EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
peukut pystyssä =) enkä paljasta minäkään kumman puolesta peukutan... ;)

Tuulille piti sanoa, että me otettiin myös se rotarokote.
onhan se tositosi kallis ja ei ole voimassa hirveän pitkään, mutta kyllä kuitenkin olen iloinen kun se tuli otettua, kun noi pienet sen saatuaan ovat sairaalassa... =/
meillä huomenna lääkäri tosta ihosta ja niistä muista jutuista ja ahdistaa ihan kauheesi jos onkin se maito =(((( ei niinkään mun puolesta (maidoton dietti jatkuu, isompana kauhea hankaluus keksiä ruokaa, rahaa menee siihen korvikkeeseen miljoona kertaa enempi yms....) mutta ihan toi pienen iloisen miehen puolesta.
ois se niin kurjaa jos se tulis. ja ihan kakat housussa olen myös, kun ei toi tissipoika suostu juomaan sitä apteekin maitoa... viikko ollaan yritetty ja kauhee huuto vaan tulee eikä tosiaan ole oppinut siihen makuun. painokin on vähän tippunut ja pissaa ei tule kuin kolmisen vaippaa ihan ministi, eli ei saa tarpeeksi musta maitoa enää =(
no ei kai, kun ei äiti saa syödä mitään... omat allergiat tiputtaa tota ruokavaliota jo kovin ja sit päälle tän pojun.
no, siinä taas ihan vaan omaa napaa...

menenkin lukemaan tän päivän nettilehdet. toivottavasti tosiaan on paremmat uutiset kuin eilen!!!!
tosi hienon teon teit Johanna!! =)

ja kiva oli saada Jazz takaisin ja mukava kun teidän loma meni hienosti!

Pikaseen, Tehikselle toivon samaa tulosta mitä itsekin toivot ;)

Byhyy, illal käytiin miehen kans lenkil ja ku tultiin, oli T just ripuloinu ihan vettä :(. Ja nukahtanu heti. Aamuun asti nukkui, 12 tuntia. On toi yks perkele toi tauti!! Nyt on taas meno päällä ja syönytki jotai.

Pakko mennä; hiukka hankalaa: t sylissä, tuolina jumppapallo, näppis vasemmas kädes ja oikeen käden keskisormella kirjoitan =D

Tehis, bd

Fysioterapiassa käyty. Aletaan nyt käymään kerran viikossa. Meinas terapeutti että ei pitäis tulla monen vuoden hoitorumbaa, vaan ehkä jo konttausvaiheessa nelkun käsi ois kunnossa. Saatiin pari uutta jumppaohjetta. Tai yks jumppaohje (kättä täytyy muutaman kerran päivässä viedä rauhallisesti ylös päälaelle ja antaa nelkun tuoda käsi itse rinnan päälle koukkuun) ja yks kanto-ohje (sylissä kannettava niin että oikea käsi on koukussa). Viikon päästä on samalla lääkärissä käynti.

Muistatteko muuten kun mää pari viikkoa sitte kerroin hoksanneeni yhtäkkiä sen, että kakkonen ja kolmonenhan ei oo ollu päivähoidossa pitkään aikaan. Kiikutin samantien Kelalle kotihoidontukihakemuksen ja tsadaa - tänään tuli myönteinen päätös! Maksavat summan könttänä. Olin tosiaan viime hetkellä liikkeellä, kun tukea voi takautuvasti hakea vain kuuden kuukauden ajalta. Kyllä ois harmittanu jos en ois tuota juttua tajunnu.

Kaprikselle piti jo eilen sanomani että kamala sulla tuo kierukanlaitto. Hui sentään. Mun päätös, etten kierukkaa laita, sen kun vahvistuu...

Oli taas ihania kuvia suljetulla :)

Apua, nyt pitäs viimein keritä jotain kommentoimaan...

Ensinnäkin olen nyt ihan huuli ymmyrkäisenä tuosta, kun Tuuli kertoi olevan varvasidean Johannalta.. Siis yleensä luen huolella ja vielä mielestäni sisäistän, mutta ilmeisesti olen nyt jotain ohittanut. Ja nyt harmittaa. Nimittäin mitähän muuta siinä samalla olen jättänyt huomaamatta :-(

Ensinnäkin kestämisiä sinne omppulaan aaltoilevan taudin kanssa! Kuulostaa kuitenkin hyvältä, että Teellä ihan virtaa riittää. Täällä oltiin melkoisen paniikissa sillon, kun sitä virtaakaan ei ollut yhtään. Nyt onkin kuulunut, että monia lapsia joutunu nesteytykseen tuon taudin takia. Ei varmasti ollut kyllä kaukana meilläkään...

Aivan kammottavan kuulonen tuo Kapriksen kierukanlaitto, hyih!
Melkoinen mysteeri on kyllä tuo ehkäisyasia täälläkin, sitten kun sen aika koittaa... En haluais mitään hormonaalista, enkä kuparikierukkaankaan suostu. Putkia en poikki laita, eikä kuulemma mieskään ;-) Vaihtoehdot jää aika vähiin :-(

Hyvä homma Safiiri, että nuo kh-tuet sait jälkikäteen! Oiskin ollu iso harmi tosiaan, jos ois menny sivusuun. Nyt voitkin sen ansiosta ostaa vaikka itsellesi jotain kivaa osalla rahasta, eiks vaan? ;-)

Senora se on ahkera pilkkinainen :-)
Hyvä että isäntäkin uskalsi "pilkille"! :-D

Hitsi, nyt on pakko hakea teetä ja sympatiaa... Palailen ehkä vielä, jos taas muistais mitä pitikään pölöttää..

Ai niin, testitulos oli ihan itselle mieleinen. Enpäs sitten sano mikä, kun tekään (paitsi Omppu) ette kertonu mille peukutatte. *näyttää kieltä*
Ja varmaan tiedätte miten hulluja pidetään jännityksessä... :-D

No niin, tänne uskaltauduin nyt vihdoinkin...

Tänään oli ultra ja pikkukaverilla kaikki hyvin. Siellä se 8cm:n mittainen tyyppi huitoi ja melskasi : )
Esikoista odottaessa ultrauslaite oli sen verran vanhempi, ettei siitä kuvasta saanut mitään selvää, mutta nythän siitä erotti jo kaiken, ilman että ultraaja edes tulkkasi ; ) Ihana kokemus.
Ja laskettuaika kesti samana, eli 3.10. Melko tarkalleen 1,5 vuotta tulee meidän lapsosille ikäeroa.

Tehis, mä kerroin joskus siitä mun kummitytölle teettämästäni taulusta, mihin otin kuvan hänen paljaista jalanpohjistaan. (suurensin ja kehystin sen)
Ja Tuuli on hyvä vaan, itse olen nähnyt paljaat jalanpohjat joskus jossain kortissa. Että kiertoon vaan.
Voin illemmalla laittaa kuopuksen ristiäiskutsukuvan suljetulle. Siinä on kehitetty versio tästä ideasta.
Mä just mietin Kaurista yks päivä. Yritin miettiä, että missä vaiheessa olet ja mitä sulle kuuluu.. Mutta siis hyvää: PARASTA! Mahtavaa, ja onnittelut!

Itse annoin pelkopeikolle taas vallan, koska mun ei tee pahaa enää yhtään, vaikka aamulla niin kuvittelin. Selkää särkee ja alavatsalla on menkkamaista jomotusta. Nyt pelottaa ihan kamalasti taas. Ja kun tämä ruljanssi käynnistyy, niin sitä on mahdotonta pysäyttää, siksi soitin neuvolaan ja kysyin, että voidaanko yrittää kuunnella huomenna sydänääniä. Ja uusi täti ymmärsi yskän, menen huomenna käymään iltapäivällä. Jos ei saada sydänääniä kuulumaan, niin voin ehkä mennä naispolille taas ultraankin. Tämä on ihan järjetöntä, että kuvotuksen puute aiheuttaa mussa aina näin vahvan reaktion.
Auttakaa.

Johanna 9+3 tai jotain.

Kiitos onnitteluista kaikille!

Siis Tehiskö testannut jo?Ja tulosta et sitten meinannut kertoa??

Mäkin olin vähällä ostaa testin, kun apteekissa kävin, mut enpä vielä ostanut.
Käytiin yksityisellä tuon k:n kanssa. Määräsi antibioottikuurin ihottumaan, koska on niin pahana. Lisäksi teki maito ja muna allergiatestit.. Nyt täytyy sit varuiksi olla maidottomalla & munattomalla dietillä. Oli kyllä kurjaa, kun otti pieneltä verta ja toinen huusi ku syötävä.

Mut palailen paremmalla ajalla..K haluaa palapelin tekoon.

Ehkä sitä raaskis käydä kampaajalla sitte ku kilahtaa tilille se kotihoidontuki ;)

Kauriille onnitteluja koko 8 sentin mitan verran! Tosi hieno juttu että ultranäkymät oli hyvät.

Johannalle taas jaksamisia pelon kanssa. Kuulostaa melkosen tutulta. Onneksi pääset kuuntelemaan sydänäänet. Toivottavasti kuuluvat.

Testituloksia odotellessa...

Kaprikselle: En ole teidän juttuja kovin ahkerasti lukenut, mutta oletko yrittänyt laittaa hedelmäsokeria siihen apteekin korvikkeen sekaan? Sokerin määrää sitten vähennetään, kun lapsi oppii uuteen makuun. Sellasen ohjeen minä sain, mutta koska meillä ei pullo kelpaa niin siksi taas jatkan imeytyslinjalla ja apteekin maidon kokeilu jäissä kokonaan. Esikoisen aikaan mulle ei kyllä kukaan tuosta hdelmäsokerista maininnut. Voithan siitä myös ensin kysellä lääkärin mielipiteen, jos haluat sokeria kokeilla.

Ja anteeksi, että "tuppaan" tänne :) Mutta käyn välillä lueskelemassa.

Pitää nuo managerin hommat vähän kiireisenä ;-)
Poitsun bändillä on nyt kesäksi oikea keikka ja sitä tuossa soviskelin. Heidät on nyt löydetty. Pääsevät yhteen tapahtumaan tänne omalle kylälle ja saavat ihan palkkionkin.

Voi Johanna, miten sua osais lohduttaa. Ei kai muuta kuin kovasti halauksia ja kestämistä noihin epävarmoihin viikkoihin!

Safiirin nelkun käsi näyttää sitten ihan hyvältä. Eiköhän se siitä voimistu, hieno homma!

Kauris onnittelu hyvistä ultranäkymistä. Sua onkin täällä kaivattu :-)

Jaa, nyt kuuluu kutsu taas. Menoksi ja moiks.

Kaurikselle hirrrrrrrrmuisesti onnea ihanaisesta 8cm:stä =)
ja tuli toki aktiivisesti kirjoittelemaan, niin saadaan vielä enempi teksitä.. ei passaa lähteä mihkään enää lomille tms, kun putoaa ihan totaalisesti kärryiltä ;)

Johannalle lähetän ison halin. en osaa auttaa muuten kuin .... yritä olla murehtimatta!
TIEDÄN, on todella vaikeaa, mutta toivotaan ja uskotaan, että pienellä on kaikki hyvin ja huomenna kuulet sydänäänet - niinkuin kuuletkin!!!
ja onhan noi juilinnat olleet mulla raskauksiin kuuluvia, eli oireitahan nekin on =)

Sini1977: ei ole mulle sanottu tuosta hedelmäsokerista, mutta aivan loistava neuvo! kiitos siitä =)))
ja minua ei ainakaan haittaa kenenkään "ulkopuolisen tuppautuminen" keskusteluun, kunhan on asiallista eikä sellaista ääliömäistä, kuten joskus ollut...
huomenna on lekuri ja kysyn tuosta hed.sokerista.
onko sini sinun lapsilta (tai lähinnä esikoiselta) lähtenyt se maitoallergia pois ajan myötä?

ja tehiiiisss.... tule kertomaan tulos. Kyllä minä peukutin negaa,kun sinäkin sitä peukutit!

hyvähyvä juttu kun Safiirin nelkun käsi on kunnon hoidossa/treenissä ja on tulossa kuntoon.
ja hyvä kun tajusit hakea sitä kh-tukea! ois varmaan harmittanut ja paljon jos ois jääneet ne rahat saamatta!!

Heippa

Mulla sijainen perehtymässä ja nyt pääsin ekaa kertaa tänään näille sivustoille, ja lukemisessa meni jo niin kauan, että en ehdi kirjoittaa sen kummemmin. Kotiinkin pitäisi lähteä.

Kaurikselle onnea ultassa käynnin johdosta :)

Nyt ei muuta ehdi

Pikaisesti vielä ehdin, kun neitykäinen jatkoikin uniaan...

Kiva, selvis tuossa sekin, että lapsilla on koulusta vapaata torstai. Ei ollu tullu mieleenkään. Nyt pitää kehitellä jotain ohjelmaa, sillä isäntäkin on iltaan asti reissussa.
On muuten kylvöt tuottanut tulosta... Siis rairuohon :-) Hyvin ehtii pääsiäiseksi vielä rehottaa kunnolla. Nyt jo hyvin alulla. Hiukka jäi kyllä viime tippaan taasen..

Ja ne muut kylvöt tosiaan ei vielä ole onneksi tuottanu. Hyvin tepsii se kumi siellä tyynyn alla, suosittelen kaikille! Mutta en voi käsittää tätä ns. hormonitoimintaa.. Ne vahvat viivat ja kaikki muutkin ovisoireet oli helmikuun puolivälissä. Nyt tarttis kyllä ottaa se kumi hetkeksi käyttöön, ettei tule omput :-D Vaikka isäntä oli tuosta asiasta ihan eri mieltä. Se on ihan outo. Eilenkin se katseli muksuja vuorotellen ylpeänä ja ihastellen, kun tuossa kaikki olkkarissa&ruokahuoneessa oltiin. Kun kyselin hänen aatoksiaan, niin totesi på svenska (ettei mukelot ymmärrä), että kyllä tähän se piip (=järjestysnro) vielä hyvin mahtuis. Totesi myös eilen, että valmistaudu olemaan seuraavat 3-4 vuotta kotona :-D Olettaa vissiin, että siemen itää...

Jep, nyt pitää mennää broiskusoppaa keittelemään...

Hitsit täältä ei vois kyllä olla tuntiakaan pois, kun putoo kärryiltä. Ja kun tuo keskittäytymiskyky on tällä erää mitä on niin.. suokaa anteeksi!

Mutta Jazzille tervetuloa back, Kapriksella ollut kyl järkkykokemukset (kuten M:llakin vähän..), Kauriille onnea huisisti..mitähän vielä..ihanat varvaskuvat ja muutkin kuvat suljetulla..Safiirilla nelkku hienosti kuntoutuu ja ohjeitakin olitte saaneet, hyvä.

Tehikselle sitten onnittelut, vaikka ei noissa jouluompuissa olekaan mitään vikaa =D. Tekisin saman uudestaan, jos olis "pakko", heh. Itseasiassa olikohan eilen, kun tuli tasan vuosi siitä, kun t sai alkunsa.. aika kiitää!

Tautiraporttia, ei ole tänään tullut tuolla Teellä vielä mistään päästä mitään. Hei, lähettäkää nyt hirveesti tänne niitä hyviä bakteereja ja ennen kaikkea mulle voimia!! Alan olee melko finaalissa, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Tippa on linssissä ihan alituiseen, kun ajattelee pojan kärsimyksiä ja tietty mahdollisesti vielä muidenkin. T tosin itte ei nyt just ainakaan kovin kärsivältä onneks vaikuta.

teen kanssa kävin neuvolassa. Hitsin pahaan aikaan oli, 12.30 eli just päikkäriaikaan, mutta tuohan olikin niin ite aurinko, juttele taukoomatta ja naureskeli ääneen. Piikin aikaan piti pikkusen kiljasta, mutta thäts it. Nyt on nukkunutkin sit, kaukalosta vaan vaunuunsa nostin. Saas nähdä, huudetaanko meillä sitte illalla. Rotarokotekin meni hyvin alas. Aloin vaan miettimään, kun kerkisin odotushuoneessa lukemaan lehdestä, että eka annos pitäis antaa ennen 3 kk ikää... toivottavasti ei sit mennyt hukkaan! Se th on kyl ihan palikka, jostain ässäarvasta saanu tittelinsä varmaan. Mut ei siit sen enempää. Poika on hyvin kasvanut, 6650 g ja 62 cm. Pää on 40,70. Ja Tehis sanoo nyt mitä sanoo, mutta tädin kans juteltiin, että kun on tuo yö meillä niin kovin rikkonainen tuolta aamun puolelta, että voitais sitä velliä pikkusen koklata. Kun ihan järjestään taas mennyt niin, että eka pätkä ok, 3-4 h, sitte 2 h jonka jälkeen tunnin aikana syödään, lasketaan sänkyyn, nukutaan viis minuuttii, syödään, lasketaan sänkyyn, ei nukuta ollenkaan, syödään lasketaan sänkyyn, taas muutama minuutti, sitte syödään ja sit nukutaan vajaa tunti ja sithän se onkin jo aamu.

Jaaha, T leikkii vauvaa tuolla, täytyy mennä :) Ai niin, mites Pikku2, toivottavasti ette te sairastuneet!! Ei tätä kenellekään haluais lähettää kyllä.

Johanna mulla oli myös tässä raskaudessa noilla viikoilla selkäsärkyjä. Lääkäriltäkin niistä kyselin ja on kuulemma ihan normaaleja, kun kohtu kasvaa yms. Ja iskiasessa mulla on särkyjä ollut koko raskauden ajan. Ja kävin rv9 yksityisella ultrassa just sen takia että pahoinvointi oli helpottanut. Hienosti Keppis riehu näytöllä ja lääkäri oli sitä mieltä, että pahoinvoinnin kuuluukin alkaa vähentymään..
Hyvä että pääset neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan! Onneksi siellä on sellainen ihminen töissä joka pelon ymmärtää:) Niin ja hatunnosto että ilmoittauduit vapaaehtoistyöntekijäksi!

Pikaisia paranemisia Ompun T:lle!!

Kauris isot onnittelut hienoista ultranäkymistä!! On se kyllä aina niin herkkä hetki...

Nyt pitäis lähtee kahvin keittoon ja laittaa kaurapuuroa meidän cockerille. Se on erikoisruokavaliolla jatkuvien korvatulehdusten takia. Nyt otettiin kaikki vehnätuotteet pois. Toivotaan että auttaa..

gia ja keppis

hoh-hoijaa *haukottelee, kun ollu päivän ulkona*... tultiin puol6 kotiin... eli ku sain eväät tehtyä nii lähettiin, varmaan seiskalta tai jotai... Ajettiin järvelle... Ei syöny särki... vaihettiin järveä, tuli muuten aika isoja ahvenia ja särkiä.. Pakattiin kalat ja takas autolle... Oli muuten aika homma tyhjentää rakko, toppahaalarit, joitten alla kahdet housut ja yrittää pitää haalari kuivana... siitä sit ajettiin kolmannelle järvelle uittamaan särkiä, eli yritettiin saada haukia... Viritettiin nuotio ja paistettiin makkaraa ja syötiin eväät ja juotiin teet. Tuuli aika viileesti. Välillä käytiin heiluttelemas uistimia... Siinä sit yhtäkkiä hokasin, että känny on poikessa... Juu varmaan tippu ku k*s*ksin... Kamat läjään ja takas toiselle järvelle... Siellähän se puhelin oli hangella ihan kylmissään... Taas autoon ja ekalle järvelle eri paikkaan kokeileen särkiä... saatiin sangon pohjalle parikymmentä fisua... taas autolle ja kolmannelle järvelle haukia narraamaan... Siinä kyl kävi niin että hauet narras meitä. eikä saatu yhtää... NO ny pitäis noi ahvenet perata ja laittaa suolaan. huomenna paistan ne...

Täällähän on ollu vilkasta.
Tehis on testannu.. tais tulla vaan 1 viiva... onnittelut siitä... eli välineet tyynyn alle vaan, siskot... kyllä ne sieltä vaikuttaa :=
Katzulla sijainen harjoittelemassa... Toisaalta varmaan helpottaa, mutta sit ei saa ihan omaan tahtiin lusmuilla elleissä... Taitaa olla sulla vain yks kone käytössä, joten ei silleen oo omaa vapautta... Toivottavasti sijainen oppii hommat...

Kapriksella jatkuu maidoton.. Toivottavasti tuo hedelmäsokeri ois sellainen porkkana, että apteekin maito alkais kelvata.
Ninnikin maidottomalla ja munattomalla dieetillä...
Aika paljon noita allergioita nykyään on...

Johannalle voimahali... Huomiseen ei oo enää montaa tuntia. Toivottavasti sydänäänet jo kuuluis... tai että pääset ainakin ultraan. Ajattele positiivisesti... kyllä se kaveri siellä kasvaa... :=)

Safiirilla kyllä kävi aikamoinen mäihä... Miten ylipäänsä hoksasitkaan että oot hoitanu lapsia kotona... Tosi hyvä tuuri. Ja hyvä kun maksavat sitte kerralla köntässä... Ehkä sillä saa sit jotain näkyvääkin aikaseks.. JOs ne lantit ois tullu kerran kuussa, niin oisivat varmaan menny elämiseen ja talouden pyörittämiseen. Hieno homma että Nelkun fysioterapia on hanskassa.. toivotaan kädelle pikaista paranemista.

Parantavia säteitä täältä lähettelen Ompun T:lle... TOivottavasti t säilyy taudilta. Aika hurjan kuuloinen tauti siellä jyllää...

Kauriille hurjasti onnea ultrakuulumisista... Kyllä sua on tänne puolen ooteltukki... Pistä ittes listalle... Viimeisin versio on varmaanki toi etusivun lista... Siellä on muuten tuo meidän suljetun osaston osoitekki. Tehis siinä on päävalvojana. Pistä anomus... niin pääset (ja mekin päästään) tutustumaan nimimerkin taa...

Ny on infoähky... Täytyy viel käydä suljetulla... Ei muuten tarvii taas Mattia ootella... melkein valun tuonne pöydän alle...Ei edes pannullinen kahvia auttanu virkistämään... Mies menettää kohta hermot, kun oon koko kotonaoloajan ollu koneella... mut ei voi mitää... Ny oon taas selvillä mitä kullekki kuuluu...

Täällä taas pikkutypyn kanssa kaksin. Muut reissuillansa...

Senora melkonen naikkonen. Kuvittelen sut siellä kyykkimässä toppahaalareiden kanssa ;-)

Don't worry Omppu. Olen tiukkis vaan omien lasten vellittelyjen suhteen :-) Ja syy siihen on tuo kohonnut riski sairastua diabetekseen. Ollaan siis niissä tutkimuksissa mukana, joissa tuo on tullut ilmi. Suvussa ei kummallakaan ole sitä, mutta molemmilta tuo geeni on tullut. Ei ole siis mitään tietoa, että tuolla lisäruoalla ja/tai lehmänmaidolla olisi yhteys taudin puhkeamiseen, mutta sitäkin tutkitaan. Ja se kun sattuu olemaan ainut, mitä tässä itse voi tehdä, niin sen teen! Tässä siis viimein selitys sille, miksi olen niin NIPO :-) Eikös aika hyvä syy kuitenkin, joten antanette anteeksi? ;-)

Mainitsiko Jazz joskus, että esikoisen jälkeen oli myös tällasta ihme oirehdintaa?
On nimittäin todella outoa. Tänään siis tosiaan se nega siihen testiin aamupäivällä napsahti, joka oli odotettu tulos. Iltapäivällä meinas ykät lentää, kun nuo kuivatut persiljat heitin keittoon. Kaamee haju! Helvetti, onko mun kroppa jääny nyt johonki raskaustilaan vai??? Ei ole ikinä ollu tällasta muiden raskauksien jälkeen. Menkat on alkanu ykskaks yllättäen sitten joskus... Vähänkö KYRSII tällanen. Mutta vaikka mitä oireita tulis, niin testeihin en kyllä enää koske!!! Katotaan sitten koska alkaa Vitsku (sorry!) potkia.

Tuulihan se meinas, että raskaana ei voi olla, kun ei kerran oireita oo... En ois tosta niinkään varma :-) Jos sä ootkin raskaana ja mä oirehdin, kihkih... Tätä on tää tiimityö, nykypäivän trendi!

Oli mulla jotain muutaki, vaan nyt en muista...

Johannalle piti munkin lähettää ihaileva kommentti tuosta vapaaehtoistyöstä... tosi hienoa siis, että noin tempasit!
Ja tsempit odotteluun! Mulla oli kans välillä noita selkä- ja mahasärkyjä, ei tosin puolta tuntia kauempaa kestäny kerrallaan. Kyllä ne aina silti epäilemään pisti... Odotellaan täällä hyviä uutisia huomenna!

Tehikselle onnittelut negasta! Oishan se tietty positiivinenkin ollut hieno tulos ;)

Jazzille tervetuloa arkeen, toivottavasti sait lomalla ladattua akut täyteen :) pian on taas kesä ja pärjää puolitehollakin...

Ikävältä kuulostaa nuo Kapriksen maito-ongelmat :( Toivotaan, että tuo hedelmäsokruvinkki tois avun edes siihen ongelmaan, bdbd!

Hyvä jos Safiirin nelkun käsi tulee suht pian kuntoon, eikä tarvita monen vuoden hoitoja :) Onneksi hoksasit tuon tukihommelin! Onhan se paljon rahaa ja vielä puolelta vuodelta...

Onnea Kauris ihanista ultranäkymistä!! Isolta kuulosti tuo teidän vauveli :) Oliko sulla nyt kuin paljo viikkoja? 12 ja jotain? Tais olla jo np-ultra?
Meillä oli Murmeli 12+3 viikoilla n. 5,8 cm, np-ultrassa siis.

Bdbdbd, että Ompun pienellä on sairastelu loppusuoralla, eikä enää ota takapakkia!

Senora onkinu järvet tyhjiksi ;D

Kapirikselle vielä. Ei meidän esikoisella koskaan todennettu maitoallergiaa. Yhden lääkärin mielestä riitti, että pric-testeissä ei sitä allergiaa näkynyt, nyt haluun tän kakkosen kyllä maitoaltistukseen, että saadaan joku tolkku asiaan. Käytännössähän allergia voi olla, vaikka se ei pric-testeissä näkyiskään. Mutta aikamoista pähkäilyähän tää on.

Mutta meillä esikoiselle sitten jossain vaiheessa kokeiltiin apteekin maitoa, kun yksi lääkäri taas oli sitä mieltä, että ei syö korviketta, koska siitä tulee vatsa kipeeksi. Esikoinen teki joskus 7-8 kk ikäisenä täydellisen maitolakon. Mutta eihän se sitä apteekin litkuakaan syönyt ja nyt harmittaa, kun en tota sokerijuttua tiennyt. Tietysti myös sille sokerille voi olla allerginen, jos oikein vaikeeksi menee. Mutta meidän 3-v esikoinen ei tänäkään päivänä syö jogurttia, jäätelöä eikä juo maitoa, käytännössä uskon, että ne kyllä sopii, kun syö esim. muussia, mutta ei tommosta "näkyvää" maitoa.

Kiitokset kaikille onnitteluista.
Kyllähän se pikkuisen näkeminen helpottaa, mutta aina tulee uusia pelkoja edellisten tilalle... ainankin minulla. Toivottavasti kaikki kuitenkin menee hyvin loppuun asti.
Voin paljastaa, että poika on toiveissa ; ) Olen sen verran kaavoihin kangistunut, että kun tyttö jo on, niin poikaa toivon tästä.

Sonia: Viikkoja minulla on nyt 11+4. Se 8cm on koko tyypin pituus. Venytteli siellä sen verran, että ultraaja sai napattua hyvin mittoja. Pää-perämitta on 48mm. Niskaturvotusta oli 0,9mm.

Koetan kirjoitella useammin, mutta kärryillä en kyllä kestä, sen tiedän jo nyt...

Nyt täytyy lähteä vaihtamaan haisulille vaippa ja kohta onkin jo nukkumaan meno aika : )

Illastusta!

Täällä on taas ollut ahkeraa porukkaa.. kirjoittelemaan.. ; ) ettei meinaa kyydissä pysyä..

Uusi odottajakin ollaan saatu mukaan keskusteluun. Paljon onnea matkaan Kauris! Kiva taas lukea noita alkuaikojen edistyksiäkin "pitkästä" aikaa..

Tehis on pitänyt taas hulluja jännityksessä.. mutta negan testannut. Joten onnea?

Täällä on oiken omituisen hiljaista.. Esikoisen vein päivällä mummolaan ja halus jäädä yökylään.. pääsee sitten huomenna mummon kanssa linja-autolla kotiin.. Oli niin rinta rottingilla tuosta linja-auto kyydistä. ; ) Siiri sai jo iltavellin ja vetelee jo yöunia.. Isäntä on saunassa ja kohta pitäs perään mennä..

Kävin alkuillasta pitkästä aikaa kutomassakin.. Ryijyä on nyt tehty 80 nukkakerrosta ja vielä olis 15 jäljellä. Huomennakin meinaan mennä pariksi tunniksi. Kunhan tänään ahkeroin ja teen noita nukkia valmiiksi.. Tuli oikein hyvä mieli kun alkaa vihdoin näyttää siltä, että saan sen ennen näyttelyä valmiiksi..

Eipä tässä muuta kun hyvät yöt..

Pikku2

Piti maksella laskuja, mutta oli kyllä niin hidasta tuo rahansiirto, että meni hermo.. En tiedä oliko meitin yhteydessä vika vai Op:lla joku häikkä.

Unohdin tuossa aikasemmin Ompulle vielä lähetellä kestämisiä siellä taudin kanssa! Tiedän tunteen :-) Ja tuntuu, että tuosta palautuminenkin taas ottaa oman aikansa. Hoo on vieläkin vähän sellanen väsympi ja itselläkin tuntuu tuo pitkä mökkihöperyys vieläkin niskassa.

Onko muuten reilua, että on ahkerasti tehnyt monta viikkoa vatsalihaksia ja vatsa vaan kasvaa??? Ja siis ei todellakaan ole sellasta alavatsalta lähtevää kasvua siis!!! :-) No joo, sehän johtuu siitä, että ne lihakset siellä alla jossakin vissiin kasvaa. Pakko kait se on noi päällilölleröt ottaa sitten pois suklaattomalla kuurilla, vai? HÖH.

Toivotaan siis Kauriille poikaa ja Tuulille tyttöä :-D

Näky olevan taas ihana tappeluketjukin pystyssä. Tuo joku mieheen liittyvä mikähän lie oli. Pakko oli käydä kurkkaamassa, kun siellä oli joku houkutteleva nimimerkki.. Hohhoijaa näitä ellejä!