettyhän aina kiinnostaa. Jos taas tekee niin kuin moni täällä, että pienestä asti tehdään selväksi, että nämä ovat sinun herkut ja nämä äidin, niin lapsi sen oppii. Aika pienikin, parivuotias jopa, ymmärtää, että TÄMÄ on sinulle, tämä äidille/isälle. Kun oma on syöty, enempää ei tipu. Eikä sitten käy noin, niin kuin joku sanoi, että lapsi kuulee karkkipussin rapinan toisesta päästä taloa ja ryntää paikalle kärkkymään. :)

Onhan se tietysti ikävää lapsen kannalta, mutta teette lapselle itselleen palveluksen kun teette heti alkuunsa selväksi, että on hänen herkut ja muiden herkut. Vaikka kuinka itkettäisi, vanhemmilla on oikeus syödä omiakin herkkujaan. Noin pienelle se tietysti voi olla vaikeaa, mutta helpottaa pian, koska lapset oppivat valitettavan hyvin kivusta. Ei meillä enää tuon iän jälkeen itketty enää edes perään, koska pakon edessä oppi erottamaan omat herkut muiden herkuista. Vaikeampi tälle ei-allergiselle on ollut opettaa sama asia, myönnän suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma:
Hei aikuiset oikeeasti!! Syökää nyt ne herkkunne illalla SALAA, sitten kun lapset nukkumassa. Älkääkä nyt lasten edessä!! VOI sanonko mikä!!!!

Voihan curlingvanhemmuus etten sanoisi :headwall:

Aika ajoin oon ihmetellyt, mistä kaupan karkkihyllyjen luona itkeviä ja kiukuttelevia lapsia tulee. Nyt ei ihmetytä enää. Jos kotona opetetaan siihen, että lapsen pitää saada kaikkea mitä joku toinenkin saa, niin ou jee...

Hei aikuiset oikeeasti!! Syökää nyt ne herkkunne illalla SALAA, sitten kun lapset nukkumassa. Älkääkä nyt lasten edessä!! VOI sanonko mikä!!!!

Aika ajoin oon ihmetellyt, mistä kaupan karkkihyllyjen luona itkeviä ja kiukuttelevia lapsia tulee. Nyt ei ihmetytä enää. Jos kotona opetetaan siihen, että lapsen pitää saada kaikkea mitä joku toinenkin saa, niin ou jee...

Minä olen kyllä.

En halua antaa lapsille sellaista kuvaa, että mässäily joka päivä olisi ok :snotty:. Siksi heidän ei välttämättä tarvitse tietää sitä, että äidillä on suklaapatukan lisäksi jemmassa irtokarkkeja.

:whistle: :ashamed:

En kylläkään koe olevani curlingvanhempi siksi että en syö lapsen edessä häneltä kiellettyjä herkkuja, tai yleensäkään herkkuja jos toinen ei saa.
Meillä allerginen on joutunut olemaan kylässä tms ilman muiden herkkuja ja se minusta riittää.

No minun tyttäreni ei ole koskaan itkenyt tai kiukunnut karkkihyllyllä, ostamme herkut yhdessä ja syömme yhdessä. Poikani taas eivät herkuista ymmärrä vielä. Tässä asiassa ei ole mitään curling-vanhemmuutta. Mutta nyt suututat mua niin, etten pysty enää jatkamaan. No kukin tavallaan

Niinpä. :o Voisko tytönjapoikienmamma kertoa, millä tavalla tämä nyt vahingoittaa lapsiani, jos minä saan suklaapatukan, ja he eivät? Mun lapset ei oo koskaan kiukutelleet kaupassa karkkien perään. :saint: Jos mä sanon, että ei tänään, niin ne sanoo, että jaa, ja sitten jatketaan matkaa. :)

Yhteistyössä