EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lauantaipäivää täältäkin!

Ei uusia tautitapauksia, mutta puhkipoikki on edelleen tuo poitsu. Edelleen vaan nukkuskelee, vieläkin oli oksennellut yöllä. Kuume sentään laskenut. Ihan järkyttävä tauti kyllä. Molemmista päistä kaaressa! Illalla soittelinkin tuonne päivystävälle, mutta ihan kotihoitona menee vielä näillä oireilla. Juo kuitenkin ihan kohtalaisen hyvin.

Yhden kauppareissun tuossa jo tein vaunutellen. Olipas ihana päästä ulos! Iskä lähti nyt isojen kanssa pulloja viemään ja kauppareissulle myös. Meillä kokeiluna, että viikonloppusin ei kauheesti kylille pyörimistä varten autoja startattais. Viime lauantainakin käytiin ihan kunnon kauppareissu vaunuilla ja rattailla. Reppua vaan selkiin ja pussia vaunujen alle.. Tehokas lenkki muuten!

Ihana tuo Tuulin nimipohdinta. Vielä piti yön yli nukkua :-) No, eiköhän se poitsulla ala kohta nimi olla.

Hihii, minäkin täällä mielikuvittelen Senoraa vaunujen kimpussa... :-D
Mulla ei ole sellasiin hommiin hermoja yhtään. Lykkään aina suosiolla tuolla insinöörille kaikki. Vois olla vähän luovasti kasattu, jos meikäläinen alkais niihin hommeleihin:-)
Hattua nostan Senora, että olet siellä sinnitellyt!
Meillä ainakin oli ne pehmusteet siellä ihan valmiina. Koppa vaan siihen päälle. Meillähän on nuo samat vaunut, niin voin yrittää virtuaalivinkkejä antaa, jos tosiaan ongelmia. Äkkiä täällä otan kuvaa ja tuon tänne :-) En nyt ihan muuten yhtäkkiä koklaamatta muista miten ne sai kasaan.. Ei oo kertaakaan laitettu, kun on nuo ihan kotivaunuina. Reissuun otetaan aina nuo Timmyt ja pehmeä koppa.

Niin, naistenpäiväkin tosiaan on. Kai sitä sitten pitää toivotella hyvää naistenpäivää! Minä en oikein ymmärrä koko päivän tarkotusta. Just sanoin miehelle, että mitään kukkia ei turhaan kannata ostaa! Tuossa on yksi ruusu keittiössä, kun poitsu sai keikallansa, se riittää tällä erää...

Jaahas, potilas tarvii taas vähän hoitoa, heräilee...

Pikaisesti taasen pyörähtämässä....

Hyvä ettei Tehiksen pesueessa uusia tautitapauksia vielä ole. Toivotaan ettei tulekaan! Ja voi niiden viivojenkin kanssa.... Koskahan ME saadaan varmistus vallitsevaan tilanteeseen.... =)

Senorakin siellä ähistänyt rattaiden kanssa... Mä myös tykkäisin itse koota kaikki (kun en koskaan malttaisi odottaa valmista), mutta vähän turhan usein joudun sitten kuitenkin nöyrtymään ja kyselemään isäntää apuun. Ei kiva.... Meillä oli onneksi kaikki vauvakapistukset jo valmiiksi kasassa, niin ei tarvinnut alkaa pähkäilemään niiden kanssa.. =) Seuraava kokoamisprojekti lienee sitten esikon sänky, kun isäntä aikoo tuunata nykyisestä jatkettavasta autonmallisen. Laitan sitten joskus suljetulle kuvaa, kunhan sänkyprojekti saadaan ensin edes aluillensa. Ensin keskitytään hoitamaan ristiäiset alta pois.

Mua kanssa nauratti tuo Tuulin nimipähkäily. Toivottavasti hyvin nukuttu yö on antanut ratkaisun pulmaan ja Luuri saa arvoisensa nimen... =)

Pikku2:lle jaksuja putkiaivon kanssa! Mä täällä näkymätöntä hattuani nostan aina, kun noita sinun yöpuhteitasi lueskelen. Mä olen aivan saamaton tuohon aikaan yöstä, 22.30-23.00 loppuu mun tehokas työaika, sen jälkeen voin kyllä olla hereillä mutten taatusti saa mitään tuottoisaa aikaiseksi. Silläpä meillä vissiin huusholli on kuin pommin jäljiltä välillä... =) Mut olen kieltäytynyt ottamasta stressiä moisesta, kun ei se mitään hyödytä kuitenkaan.

Pitäisi vissiin tehdä vielä tuorejuusto-rahkapiirakka uuniin, niin sitten olisi ristiäisjutskat tän päivän osalta tehtynä. Huomenna paistelen vielä aamusella vähän karjalanpiirakoita (ihan sellaisia pakastejuttuja vaan...) ja teen munavoita, sitten voidaankin heittäytyä juhlahumuun... =)

En muuten muistanut mainita täällä, että kävin työmaalla haistelemassa tilannetta torstaina. Jutustelin samalla reissulla meidän uuden esimiehen kanssa ja hän suoraan kysyi mitä haluaisin tehdä kun tulen takaisin töihin sitten joulukuun alussa. Sanoin, että ihan omat hommat olisi kivoja saada takaisin ja hän siihen, että näin me tehdään. Oli ihan helpottava juttu, meille molemmille, sen käsityksen ainakin sain hänen kommenteistaan. Eli ei ihan niin kökkö juttu, kuin pelkäsin alunperin. En tietty edelleenkään tajua sitä sijaisen vakinaistamista, mutta aivan sama, jos vaan ei tarvi hänen kanssa tehdä mitenkään läheistä yhteistyötä... Hyi mua! Ovat kuulema joutuneet siirtämään osan hommista häneltä jo muille, kun ei kuulemma saa kaikkea mitenkään hoidettua. Istuu kaiket illat ylitöissä ja silti työtaakkaa pitää keventää??? Mä kun sain saman hommat tehtyä ihan 8 tunnissa ja silti ennätin istumaan lakisääteisillä tauoillakin ihan rauhassa... Ei jaksa ymmärtää, mut ei mun kai tarvitsekaan. Eihän? Ja se siitä aiheesta, varmaan kiinnostaa kaikkia ihan kybällä... =)

En yhtään muista mitä muuta piti kommentoida. Paitsi Sannalle lämpimiä halauksia ja paljon kaikkea hyvää, jos täällä puolella käyt kurkistelemassa! Ostin eilen Meidän Perhe lehden...

Eiku leipomaan. Hyvää lauantaita kaikille ja sitä naistenpäivää myös!

Niksu ja ännät

Taas täältä päivystyspisteestä... Kun tästä sairastuvan sohvalta pääsen, niin ei taida meikäläisen peffa hetkeen tässä viivähtääkään :-)

Mukavia leipomistuokioita sinne Niksulle ja tosiaan ihania juhlia vielä kerran!

Saa nähdä saadaanko ihan kotihoidolla tuo poika kuntoon. Alkaa näyttää kyllä tosi huolestuttavalta. Edelleenkin vaan oksentelee, eikä suostu syömään. Pienen pikarin mehukeittoa sain menemään. En ole kyllä ikinä tällaseen tautiin törmänny! Luulen, että meillä kyllä poitsulla tulee pitkä sairasloma vielä tähän päälle. Täytyy aikas rauhaisasti lähteä vahvistamaan vähitellen.. Ja itse tarviin jonkun hermoloman kyllä, kun tästä selvitään!

Asiasta kukkaruukkuun... Mahtaakohan olla joku yhteys kahdella asialla. Nimittäin eilen tosiaan en syönyt juuri muuta kuin kokonaisen suklaalevyn *nolo*, joten energiaa ja ennen kaikkea rasvaa tuli ihan kivasti. Pikku h taisi nukkua lähes koko yön putkeen. En ole ihan varma *nolo taas*, koska aina syötän niin unenpöppörössä :-) Yksi äiti lokakuisissa just lisäsi rasvaa ruokavalioonsa, jotta vähän unet pidentyisivät jne. Mun ruokavalioni on kyllä kans aika vähärasvainen, että oliskos tässä nyt jotain taikaa... Ihan kohtuullisiahan meillä nuo yöt on olleet, mutta jos neiti nukkuu 20.30-04.30, niin on kyllä melkoinen juttu :-)

Viivoista en nyt jaksa huolta kantaa...

Pikamoit, en ehi vieläkään muuta. Mutta Tehiksen kolmoselle pikaista paranemista ja muille perheenjäsenille sitten ehkäisyasiat kuntoon! Nimittäin tautiehkäisy ;)

Jokohan Tiiti sai nimen, no kyllä varmaankin. Jännityksellä odotan paljastuksia! Niksun porukalle mukavia ristiäisiä myös.

Yritän vielä illan mittaan palailla, jos sallitaan..

Omppu

No ni, yritetääs jatkaa.

Vai putkiaivoja ollut taas liikenteessä.. ei muuta ku kestämistä vaan. Me ei vielä hirveesti olla ehitty taistelemaan, kun nuo vasta to-pe välisenä yönä kotiutuivat. Ja sitten oli tosiaan se mun ystävätär vauvansa kanssa ja sit eilen kun ne lähti, tuli anoppi ja appiukko syömään meille. Ja tänään käytiin -ah- Kodin Anttilassa ja Ikeassa ja sitten siivoilin. Nyt on saunassa käyty ja t nukkuu päikkäreitään.

Toivottavasti tosiaan Tehiksen perheessä olis jo tuo tauti hellittämässä. Se on niin kamalaa.. meillä T sairasti 2 -vuotiaana ykätaudin, oli ihan järkky, kesti kaks viikkoa!!! Pari kolme päivää yläpäästä ja loppuaika takaluukun kautta. Ihan hirveetä. Mies sairasti sillon sit myös ja appiukko.

Ei ollut vielä Luurin nimeä suljetulla äsken.. Ei ole kyl mitään aavistusta, mikä se vois olla. Toivottavasti Tuulin yöunet oli ratkaisevat, että oli aamulla nimi valmiina :)

Senoralla on kyllä melko kovia kiputiloja sit ollut.. mut hyvä, jos veden kittaaminen auttoi.

Ai niin, Johannalle onnea! Hyvät näkymät ultrassa olleet ja pikkuinen siellä kasvaa kohisten :)

Kynttiläkutsut meni ihan kivasti ja myyntiäkin oli sen verran, että sain reilulla seittemällä kympillä ottaa tavaraa. Porukkaa oli onneks hyvin paikalla -olispa noloa, jos ei tulis ketään! Mutta en kyllä taas vähään aikaan aio noita järjestää, menee muuten maku. Nääkin oli jo kolmannet tänä vuonna. Ei mulla, mutta kaksissa olen käynyt ennen näitä omia.

Enpä nyt sitte muuta enää muista, mitä piti kommentoida :/. Varmaan kolmeen kertaan olen lukenu jutut, mutta.. Nii, Tehiksen peilikaappihaamut taas kummittelee, vai ;) Heh, voitteko kuvitella, hokasin yks päivä, että mulla on edelleenkin ne "mitään jouluvauvaa en ainakaan sitten halua" -testit tuolla kaapissa =D. Kaikki 5 kpl.. Jokohan uskois tulokseen ja hävittäis ne, heh heh.. Ja okei, pakko mun on tunnustaa nolona, että tein torstaina testin, ihan vaan omaksi ilokseni ja mielenkiinnosta. Ja HUH, onneksi nega. Erittäin toivottu ja odotettukin tulos. Eipä sillä, että mitään edellytyksiä plussalle olis ollutkaan, mutta olishan se tietty mahdollista ollut. Mutta siis enempi ku hyvä näin.

Nyt pitää mennä, t meni kylpyyn, suoraan unilta, eikä varmaan kauaa viihdy.

Pikaiset moit! Luurin nimi on nyt suljetulla. Ristiäiset meni hyvin ja juhlakalu käyttäytyi kiltisti. Ja nimikin saatiin päätettyä tänään puoliltapäivin ;)

Huomenissa enemmän, sillä nyt menen nukkumaan!

Tehiksen H:lle vielä pikaista paranemista! Kuulostaa todella ikävältä taudilta.

Tuuli

Luurille onnittelut kerrassaan hienosta nimestä!! Taisi Tuulilla olla hyvät unet, kun noin hienon nimen saitte päätettyä... =)

Tehiksen H:lle toivottelen minäkin edelleen pikaista paranemista. Kuulostaa inhalta, mutta ah, niin tutulta. Ootko antanut poitsulle Rela-tippoja? Meidän neuvolantätsy (siis se mukava versio) kehotti antamaan niitä kuuriluontoisesti taudin ajan ja vielä sen jälkeenkin, helpottaa kuulemma vatsan paranemista nopsempaan. Meillä niitä kiskottiin koko perheen voimin.

Pakko kai mennä nukkumaan, oon ihan katkipoikki väsyny, kun päivä on menny vuoronperään ulkoillessa ja leipoessa... =)

Hyvää yötä ja huomenta, toivottavasti ennätän jo huomenissa laittamaan meidän ristiäisistä jotain kättä pidempää teillekin...

Niksu

Ompun kynttiläkutsut onnellisesti ohi... Ihan kivastihan siellä myyntiä oli... Mä en kyllä oo ollenkaa innostunu moisten bileiden järkkäämiseen... JOtenki oon tällainen yksinäinen susi, etten haluu..

Täytyy tunnustaa että Tuulilla on hyväuninen tyyny... hienon nimen Luuri sai.. Tuo toinen nimi kulkee meilläki ... tai mun velipuolen toinen nimi on ja sama nimi hänen vanhimmalla pojallaan...

Nää sormet on kyl ihan oudot. Mutta kai sitä jokaiselle tulee jotai vaivoja ku o raskaana... Onneksi ei oo jaloissa tuo särky... siitä ois sit nauru kaukana. Mut ei toi sormisärkykää oo kiva. yöllä oli vesipullo sängyn vieressä ja ainaku heräsin otin ryypyt ja geeliä käsiin... Mun nokka alkaa olla jo turtunu tuohon geelin tuoksuun... Mut taitaa miehelläkin nenä pysyä auki, eikä tuu nuhaa... :)

Eilen sain muuten lopultakin leivottua ne kakut jota jo alkuviikosta suunnittelin... Hyvin olivat uunissa ja itse melkein uneen pääsemässä kun tuli vieraita... Saivat sit maistella lämpimäiset. Nyt kun toi kakku on jäähtyny, nii täytyy tunnustaa että mariannemurut sopii siihen appelsiinikakkuun oikein hyvin. Edelleenkin jätin kaardemumman ohjeesta pois...

Niksulle kivoja ristiäisiä... Illemmalla sit varmaan kuvia & kertomusta.

Ny lähden ulkoileen, eli haen postin. Siis tänään on oikeesti viimeinen viikonloppuvapaa... Seuraavasta ei oo tietoa... Mitenkähän tätä juhlistais..

Sunnuntaihuomenet!

Ilon päivä, poitsu ei ollu yöllä oksentanu eikä ripuloinu ollenkaan. Kävin joskus neljän jälkeen nostamassa pytylle ja tuli pelkkä pissa. Illalla soitin vielä päivystävälle ja juttelin ihan lääkärin kanssa. Hältä sai kunnon ohjeet tuohon kuivumisen tarkistamiseen. Netissäkin on jotenkin niin ristiriitaista tuo tieto. Jossain käsketään viedä lääkärille heti, jos lapsi on väsähtänyt oksutaudin aikaan jne jne. No eihän tuo ollu muuta ku nukkunu kolme päivää! Kyllähän paha tauti kaataa sänkyyn ilman kuivumistakin. Näin kovaa tautia ei tosiaan ole ikinä ollu meidän perheessä, hyih!

Ei vieläkään uusia potilaita. Ei sillä, että niitä kaipaisin ;-)
Iskä ja isot lapset lähti esikoisen futsalturnaukseen 70km:n päähän. Saa nähdä pysyykö kaikki tolpillaan...
RELAA ollaan tosiaan syöty koko porukka (tabuina) ja aikuiset lisäksi sitä Fernettiä.

Höh, ei tullutkaan Mobiraa Tuulin poitsusta :-D Ei vaan, hienon nimen olitte viimein päättäneet antaa. Eikä ihan joka pojalla ole tuotakaan nimeä!

Jaa, että Ompunkin testi näytti negaa??? Höh, onko mua sitten ihan turhaan kutitellu. Onpas sulla nyt ollu kiireitä. Kyllä täällä on kovasti kaipailtu.

Välihuomautus... Ihana tuo poitsu. Vielä ei jaksa mitään erikoisemmin touhuta, mutta pötköttelee tuossa patjalla ja kelailee kaikenlaisia juttuja. Mm. viime kesän Särkänniemi-reissu on nyt puitu :-)

Niin, kivasti oli Omppukin saanut taas kynttilöitä itselleen vissiin, kun emännöit niin hyvin :-) Hitsi, mun kynttilöistä ei ole vielä kuulunut... Odottelen niin niitä uusia tuoksutuikkeita.

Ai niin, Senora kyseli, että onko kutrien suhteen mitään tapahtunut... En ole vielä saanut tilattua aikaa. Tässä on jotenkin ollu ihan muut asiat päällimmäisenä ja olen juossu kiiruusti tuon peilin ohi! Kun tää tautiaalto tästä on selvitetty, niin ehkä tää pääkin vielä uusiutuu :-)

Mikäs Senoran tulevia viikonloppuja niin täyttää???

Tässä päällimmäiset, palaillaan. Täällä sairastuvalla kun taas koko päivä vietetään, niin varmaan tulee visiteerattua useamman kerran tänäänkin!

Piti vielä heti palata, kun unohdin äsken kiitellä kaikkia lämpimästi parenemistoivotuksista <3 On tainnut olla kovasti avuksi :-)

Kapris ja Safiirikin heränneet, huomenta vaan sinnekin!

On kyllä tosiaan äidin näköä Luurissa tosi paljon!

Herätty ollaan - tänään puoli kaheksalta. Mukavasti ois vielä nukuttanu, mutta Nelkku-neiti oli toista mieltä. Kuka sitä nyt sunnuntaina pitkään nukkuu?

Sievän nimen sai Luuri!

Kiva kun Tehiksen pesueessa tauti selätetty...
Selityksenä... eihän sitä voi olla viikonloppuvapaitakaan, jos ei ole viikolla töitäkään... että tälläinen ajatuskuvio oli taustalla...

Lähtihän tuo vieras lopultakin... Kunnan pahin juorukello (mies) pistäytyi... kierteli ja kaarteli ja lopulta kysyi sitte suoraa, että kun naiset hältä kuitenki sit kysyy, niin kerroppa että milloin se laskettu aika on... Siis suorastaan hävytöntä... Mä sille mikää tilivelvollinen oo... Sanoin vaan että aikaako sulle pitää laskea,,, yks kaks kol nel..., siinä sulle ajan laskentaa... No sanotaanpa sellaiset terveiset kyselijöille. Voi sit olla että en ainakaa minä hälle syntymän ihmeestä ilmoittele... ja tuskin mieskää (vaikka on sukuakin) ... kuulkoon kyliltä tai lukekoon sit paikallislehdestä että nimen on saanu.
Voi kyl olla että yrittää tihentää käyntivälejä, mutta ei tuon parempaa vastausta tuu saamaan...

Vai että sellanen ajatus tuossa Senoran vapaassa viikonlopussa, hehhah :-)
Ai kun ihana vieras teillä käyny!

Työvoitto; täällä poitsu halusi paahtoleipää ja maitoa.

Pitäis vissiin viimein pyöritellä ihan vakkaripyykkiä. Koneet on olleet melkoisen varattuina tässä viime päivinä... Eipä oo tullu laskettua montako oksuripulipyykkäystä tuli tehtyä.

Tekis mieli itsekin vähän päikkäreitä ottaa. Nukuin viime yönkin tosi huonosti. Tytöt nukku mun viekussa ja mulla oli koko ajan sellanen olo, että isompi oksentaa seuraavaksi. Sen kääntyilyihin sitten heräilin pikkuneidin syöttöjen lisäksi.

Kertakaikkiaan nimensä näköinen on Tiiti, ihana nimi. Onnea vaan kovasti hyvästä valinnasta! Voitko suljetulla paljastaa, oliko teillä mitä muita ehdotuksia? Tuliko kivoja lahjoja?

Hyvä, että alkaa Hoon vointi kohenemaan! Ja toivotaan tosiaan edelleen, että muut säästyisitte. Heh, loppuiko sun kutina jo =D ? Ja itseasiassa en ottanut kynttilöitä sillä "palkintosummalla", vaan sellasen kolmen purkin setin. Sellanen, missä on siis 3 erikokoista lasipurkkia, joita voi käyttää maljakkoinakin. Niihin kuuluu sit sellaset purkin suuaukkoon ripustettavat kupit kynttiöille, ja alaosan purkista voi koristella vaikka koristekivillä, kukilla tai ihan millä vaan. Ovh. 82 €... Ihan sairasta.

Takaisin kodinhoiteluhommiin.. :/

Tuulin lapsukainen saanut aivan ihanan nimen! Pakko oli miehellekkin tuo nimi möläyttää, kun on niin veikeä:)

Viime yö tuli nukuttua surkeasti.. Hammas vaivaa.. En viittinyt ottaa panadolia, kun ei ihan niin kipeä ollut kuitenkaan. Pääasia että sai nukuttua edes vähän. Oon pari päivää pyykännyt ja silittänyt vauvan vaatteita valmiiksi kaappiin. Missä asteessa ootte pessyt yleensä vauvan vaatteita? En osannu päättää että laitanko 40 vai 60, joten pesin sitten 50.

Hienoa, että Tehiksen perheessä alkaa tauti hillittää:) Mulla oli myös vatsatautia, mutta onneksi kesti vaan yhden illan. Tiedä sitten johtuko viruksesta vai jostain ruuasta..

Nyt pitäis lähtee tekemään uunilohta. Ei huvita yhtään.. Etoo kalan haju..

gia 27+2

Nyt on pakko tulla hehkuttaan... vaunut on kasassa... Tosin vieläkin mietin että kannattaako niitä ratasosan remmejä pitää siinä paikollaan, vai otanko ne irti ja sit ku vaunuja käytetään istumarattaina, nii kissojen ja koírien kans niitä remmejä haetaan... Rattaat vielä ja sit pääsis koeajolle... Mutta ne lienee helpoin osa tuossa palapelissä... Ja sit kun vielä ratkaseis miten ne menee läjään...
Vielä vois vähä googlettaa, ja kattella onkos noi vaunut yhtää sen näköiset ku pitäis... :)

Vauvan vaatteet pesin pesulappujen mukaan... Suurin osa oli 60 asteisia, toppavaatteet, makuupussi ja joku haalari oli 40 asteista...

Gia taitaa saada mut kohta kii... Hurjasti on sullaki viikkoja ja Katzulla viikko vähemmän, vai???

Täällä kaikki muut nukkuu.. Just selvis, että tuo muu väki onkin kotona vasta joskus puoli seiskan maissa, höh. Aamukasilta lähtivät. No, sainpahan yhden vapaapäivän taas ruuanlaittoonkin, kun ovat siellä käyneet syömässä. Minähän tunnetusti elän suklaalla :-)

Vautsi, Senora saanu vaunut kasaan. Pistetään täältä papukaijamerkkiä tulemaan sullekin!
Mä pesen kyllä lasten vaatteet, myös vauvan, ihan 40 asteessa. En mä niistä kerkiä lappuja lueskelemaan, kun pyykkin heittelen. Olen tarkka ainoastaan siinä, että punaiset pestään erikseen ja vaaleat kirjavat ja tummat kirjavat ja valkoiset...
60 asteessa meillä pestään oikeastaan vaan nuo liinavaatteet ja pyyheliinat (ei aina nekään, jos koneeseen mahtuu...). Sitten jos on jotain tosi erityistä vaatekappaletta, niin pestään erikseen ja lappujen mukaan. Vaikka pesulaput kieltää, niin kuivausrumpuun menee melkein kaikki! :-)

Toivotaan, ettei Gian hammassäryt pahene.

Niin, tulikin mieleen vielä tosiaan kirjoittaa ulos muutamia ajatuksia, mitä tässä on nyt pyörinyt...

Mietiskelin tuossa, että jos oikeasti olisikin jo raskaana tai tulisikin tästä kohtapian. Mua ei suoraansanoen inspaa yhtään:-/ Olen aina tykänny raskaana olemisesta ja ne on menny tosi hyvin. Synnyttämään ehdottomasti haluaisin ja vielä sen vauvan, mutta en tiedä, miksi mulla nyt ajatus siitä raskaudesta tökkii??? Ehkä siksi, että siitä on nyt niin lyhyt aika vielä ja kroppa ei vielä ole täysin oma, kun on tuo täysimetys päällä. Olen jotenkin tosi yllättynyt tästä fiiliksestä, koska ennen ei tällasta tosiaan ole ollu. Raskaana oleminen on aina ollu IHANAA...
Voi se johtua siitäkin, että olen muutenkin ollu aika PIMS tässä viimeiset pari viikkoa, erityisesti muutaman viime päivän. Ukkokin on saanu kuulla kunniansa päivittäin ja monesta asiasta :-) Näin pahalla tuulella olen ollu viimeksi rv 41+ ;-) Ja sitä ennen hmmm... Joko tämä on oire tai OIRE!

Nyt lähden tästä kahvia keittämään ja lopetan typerät monologini!

Tehis, totahan mäkin vähän aattelin omalle kohalleni, että ei hitto, jos nyt oliskin tullut raskaaksi. Siis sinänsä ihan kiva, mutta ei hitto, kyllä mä haluisin nyt vähän aikaa elää taas "normaalisti", *itsekäs kun olen*. Sit taas toisaalta.. miksei. Mutta, kuten sanottu useammin kuin kerran, kaksi lasta on meidän juttu. Ja mieheni juttu vielä enemmän :)

Onnittelut Senoralle vaunujen kasaamisesta :) Kohtahan niille onkin jo täyttöä ja käyttöä!

Kyllä mä ns parempien vaatteiden kohdalla vilkaisen pesuohjeita, mutta sit vähän jo valmiiks nuhjuset tai "halpisvaatteet" menee kyllä neljässäkympissä vaikka vaatis kolmea tai kuuttakymppiä. Rummutuksen kanssa sama hommeli. Ja *tunnustus*: menee kaikki t:n vaatteet samoilla pesuaineilla ja samassa koneellisessa muun perheen vaatteiden kanssa. Ihan ekan pesun tein kuuliaisesti miniriskillä (on muuten tosi hyvä toi miniriskin geelimäinen tahrojen poistoon!!), mutta nyt menee noilla hajullisilla arieleilla sun muilla.

Jatkan tavaroiden siirtelemistä huoneesta toiseen. Taulut vaihtaa paikkaa yms. Iskäkin tossa sanoi, että miks niitä pitää koko ajan siirrellä paikasta toiseen. Mhy, on tästä kyllä monta vuotta aikaa, kun viimeks tauluja olen siirrellyt! Urpo.

Siis keskeytin typerät monologini, jotta voin taas jatkaa :-)
No, onhan täällä sentään Omppu ehtinyt heittää kommenttia väliin ja minäkin kerkesin KUMIA eiku KUTIMIA vähän heilutella.

Vai on siellä Ompulla Urpo, meillä taas Tauno :-)

Niin, lisäksi mulla jotenkin pyörii tuossa raskausasiassa mielessä, että minkähänlaisen vastaanoton sitä sais.. Kyllä sitä jo moni katsois enemmän kuin pitkään, jos TAAS olisin raskaana, VANHA ÄMMÄ ;-) Sais siinä sukulaisillekin selitellä, että ei tämä ihan täysvahinko ole ;-) Ensin vois tietty tehdä ne senorat... Olen kyllä muuten joillekin rehellisesti vastannut, kun ovat kyselleet, että vieläkö meinaan lisää "tehdä". Olen todennut, että enpä nyt ihan lopullisesti ainakaan hanskoja tiskiin ole lyönyt ja saapi nyt katsella, kun vauhtiin on päästy. Vaikka mitäs se oikeasti kellekään kuuluu!!! Joitain vain tuntuu kiinnostavan... Mun vanhempien luona totesin just, että kun kolmen vuoden päästä on nuo ekat rippijuhlat, niin jokohan sillon ois kaikki ristiäiset pidetty :-D Meillä kotona nimittäin ei ollu, kun mun rippijuhlia vietettiin; vuoden päästä oli ristiäiset.

Ja keskeytän taas tuotokseni...

Omppu, ei sentäs koko huushollia tartte laittaa uuteen uskoon, vaikka me kylään ollaan tulossakin ;) Ja onnittelut negasta! Kerran onnittelut näinkin päin. Mäkin muuten löysin kaappia siivoessani viime keväisen plussatestin...mä en muistaakseni tehnyt kuin yhden testin. Joopa tutunkuuloisia pohdintoja teillä - kyllähän sitä haluttais elellä vähän aikaa ihan "normaalisti". Ja en oikein ole vieläkään osannut päättää, haluaisinko alkaa yrittään toista lasta. Yhden kanssa olis kuitenkin "helpompaa", mutta sitten toisaalta...hm. En kyllä hakenut niitä minipillereitä (yhteisestä päätöksestä siis), joten tässä nyt mennään kumien kanssa aina kun muistetaan ;) Maitoa mulla tulee vielä, mutta M on taas viimeiset kaksi päivää saanut niitä rintaraivareita, eikä ole suostunut imemään tissiä. Tänä aamuna pumppailin enimmät maidot pois ja syötin sitten nekin maidot pullosta. Eli tosiaan saas nähdä kauan tämä imetys meillä kestää eli voi olla, että pystyn pian aloittamaan ne tavalliset e-pillerit.

KIitos kaikille kauniista sanoista tuon nimivalinnan suhteen...Mobira onkin aikas harvinaislaatuinen nimi ;)

Ikävä tuota Gian hammassärkyä ja Senoran sormisärkyä! Senora oli saanut vaunut kasattua - onnittelut! Mä inhoan tuommoisia kokoamishommia...Niin pian se Ihime siellä jo köllöttelee ;) Ai niin mä olen pessyt kaikki M:n vaatteet 40 asteessa.

Siis siitä unipussista piti sanomani, että ostin vähän liian ison ja se jää ruttuun tuohon M:n kaksoisleuan alle silleen pahasti. Se sai siitä pienet raivarit ;) Mutta pianhan tuo kasvaa. Mutta muuten M on viimeisen viikon aikana alkanut nukkumaan kuutta seitsemää tuntia putkeen. Eli viime yönäkin klo 22:00-05:15. Sen jälkeen vielä sitten puoli kasiin. Aamusin se on sitten tooosi hyvällä tuulella, jos vaan äiti ei yritä tarjota tissiä...Hymyilee aurinkoisesti ja kovin jo "juttelis" . Kattelee ja ihmettelee sitterissään.

Jeps täytyy lähteä kohta puoliin vieraisille. Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille! Ihanaa, kun Tehiksen H:kin tauti on ohi!

Senoralle muuten mukavia viimeisiä työpäiviä! Ja siitä tuli vielä mieleeni, että hyvä homma Niksu, että kävit siellä töissä ja kaikki näyttää olevan kunnossa! Mut nyt meen...

Tuuli ja M

Mikä se olikaan tuo Senoran appelsiinikakun ohje??? Oon sen joskus kopsannut tuolta haavepuolelta, mutta ei aavistustakaan mihin oon sen tunkenut... Mariannerouheet on ihania... just vetasin tuossa muutaman karkkina, slurps..

Ja onnea vaunujen kokoon saattamisesta, meillä onneksi oli valmiiksi kasatut vaan taitaapa olla nykyään vielä monimutkaisempia kapistuksia :)

No on se kumma kun ei yhtään kunnon plussaa saada testiin, vaikka monta ehdokasta olis ;) Vaikka onhan se hyvä kun negaa näyttää jos sitä kerran toivookin, onnea sitten vaan kaikille negoille!!

Pitäis äkkiä päästä tuonne suljetulle puolelle kattelemaan, olis vähän enemmän mukana siinä missä mennään ja muutenkin.

Auts, Gian hammas vaivaa... varmaan yksi ikävimmistä säryistä...

Pitäis tuonne hammslääkäriin aikaa varata... on jo edellisestä käynnistä liikaa aikaa.
Viisaudenhampaastakin on palanen lähtenyt jo aikoja sitten, mutta kun ei kipeä ole ollut, niin oon yrittänyt unohtaa sen, heh...

Sitähän mun on monesti pitänyt kysyä, että missä Kauris mahtaa olla??? Vai onko mulla mennyt jotain ohi....

Soniakin herännyt tähän päivään.. Heh :-)
Tosiaan Kauris on kadonnut linjoilta???

Tuuli, laitoin just mariskoolin ostaneelle kyssäriä tekstarilla, että onko pitäny erikseen laatottaa vai saiko jostain suoraan sen sellasenaan. Vielä ei ole vastausta kuulunut.

Mä kans ihmettelen, ettei yhtään plussaa ole vielä napsahtanut! Just tuossa katselin kalenteria, että täälläkin kyllä tasaseen tahtiin harjoteltu joka viikko ilman kumia oloa ;-) Kyllä ovis on jo taatusti ollu, koska ne kaikki jomotukset hävis.

Tuulillekin tsemiä sinne kakkosmietintöihin! Nää on isoja päätöksiä, eikä niihin ole olemassa mitään valmista hyvää ratkaisua. Mutta hyvin teilläkin on tuo ehkäisy kunnossa, että voihan se luonto tehdä päätöksen teidän puolesta :-)