Ettekö te osaa tehdä muusta ruokaa kuin jauhelihasta ja makkarasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelevä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä syödään jauhelihaa aika useinkin, mutta makkaraa tooosi harvoin. kanaa/kalkkunaa ja kalaa syödään joka viikko. joka ruualla on mukana jonkunlaista kasvista.

joten kyllä meillä osataan tehdä muustakin ruokaa :)

Meillä syödään melko usein jauhelihaa, koska se on halpaa. Kana on sitten toinen jota on usein. Mieluusti kokkailisin vaikka mitä herkkuja jos olisi varaa. Kalaa meillä ei syödä ja jos koko lihaa on niin se on possua.

[QUOTE="tööt";23132873]Kun sun yksi ystäväsi on sellainen, niin sinä päätit, että me muutkin olemme. Oi tuota laajakatseisuutta.[/QUOTE]

Peesi. Hohhoijaa mitä yleistystä taasen...

Meillä syödään broileria, kalaa, kokolihaa, ja aika paljon myös soijaa käytän ruuanlaitossa, soijarouhetta, soijakuutioita, tofua tms.

Tykätään eniten erilaisista padoista ja wokeista joissa on joko lihaa, kanaa tai tofua, ja tuoreita vihanneksia.

[QUOTE="vieras";23132945]Ei se koulutus hyvää ruoanlaittotaitoa tarkoita ;) Tuli nähtyä omassa koulussa jos jonkinnäköistä kokkia...[/QUOTE]

Mä osaan tehdä hyvää ruokaa ja osasin tehdä sitä jo ennen koulutusta. Mä uskallan kokeilla uusia juttuja, mutta on eri asia mitä mun nirso neitini suostuu syömään. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja sitä;23132949:
No esim. sitä varmaan, että tuolla alkuketjussahan ihmiset ylpeänä kertoilivat kuinka osaavat kokata kanaa, josta tulee vielä muniakin. Olisi varmaan ihan ok edes tietää mitä kurkustaan alas tunkee, jos lihatuotantoa haluaa tukea?

Ihan rehellisesti ottaen: minua ja tuskin ketään muutakaan ei kiinnosta. Muutoin lihaa tuskin syötäisiin.

Täällä Suomessa on törkeen huonot valikoimat lihoja tai muutakaan mistä vois ruokaa tehdä. Kaikki pakatut lihat on täynnä jotain karseeta marinadia. Tavallista lihaa on vaikea löytää :( Suomen pitäis ottaa mallia naapurimaasta Virosta. Siellä on pitkät lihatiskit ja tehtailta tulleita tuotteitakin on todella laaja valikoima. Virossa käydessään tuntee tulleensa paratiisiin kun käy ruokakaupassa, tässä maassa siihen ei ole vielä pystytty :(

[QUOTE="tööt";23133008]Ihan rehellisesti ottaen: minua ja tuskin ketään muutakaan ei kiinnosta. Muutoin lihaa tuskin syötäisiin.[/QUOTE]

Hauska juttu :D Enpä minäkään tiennyt että ihmiset on noin välinpitämättömiä.

Alkuperäinen kirjoittaja se joka äsken kommentoi;23133027:
Mä olen varma että jätit nakkiruuat mainitsematta, kun ohitit sujuvasti että makkaraa laitetaan vaan leivänpäälle. Eli makkararuuat on teillä nakista tehtyjä.

Mitä helvettiä? Sä voit olla varma vaikka mistä ihan rauhassa. :laugh:

Sujuvasti kirjoitin, että makkaraa laitetaan vain leivän päälle, koska asia on niin. Miksi se sua jollain lailla kaivelee?

Jauheliha nyt vaan sattuu olemaan sellainen tuote, josta saa lapsille kaikkein maistuvimmat ruuat mm. makaronilaatikon, murekkeen, lihapullat ja jauhelihakeiton ja valmistus on helppouden lisäksi myös NOPEAA joka on työssä käyvälle perheenäidille aika tärkeää. Makkaraa meillä syödään ehkä kerran kuussa keitonmuodossa (kesällä myös grillattuna) ja nakkeja joskus viikonloppuisin, mutta aika harvoin nykyään.

Oliskin mukavaa, jos joku "ihmettelevä" tulisi viikoksi meille tekemään muutakin kuin jauheliharuokaa, niin saisin samalla vinkkejä ruuanlaitoon. Ja ruuan pitäisi siis maistua 3v:lle ja 6v:lle ja miehelle myös valmistua puolessa tunnissa alusta alkaen. Ja kasvisruuat voi unohtaa, koska niistä lapset ja mies ei saa tarpeeksi energiaa ja pavut yms. eivät maistu.

Alkuperäinen kirjoittaja Prööt;23133037:
Täällä Suomessa on törkeen huonot valikoimat lihoja tai muutakaan mistä vois ruokaa tehdä. Kaikki pakatut lihat on täynnä jotain karseeta marinadia. Tavallista lihaa on vaikea löytää :( Suomen pitäis ottaa mallia naapurimaasta Virosta. Siellä on pitkät lihatiskit ja tehtailta tulleita tuotteitakin on todella laaja valikoima. Virossa käydessään tuntee tulleensa paratiisiin kun käy ruokakaupassa, tässä maassa siihen ei ole vielä pystytty :(

Kauppahalli rulaa :)

(joo, tiiän ettei joka paikassa ole)

Ajankäyttösyistä meillä on usein jauhelihaa, mutta ei se aina samaa tavaraa silti ole. Sitä kun saa naudasta, possusta, broilerista, hirvestä, peurasta, villisiasta... Makkaraakin on välillä, kastikkeena, uunimakkarana tai vaikka keittona.

Mutta ei se silti tarkoita, etteikö meillä syötäisi kalaa, kasviksia, kokolihaa, broilerinrintaa tms. Huomenna on kalamurekepihvejä. "Jauhelihaahan" sekin on, jos vertaa vaikka paistettuihin kuhafileisiin, mutta so? Ei ruoan terveellisyys ole muodosta kiinni. Ja vissisti on eri asia syödä marinoitua possun ylijäämäsuikaletta tai hirvenjauhelihaa. Liputan hirven puolesta :)

Meillä syödään sitä ruokaa mitä mä ehdin/viittin/jaksan/inspiroidun tekemään. Jauhelihaakin tulee käytettyä sillon tällön, mut ei se mikään ainoo ja oikee raaka-aine ole. Makkaraa syödään joskus uunimakkarana, mut hyvin harvoin sitäkään.

[QUOTE="vieras";23133024]Ymmärrän! Meillä 2 lasta, molemmat vetää koulussa / hoidossa niin hyvin että kotona ei iltaruoka maistu. Turhauttavaa...onneksi sentään mies syö.[/QUOTE]

Ei ole kyse siitä vaan likka on todella ennakkoluuloonen. Ei suostu maistamaan mun tekemiä ruokia tai sitten maistaa nirpistellen jonku millin palan ja sanoo, että pahaa.

Mun sisko huijas likan syömään kalakeittoa sanomalla, että se on kanakeittoa...

[QUOTE="hohhoijaa";23133015]Miksi ei syödä kalaa? Kanalla tarkotat varmaan tehotuotettua broileria?[/QUOTE]

No broileria joo. Kalaa ei sen takia kun mies ei siedä edes hajua, ja ainoastaan minä sitä sitten söisin. Eikä se kalakaan sieltä halvimmasta päästä ole.

Minä voin sanoa, että en oikein osaa kokolihasta mitään tehdä, tai ei niistä aikanaan mitään herkkuja synny. Toisekseen minä en jaksa tehdä mitään monimutkaisia ruokia, vaan ruoan pitää valmistua suht nopeasti. Sieniin en koske, joten niitä meillä ei syödä, pelkkä hajukin kuvottaa.

Kalaa en osaa käsitellä, joskus tulee kokonainen lohi syötyä, mutta kuten sanoin, niin kahdelle siinä on aina liikaa.

Minä esim. tykkään karjalanpaistista, mutta en ole koskaan onnistunut sen teossa, vaikka olen tehnyt sen ohjeisen mukaan, niin silti siitä ei tule sellaista kuin esim. isäni tekemänä.

Minä myönnän etten ole mikään kokkikolmonen, eikä minusta sellaista varmaan koskaan tulekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Prööt;23133037:

Hyi saatana, minusta taas liha on mihan turha raaka-aine. Meressä riittää kalaa ja pelloilla vihanneksia.

Yhteistyössä