Ex-homojen ihania ja iloisia todistuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, alkaa kadota viimeisetkin uskonrippeet, kun lukee sun tästä maailmasta irtaantuneita sekavia juttujasi.
Minusta on mielenkiintoista seurata toimittaja Tuomas Enbusken kirjoituksia.
Autistina hän kaivelee perinpohjin kristinuskon ydintä.
Hihhuliuskonnot ovat orjuuttavia ja ulkopuolisen silmin naurettavia.
Minulle tulee heistä mieleen Amerikan amishit. 1700-luvulle jämähtäneet hörhöt, joista on paljon juttuja mm. elokuvissa.
Maailma muuttuu koko ajan ja uskonnot sen mukana.
Uskonnoista voi ottaa lomaa. Jatkuva uskonasioiden vatvominen tympii.
Myös itseensä kyllästyy. Minusta otettiin viime viikolla paljon valokuvia ja videoita.
Tänään rokotustodistusteni seasta tipahti pieni mustavalkoinen nuoruuskuva.
Kuvassa olen aidoin itseni. Kuva on kai otettu jotain todistusta varten.
Mietin mihin kaikkeen olisin voinut lähteä mukaan. Ehkä minusta olisi tullut vielä kuuluisampi ja etevämpi kuin Sanna Marin.
Olen onnellinen, kun palaan Suomeen lennolta, ja kävelen kevein askelin lentokentän alepan ohi. Kaupan isolla sisäänkäynnin näytöllä on rantamaisema hiekkakakkuineen.
Niitä minä leivoin viime viikolla ihanassa puistossa.
Echon viestit hyppään aina yli. Hän on keljuillut minulle ikävästi vuosikausia tällä palstalla.
Olisi kiva tietääkö nouseeko Salon herättäjäjuhlille kauan sitten serkkuni sahaama risti. Ehkä se on jo aikoja sitten poistettu käytöstä.
Sommaren är kört. Ai kun alkoi tehdä mieli körttipastilleja, joita isäni toi körttijuhlilta.
Ps. Saa kivittää!

Uskonnoista voi ottaa lomaa.
Nää rivit viimeistään todistaa ettet ole uskossa.
Heittelet vaan lauseita, ymmärtämättä niitä. Et edes ymmärrä, mitä heittelet.

Oikeesti uskovainen ei niputa kaikkia uskontoja yhteen (koska Jeesus sanoi olevansa ainut Tie), ei suosittele ottaa lomaa uskonnosta=Jumalasta.

Perussynnit pysyy aina, vaikka tekniikka kehittyis. Homostelu on kadottavien=perussyntien joukossa.

Room.12:2: Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

Nää rivit viimeistään todistaa ettet ole uskossa.
Heittelet vaan lauseita, ymmärtämättä niitä. Et edes ymmärrä, mitä heittelet.

Oikeesti uskovainen ei niputa kaikkia uskontoja yhteen (koska Jeesus sanoi olevansa ainut Tie), ei suosittele ottaa lomaa uskonnosta=Jumalasta.

Perussynnit pysyy aina, vaikka tekniikka kehittyis. Homostelu on kadottavien=perussyntien joukossa.

Room.12:2: Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.
”Perussynnit pysyy aina”.
Mitä se tarkoittaa?

”Perussynnit pysyy aina”.
Mitä se tarkoittaa?
Sori, kirjotin huonosti.

Siis Raamatussa on kahden-, tai kolmenlaisia sääntöjä:
-Paavalin omia mietteitä ("Minä Paavali sanon")
-seurakunnan tapoja ("seurakunnissa on ollut tapana"), esim.pukeutuminen.
-ikuisia sääntöjä, ja ne koskee ns.perussyntejä. Niiden yhteydessä on usein maininta "ei peri Taivasten/Jumalan valtakuntaa" eli sellaista harjoittava ei pelastu.

Homouden harjoittaminen on yksi niistä, mutta kyllä noissa listoissa on tekemistä ihan heterokristitylle. :)

9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Sori, kirjotin huonosti.

Siis Raamatussa on kahden-, tai kolmenlaisia sääntöjä:
-Paavalin omia mietteitä ("Minä Paavali sanon")
-seurakunnan tapoja ("seurakunnissa on ollut tapana"), esim.pukeutuminen.
-ikuisia sääntöjä, ja ne koskee ns.perussyntejä. Niiden yhteydessä on usein maininta "ei peri Taivasten/Jumalan valtakuntaa" eli sellaista harjoittava ei pelastu.

Homouden harjoittaminen on yksi niistä, mutta kyllä noissa listoissa on tekemistä ihan heterokristitylle.

9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Nuo ” perussunnit” ovat vahvempia kuin armo, niinkö?

Nuo ” perussunnit” ovat vahvempia kuin armo, niinkö?
Jumala antaa synnit anteeksi, mutta armo ei kata uskovalla jatkuvaa synnintekoa.
Okei jos joskus lankeilemme, mutta jos asenne on koko ajan "mitä väliä vaikka lankeisinkin huomenna", niin se on Jumalan huijaamista.
Siinä vaiheessa jos uskova paaduttaa omantunnon äänen, ollaan vaarallisilla vesillä.

Minusta on mielenkiintoista seurata toimittaja Tuomas Enbusken kirjoituksia.
Autistina hän kaivelee perinpohjin kristinuskon ydintä.
Hihhuliuskonnot ovat orjuuttavia ja ulkopuolisen silmin naurettavia.
Minulle tulee heistä mieleen Amerikan amishit. 1700-luvulle jämähtäneet hörhöt, joista on paljon juttuja mm. elokuvissa.
Uskonnoista voi ottaa lomaa. Jatkuva uskonasioiden vatvominen tympii.
Myös itseensä kyllästyy. Minusta otettiin viime viikolla paljon valokuvia ja videoita.
Tänään rokotustodistusteni seasta tipahti pieni mustavalkoinen nuoruuskuva.
Kuvassa olen aidoin itseni. Kuva on kai otettu jotain todistusta varten.
Mietin mihin kaikkeen olisin voinut lähteä mukaan. Ehkä minusta olisi tullut vielä kuuluisampi ja etevämpi kuin Sanna Marin.
Olen onnellinen, kun palaan Suomeen lennolta, ja kävelen kevein askelin lentokentän alepan ohi. Kaupan isolla sisäänkäynnin näytöllä on rantamaisema hiekkakakkuineen.
Niitä minä leivoin viime viikolla ihanassa puistossa.
Echon viestit hyppään aina yli. Hän on keljuillut minulle ikävästi vuosikausia tällä palstalla.
Olisi kiva tietää nouseeko Salon herättäjäjuhlille kauan sitten serkkuni sahaama risti. Ehkä se on jo aikoja sitten poistettu käytöstä.
Sommaren är kört. Ai kun alkoi tehdä mieli körttipastilleja, joita isäni toi körttijuhlilta.
Ps. Saa kivittää!
Kuuntele tai lue tämä podcast, kun tai jos on aikaa ja kiinnostusta asiaan.

Yhteistyössä