Että voi olla vaikeaa käsittelyajan kertominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en vaan tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en vaan tajua

Vieras
Joo-o, soitin sitten kelaan ja tiedustelin ,että kauanko kestää asumistuen käsittelyssä. Niinkin yksinkertainen kysymys, mutta virkailija ei vaan kykene vastaamaan, vaan alkaa kyselemään mun henkilötunnustani.

Siis mitä ihmettä mun henkilötunnusta ja tietojeni tutkimista tarvitaan sen kertomiseen, että käsittelyssä menee 3-4 viikkoa (mikä seikka sitten lopulta selvisi)

Se halusi palvella ja tarkistaa onko asiasi jo käsittelyssä tai onko siinä jotain ongelmaa/lisäselvityspyyntöä tulossa, jotta voisi antaa sulle ihan tarkan tiedon?

• Tykkää
Reactions: Nap
Haloo taas typeryys. Henkilötunnusta kysytään juuri siksi että tieto tässäkin tapauksessa menee oikealle henkilölle. Eivät virkailijat voi antaa tuosta noin vaan pelkän nimen perusteella mitään tietoja kun täyskaimoilla voi olla myös sama tilanne tukien suhteen.

Miksi se virkailija nimeä olis kysyny, käsitin että ap kysyi käsittelyajoista yleisesti...

Juurikin näin. Kysyin siis ihan yleisluonteisesti, että kauanko menee aikaa nyt loppuvuodesta, kun on joulu ja uusivuosi tulossa. Ja hakemuksen olin viemässä huomenna. Eli virkailija halusi välttämättä tutkia parin vuoden takaisia tietojani (sain viimeksi asumistukea 2011)

Uskomattoman röyhkeitä nämä yhteiskunnalta rahaa imevät iilimadot. Ei riitä sekään että näille valutetaan ilmaista rahaa kun eivät itse kykene täysin tai ollenkaan huolehtimaan itsestään ja/tai perheestään vaan sitten vielä kehdataan valittaa jos sitä rahaa ei ilmesty tilille täysin mutkattomasti ja saman tien.

Kaikki tällaiset tuet olisi pitänyt lakkauttaa jo ajat sitten, nyky-yhteiskunnassa aikuisen ihmisen tulee itse pystyä hankkimaan elantonsa ja katto päänsä päälle ilman että muiden pitää sosialistisesti nakella kortensa kekoon näille kiittämättömille yhteiskunnan riippakiville.

Oletettavasti virkailija ajatteli, että olet jo hakemuksen jättänyt ja hän olisi tarkistanut, mikä juuri sen odotettavissa oleva käsittelyaika on. Aika turhanpäiväisellä asialla kyllä vaivasit heitä, joten ehkä siksikin virkailija luuli, että hakemuksesi käsittelyssä olisi jo kestänyt pitkään ja siksi soittelet perään. Etkä muuten vaan uteliaisuuttasi, vaikka et ole saanut edes hakemusta toimitettua.

[QUOTE="vieras.";29256287]Oletettavasti virkailija ajatteli, että olet jo hakemuksen jättänyt ja hän olisi tarkistanut, mikä juuri sen odotettavissa oleva käsittelyaika on. Aika turhanpäiväisellä asialla kyllä vaivasit heitä, joten ehkä siksikin virkailija luuli, että hakemuksesi käsittelyssä olisi jo kestänyt pitkään ja siksi soittelet perään. Etkä muuten vaan uteliaisuuttasi, vaikka et ole saanut edes hakemusta toimitettua.[/QUOTE]

No voi kauhistus sentään. Ja kyllä minä parista muustakin hakemista koskemista seikasta kysyin, joten voit olla rauhassa, että en suinkaan kuluttanut virkailijan kallista aikaa turhanpäiväisyyksiin. Vaikka ei niihin muihinkaan kysymyksiin olisi niitä minun vanhoja tietojani tarvinnut alkaa penkoa, etenkin kun kerroin, että olen vasta kirjoittamassa hakemusta

kato jatkossa netistä, siellä ne on ne käsittelyajat.
Ja se muuten saattaa nopeuttaa käsittelyä, jos soittaa ja sanoo, että on rahat loppu tms. ja tarvii päätöksen heti.

en voi ymmärtää miksi ap:lle oli niin ylivoimaista kertoa henkilötunnuksensa. Virkailija halusi ensinäkin palvella paremmin, ja tarkastaa mikä hakemuksen tila ehkä on. Toisekseen monessa puhelintyössä työnantaja tarkkailee vastattujen puheluiden määrää ja laatua, jolloin virkailijoiden on suositeltavaa merkata koneelle ylös jokainen soittaja, ja se mitä hänen kanssaan on keskusteltu.

Yhteistyössä