Että voi olla vaikeaa -- onko tämä avioliitto lopussa? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EI JAKSA! Ja silti vaan jaksaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja bvcx:
:(

Minulle tuli ihan ensimmäisenä tuon luettuani mieleen kysyä, että millainen mies mahtaa olla kaikkien muitten kuin ap:n seurassa? Hulvaton ilonpitäjä ja seuramies? Vai jäykkä törppö, kankea mutta luonnollinen? Vai jotain muuta, mitä?

Seuramies, puhuu paljon ja nauraa ja kaikki vaikuttas tykkäävän siitä. Itse en jaksa sen juttuja aina kuunnella, oon kuullut ne 1000 kertaa. Auttaa toisia mielellään eri asioissa.

Tätä mä vähän pelkäsin ja ei kuulosta hyvältä. Mulla on lapsenomaista luottamusta sen suhteen, että jäykät suomalaiset jörrikät ovat usein hyväntahtoisia, vaikkakin herkästi vähän ajattelemattomia. Mutta tuollainen seuramies.. Miehelle saattaa olla tärkeintä, että hän saa nostettua omaa häntäänsä ulkopuolisten ihmisten silmissä ja siinä samalla kaikkein läheisimmät jäävät varjoon eikä heillä ehkä 'ole väliä'. :(

Alkuperäinen kirjoittaja katsopas peiliin:
Minusta mies oikeasti yritti! Minusta sinä olit reissussa törppö!

Peesaan. Kuulosti vähän vanhalta vitsiltä, jossa palokuntaa arvosteltiin, että "väärin sammutettu". Mies taisi edes yrittää, mutta sekään ei kelvannut. Tulehtuneen tilanteen parantuminen lähtee asennemuutoksesta ja pienen pienistä teoista. Ja aidosta halusta parantaa tilannetta, eikä naamioidusta arvovaltataistelusta, jolta tarinasi kuulosti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en oikeasti nyt saanut ihan kiinni tuosta... mun mielestä tuo kuulosti siltä että mies tosissaan yritti, antoi hellyyttä ja läheisyyttä ja sanoi rakastavansa (ehkä se tuntui vaikealta kun ei tiennyt miten reagoit jos teillä ei usein niin sanota), sanoi että nauttii asioista ( esim. maisemasta) mistä sinäkin... kun ei saanut vastakaikua niin turhautui ja muuttui törpöksi. Onhan se inhottavaa yrittää lähestyä toista ja saada vastaukseksi pelkkiä syviä huokailuja... kyllä minäkin silloin vetäydyn helposti kun mut torjutaan. Mietitkö miltä miehestä mahtaa tuntua kun seksi hänen kanssaan on mielestäsi iljettävää? oletko sanonut siitä vai vaan näyttänyt elein? tiedätkö itse miksi se sinua ällöttää..?

Tämä minullekin lähinnä tuli mieleen. Oma mieheni on sanonut että on kamalinta jos suostun seksiin kun itse en halua mutta teen sen vain hänen mielikseen.

Mikset sanonut miltä susta tuntuu? Jotenkin musta tuntuu että koitat nyt syyttää miestäs omista tunteistas. Jos sulla on paha olla niin syy voi olla sinussakin eikä miehessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Edna Birch:
vinkki... sen sijaan että vietätte aikaa yhdessä, viettäkää enemmän aikaa erillänne.
Miten nyt töihin ym. sopii, molemmat tekee omia juttuja --> voi tuoda puhtia suhteeseen jos toista joutuu välillä jopa ikävöimään. Jatkuva yhdessä nuulaus on täysin yliarvostettua. Monikohan ero vältettäisiin jos puolisot lomailisivat erikseen ja omillaan? :D

tää on totta!!

nimim. juhannus tänä vuonna 500km pääs toisistamme ja lomastakin menee suurin osa eri paikoissa. ja hyvin menee silti!

ihanaa tulla kotiin ja ihanaa ikävöidä ja taas tulee se tunne et ei pysty elämään ilman tuota miestä.

Minkäkin annan nyt sympatiapisteitä miehelle. Kertomasi mukaan hän yritti, mutta sinä teilasit. Enkä nyt puhu seksistä. Syytät miestäsi, mutta pystytkö itse olla ystävällinen hänelle vaikka viikon ajan?

Raportoi mitä tapahtuu.

Sun olis pitänyt selittää miehellesi, että haluat enemmänkin sitä, että yritätte nauttia siitä vkl ilman seksiä. Ainakin sen ekan kerran jälkeen. Kertoa, että tuntuu pahalta, kun toinen koko ajan kimpussa, että oltais vain ja tehtäs jotain kivaa yhdessä. Miehes ei varmaan oikeasti ymmärtänyt, että seksi on sulle niin vastenmielistä tällä hetkellä. Pitää puhua suoraan! Miehes saattoi ajatella, että just se parantaisi teidän välejä. Siis ei tientenkään suoraan sanoa, että seksi vastenmielistä, mutta sanoa, ettei juuri nyt huvita, että pitäisi jotenkin muuten saada suhde ensin toimimaan. Ja kertoa mitä itse haluat tuollaiselta vkl.

Lähetä linkki tähän purkaukseesi miehellesi vaikka sähköpostiin.

Kuulostaa siltä että te molemmat rakastatte toisianne mutta parisuhteenne on nyt solmussa siltikin.

Voi, haleja sulle! Harmi, ettei parisuhdeviikonloppu auttanut. Jospa kokeilisitte vaikka HNMKY:n parisuhdeviikonloppu tai perheleiriä? Tosi hyviä, voin suositella.

Ehkä miehesi yrittää, muttei vaan hoksaa. Entäs tuo kaljoittelu, onko se yleistä? Onko teillä alkoholi usein riidan syy?

Ap mä ymmärrän sua täysin. Meilläkin miehen mielestä ainoa ongelma on seksin vähyys. Jos se korjaantuis, niin hänen mielestä suhde ois täydellinen, mun mielestä entistä karseampi.

Mut jos miehelle läheisyys, henkinen yhteys ja yhdessä viihtyminen ei merkkaa mitään, niin ei kai muuta voi odottaa.

Ja miehen ymmärtäjille, teistäkö on ihan jees että mies vonkaa vastahakoselta puolisolta ja alkaa ryyppäämään kun ei heru, ja nämä asiat + tappeluita sisältäneen viikonlopun jälkeen on vaan tyytyväinen kun seksiä herui, kiva viikonloppu?

Kuulostaa siltä että te molemmat rakastatte toisianne mutta parisuhteenne on nyt solmussa siltikin.

No ei missään tapauksessa tämmöistä purkautumislinkkiä miehelle! Jos haluat parantaa asioita, ne pitää ottaa esille diplomaattisesti. Parisuhdeneuvojalla, kenties? Mutta tajuan kyllä ap:n tilannetta. Seksi EI paranna munkaan mielestä paskaa parisuhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja eip:

No ei missään tapauksessa tämmöistä purkautumislinkkiä miehelle! Jos haluat parantaa asioita, ne pitää ottaa esille diplomaattisesti. Parisuhdeneuvojalla, kenties? Mutta tajuan kyllä ap:n tilannetta. Seksi EI paranna munkaan mielestä paskaa parisuhdetta.
Olisin ekan viestin perusteella todella yllättyny jos parisuhdeneuvoja sais ap:n näkökulman miehelle perille.

Miten miehesi olisi reagoida kun sanoi rakastavansa sinua, eikä saanutkaan vastausta? Sanoitko itse miehellesi että rakastat?
Mitä miehen olisi pitänyt tehdä/sanoa kun kehuit maisemia? Mun mielestä kanssa, miehes yritti, ja olisit tosiaan voinut sanoa ajatuksesi seksistä hänelle, kukaan meistä kun ei oikeasti tiedä mitä toinen ajattelee, jos sitä ei kerrota.
Yritä nyt puhua miehellesi mikä sinusta ei ollut/oli kivaa reissullanne, niin varmasti saatte vähän toistenne ajatuksia selville :hug:

Jos te ette ymmärrä toisianne lainkaan, ettekä osaa kommunikoida niin vaihtoehtoja on oikeastaan kaksi. Laitatte kantapäät vastakkain, etsit sellaisen miehen jota voit kunnioittaa (kuulostaa siltä, ettei miehesi juuri saa kunnioitusta sinulta, eikä rakkauteenkaan vastakaikua, etkä sinäkään saa mieheltäsi sitä mitä haluat) tai sitten menette parisuhdeterapeutille aukomaan solmuja.
En kestäisi tuollaista parisuhdetta. Meillä yhteinen kahdenkeskinen aika on harvinaista ja nautin ihan joka sekunnista.

Yhteistyössä