Ettekö te osaa tehdä muusta ruokaa kuin jauhelihasta ja makkarasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelevä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelevä"

Vieras
Kuvotus sentään.
Mulla on juuri tuollanen ystävä, JOKA PÄIVÄ niillä syödään jauhelihasta tai makkarasta tehtyä ruokaa. Koskaan ei ole kalaa, kasvisruokaa tai kokolihaa. AIVAN JOKAINEN lämmin ruoka koostuu jauhelihasta ja perunasta, tai jauhelihasta ja makaroonista, tai makkarasta ja perunasta. Halleluja.
Salaatti taas tarkottaa niillä pelkästään saarioisten punajuuri- ja italiansalaatteja, ei mitään tuoretta ja vihreetä.
:(

no en osaa enkä tiedä miten voisi opetellakkaan :( kaikki maistuu pahalle ja jos menee pieleen niin sitten pitää olla syömättä, koska ei oo rahaa ! t opiskelija...

Enkö mä just kirjoittanut, että meillä syödään punaista lihaa yleensä 2 kertaa viikossa, 2 kertaa kasvista, 2 kalaa ja 2 broiskua/kalkkunaa. Ja jauhelihaa ei todellakaan edes joka viikko, ei myöskään nakkeja.

Salaattia meillä on joka ruoalla, paitsii keittojen kanssa on sit leivän päälle kurkkua/tomaattia/paprikaa ja juurespala.

Kyllä meillä tehdään ruokaa kanasta ja kalastakin. Myös hirveä, poroa, possun ja naudan lihaa on lihakönttinä, ei jauhelihana. Mutta se ruoan maustaminen on taas eri asia. Sitä meillä ei kovin osata tai siis ostetaan aika usein helposti vaan noita valmiiks marinoituja kanoja ja muita lihoja.
Usein valittelenkin, että liian tulista tai läskistä, kun on noita valmispakkauksia maustettuja halpoja. Sitten vielä jauhelihapihvit kaupasta valmiina, yökötys, niitähän en syö. Sisäfileet on kivoja.

[QUOTE="ihmettelevä";23132828]Kuvotus sentään.
Mulla on juuri tuollanen ystävä, JOKA PÄIVÄ niillä syödään jauhelihasta tai makkarasta tehtyä ruokaa. Koskaan ei ole kalaa, kasvisruokaa tai kokolihaa. AIVAN JOKAINEN lämmin ruoka koostuu jauhelihasta ja perunasta, tai jauhelihasta ja makaroonista, tai makkarasta ja perunasta. Halleluja.
Salaatti taas tarkottaa niillä pelkästään saarioisten punajuuri- ja italiansalaatteja, ei mitään tuoretta ja vihreetä.
:([/QUOTE]

Kun sun yksi ystäväsi on sellainen, niin sinä päätit, että me muutkin olemme. Oi tuota laajakatseisuutta.

Kyllä mä osaan. Ap:n kuvauksen kaltaisia taitaa nykypäivänä onneksi olla tosi harvassa, tai se on joku lyhyt kausi kun ei ruuanlaitto oikeen nappaa. Sillon kun meillä kolmonen oli sairasteleva parikuinen, niin meillä syötiin pari kuukautta muroja välillä jopa aamulla, päivällä ja illalla (olin tyytyväinen niinä päivinä että muistin edes jotain antaa isoveljille ja syödä itsekin vähän)

Samaa mietin sitä ketjua lukiessani. Maailma on täynnä ihania makuja, miksi jumittua johonkin jauhelihaan?
Mulla on juuri tällä hetkellä suppilovahverorisotto valmistumassa, nam!

Mä en oikeastaan osaa tehdä mitään ruokia jauhelihasta, paitsi lasagnea. Makkaraa meillä ei syödä kuin aamulla leivän päällä. Harmi sinänsä, kun just saatiin pakastin täyteen jauhelihaa. Ei sitä lasagneakaan pysty ihan jkoka päivä syömään. :p

Tyypillisesti syötävä lintu ei ole (enää) kana, vaan broileri. Broileri on lihatuotantoon jalostettu erittäin nopeasti kasvava risteytyslintu, joka teurastetaan viiden viikon iässä. Munatuotannosta "poistettavia" kanoja ei syödä, vaan ne menevät useimmiten kaatopaikalle.

Googlettamalla hakusanoilla broileri ja kana löytää kuvia, joissa näkyy huima ero.

Enemmän järkyttää mikropizzavanhemmat.
Eräskin äitiyslomalainen oli kokkaillut varmaan joka päivä pienille lapsilleen mikropizzoja, roskista päätellen. Työssä törmäsin tällaiseen tapaukseen. :(

Enkö mä just kirjoittanut, että meillä syödään punaista lihaa yleensä 2 kertaa viikossa, 2 kertaa kasvista, 2 kalaa ja 2 broiskua/kalkkunaa. Ja jauhelihaa ei todellakaan edes joka viikko, ei myöskään nakkeja.

Vautsi, te asutte jossain aivan toisella aikavyöhykkeellä. :O Mäkin haluun. :D

*muoks. siis sillä oletuksella, että lämmin ruoka on kerran päivässä...

Tyypillisesti syötävä lintu ei ole (enää) kana, vaan broileri. Broileri on lihatuotantoon jalostettu erittäin nopeasti kasvava risteytyslintu, joka teurastetaan viiden viikon iässä. Munatuotannosta "poistettavia" kanoja ei syödä, vaan ne menevät useimmiten kaatopaikalle.

Googlettamalla hakusanoilla broileri ja kana löytää kuvia, joissa näkyy huima ero.

M I T Ä sitten?

[QUOTE="tööt";23132931]M I T Ä sitten?[/QUOTE]

No esim. sitä varmaan, että tuolla alkuketjussahan ihmiset ylpeänä kertoilivat kuinka osaavat kokata kanaa, josta tulee vielä muniakin. Olisi varmaan ihan ok edes tietää mitä kurkustaan alas tunkee, jos lihatuotantoa haluaa tukea?

Kokolihaa syödään meilläkin viikonloppuna, loppuja saatetaan lämmittää arkenakin. Mutta arkena syödään arkiruokaa, jonka pitää olla valmista vartissa maksimissaan puolessa tunnissa. Arkena syödään sitten sitä kauheaa jauhelihaa ja jopa jotain makkararuokaakin kerran viikossa. Kasvisruokia meillä ei juurikaan sillä minä itse en kykene syömään keitettyjä kasviksia, paitsi soseutettuna. Sen sijaan syödään salaatteja ja raasteita, sekä porkkaana ihan paloina samoin kuin kurkkuakin.

[QUOTE="tööt";23132873]Kun sun yksi ystäväsi on sellainen, niin sinä päätit, että me muutkin olemme. Oi tuota laajakatseisuutta.[/QUOTE]

Kyllä päättelin sen perusteella mitä olen täältä lukenut. Jauheliha ja nakit/makkarat tuntuu olevan oikein vuosituhannen keksintöjä. Muuta ruokaa kun ei olekaan. Niin paitsi niitä broilereita.

Mie teen ruokaa myös possun ja naudan kokolihasta,broilerista ja kalasta,joskus myös katkaravuista
nuiden jauhelihan ja makkaran lisäksi.Ai niin joskus teen ruokaa myös
porosta tai saksanhirvestä.Vaihtelevista aineksista tehtyä salaatiakin melkein joka päivä,harvemmin valmiita salaateja.:D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä