Ex-kermit 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ÄssÄllä taitaa olla täsmällinen vekara tulossa... Onhan sulla jonku meistä kännyn numero talletettuna.. Ilmoittelet vaikka tekstarilla tai soitat jos / kun lähtö tulee ja lähdön tulokset... Hui... Onnea matkaan!

Omassa olosa ei mikään oo muuttunu.. Noi kelan jututkin näyttää selviävän. Taitaa olla eri firmoissa eri käytäntöjä.

Tuulille: en nähny sitä ohjelmaa riskiraskauksista. Tultiin 9 maissa saunasta ja oli ihan ventti- vei -olotila. Lisäksi oli taas vaihteeksi viestimuisti täynnä ja aamulla vasta huomasin sun viestit... Toisaalta tieto lisää tuskaa... ehkä parempi kun ei vielä tässä vaiheessa tiedä ihan kaikkea ... Radiossa on muuten kesälääkäri-ohjelma pyöriny ja hänellä on osuva jatko tuohon sananlauseeseen... eli tieto lisää tuskaa ja kuitu p*skaa ...

Ässälle kovasti terveisiä. Ja pikkuihmisele tervetulotoivotus maailmaan. Nyt veikkaillaan sitte kellonaikaa :) Sopisko vaikka iltapäivällä klo 15.15?

Safiiri ja Nelkku 17+4

Tai klo 20.09? Ja seitsemän sadasosasekunttia päälle. Oishan hauska aika.

Helmissä joku sano että sen dokkarin saattaa kattoa nettitv:stä.

No nyt taas siihen työntekoon...

Huomenta! ÄssÄllä on kyllä ihan selvää pässinlihaa tuo :) Viimeistään huomisaamuna syntyy, näin meni meillä. Ihanaa ja tsemppiä!!

Tuuli juu saan kolme ekaa kuukautta palkkaa.

Mä katoin illalla sen 45 min jutun niistä riskiraskauksista. Voi että mulla kyyneleet valui, kun se vaalea tyttö synnytti tyttövauvansa! Onneks mun pojat oli suihkussa just silloin, sain rauhassa nyyhkiä.

Nii eilen muuten sit irtisanoin pojan päiväkotipaikan.. sattui pk:n johtaja käymään asiakkaana, niin samalla annoin sit sen lapun. Tietyllä tavalla siis yks elämänvaihe päättymässä..tai jäämässä ainakin vähän pidemmälle tauolle. Nyyh siitäki sit kuitenkin..

Kohta neuvolaan, sitte lisää.

Omppu ja Toivo 28+1

Huomenet!
Pakkohan tämä kone on ennen aamupäiväohjelmiin lähtöä avata, kun elellään niin jänskiä aikoja :-)
Vautsi ÄssÄ! Toivotaan, että pääsit lähtemään. Kauhiasti tsemppiä matkaan!
No löytyihän se eksynyt lammaskin! Hyi hyi Jazz, ei tuolla tavalla olla yhtäkkiä montaa päivää poissa. *heristelee tiukan näköisenä etusormeaan* :-D

Voi järkytys, minä täällä vahingossa mietin, että onkos tuo nykyinen Kelan sääntö tuosta äitiyspäivärahan saamisesta vanhan äippärahan mukaan (tai siis samojen tulojen) voimassa vielä seuraavaankin lapseen, jos edellinen alle 3 vuotta.
Siis nyt kun en ole ollut töissä riitävän paljoa välissä ja sain tuon edellisen mukaan, niin jos saisi vielä sen viidennen, niin saako vielä saman? Huh, mitä mietteitä!
Unohdetaan koko juttu! :-)

Nyt tohinoimaan... Joku teistä taisi sen sadekelin lähettää tänne :-/ ;-) Mennäänkin sitten perhekahvilaan ja neuvolareissu siihen perään (siis oma).

Tehis rv 36+4

Ässän odotus on siis tulossa päätökseen.. =) Onnea matkaan ja tervetulotoivotus pikkuiselle täältäkin suunnalta! Mä en lähde aikoja veikkaamaan, oon supersurkea niissä jutuissa...

Mä olin onneksi lenkkeilemässä perheen kanssa kun se 45 min alkoi enkä sit kesken alkanut katsomaan; en olis kyllä kyennyt sitä katsomaankaan. Jotenkaan en halua tietää/katsoa/lukea mistään riskijutuista mitään raskauden aikana, muuten tuun ihan neuroottiseksi.... =) Ihan kun en olis jo.

Onneksi on jo torstai!

Huomenta! Vai nyt sitä Ässää viedään eli toinen kermit-vauva tälle viikolle on kohta totista totta! (Hoppu on varmaan jo synnyttänyt, kun ei ole tosiaan kuulunut enää mitään).

Minun piti tietty mennä katsomaan se 45 minuuttia. Olin lähinnä järkytyksestä kalpea ja jos olisin itkenyt, olisin itkenyt varmaan kauhusta ... Huh, miten niillä yksilläkin lapsi oli vaan lopettanut kasvamisen. Tuli kyllä ihan neuroottinen olo niin kuin Niksu kirjoitti. Olihan se hieno hetki, kun se vaalea tyttö synnytti, mutta niillähän ei ollut mikään riskiraskaus. Tuli ihan semmoinen mieleen, että josko jätän sen synnytysvalmennuksenkin väliin. Mitä vähemmän tietää sen parempi minulle ;)

Jaahas Omppu lähti neuvolaan ja Tehis tohinoimaan, joten kaipa tässä täytyy jatkaa taas töitä. Kiitokset Ompulle ja Sämpylle kela -juttujen selittämisestä, nyt alkaa pikku hiljaa valkenemaan.

Ai niin kävin lisäämässä suljetulle osastolle uunituoreen kuvani. Otettu tänä aamuna. Ehkäpä vähän turhan kaukaa mies otti sen, mutta muuten kelpo suoritus ;) Tiitiäisellä on joku aktiivi vaihe menossa (liekö harjoittelee Pekingin olympialaisten uinnin finaaliin...), sillä eilen illalla meni niin, että maha vaan aaltoili ja tänä aamuna oli kanssa hereillä. Yleensä ei meinaa ole hereillä aamuvarhaisella, kun minä nousen.

Päivän jatkoja,

Tuuli

Tsemppiä vain Ässälle!! Vaikka etköhän jo ole sairaalassa. Tosi hyvä, et käynnistyi itse ja vielä ajallaankin. Hui, ei enää kovin pitkää aikaa omaan synnytykseenkään!

Eilen päästin miehenkin "tuskistaan", oli sen verran kiukkuinenkin kaikista pikku jutuista, et olihan se jo pakko armahtaa :)

Nukkuminen on mennyt kyllä ihan pipariksi, viimeyönä heräilin tunnin välein. Hyvää nukkuma asentoa on vaikea löytää, yleensä nukun enemmän toisella kyljellä, jostain syystä toisella on huonompi olla. Yöllä käännyin sille ns.väärällr puolelle ja sattui mahaan ihan älyttömän kovasti, mut hellitti kun nousin ylös ja jatkoin nukkumista tutulla kyljellä. Kummallisia kipuiluja tullut.

Omppu sitten luopui päiväkotipaikasta..Musta on helpottavaa, kun on jokin henkireikä olemassa, vaikka omantunnontuskia siitä saa tietenkin kärsiä, vaikka tyttö käy vain max.8 päivää kuussa. Mutta paloin silloin esikoisen vauva-aikana loppuun, josta aloin selviämään vasta lääkityksellä, niin ajattelin et nyt on fiksumpaa olla vähän itsekäskin. Niin ja onhan se myös tytön etu, että hänellä on virikkeitä ja ikäistään seuraa.

Nyt vain jännäillään Ässää..toivottavasti ilmoittelee sitten jollekkin.

Ninni rv 36

Huomenia täältäkin..

Ässälle voimahali mukaan synnytykseen ja tervetulotoivotus pienelle ihmeelle !!!

Hyvä HIFK.. siis pakko oli päästä kuittaamaan.. Tää meidän kotiseura on siis SAIPA. Asustellaan Lappeenrannan lähettyvillä.. ! ! !

Katoin tuon 45minuuttia ja laitoin vielä boxiin nauhallekkin. Tuo meidän esikoinen kun oli tuollainen lapsiveden menon jälkeen syntynyt tiitiäinen, viikolla 33+3.. Tuli kyllä kaikki muistot elävästi mieleen.. Mutta tuon riskiraskausajan kokeneena tuo ohjelma oli todella kauniisti tehty ja tuntui vähän niin kuin omalta.. Katon tänään varmaan uudelleen kun tuo esikoinen on tuon kolme tuntia kerhossa..

Täällä pitäs ottaa loppukiri tässä siivouksessa.. kodinhoitohuone olis vielä äidin urakkaa ja huomenna yhdessä esikoisen kanssa tää työ/lastenhuone..

Isäntä lähti tänään jo neljän ja viiden välillä ajelemaan Helsinkiä kohti ja tulee huomenna illalla.. Lupas ehkä kävästä Ikeassa.. Pitäs ostaa noihin vaatekaappeihin tuollaisia "rautaisia" koritelineitä.. Meillä on vauvan vaatteet sellaisessa hökötyksessä ja todettiin, että olis tosi kätevä ihan vaatekaapissakin.. Aina jää vaatteita ns. "taakse", mutta noissa koreissa saa vedettyä takanakin olevat vaatteet esille.. Tulis sitten samalla käytyä vaatekaapit läpi. On meinaan todella paljon vaatetta mitä ei kyllä koskaan tule käyttämään..

Palailemisiin..

Pikku2 RV35
(ensimmäinen äitiyslomapäivä)

Ässälle hirmuiset tsempit ja onnea itsestään käynnistyneestä synnytyksestä!
Tulee todellakin täsmällinen lapsi :)

AIJAHA... täällä kuittaillaan lätkäsaralla... taidan lähteä miettimään kunnon vastaiskua. Ei ole näin aamutuimaan vielä mitään "valmiina" :)
Mutta ainakin on jere saanut kärpät iskukuntoon... hehe!!!
(Sori Safiiri, jouduit nyt tulilinjalle syyttömänä)

haleja kaikille

kapris rv 34

Kävin katsomas Tuulin kuvan suljetulla... kivasti on sullakin tuo masu kasvanu, ja alkaa näyttää jo ihan oikealta! ;)
Onneksi mua ei tuo lätkä kiinnosta... vaikka kärpät onkin tuossa aika lähellä... varmaan lähempänä mua kuin Safiiria... Mutta Safiiri on ilmaissu mielenkiintonsa.
Käin myös maikkarin sivuilla katsomassa sen riskiraskausjutun... Alun ja lopun näin. Välillä piti pistää alas piiloon, kun yks tuli tälle puolen työpöytää selittämään... huh...
ja kajarit laitoin heti kii kun joku tuli näköpiiriin. harmi ettei tuolta netti-tv:stä pysty tallentamaan itselle juttuja.

Aaaaaargh! Vaan "lopussa kiitos seisoo". Niin, Senora se taitaa asustella Uuleoporia lähempänä nykyisin. Meikäläiset sieltä lähti maailmalle vuonna nollakolme. Mutta kerran oululainen, aina oululainen :) Ja eihän sitä tiiä vaikka joskus maailmassa suunnattais niille seuduille takas.

Taas mennään. Nelkku muuten koputtaa parhaillaan meikäläistä kovasti alavatsaan :)

Laitoin Jazzille huolestuneena tekstarin, josko hän ois laitoksella kun ei ole näkyny. Vaan tuli kohta ilmoitus että maisemissa on vielä. Ei vaan oo saanu tänne kirjotusta läpi. Tervehdys siis Jazz ja hyvä että oot tallessa.

Ai niin. Mukavaa äippälomaa Pikku2:lle. Mää kurkkasin Kelan sivuilta, mulla se alkaa 21.1.

pijäkkönää Safiiri meijät sitte ajatasalla Jazzin tilanteesta??

Pitäiskö muuten suunnitella joku yhteinen juttu kermit-vauvoille?? Painatetaanko joku paita vai neulotaanko töppösiä/ myssyjä ??? Jokaiselle samanlainen... /-tyyppinen juttu...
joku yksinkertainen, mutta joka jää muistoksi...

Jazz aikoi ehtiä tänään linjoille...

Hyvä idea tuo Senoran heitto. Ketkähän käsityöihmiset niitä alkais tekeen? Mää valitettavasti joudun heti tunnustautumaan armottomaksi käpäräkouraksi sukkapuikkojen kanssa.

Heissan taas. Aamun aurinko vaihtui sateeseen...mutta onneks vaan juuri tuossa merkityksessä - itellä on edelleen ihan kiva olo.

Jassoo, Tehis miettii jo viidettä :)

Pikku2:lle hyvää alkanutta äitiys"lomaa". Voi ku jo iteki pääsis....

Neuvola käyty, kaikki ok. Paineet 110/68 ja painoa tullut 530 g /viikko. Vahvat sydänäänet kuului, oli 135-140. Ja raivotarjonnassa, kuten olen ollut tuntevinanikin. No, ehtiihän tuo tietty vielä pyörimään, mutta siis pitkään on näin ollut jo. Th tunnusteli mahaa ja sanoi, että ihanasti molemmat jalat tuntuu navan yläpuolella. Sf mitta menee samaa nättiä keskikäyrää kuin viimeksikin, nyt 24,5 cm. Kysyin terkalta, että mistä sen tietää, jos lapsivettä tihkuu. Ei kuulemma juuri mistään voi tietää, paitsi jos nyt ihan kunnolla lorahtaa. Tuli vaan mieleen (nii-i, katoin eilen sitä ohjelmaa..), kun pöksyt tuntuu aina niin kosteilta, tai phs. Mutta täti sano, että toisilla vaan on niin runsasta ja vesimäistä valkkari. Sovittiin kuitenki, että seuraan tilannetta ja tehdään sitten se liuskatesti, jos tuntuu siltä.

Ei kiinnosta lätkä ei sitte pätkääkään :) Mutta ei haittaa, vaikka täällä siitä jutustelettekin, en vaan aio osallistua taistoon.

Tuulilla tosiaan alkaa masu olemaan ihan vauvamasun näköinen! Nyt musta varmaan tuntuu samanlaiselta kuin Kapriksesta jossain vaiheessa, että sä saat mut viikoissa kiinni :)

Pakko lopettaa, kohta jään kiinni. Mutta hyvä idea mustakin tuo Senoran heitto.

Omppu ja raivotarjonta-Toivo

Siis olihan Jazz illalla kirjoitellut, jäikö Safiirilla huomaamatta???
Vai olenko nähnyt unta? :-)

Heh, lätkät ja kaikki muut televisiosta tulevat saa olla ilman minun kommentteja :-D

Neuvolassa kävin siis myös. Kaikki oli ihan ok. Verenpaine 96/66 (harvinaisen korkea siis mulle). Painon muutos -1kg/vko. Ihan käsittämätöntä! Tällä viikolla olen syönyt kuin hevonen, kun yhtäkkiä on alkanut ruoka maistumaan. Enkä ole niitä leivonnaisiakaan pelkästään lapsille tarjoillut ;-) Vauvelin pää keikkuu todella ylhäällä, joten vielä saattaa voltit heittää. Sf-mittakin tuosta johtuen huima 32cm.

Nyt tuli esikoinen jo koulusta ja vaatii leipomaan hänenkin kanssaan jotain, kun eilen sai keskimmäinen touhuta... Mitähän herkkua sitä tänään väännettäis :-)

Tehis rv 36+4

Nonni, täällä on sitten vuorostaan mustikkapiirakka uunissa...
Tuleepa leivottua viikossa muutaman kuukauden edestä :-) Pitäis kyllä leivoskella jotain sellasta, mitä vois pakkaseen heittää. Kuitenkin sitä porukkaa alkaa rampata, kun vauvan kanssa kotiin tullaan.

Vai oli se Ninni päästänyt miehen viimein purkautumaan... ;-)
Kyllä se seksin puute äkkiä vaan siinä suhteessa alkaa tuntua. Meillä ainakin! Se puuhastelu kummasti lähentää ja tekee kutaa :-) Täytyiskin tässä ottaa oikein loppukiri ja tankata varastoon, kun sitten tulee pidempi tauko. Mulla ne jälkivuodot on aina kestäneet kauan.
Harmi Ninni, että yöunet on huonoja! Ikävän kuuloisia kipuja...
Itse olen ihmetellyt tätä tukkina nukkumista tässä jo muutaman viikon. Just aamulla totesin, että onkohan se tämän syksyloppuraskauden etu, kun nukkuu niin hyvin. En ole pitkiin aikoihin edes pissille herännyt! Täytyy tankata tätäkin varastoon...

Pikku2:lle tosiaan hyvää äippäloman alkua! Sullahan kuulostaa jo olevan kaikenlaiset hommat tehtynä hyvissä ajoin. Tai mistäs sitä koskaan tietää... ;-) Jospa nyt toinen viihtyykin oikein pitkään ja tasottaa tuota tilannetta.

Höh, lätkää radiosta, hyi yäks :-D
Olen muutenkin huono kuuntelemaan sitäkin toosaa. Autossakin yleensä matkustelen hiljaisuudessa (siis jos yksin) ja teen ajatustyötä. Mua häiritsee taustamelu! Lapset kyllä yleensä vaatii jotain NRJ:ä päälle.

Ai niin, piti osallistua tuohon vedonlyöntiin Ässän synnytysajasta...
Veikkaan, että puolenpäivän aikoihin on tyttö peruutellut kämpästään :-)

Heikunkeikun taas
Tehis rv 36+4

No niin, yleisön pyynnöstä taas linjoilla. =) Sorry että olen aiheuttanut ylimääräistä sydämentykytystä teille, *kumartaa nöyrästi anteeksi pyytäen*.

En tiedä mikä suvantovaihe muhun on iskenyt, mutta jotenkin en vain ole jaksanut tulla linjoille. Seurasta se ei suinkaan johdu, mutta jostain syystä on vain kypsyttänyt koko raskaus. Aikaakaan ei ole oikein ollut, sillä kotona olen kyllä sitäkin innokkaammin puuhastellut. Paistelen tässä parhaillaan korvapuusteja ja joka päivä olen tehnyt ruokaa, mitä en siis moneen, moneen viikkoon jaksanut/viitsinyt/halunnut tehdä.

Mutta lupaan terästäytyä ja käydä edes pikaisesti ilmoittautumassa ja lupaan myös laittaa viestiä jollekin, jos lähtö tulee tässä yllättäen. Suuresti kyllä epäilen että tässä mitään lähiviikkoina tapahtuisi kun ei ole mitään tuntemuksia alkavasta synnytyksestä, ei siis mitään supistustakaan muistuttavaa.

Safiirille kiitokset viestin välittämisestä. =)

Hopulla on varmasti jo nyytti kainalossa. Taisi pikkuinen syntyä juuri niillä viikoilla kun suurin osa vauvoista syntyy, eli 40+2.
ÄssÄn pikkuinen taitaa taasen olla erittäin täsmällistä sorttia jos tänään putkahtaa maailmaan. Lupaavalta kyllä kuulostaa! Tsemppiä koitokseen ja tervetulotoivotukset pikkuiselle.
Siitä tulikin mieleen, että tuttavamme naapureiden kolme lasta ovat jokainen syntyneet täsmälleen laskettuna päivänä. Aika hurjaa mielestäni, sillä osumatarkkuudella kannattaisi jo ruveta lottoamaan.

Antzille onnittelut helpottavista ultrauutisista näin jälkikäteen! Hienoa että kaikki oli kunnossa.

Senoralle myös näin "livenä" onnittelut ihanista ultrakuulumisista! Toivottavasti seerumiseulan tulokset ovat hyvät, tsemppiä tulosten odotteluun. Toivotaan myös että saat ajan np-ultraan piakkoin.
Oli muuten hauska idea tuo kermit-vauvojen yhteinen t-paita tai töppöset. =)

Ompulla ja Tehiksellä hyvät nla-kuulumiset, hieno homma! Ompulle piti tuosta lirahtelusta sanoa, että samasta vaivasta täälläkin kärsitään. Lähdetään yhdessä geishakuulaostoksille kunhan ollaan saatu nää pikkuiset pukattua maailmaan. Ja todella vetistä valkkaria täälläkin, joten eiköhän sullakin ole kaikki siltä osin ihan normaalin puitteissa. Hyvä se on tietty tarkkailla tilannetta, ihan varmuuden vuoksi.

Pikku2:lle onnittelut äippäloman alkamisesta! Sinä et tosin taida lomaa viettää lepäillen, sen verran tuntuu tuota puuhasteltavaa ja ennen kaikkea energiaa olevan. Miltä tuntuu viettää ensimmäistä äippälomaa kun et esikoisen kanssa sitä kerennyt tekemään?

Täytyypä käydä kurkkaamassa Tuulin masukuva ja vaikka lisätä omakin näin viime metreiltä. Hienoa että Tiitiäinen siellä jumppailee ja on aktiivinen. Mun masukas on hyvin rauhallista sorttia ja välillä iskee pelon poikanen ettei masukkaalla ole kaikki kunnossa. Mutta kaipa siellä on jo niin vähän tilaa liikkua.

Masusta tuli mieleen, että kun kävimme perhekerhossa maanantaina oli kaksi naista täysin yllättyneitä kun kuulivat lasketun ajan olevan kolmen viikon päästä. Olen kuulemma vielä niin pieni... mietin sitten itsekseni, että koska sitä on sopivan kokoinen maha, kun aina päivitellään joko mahan isoa tai pientä kokoa. Meinasi jopa vähän alkaa ärsyttämään. Iltapäivällä sain täysin tuntemattomalta keski-ikäiseltä miesmyyjältä Waynes Coffeessa kommentin siitä, että mun kannattaisi lopettaa hampurilaisten syöminen kun alkaa jo näkyä... Tsiisus! Olisi pitänyt sanoa että kuule, en mä ole raskaana. Mistä jotkut keksii ja kehtaa?

Ninnille kovasti tsemppiä lähettelen täältä käsin! Kävit varmaan jo lokakuisista lukemassa kirjoituksen onnistuneesta vauvan kääntökokemuksesta, joten hyvin se sullakin menee. Ja ÄssÄ on elävä esimerkki onnistuneesta perätilasynnytyksestä ja eikös Tehiskin ole yhden vekaran perätilasta synnyttänyt, muistanko ihan väärin. Ymmärrän kuitenkin pelkosi ja mietteesi, olisin itse varmasti yhtä huolestunut sinun tilanteessasi.

Kirpulle onnittelut pojasta! Kylläpä niitä poikia on tosiaan tulossa meidän ketjuun. Meidän esikkokin on tekemällä tehty kuten tämäkin, eli Ompun teoria ei taida olla ihan vedenpitävä. =)
Toivotaan nyt että Kirpun pikkuinen keräisi vielä vähän massaa ennen syntymää, joten toivotaan etteivät supparit ihan vielä käynnistäisi synnytystä.

Kapristakin supistellut kipeästi, voihan nenä! Toivotaan että teidän, oisko se nyt sitten se tytteli, pysyisi vielä hetken masussa.

Kauhiasti tullut tekstiä ja puolet varmaan kommentoimatta, mutta nyt täytyy ryhtyä taas hommiin.
Omassa navassa ei tosiaan mitään ihmeellistä, ei supista kipeästi mutta kovettumissuppareita tulee ja alapäätä vihloo aika ajoin, muita tuntemuksia ei ole. Yli taitaa mennä ja paljon, ei auta kuin kärvistellä. Tänään vedin lipat puistossa ja nyt olenkin sitten seuraillut olotilaa. Onneksi ei ole tullut vuotoa, eli eiköhän siellä masussa kaikki ole kunnossa. Liikkeitä tulee tosi vähän, mutta iltasella niitä sitten yleensä tuntuu enemmän. En tiedä pitäiskö sitä kuitenkin käydä jossain näytillä, ihan varmuuden vuoksi.

Ny lähden tästä pyykkiä viikkaamaan. Ihanaista eloa ja oloa teille kaikille!

T. Jazz ja masupoitsu rv 37+3