EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitokset myötäarvuuttelijoille... =) Emmäkään oikein usko, että kyseessä olis menkat, mitä lie tuhruttelua. Varmaan jälkivuodon jämiä. Mulla on jälkitarkistus tän kuun lopulla, eli odottelen sinne saakka ja seurailen tilannetta. Tietty jos oikein kipeäksi heittäännyn, niin täytyy sitten soitella aikaa aiemmaksi.

Onpas täällä monella rasittavia miehenturjakkeita kotosalla.... =( Meillä asustaa myös moinen, ainakin välillä. Kotiutui tänään päivällä työreissusta ja paineli päikkäreille kun oli NIIN väsynyt. Sitä ennen ehti kyllä kehua kuinka oli pullo lonkeroa maistunut illalla ruuan päätteeksi hyvälle. Siis siellä hotellissa, jossa majaili työreissullansa yhden yön ja sai nukkua kaikessa rauhassa, yksin isossa sängyssä, lämpimänä nautitun ruuan päälle. Mur. En sitten viitsinyt tuumata asiaan mitään, etten olisi päästellyt karuja totuuksia suustani. Välillä sieppaa tuo tyyli narista omaa väsyänsä, vaikka taatusti nukkuu niin reissussa kuin kotonakin sata kertaa enemmän kuin minä.... Iso mur. Mut sellaisia ne miehet näkyy olevan muissakin kuin vain meidän osoitteessa. Helpottava tieto sinänsä.

Ja nukkumisesta puheenollen, taidan vetäytyä yöpuulle, kun pojatkin kerran ovat jo yöunillansa. Hyvää yötä ja huomenta!

Niksu

Piti vielä tulla kehaisemaan tuota miestä kun olen koko päivän haukkunut! :D Mä sitten päätin tuossa seiskan aikaan, että menen nukkumaan hetkeksi. Mies oli sillä välin (tietty) kirpun kanssa. Kun heräilin niin takassa oli tuli lisälämpöä tuomassa (palelen herkästi) ja mies oli käynyt jätskiä ostamassa mulle "öiden iloksi". ;) Lisäksi mies oli tehnyt mehua valmiiksi, kun litkin sitä isot määrät aina yöllä imettäessä. Kirppu oli syötettynä ja puhtaissa vaipoissa ja nukkui tyytyväisenä. Ja nukkuu edelleen. Oli ihan kiva herätä ns. valmiiseen. Ja kerrankin sain nukuttua 3h ilman isompia heräilyjä! :)

Mutta nyt iltapuuhiin ja sitten alkaa taas yörumba... Öitä!

Pitäiskö ny se papukaijamerkki antaa Antzin miehelle... toiminut illalla ihan esimerkillisesti.. Noi toisen auttamiset on kai sellaisia juttuja, että ne pitää itse älytä... Jos lähtee ruikuttamaan, että teeppä ja autappa, niin se vaan herättää vastustusta.
Tai tiijä häntä...

Posti toi eilen vau-kirjan synnytystä käsittelevän kirjan... Firmalla ollu vähä logistiikkaongelmia... Lokakuun jälkeen tulleet kirja-/näytetilaukset ovat jumissa... kun eivät oo saaneet kaikilta näytteenlähettäjiltä tuotteita. Niin sitte jumittaa kaikki... Oon ollu ny firman kanssa sähköpostikirjeen vaihdossa ja sain sen vauvan syntymä -kirjan kuitenkin erillislähetyksenä.. Toki se piti heti lukaista. hmm... Siinä oli kivasti aina kappaleen lopussa ja välillä välissäkin kommentteja isälle. Nyt vain pitäis saada mies se kirja lukemaan... jospa se meidänkin putkiaivo sitten vähitellen heräis siihen että meitä on kohta kolme...

Niksulle laitoinki illalla tekstaria... Mun isällä taitaa kans dementia vaivata... tai sitten huolimattomuus.. Soitteli nimittäin illalla, että kännykkä on hukassa ja oli jo suht hermostuneen oloinen... No koitin kysellä missä se on liikkunu ja onko vaihtanu vaatteita, että olis jääny jonnekki taskuun... Kellarissa oli kuulemma käyny ja sieltä aikoi käydä katsomassa. Mutta jos ei olis siellä niin sain luvan tulla kaveriksi katteleen pihalta... jesss... No puol tuntia kului. välillä yritin soittaa kännyyn, mutta siihen ei saatu yhteyttä... sit soi puhelin, että luuri löytyi.. pakastearkusta!! Jee.. on mullaki tavaroita hukassa, mut ei oo löytyny pakkasesta kuitenskaa... Oli kuulemma puseron taskusta tippunu kun oli hakenu marjoja... Muutaman tunnin pakkasessa olo oli hyydyttäny akun ja ei siellä kai kovasti kenttiäkään ole...

Viime yö menikin muuten aika pitkillä unipätkillä... Illalla voitelin Mobilatilla kädet ja yöpaaksi paratabsin puolikas... Muutaman kerran heräsin ja rasvasin sormet ja pari kertaa otin paratabs-murusen... Onpa nyt niin levännyt olo...
Taitaa olla nää säryt vaan raskaudesta johtuvaa...Eilen yks tuttu sanoi, että häneltä oli menny yhdessä raskaudessa toisesta kädestä keskarista tunto... joka oli sitte aika kauan synnytyksen jälkeen vasta palautunu. Illalla muuten mietin sitä, että ei näillä räpylöillä muuten kutimia heilutella.. Suunnittelin nimittäin joulun aikoihin että äippiksellä on sit hyvää aikaa kutoa jotain tälle tulokkaalle... Mutta suunnitelmaksi taitaa jäädä... Ompelemaan ehkä pystyis, mutta kun en osaa...

Huomenta

Menipä aikaa, jotta ehdin lukea taas kaikki lukuisat kirjoitukset :)

Mulla oli eilen illalla ne maustekutsut ja yhteensä myynti oli 300 euroa. Minusta ihan kivasti. Suurin osa kutsutuista ei tullut, mutta jättivät kuitenkin tilauksen.

Hmmm miehet taas aiheuttaneet ylimääräistä verenpaineen nousua ;) Onneksi antzin mies osannut yllättää positiivisesti.

Mulla oli taas kerran viime yönä niin ufoja unia ettei tosikaan. Toisaalta huvittaa kun miettii niiden sisältöä.

Satuitteko muuten katsomaan 4d dokumenttia eilen????? Voi jessus.....

Nyt on pakko sännätä töihin. Myöhemmin lisää höpinöitä

Huomenta!

Mä vielä jatkan tästä kaksilahkeiset-aiheesta sen verran, että kuopuksen isä sitoutui lapseen kyllä jo lujaa heti syntymästä asti. E kun vietti ensimmäisen kuukautensa teholla taistellen elämästään, niin Isi joutui heti aluksi käsittelemään menettämisen pelkoa ja muita tuntemuksia, mitkä ei normaaliin alkuun kuulu ihan päällimmäisenä.
Parempaa isää ei lapselleen voisi toivoa.

Ja hyvä antzin mies! Kymmenen pistettä ja papukaija-merkki. Mehukannu valmiiksi täytettynä on täydellinen ilonaihe.

Mä voin pahoin edelleen ja soitan tänään neuvola-aikaa. Siinä meikäläisen kuulumiset pähkinänkuoressa. Töissä on edelleen kypsää.
Johanna 8+4

Huomenet!

Suljetulla ajankohtaista viestiä. Valvoja tiivistänyt vähän jäsenyyden sääntöjä. Käykää katsomassa.

Kuulostaa ihanalta tuo Antzin mies :-) Tosi kauniisti ottanut sinut huomioon. Kyllä se siitä vähitellen.. Miehet tosiaan tarvitsevat vähän aikaa sulatukseen, noi piuhat on joskus vähän mutkikkaammat, vaikka putkiaivoja ovatkin. Jotenkin ne piuhat kulkee siellä putkien ulkopuolella ilmeisesti ;-)

Taas muistuu sieltä sun täältä näitä juttuja.
Unohdin kommentoida Tuuli tuplaehkäisyä ;-) Kippurassa täällä nauroin teidän hienoa varmistusta!

Omppu ei tänään ehdi linjoille varmaan ollenkaan, kun on tuo torstai niin lähellä.

Rautatabuista. Obsidan on herkkävatsaisille sopivampi. Muistelisin, että tuo Retafer on niitä pahimpia. Itse koklasin esikoisesta, eikä ole tarvinnut sen jälkeen koskea siihen tavaraan.. Olen suosiolla ostanut tuota Obsidania.

Katzulla käyny maustekaupat hyvin. Hyvä homma!
Oli muuten ihana kuva suljetulla sinusta kummipojan kanssa <3

Kiva kuulla, että Senorallakin ollut säryttömämpi yö. On se tosiaan jännä, miten tuo raskaus voi teettää kaikenlaista. Ja toivottavasti tosiaan sinullakin on "vain" raskauteen liittyvää.
Se on työpäivät vähissä ;-) Onko huomenna kakkukaffeet?

Hauskoja nuo Niksun murinat :-D Kyllä ne joskus teettää vähän murinaa nuo miehet.
Meilläkin isännällä niin hyvän unenlahjat, että välillä ihan ärsyttää :-) Hän aina kuittailee, miten isäystävällisiä meidän lapset ovat olleet. Nyt tosiaan kun tuo H oli taudissa, niin iskä nukkui hänen kanssaan. Tiedän, että hän pystyy nukkumaan ihan hyvin patjalla olkkarissa, eikä ihan joka inahdukseen herää. Itse varmaan olisin puoliksi valvonut nuo yöt. Ja aika kohtuutonta olisi musta ollut, että isäntä olisi yksinään vallannut ison makkarin ja minä&pienet oltais paettu. Että murinaa oli täälläkin, kun ensin näytti siltä, että minä ne yötKIN hoitelen! Siitä se meinas isäntä joutua roikkumaan munistansa tuohon keskenkasvuseen omppupuuhun.

Jep, eipä muuta tällä erää.

Huomenet.

Nelkkulainen ei illalla meinannu sipata ollenkaan. Katoin hänen kanssa rauhassa Todistettavasti syyllisenkin. Alotettiin Salkkareista. Ei tietenkään putkeen töllöä tuijotettu, mutta aina välillä kurkittiin. Ja yheksältä ku muu pesue meni nukkumaan, kateltiin rauhassa se viimenen ohjelma. Sittepä mies tuliki jo töistä ja lähti käyttään koiruutta iltajalannostossa. Samoihin aikoihin sain Nelkun pysymään sängyssään umpiunessa. Sitten hän tapansa mukaan heräs neljästi syömään. Kahtakytä vailla seittemän hän heittäyty päivätytöksi. Muakaan ei jostain kumman syystä väsyttäny sillon yhtään, joten alettiin kahvinkeittoon. Mieski vähitellen heräili ja tehtiin vahdinvaihto - hän alkoi neitokaisen kanssa seurustella ja mää pötkin vielä vähäksi aikaa unten maille. Kaheksalta sain Nelkun viereeni, johon hän sippas. Puoli yheksältä pomppasin pystyyn itte ja hiippailin aamupalapöytään. Ykkönen siitä lähti kouluun ja mies kuntosalille, otti koiran mukaansa samalla lenkille. Kakkonen ja kolmonen oli kans jo syöneet. Nyt tutkimaan jääkaapin sisältöä jotta saapi päiväruokaa aikaseksi.

Mun täytyy kyllä ihan kehua tuota armasta siippaa. Hyvin hän on auttanut minua parhaan kykynsä mukaan. Onneksi, kun meillä täällä asuinpaikkakunnalla ei ole sukulaisia tai muitakaan, joilta pyytää apua.

Keskiviikkoa! Taas sitä ollaan keskellä viikkoa. Eilen en ehtinytkään muuta kuin lukaisemaan jutut, kun oli niin paljon noita ristiäisten jälkeisiä kiireitä ;) Valokuvien tilausta, kiitoskorttiien kirjoitusta, lahjojen kiikuttamista kaiverrettavaksi ja viimeisten kakunpalojen syöntiä.

Antzille lähettelen jaksuja! Tällä hurjalla kuuden viikon kokemuksella voin sanoa, että alussa tuntuu, että kaikki on yhtä kaaosta, mutta päivä päivältä alkaa helpottamaan, kun vauvaan tutustuu paremmin. Ja samalla, kun vauva kasvaa, niin itekin kasvaa siihen vanhemmuuteen ja oppii "lukemaan" vauvan viestejä paremmin. Ihana juttu, että miehesi oli huomioinut sua illalla noin kauniisti. Se on kyllä tärkeää saada välillä nukkua kunnolla! Ja jos se ei muuten onnistu, niin kyllä kannattaa ottaa päikkärit ja jättää imuri kaappiin. Sektiossa oli se hyvä puoli, kun ei kuukauteen saanut tehdä mitään, niin en myöskään tehnyt ;) Mies välillä imuroi ja pesi pyykkiä, mutta muuten ei kauheesti stressattu siisteydestä. Niin ja mua kyllä helpotti se, että lopetin myös stressaamisen siitä, että syötän ämmälle korvikkeita. Tiedän, ettei se ole helppoa myöntää "tappionsa". Kyllä minäkin mieluusti olisin imettänyt enemmän, mutta pakko oli vaan luovuttaa, kun siitä täysimetyksestä ei tullut mitään. Valitettavasti en ole myöskään päässyt kokemaan mitään imetyksen ihanuutta, sillä aluksi se oli minusta jotenkin niin hankalaa, kun oli ne rintakumit ja sit tuli ne rintaraivarit. Ei se tunnu yhtään mukavalta, kun toinen huutaa kuin hyeena heti, kun nänni lähestyy suuta ;) Alusta alkaen M on ollut muuten tosi rauhaton tissillä - kädet ja jalat vispaa taukoamatta, pää pyörii, jolloin nänni putoaa ja sit taas otetaan raivarit, kun sitä ei saa heti suuhun. No joo mä voisin varmaan kirjoittaa romaanin sata tapaa epäonnistua imetyksessä ;) mutta siis sen halusin vain Antzi sanoa, että kannattaa tehdä niin kuin hyvältä itsestä tuntuu ja mihin OMAT voimavarat riittää.

Senorallakin oli hieman parempi yö takana ja nyt enää YKSI aamuherätys jäljellä! JEE! Joko testasitte turvakaukaloa autoon?

Gialla hyvät neuvolakuulumiset! Mulla oli hemppa alimmillaan 99 ja mä söin ekaksi Obsidania ja sitten Retaferia ja siihen yhdistettynä vielä rautamehujuomaa Kräuterblutsaftia.

Sonian neuvolakuulumisia odotellaan kovasti täälläkin. Entä jokos Johanna sai ajan? Mä en itse asiassa tiedä, koska täällä olisi yritetty kuunnella ekaa kertaa ääniä, sillä mä kävin ekan kerran neuvolassa vasta np-ultran jälkeen eli tais viikkoja olla jotain 12+ ja silloin äänet kuului.

Hm vai väittää se Ompun anoppi, että maito olis liian laihaa...täytyy nyt sanoa, etten ole ikinä kuullut moista lausahdusta. Onko se jotain "vanhan kansan uskomuksia"? Mun täytyy kehua mun anoppia - se ei ole kertaakaan millään tavoin puuttunut ämmän hoitoon, eikä ole sanonut siitäkään mitään, kun en imetä. Viisas nainen ;) Mä en osaa ollenkaan imettää muiden ihmisten läsnäollessa, kun siitä ei vaan tule mitään, sillä jos mahdollista M on vieläkin rauhattomampi kuin yleensä, jos on lisähälinöitä ympärillä.

Kiva kuulla, että Katzun maustekutsut olivat onnistuneet! Miten muuten sun loma meni? Sulla oli niin paljon kiireitä, ettet paljoa ole ehtinyt tänne kirjoitella. Ettekös te käyneet täällä suunnallakin?

Jo se on taas mentävä vähän askareisiin, kun M on tirsoilla. Eilen täällä oli aivan tosi upea keväinen sää. Oltiin ämmän kanssa pitkällä lenkillä. Tänään näyttää tuo ilmanala hieman harmaalta. Harmi Omppu, kun lupasivat huomiseksi aikas huonoa ilmaa. Heh, huomenna me sitten nähdään! Jännittääkö ;) Onko kupit ojenuksessa ;)

Tuuli

Heh, Tehis älä nyt luo Ompulle lisää paineita ;) Täytyykin käydä suljetulla katsomassa, mitä uutta olet laittanut sinne.

Safiirillekin terkkuja. Tosi ihana juttu, että teillä mies auttelee kanssa paljon! Teidän arki kuulostaa välillä sellaiselta rumbalta, että tämä meidän elo ämmän kanssa taitaa olla yhtä lepäilyä siihen verrattuna ;)

Tuuli

Kunnon paineet vaan! Tuuli on vaativa vieras ;-)

Safiiri, varopas nyt kauheesti luettelemasta minkälaista isommalla pesueella on :-D
Ihana kyllä, jos teillä mies tuossa aamussa mukana. Meillä ei seKÄÄN onnistu, kun lähtee töihin aina 7.15 (jos sattuu kotona yötä olemaan). Ja meillä nuo koululaiset on ihan sängystärevittäviä, joten niiden takia vähintään on noustava. Tosin meillä myös pienet herää aikaisin, nykyisin myös h. Hälläkin päivä alkaa viimeistään seiskalta nykyisin.

Nyt pyykkäämään ja pesulappuja lueskelemaan :-)

Korjailen tässä vähän aluksi noita aiemmin kirjoiteltuja ;) Ei mulla siis niin iso maha oo, että siitä heti hoksais :D Päivällä menee kyllä omat farkut jalkaan, ainoastaan autolla ajaessa painaa ja pitää avata. Ja joka päivä tulee ajoa vähintään 60 km. Illalla ei taitais mennä kii...

Ostin jo yhdet mammahousut, kun ajeltiin pitempi matka. Harmittaa vaan kun otin sittenkin liian isot :( Stretchiä ovat ja näyttää naurettavalta kun on niin löysät :D
Ei vihtis toivoa, että lihois äkkiä 10 kg, niin olis sopivammat...

Toinen korjailua kaipaava asia... siis vakipaikka loppui vähän reilu vuosi sitten eikä 2 vuotta sitten, aloin ite miettimään, että miten saan sitten ansiosidonnaista vielä :D

Jokohan lie paju kukkii täälläkin? Ajattelin vaan kun oon aivastellut jo pari viikkoa suht paljon.

Antzille piti sanomani jaksuja vauva-arkeen :) Kiva kun mies on jo vähän päässyt kärryille missä mennään ;) Kyllä se siitä pikkuhiljaa!!

Eipä tuo niin ruusuista ollut aikoinaan vaikka vaan yksi lapsi oli... mies teki remonttia päivät tuossa eteisessä ja sitten lähtikin jo reissuhommiin. Eli "yksinhuoltajana" oon ollut lähes aina... mutta uskon ja toivon, että nyt oon rennompi ja saan enemmän aikaan vaikka yksin olisinkin, joopa joo :D

Hienosti meni Katzun kutsut, eikö tuo oo jo tosi hyvä myynti?? :)

Joo, puolen päivän aikaan neuvola, illalla sitten vasta kotiudun.
Pitää kysyä neuvoja ton mahan kans, ei meinaa oikeen toimia ja sitten kun toimii niin saa tiiliskiviä puskea... Onko teillä ollut vastaavaa ongelmaa ja miten sen ratkaisitta?

Mulla ei oikeen luumut auta mitään, eikä liikunta, leipääkin syön oikeestaan ainoastaan ruista. Synnärillä ei Levolackaan auttanut, oonko joku luonnonoikku...
Normaalisti taas toimii ihan liikaakin, että välillä näin päin :)

Mää katoin kans eilen tuon Todistettavasti syyllinen, jos yksin oisin ollut niin itkusta ei olis tullut loppua :( Piti yrittää skarpata, välillä oli pakko kyynel tirahuttaa :)

Onnistuneita treffejä Ompulle ja Tuulille!!

Sonia, mulla on yleensä aina löysä vatsa, mutta raskauksien aikana on tämä tiiliskivisyndrooma. Ainoa mikä auttaa on Agiocur-rakeet ja kaapissa on myös Microlaxeja hätätilanteita varten. Ja sitten vettä ja ruisleipää. Vaalea leipä on nyt ihan poissa laskuista, koko ajan pitää pitää huoli siitä, että ruoassa on paljon kuituja.
Kaura-lesepuuro on kans yks hyvä vaihtoehto. Luen sitten illalla sun neuvolakuulumiset.. =0)

Minäpäs en mene neuvolaan ollenkaan ennen np-ultraa. Tätä mieltä oli neuvolantäti. Olen kuitenkin ollut jo kolme kertaa lääkärillä tämän raskauden aikana, ja perustietous on ihan hyvällä pohjalla, niin ei mulla ollut mitään sitä vastaan. Jos tulee kaamea ahdistus parin viikon päästä, niin menen yksityiselle katsomaan ultrakuvia. Mutta en nyt jaksa uskoa, että tulee ahdistusta. (PEUKUT PYSTYYN!!)

Mä en näe mitään ohjelmia ikinäkään enää iltaisin, kun olen ihan valmis untenmaille klo 20. Onneksi on tallentava digiboksi, kun mun pitää nähdä Huippumallit ja Tudors.
No joo, nyt vois taas yrittää tehdä jotain töitäkin. Huoh.

Johanna 8+4

Katzu, juu katsoin 4D:n. Tuli kyllä aika voimakas myötähäpeän tunne.. Joitakin tyyppejä kävi jo sääliksi..

Toivotaan että meillä tirpu kääntyisi raivotarjontaan. Siskolla oli kuopus kääntynyt rv 32. Ei ollut edes tuntenut mitään muljausta ja ultrassa huomattiin käännös.

Sonia mulla on ummetukseen auttanut viinirypäleet. Peukutukset neuvolaan!

Antzin mies ollut kyllä todella herttainen:) Hienoa että sait levättyä kunnolla.

Nyt pitää lähtee katsomaan meille tuli vauva:)

Jep, jep, lapsiperheen arkea.. Justiin tossa Tuulin kanssa tekstasin ja siirrettiin rehvit maanantaille. Meinaa jotain tautia pukata T:lle. Tietysti just nyt, kökkö! No, mut onneks meil oli noita varapäiviä Tuulin kans katottuna.

Tosiaan jotain yrittää iskeä tolle isommalle. On aamusta asti ollut veto veks ja vähän kuumeisen oloinen. Valitteli huonoa oloa eikä suostunut syömään. Nyt ei enää ollut huono olo, mutta kuulemma pää ja kurkku kipeä. Tiedä sitten, mihin oikeesti sattuu, on niin johdateltavissa tuon ikäiset. Justiin simahti sohvalle ja kauhulla tietysti ootan, ettei vaan mikskään vatsataudiks kehity..

Ihana kun Antzin mies on vähän hemmotellut :) Kyllä ne vaan välillä osaa yllättääkin, meilläkin, vaikka yleensä tuleekin läpistyä vaan ne huonot puolet täällä.

Yöllä hymyilin itekseni, kun aattelin, että Safiirilla on vipinää ruokailuhuoneessa :)

Taidan itekin rojahtaa sohvalle, kun on kerran tilaisuus. Etten vaan itekin tulis kipeeks, kun meinaa väsyttää keskellä päivää..

Heips täältä töiden lomasta

Niin Tuuli loma meni ihan kivasti ja nopeasti. Olisi jo vallan mainiosti voinut jäädä kotiin :) Vielä 4.5 viikkoa.... Ja kävin siellä piäkaaaapungissakin :)

Niin itse sain tilata 30 eurolla mausteita emännän lahjana. Olin tosi tyytyväinen myyntiin. En tiedä minkälainen on keskiveroisesti myyntilukemat, mutta ainakaan koskaan esim. tupperikutsuillani ei ole ollut noin suurella summalla tilauksia. Mausteet tuntuivat kiinnostavan ihmisiä.

Sonia minulla myös vatsa turposi tosi äkkiä ja ostin kanssa ekat äippähousut aika aikaisin. Huomattavasti kivempi oli töissäkin istua.

Niin ja täällä jatkuu kovavatsaisuus edelleen.... On ollut raskauden alusta lähtien eli tuntuu olevan hyvinkin tyypillinen oire/vaiva.

Meinaakos Senora miten juhlistaa työkavereiden kanssa viimeistä työpäivää???

Nyt ei taaskaan ehdi muuta

Katzu ja Nöpö 26+5

Toivottavasti ei Omppu sinne nyt vain iske tuo kammottava tauti!
Hoolla tuo alkoi siis torstaina ja tänään vasta kunnolla pyytänyt syömistä. Ostinkin eilen meillä harvinaista metvurstia, kun arvelin sen kelpaavan. Sitähän on sitten tänään menny. Monipuolinen ruokavalio; maitoa&metvurstia ja metvurstia&maitoa. Pääasia, että jotakin syö! Nyt ei enää ole paino onneksi tippunu.

Äippähousuihin on täälläkin aina siirrytty tosi aikaisin, vaikka tuo vatsa ei sitten järin suuri ole ollutkaan. SE TURVOTUS! Ja musta on ollu niin ilkeä kituuttaa niissä tiukoissa housuissa.
Kestämistä Soniallekin turvotuksen kanssa!
Mun vatsa pelas joka-aamuisen branflakesannoksen ansioista. Mutta siitäkin on täällä tullu jo palautetta.. ;-)

Noi mausteet on tosiaan järkevä myyntiartikkeli. Niitä kun ihmiset oikeasti tarvitsee, ei ole ns. pakkomyyntiä. Olen joskus oppilaiden kanssa myös mausteita myyskennellyt, kuten myös sukkia :-) Noi karkit ja pikkuleivät pitäis lailla kieltää!

Katzun maustekutsuillahan on ollu iha kivasti myyntiä... Vai unia... olispa kiva päästä tulkitsemaan niitä :) Mä en kyl muista millaisia unia oisin nähny.. Tosin oon nukkunu niin pätkissä, että tuskin unia oon nähnytkää... Viimeisin minkä muistan on kyl kuukausien takaa ja se oli kyl aika hmmmm.. eroottis-viritteinen...
En katsonu 4d:tä mut sen luostarijutun katoin ja nieleskelin kyyneleitä...

Jaksuja Johannalle pahoinvointeihin... Tuo töiden kypsyttäminen on kyl tuttua... Tosin viime aikoina oon viihtyny.. Huomiseksi ostin pieniä suklaamunia ison pussillisen ja just otin pakkasesta appelsiinikakun sulamaan... Vähä jännittää millaiseks kakku menny ku en ennen oo pakastanu, mut ohjeessa sanottiin että voi pakastaa... Tiijä niistä kakkukahveista sitte... Kahviahan on tarjolla pitkin päivää, ja jokainen juo silloin kun on aikaa... Kakun aattelin aamulla viipaloida. Toivottavasti ei mitään komiteaa ole jättämässä hyvästejä... Alan parkumaan ku vaan ajattelenki...

Tehis on kiristäny sääntöjä suljetulla... Ihan hyvä...
Hyvä kun noita rautajuttujakin kommentoit... Mulla on veret pysyny hyvänä... Vaikka vähän laskenu, niín silti korkeammalla kuin monella normaalistikkaa.

Eilen kävin kokeilemassa turvakaukaloa autoon... kyllä se sinne mahtui, ja luultavasti vyöttäminenki onnistui ihan ok.

En minäkää kyllä oo kuullu laihasta maidosta. Taitaa olla jotai vanhankansan juttuja.

Vai Sonialla tiiliskiveä... toivottavasti apu löytyy... Juothan tarpeeksi vettä??

Kävin kummitytön 6v synttäreillä... Heti piti alkaa täyttään puuhakirjaa... ja palapeli piti läjätä pariin otteeseen... Pikkusisko oli hyvänä apuna karkkirasialla... Sieltä kun kävelin kotiin, niin ottipa toinen kummityttöni yhteyttä... Kirjoitti kivasti että haikaratietotoimisto on heille tiedottanut, että meille olis tulossa perheenlisäystä ja by the way niin heilleki sit elokuussa. WAAU... Pitäisköhän otta yhteyttä toiseenkin aikuiseen kummityttöön, ettei heilleki...ja mitäs kummipoijalle, älynneekö naisten päälle mitää... ääh...

Toisaalta huominen pv jännittää, ovatko muistaneet mitenkää että oon jäämässä pois. Jotenki tänään oli kaikki oudon etäisiä. Pari hoiti asiansa suoraan sijaisen kanssa... mutta toisaalta ihan hyvä, että toinen saa treenata. Käytiin katsomassa se mun toinen työpistekki, että ainaki osaa sinne mennä, jos tarttevat apua...

Pitää lähtee kattoon toi sauna... sainkohan pesän syttymään... ei näy savua...

Ehtoota...

Johannalle peukut, että ahistus pysyy kaukana :)

Harmi kun Ompun ja Tuulin treffit peruuntui viime tingassa, mutta olihan teillä jo varapäiviä, jospa sitten onnistaa paremmin!
Ikäviä kyllä nuo sairastelutkin, toivottavasti yrittää vaan säikytellä.

Senoralle mukavaa toistaiseksi viimeistä työpäivää :) Ainahan siinä pientä haikeutta on ilmassa kun mukava työkaveri jää pois pitemmäksi aikaa. Muista ottaa nenäliinoja mukaan ;)

Kiitos hyvistä vinkeistä mahan toimintaan liittyen :)

Joo, kaurapuuroa tai muroja syön joka aamu, muttei auta.. tuo vesi on kyllä sellanen ja neste yleensäkin, liian vähän menee!! Ajattelin sitä aluksi kokeilla ja neuvolasta suositteli sitten Levolacia jos ei muu auta.

Verenpaineet huiteli taas jossain tosi korkealla, vähä toisella mittauksella laski. Omalla mittarilla sain kuitenki hyviä tuloksia. Ens kerralla pitää ottaa oma mittari mukaan niin verrataan heittääkö noin paljon..

Paino oli -200g vielä ja kilpirauhaskokeissa oli muutoksia joita seurataan, muttei vaadi ainakaan vielä lääkitystä.

Ja ihanaa, kuului syke, ei isosti, mutta kuului <3 Lukemat 154.

Kävinpä tuossa hakemassa sen takin, samalla miehelle kahdet farkut ja paidan, tytölle kesäkengät ja itelle pari kesäpuseroa. Ai niin, ja tytölle löysin alesta ens talveksi takin :) Pääsin taas vauhtiin...

Illastusta!

Täällä taas.. Eilen jäi käymättä, tai siis kirjoittelematta. Kävin kyllä useampaankin otteeseen lukemassa teidän keskusteluja.. Nyt pääsen kohta huokaisemaan, että tämäkin keskiviikko on ohi. Tää viikon keskimmäinen päivä on tässä talossa oikea menopäivä.. Aamulla(9.30-11.00) käytiin perhekerhossa, iltapäivällä(13-16) on esikoisen oma kerho.. siinä välissä kävin hierojalla(14-15) ja mummo viihdytti Siiriä.. Eikä siinä vielä kaikki.. illalla(18-19) on äidin jumppa ja esikoisen liikkis.

Isäntäkin saapui taas Helsingin reissultaan.. No, kuorsausta kuuluu taas kahdesta makuukamarista, joten on äidin oman ajan vuoro..

Kuukautisten alkamisesta ollut keskustelua.. Ainakin Niksu on pohtinut asiaa.. Minullahan kuukautiset alkoi saman tien.. Jos oikein muistan niin ensimmäiset kuukautiset/toinen jälkivuoto kesti kymmenen vuorokautta ja siitä tasan 28 päivää alkoi kuukautiset.. Hormoonitoiminta alkoi esikoisestakin heti.. Eli hyvästi verettömyys kun lapsi on ulkona.. Näin täällä.. Johtuakko osaimetyksestä/lypsämisestä..

Anoppi/imetyskeskusteluun.. Täällä anoppi on huomannut, että on asioita joista on parempi pitää mölyt mahassa.. ; ) Pientä palautekeskustelua käytiin puoli vuotta sitten kun isännän siskon imettämiseen oli koko suvulla aika kovaa kommenttia.. Raukka otti paniikin ja tunsi itsensä huonoksi äidiksi kun imettäminen ei vaan kerta kaikkiaan ottanut onnistuakseen..

Imettämisen tuskaakin ymmärrän täysin. Ymmärrän myös täysimetyksen "autuuden". Tässä ollaan kaveriporukalla tultu siihen tulokseen, että jokainen toimii miten parhaaksi näkee/kokee.. Lapset tuskin kouluiässä keskustelevat aiheista: Minkä ikäiseksi imit tissiä..? tai Saitko korviketta vai äidinmaitoa..? TÄRKEINTÄ on vauvan hyvinvointi.. jos äiti voi hyvin voi vauvakin hyvin.

Huomenna on odotettavissa seinänaapureiden kyläilyä.. Esikoista kävi naapurin poikaa sääliksi kun heillä ei ole telkkaria.. Pyysi tänä aamuna minua nauhoittamaan Sub Juniorilta Tomi Traktorit ja Tuomas veturit.. jotta naapurin poika(2v)pääsee huomenna katsomaan.. pääseepähän äidit rauhassa kahvipöytään.. (heillä siis poika 2v ja tyttö 10kk) Ja minulla siis esikoinen 5v. ja Siiri 5kk. Eli se siitä rauhaisasta kahvihetkestä.. ; )

Jaahas.. pitää tästä lähteä soseuttamaan noita porkkanoita/kukkakaalia/parsakaalia.. ovat kiehuneet tuolla kattilassa jo hyvän tovin..

Palailemisiin huomenissa.. Pikku2

Huomenta!

Aamuja nolla, mutta olla pittää... <3 Viime yönä heräsin vaan kerran, toisen kerran sit vähä ennen viittä... sit soittiki miehellä herätyskello ja unet oli tipotiessään... Niinpä pistin omastakin kellosta herätyksen off-asentoon ja kömmin kahville... Illalla otin puolikkaan tabun ja kolmelta toisen puolen... ja rasvasin kädet mobilatilla ja icegeelillä...

Illalla viel tekstailtiin tuon mun kummitytön kanssa. Vakaalla pohjalla tuntuu olevan, kesällä kävi täälläpäin - on sit sen jälkeen vaihtanu miestä ja ny raskaana... Saattaa olla että nyt oon ollu tytön kanssa eniten kanssakäymisissä kuin koskaa ennen...

Onnittelut Sonialle sykkeestä! JEEEE!! Siitä se lähtee... Toivottavasti noi kilppariarvot pysyy kurissa.

Pikku2:lla ollu kyl aikataulutettu pv... Mutta tuollaiset päivät kuluu tosi nopeesti..

Huomenet..

Oli näköjään jäänyt yöllä muutama "pikkujuttu" kommentoimatta, joten..

Sonia SYKEONNITTELUT ! ! !

Senora pääsee heittämään.. AAMUKAMMAN ROSKAKORIIN JA TERVETULOA "KOTIÄITIEN" JOUKKOON ! ! !

Huomenet!

Jännityksellä odotellaan, oisko ne Senoran työkamut jotain keksineet :-)
Vautsi mitä lumikuvia suljetulla. Heh, pitäisköhän munkin napsasta meidän maisemasta otos ;-) Aikas huvittava tuo etupiha, jossa paljaalla pihalla toiveikkaana nuo kolat ja pulkat vielä makoilee...
Hirmuisen mukavaa vimppaa työpäivää pitkään aikaan Senoralle!

Hyvä, että Sonian neuvolareissu oli onnistunut. Ja vähän otin lipsunut shoppailemaankin :-)

Kuulostaa kyllä tosi säälittävältä tuo 2-vuotias, jolla ei ole telkkaria :-D

Tänään vietetään vielä sisäpäivää. Jos huomenna uskallettais vähän laittaa nenää ulos... Ihan uskomatonta, että tuo tauti ei ole muihin tarttunut.

Tehis

Tehis.. En ole poitsulle tohtinut kertoa, että äidillä on täällä titokoneella ystävä, jolla on monen monituista lasta ja heilläkään ei ole telkkaria.. Varmaan tulisi kyläilykutsu saman tien.. ; )

Senoralle mukavaa viimeistä työpäivää!!!!!!!!!!!!

Ja Sonialla kuulunut pikkuisen syke :) Onnittelut siitä!!!!

Nyt ei sitten muuta ehdikkään. Yhtään kivaa kun loman jälkeen yrittävät tappaa minut työnteolla ja se yksi työkaverikin on käyttäytynyt tosi idiootisti tällä viikolla...... Pläääh.