Miten se voi olla niin vaikeaa ymmärtää, että toisen ihmisen tilanne voi olla eri kuin oma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt järjetön?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kukin tehkööt soppansa miten lystää. Mua vaan ihmetyttää ihmiset joilla on tarvis noin arvostella toisten tekemisiä. Kyllä mäkin olen törmännyt tilanteisiin missä joku kaveri tekee asioita mun mielestä ihan tyhmästi, muttei mulla tule mieleenkään mennä siihen arvostelemaan. Jos kaveri itse sanoo ettei homma toimi ja mitähän kannattaisi tehdä toisin niin silloin voin kertoa oman ehdotukseni. Mutta jos se nakkisoppa tai mikä vaan maistuu sen kaverin perheelle noin niin mikäs siinä.

Mun on kuitenkin paljon helpompi ymmärtää noita toisin toimivia ihmisiä kuin näitä totuudentorvia joiden on pakko olla heti arvostelemassa. Yksi sukulainen on just tommonen ja pitää sitä hyveenä kun hän on niin suora ja rehellinen. Mutta autas armias jos joku muu sanoo joskus rehellisen mielipiteensä jostain hänen jutustaan!

Jokaisella omat tapansa ja en myskään ymmärrä ihmisiä jotka luulee että vain heidän tapa on ainut oikea tapa.
Muistan kun kaveri teki nakki/ makkarasoppaa niin hän paistaa ne makkarat ensin pannulla,
vaan kun näki minun tapani että pilkoin makkarat vain ja heitin suoraan soppaan tulee hän noukkimaan makkarat reikäkauhalla soppakattilasta (vastusteluistani huolimatta)
ja alkaa paistamaan niitä pannulla :O
Meillä ei kukaan tykkää syödä makkara/nakkisoppaa jos ne on paistettu pannulla ruskeiksi ja kiva kun nyt halusi sen oman oikean tavan tulla tekemään meille väkisin ja pilasi ruokamme :(
Sanoin tästä hänelle kyllä mutta minkäs teet,opin etten tee ikinä ruokaa kaverini nähden.
Kaveri kaiken lisäksi suuttui kun tarjosin soppaa hänen mukaansa kun ei sitä meillä kukaan edes halunnut tuon jälkeen syödä :(

Jokaisella omat tapansa ja en myskään ymmärrä ihmisiä jotka luulee että vain heidän tapa on ainut oikea tapa.
Muistan kun kaveri teki nakki/ makkarasoppaa niin hän paistaa ne makkarat ensin pannulla,
vaan kun näki minun tapani että pilkoin makkarat vain ja heitin suoraan soppaan tulee hän noukkimaan makkarat reikäkauhalla soppakattilasta (vastusteluistani huolimatta)
ja alkaa paistamaan niitä pannulla :O
Meillä ei kukaan tykkää syödä makkara/nakkisoppaa jos ne on paistettu pannulla ruskeiksi ja kiva kun nyt halusi sen oman oikean tavan tulla tekemään meille väkisin ja pilasi ruokamme :(
Sanoin tästä hänelle kyllä mutta minkäs teet,opin etten tee ikinä ruokaa kaverini nähden.
Kaveri kaiken lisäksi suuttui kun tarjosin soppaa hänen mukaansa kun ei sitä meillä kukaan edes halunnut tuon jälkeen syödä :(

heh! Onpa sulla erityisen tyhmä/itsepäinen kaveri.

minä myös teen nakkisopan samaantyyliin tosin ostan sen paketin missä isompia paloja koska tykkään pilkkoa :D ja ostan ks paketin koska siinä on just sopivasti yhteen soppaan ja ai että tulee hyvää!!

ja samalla tavalla on käynyt että yksi "kaveri" ihmetteli tapaani ja hänen mielestä on kallista. meillä aikalailla samat tulot yms tai sanoisko tuet mutta ero meissä on se että tämä tuhlaa rahansa mielummin vaatteisiin ja ulkona käymiseen kun minä panostan kotiin ja ruokaan.

Mulla on niin paha peruna-allergia, etten voi ollenkaan koskea raakaan perunaan. Jos esim. kuorin kaksi perunaa, niin mun kädet menee vereslihalle ja kutiaa viikon. Jos ei olisi esim. pakasteperunasuikaleita, niin meillä ei syötäisi perunaa ollenkaan. (Nyt toki karppaajat sanoo että oon älytön kun ylipäätään syön perunaa kun "ei ihminen tarvii pottuu" ja loput nokankoputtajat sanoo että käytä kumihanskoja... Mut oman itseni tuntien tiedän, että joko meillä syödään valmiiksi pilkottua pottua tai sit ei syödä pottua ollenkaan). Ja aika monet ei "usko" mun peruna-allergiaa ennenkuin näytän kuvan siitä millaseks mun kädet menee :D kun niillä itsellä ei oo "noin hölmöä" allergiaa tai ne ei tiedä ketään muuta jolla ois, niin eihän sellasta voi ollakaan, kyse on vaan mun laiskuudesta tms =)

Mä kans ihmettelen suuresti muutamien kavereitteni/tuttujeni tarvetta arvostella ja neuvoa joka asiassa.

Esim. kun tehtiin remonttia niin jokaisella oli mielipide siitä mitä meidän pitää tehdä kun heilläkin on näin. Ykskin tutki vanhaa autotallin ovea ja kerto miten se korjataan, vaikka just oltiin sanottu, että siihen tulee uus ovi. Sit kun se sitä oli aikansa pähkäilly niin se sano, että kyllä teidän kannattaa kumminkin ostaa uus ovi.

Nurmikko leikataan naapurin mielestä aina väärin, lumityöt on tehty väärin, lapset kasvatettu väärin, ostettu ihan vääränlaisia kasvaja pihaan jne.

Aika väsyttävää. Mä oon ottanu tavaksi sanoa, että on se vaan helvetin hyvä, ettei sun tartte asua meillä. Mut ei ne tajua...

Minustakin on kyllä järjettömyyden huippu ostaa nahistuneita ja kuivettuneita valmiiksi pilkottuja vihanneksia, tai mauttomia pakastevihanneksia. Lopputulos on tuoreista PALJON parempi, rahansäästöstä nyt niin väliä ole. Ja jos tuommoiseen menee tuntitolkulla aikaa, niin kannattaa hommata kunnon vehkeet. Keskimäärin mitä omien ja appivanhempien kavereiden keittiöitä on katsellut, niin käytössä on ihan käsittämättömän surkeat (ja tylsät) veitset. Kunnon kuorimaveitsi + kunnon terävä kokkiveitsi + pikkuisen harjoitusta niin ei mene montaa minuuttia kun kuorii ja pilkkoo jonkin nakkikeiton vihannekset.
Niin ei se montaa minuuttia vie. Niinkuin ei se päivittäinen lattianpesukaan ja kuka nyt haluaisi olla likaisilla lattioilla. Aamujumppakaan ei vie kauaa ja pitäähän kunnosta pitää huolta. Meikkaus ei vie kauaa ja täytyyhän sitä vähän aina laittautua. Ulkona lasten kanssa olo on myös tärkeää, senhän nyt jokainen ehtii tehdä kahdesti päivässä kun on se niin tärkeä.

Ja jatketaanpa listaa. Kohta ei enää 24 tuntia riitä ja siihen pitäisi vielä yöunetkin saada. Onko se oikeasti niin vaikea käsittää, että toiset nipistää sen ajan eri asioista kuin sinä? Jollekin toiselle vihannesten pilkkominen on kurjaa, mutta sitten vaikka se lattian luuttuaminen terapeuttista. Ja joku toinen kokee että sohvan pohjalla löhöäminen tekee hyvää mielenterveydelle.

Sitäpaitsi kukaan mitään nahistuneita kasviksia osta, vähän on asenteellisuutta taas. Eineksetkin on kirjaimellisesti paskaa ja pakasteet myrkkyä?

Hetkinen - ymmärrän, että ne valmiiksipilkotut tuoreet juurekset ovat tuhottoman kalliita, mutta eivätkö pakastetut keittojuurespussit ole todella halpoja? Rahapulassa teen nakkikeiton juuri noista. Ja ihan hyvältä maistuu...

Niin ei se montaa minuuttia vie. Niinkuin ei se päivittäinen lattianpesukaan ja kuka nyt haluaisi olla likaisilla lattioilla. Aamujumppakaan ei vie kauaa ja pitäähän kunnosta pitää huolta. Meikkaus ei vie kauaa ja täytyyhän sitä vähän aina laittautua. Ulkona lasten kanssa olo on myös tärkeää, senhän nyt jokainen ehtii tehdä kahdesti päivässä kun on se niin tärkeä.

Ja jatketaanpa listaa. Kohta ei enää 24 tuntia riitä ja siihen pitäisi vielä yöunetkin saada. Onko se oikeasti niin vaikea käsittää, että toiset nipistää sen ajan eri asioista kuin sinä? Jollekin toiselle vihannesten pilkkominen on kurjaa, mutta sitten vaikka se lattian luuttuaminen terapeuttista. Ja joku toinen kokee että sohvan pohjalla löhöäminen tekee hyvää mielenterveydelle.

Niin totta. Minä voisin ihmetellä miten muilta vanhemmilta ei onnistu järjestää lapselle kohtuullisen lyhyet hoitopäivät samalla kun molemmat tekevät kokopäivätöitä, tai oikeastaan jatkuvia ylitöitäkin sekä minä vielä opiskelen samalla.

Meillä on taapero, joka tosi innokkaasti auttaa ruoanlaitossa, joten juuresten pilkkominen kaksistaan lapsen kanssa on aika toivotonta, kun lapsi on viimeistään perunoiden jälkeen juurekset ovat ties missä ja niiden päälle on yritetty kaataa koko maustelaatikon sisältö.

Eli minä ostan nykyään puolivalmisteita, sillä kaiken edellämainitun teko edellyttää, että jotain jätän tekemättä, jotta ehdin rentoutumaankin. Enkä aio sitoa lasta kiinni pöydän jalkaan, jotta saan tehdä keiton rauhassa. Ihan kaikkea ei vaan voi saada.

Mäkin teen nakkikeiton valmiiksi pilkotuista tuoreista juureksista ja Vatajan nakeista. Lisään myös vähän perunaa. Ihmettelen kyllä, että miten ison sopan oikein teit, kun tarvitsit kolme pakettia nakkeja?

Itse laitan kaksi pakettia juureksia, jokusen perunan ja yhden paketin nakkeja.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;25214686:
No löytyi palstalta näköjään yksi yhtä laput silmillä kulkeva ihminen kuin se mun eilinen kahvivieraani. Joo, sun kannalta se voi olla järjettömyyden huippu. Enkä yhtään väitä, etteikö se sun nakkisoppas olis paremman ja tuoreemman makusta kun mun nakkisoppani! Mutta mun kannaltani olis järjettömyyttä (ei ehkä sen huippu, mutta järjettömyytä kuitenkin) lähteä tavoittelemaan täydellistä makua nakkisoppaa valmistaessani. Ehkä meillä tehdään sitä nakkisoppaa eri syistä kuin teillä.

Ja kyse ei ole vehkeistä. Kyllä minä vedän teroitetut veitset esille vähintään kerran viikossa, kun valmistan mozzarellasalaattia tuoreimmista mahdollisista tomaateista, koska se on niin hyvää aivan tuoreena, että nautin suunnattomasti. Nam.

Näin juuri. Eli meillä ainakin se nakkisoppa tehdään juuri siitä syystä, ettei silloin ehditä pilkkomaan vihanneksia ja keittelemään lihoja. Eli se on se pikaruoka, jolloin töiden jälkeen lähdetään joulujuhliin tai lapsia harrastuksiin viemään yms. Kun on aikaa meillä tehdään keitto naudanlihapalasta ja kokonaisista juureksista.

Yhteistyössä