EX-KERMIT 24 - MAALISKUU

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvää pääsiäisen jälkeistä elämää täältäkin.

Tänään on kakkosen 5-vuotispäivä. Eilen juotiin kakkukahvit ja hän sai lahjan. Miehellä oli vapaapäivä. Virallisesti juhlitaan sitte nelkun ristiäisten kanssa samaan aikaan Oulun suunnalla.

Fysioterapiassaki käyty. Saatiin uudenlainen sylissä kanniskeluohje. Oikeaa jalkaa täytyy pitää koukussa niin helpottuu käen koukistus. Ja täytyy estää nelkun selän kaarelle meno. Hän nimittäin mielellään kyljellään maatessaan vetää selän notkolle. Mutta tämä liike kuulema haittaa käen koukistumista. Täytyy saada nelkku mieluummin kallistumaan eteenpäin. Lääkärissäkin käytiin. Seuraava kontrollilääkäri kuukauden päästä. Fysioterapia taas ens viikolla. Muistuttakaapas muuten että otan ens kerralla kameran mukaan niin jos sais ikuistettua jumppatuokiota...

Ykkönen kaipaa apua läksyissä - mennään taas.

Luminen tervehdys täältäkin!
Kyllä tuiskaa. Isäntäkin jäi kotikonttoriin, kun mahis oli. Hällä tuota ajoa päivässä siis 120km (jos ei muilla reissuilla), joten hyvä ratkaisu olla menemättä tonne myräkkään lainkaan, kun voi valita.
Meillä onneksi tuo terassi, jossa seinät ja katto, niin voi nukuttaa hoota pihalla. Meinasin soittaa naapurille ja tarjota vuokrapaikkaa, kun heillä vaunut vähän tuiskusessa paikassa :-)

Onnittelut Safiirin kakkosämmälle :-)

Ny ei muuta. Hoo ei nuku päikkäreitä taas tänään. Lepäilee vaan soffalla Teletappien kanssa hetken ja neiti tässä kirjottaa mun kanssa. Taidetaan kohta lähteä kolailemaan, kun ei tää flunssakaan nyt mikään ihmeempi oo...

Mullakin on muuten flunssa oireita..Ei ole mullakaan kunnon flunssaa ollut vuoteen..tällästä pientä vain. Voisko tuo imetys sitten suojata myös äitiä?

Musta tuo makuullaan imettäminen oli esikoisen kanssa tosi hankalaa, tuntui että tissit on liian pienet. Nyt ne on varmaan sen verran venyneet, koska tän toisen kanssa ei mitään ongelmia. Kyljellään ollaan molemmat. Hieman tosin hankalaa se kun makaa samalla kylellä sen 5tuntia ja jos meinaa käydä selälleen niin tyttö havahtuu heti ja haluaa tissin suuhun. Sit myös se, kun itse olen seinän vieressä niin tyttö ajaa mut yön aikana ihan seinään kiinni.

Neuvolan 5kk mitat 7,8kg ja 65 cm..esikoinen oli samanikäisenä lähes 10kg ja 69cm..on ne niin erilaisia. Terkka kehui tyttöä erittäin toiminnalliseksi ja omapäiseksi, sen olen itse huomannut jo odotusaikana. Tuo eka oli taas paljon kovempi juttelemaan jo pienestä.

Nyt pitää mennä suljetulle katselee uudet kuvat..

Täällä on aivan kamala myrsky! Yölläkin tuntu monta kertaa, että kohta lähtee katto tuulen mukana irti.. Just tulin pihalta ja takas en mee.. Meinasin kaatua kolmesti. Ois pitäny laittaa kiviä taskuihin:)

Tehikselläkin mies jäänyt kotiin myrskyn takia. Fiksu päätös. Voi olla aika huono näkyvyys autolla ajaessa.

Katzu kiva että äitiyspakkaus tuli vihdoin perille! Mulla ei myöskään ne myrkynvihreet housut miellyttäneet silmää. Muut vaatteet oli kyllä hienoja. Erityisesti tykkäsin niistä vaaleankeltaisista potkareista. Koitahan parantua!

Johanna kurja juttu, että töissä tökkii.. Toivottavasti löydät motivaatiota jostain.. Muistan itsekkin miten v-mäistä oli olla työpaikkassa, jossa ei yhtään tahtonut olla. Piti kirjaimellisesti purra hammasta yhteen että pystyi olemaan viimeiset kaks viikkoa... Työnantaja olis halunnut vielä jatkaa sopimusta vuodella, mutta kohteliaasti kieltäydyin..

Tuuli kyseli vauvan huoneesta. Alkaa olla juu kaikki valmiina. Ainoastaan pinnasänky puuttuu ja senkin pitäis saapua perjantaina. Ollaan hiukka ajoissa, mutta eipähän tarvii sitten viimesillään alkaa remppaamaan:) M:lle 2kk onnittelut! Aika tosiaan kiitää, just vasta pääsit laitokselta..:)

Koira just oksenti lattialle:( Ei kun siivoomaan..

gia

Tuiskuiset terveiset täältäkin! Just hinkkasin minäkin lumitöitä ulkona, kun sain pojat nukkumaan. Varmaan puol metriä tullut yön ja tän päivän aikana ja niin kamala myräkkä vieläkin päällä ettei tuonne muksujen kans voi mennä. Isäntä tietty taas 150 kilsan päässä ja tulee vasta joskus illalla myöhään kotiin, joten olis jäänyt lumityöt pian kokonaan tekemättä ja me oltais oltu sisällä jumissa.. =/

Käytin esikon tänään siellä korvakontrollissa (kaikki ok!) ja samalla punnitutin kuopuksen. On syönyt jotenkin heikonoloisesti tän lentsun aikana. No eipä hätiämitiä, kaverin mitat nyt 5,25kg ja 57cm, kun ne 3 vkoa sitten olivat 4,48kg ja 54cm. Eli komiasti kasvaa, turhia murehdin.

Safiirin kakkoselle synttärionnittelut!

Jahas, joku ajoi pihaan... Heipparallaa.....

Niksu ja nukkuvat ännät

Ompa tosiaan ollu myteripäivä... Radio lupas aamulla että klo 11-12 maissa tulee näille korkeuksille sadealue... vähä ennen klo 11 alkoi sataa...

Kävin ajelemassa isää kattomassa. Samalla reisulla kävin sit velipojan luonakin. Toinen veli on ottanu asianajajan ja tutkailevat näitä meijän perintöasioita. hmm.. Piakkoin sieltä jotai pitäis kuulua.

Täytyy kai tästä alkaa saunanlämmitykseen. vettä ja puita ja tulta perään. Kivasti saa talsia tuossa kelissä.

ähhh.. närästää...

Mä oon kans tyytyväinen että tuo meijän ulkoeteinen on aika iso, siellä voi pikkuista nukuttaa tällaisilla keleillä.

Safiirin kakkoselle synttärionnea!

Toivottavasti Katzun mieskin paranee taudista! Alat itse olla vissiin jo vähän parempana.... Onkos teilläkin mies tositosi kipee sillon ku se sairastaa??

Eikös Tehis just eilen esittäny, että mies vois tehdä kotona enemmän hommia... Kiva että on tuollainen mahdollisuus... Onkos mies nyt tehny päivän töitä tehokkaasti, vai onko myös vaimoa muistanu pitää hyvänä??

Senora joo on mies tosi kipeä...... kaipaa hoitoa :)

Kiva että muillakin lunta piisaa. Täällä saa vielä ainakin kertaalleen kolata tänään :(

Gia meidänkin koira oksensi, just kerkesin avata terassin oven ja oksensi sinne

Hyvin on teidän vaavelit kasvaneet :) Niin ja Safiirin 2:lle synttärionnea.

Onko teillä hyviä kasvispiirakan ohjeita???? Lupasin kummipojan ristiäisiin leipoa avuksi ja toiveina olisi kasvispiirakka. Eli hyviä ohjeita kiitos :)

Ei muuta taas kun morjens

Onkos kaikki kolailuhommissa, kun niin hiljaista?
On koko eteläinen Suomi ainakin vähän sekaisin, kun tällanen keli YLLÄTTI :-)
Kerran kävin minäkin Hoon kanssa luontihommissa, ja nyt on iskän kanssa samoissa hommissa hän.

Koirilla vatsatautia, joka on kans tarttunu linjoja pitkin? ;-)

Kyllä se isäntä teki koko päivän ihan hommia. Ihmettelenkin sen keskittymiskykyä. Ruokailuhuoneessa piti kotikonttoriansa 07-16 ihan keskittyneesti, vaikka kaikenlaista touhua ympärillä. Sapuskat kyllä kelpas aina välillä ;-) Eipä nukkunu tuo Hoo päikkäreitä, niin ei tullu mitään päiväkahvitsäbinöitä :-(
BTW, mulla lieviä sukkapuikkopistoksia munasarjojen tienoilla eli oisko tää turvotuskin ovis, viimein... En sitä siis tartte, mutta vois nää kaikki oireilut viimein johtaa johonkin.

Äh, alkaa olla melkosta akrobatiaa tän tytskän kans. Palataan.

kiva kulkea saunalla kun polku menee joka välissä tukkoon...
Tänään tuli Oysin aika... se on sit ma 7.4 eli rv38+0. kivakiva... Toivotaan että tuossa vaiheessa olis vielä yhtenä... Alkaa ihan pikkuhiljaa hirvittämään tuo huhtikuun tulo ...

Onpas kyllä myöhään tuo polivisiitti Senora! *silmät lautasina -hymiö*
Huhtikuu on ihan käsillä, iiks iiks :-)

Safiiriltakin tuli viestiä tuossa, että oli päässyt myräkästä nauttimaan hänkin. Taisikin päivällä kehuskella lähesauringonpaisteesta ;-)

Mä en pääse nyt irti siitä ajatuksesta, että en haluaisi meidän pikkukuopuksesta isosiskoa :'( Kait se on ainakin väliaikasesti kumit kaivettava. Jos siis jotain kammaripainia sattuu olemaan... Vähän passiivisena on tullut oltua. Ei vaan hyrrää, nukkumasa houkuttelee iltaisin ihan muihin paineihin.
Kun muuten isännälle tänään mainitsin, että jos tää hoo oiskin se meidän kuopus, niin hän oli tietty toista mieltä.

Täällä silmät vetisinä luin tuossa sähköpostia. Laitoin pitkästä aikaa yhdelle ystävälle viestiä eilen. Ei ole vaan tullut oltua yhteyksissä, ilman sen kummempaa syytä. Ei muka kerkiä tai jotain... Voi sitä iloa, joka toisen viestistä huokui kn otin taas yhteyttä, aivan ihanaa. Kesäkuussa sitten nähdään niissä mun pippaloissa.

Nyt pitää lähteä vahtimaan isäntää. Surffailee nimittäin musiikkiliike Thomannin sivuilla... On kyllä oikeasti vähän hankintoja tässä pikapuoliin, mutta talouspäällikön täytyy vähän katsoa ;-)

Ai niin, Niksun pikkuännä kasvaa hyvää vauhtia, hieno homma!

Öitä!

Vai soitinhankintoja Tehiksen mies... Parempi tosiaan hallituksen mennä kattomaan päältä että ei tuu hulluja hankintoja...

Joo toi aika on kyl munkin mielestä tosi myöhään. Mutta mikseivät laittaneet aikaisemmin lähetettä terkkarilta... Mut ei voi valittaa... Kai sitä sinne asti pysyy yhtenä.Ja sitähän ei sitte tiijä mitä siellä viisaammat sanoo... Lähestyvä synnytys ei kyl vielä oo tullu uniin...eikä muutenkaa tuo tulokas...

Vai ei Tehis haluis hoosta isoa siskoa... hmm...

Kurjaa tuo sairastelu.. ja koiratkin oksennelleet. Kiva varmaan siivoilla koiran oksuja...

Onneksi lumisade on loppunu..Yöllä on linko käyny pihassa, yleensä kyl herään siihen kolinaan, mutt nyt oon sit nukkunu niin sikiästi, etten oo tienny käynnistä mitää. Vaikka yöllä olin kyl hereillä, sormia helpotti pystyasento. ihan oudot noi ulokkeet... ;)

Huomenta

Huomenna pitäisi sit mennä töihin.....

Onko Senoralla sormet kuin nippu kyr...?????? Tuli vaan mieleen tuo yksi vanha sanonta :)

Tehis jatkaa oireiden kanssa arpomista ;)

Riittääkö muillakin tänään myös kolattavaa??? Täällä tainut sataa koko yön ja lisää tulee edelleen.

Joten taidanpa mennä ihmettelemään hetkeksi tuonne ulos

Huomenet!

Täällä satelee lunta edelleen. Yöllä ei vissiinkään hirveästi ole tullu, koska piha on illan kolauksen jälkeen suht puhdas. Mutta nyt sitä tulee taas aika reippaasti, joten päästään luontihommiin tänäänkin. Neuvolareissulle mennään tässä aamusella ensin. Olin sinne jo eilen menossa, mutta onneksi vilasin korttia ennen lähtöä :-) Ihan hyvä, pääsinkin sitten esikoisen koululääkärintarkastukseen.
Esikoisen mitat 147cm ja 43kg :-) Meinas lekuri, että kasvupyrähdys on kohta odotettavissa, sen verran hyvällä alulla tuo murkkuikä. Mun vauva :')

Joko Katzun flunssa helpottaa?

Senora ei taida kauheesti synnytyksestä stressata. Hyvä niin! Voi että, jos nyt alatiesynnytykseen pääset, niin kohta me täällä kuullaan sun suppareista ;-)

Kaprista eilen illalla hoota nukuttaessa ajattelin... Mikähän siellä on tilanne?

Oireita arvon juu :-D Aika kipeä oli alavatsa illalla ja just sitä sukkapuikkopistosta toisella puolella.
Neiti kolmasluokkalainen tuossa ennen kouluun lähtöään antoi muuten vähän määräyksiä ;-) Sanoi, että tehkää äiti vielä kaksoset, ensin syntyy poika ja sitten tyttö. Jotta tää vuorotellenjärjestys ja tasapaino säilyis vissiin.. Joo, siinäpä oiskin jo äärirajat vähän lähempänä ehkä... :-D

Höh, ollaan täällä jo oltu ihan valmiina jonkun aikaa ja neuvola vasta kympiltä! Täytyy vissiin tehdä jotain huushollauksia vielä ennen lähtöä...

Tehis

JOhannan suunnalla ainakin tulee lunta... sain just sieltä päin viestiä ja ihan ihmeellisen jutun kuulin... Kaverilla on nimittäin päivähoidossa sisaruspari. Heistä vanhempi ei suostu käymään hoitopaikassa veskissä, kun se on väärän VÄRINEN!! huh huijaa.. Kaikki pitää sit osata ottaa kasvattamisessa huomioon... Ei noista vekaroista kyllä oikein osa koskaa sanoo mitä niitten päässä liikkuu..

Katzu.. on nää mun sormet kyl aika pieniä elimiksi... siis ainaki vielä ... oon kyl hieronu niitä, huh jos alkavatki toimia kuten ... *ny jo melkein naura ääneen...* huh mikä siivo tulis... *apua... toivottavasti ei tuu hepuli*

Vois tuolla ulkonakin pistäytyä... Mut ny on jännät paikat tein ihan omasta päästä versioidun appelsiinikakun.. sen kypsyminen pitää seurata...

Onko meidät odottajakaarti muuten käyny helistimen sivuilla... Siellä mainostetaan uutta dvd:tä jota jaetaan neuvoloissa- Ei tietenkään täällä meillä - kuten ei sitä baby seven -dvdtäkää... Maistiaispätkiä oli netissä. Niitä tässä aattelin kans joutessani katella ja ois varmaan ihan hyödystä tietoo miehellekki.

Terveisiä stressin kourista.
Töissä tapahtuu ja sattuu koko ajan kamaluuksia, ja kotona menee penkin alle.
Ainoat asiat taas, mitkä lohduttaa, on lapset. Näin se on aina mennyt, vaikka koko muu maailma pissisi silmään, niin minun rakkauteni ovat ilonani. Ja pian niitä on jo kolme... (puoli vuotta on lyhyt aika kun kasvaa aikuiseksi)

Kuopukseen iski korvatulehdus edellisyönä ja taas ollaan lääkekuurilla. Onneksi olo helpottui heti kun saatiin lääkkeet. Eikä E ole koskaan pienistä valittanut, eikä oikeastaan suuremmistakaan.

Voi kun olis jo viikonloppu ja sais käpertyä peiton alle.

Melankolinen-Johanna 10+5

Alkuun Johannalle häntä-pystyyn-rutistuksia!

Joo, kerkesin tosiaan kehuskella eilen ettei täällä näy merkkiäkään mistään lumituiskusta. Vaan niinpä se iltasella kerkes tännekki. Haettiin mies illalla töistä tuosta lähikaupungista ja oli tekeminen, jotta sain auton pysymään tiellä. Sen verran peltojen kohalla tuuli aina otti ja lunta tuiskutti.

Kakkonen kiittää onnitteluista! Kävi aamulla 5-vuotistarkastuksessa. Mitat on 19,6 kg ja 113 cm. Terkan mukaan hänestä kasvaa noin 185 - 190 senttinen miehenköriläs. Niinku isänsä :)

Nelkku hermostuu näemmä. Täytyy mennä - illemmalla uudestaan...

Pikaisesti...

Johannalle kovasti positiivisia säteitä!
Totta, että noista lapsista saa kummasti voimaa murheiden keskellä. Muistan varsinkin silloin km:n aikaan, miten paljon heistä sitä lohtua sai<3

Neuvolakuulumisia äkkiä ennen ku lähdetään syömään...
Jatkaa tuo hoo sitä omaa kirppukäyräänsä: 5kk-mitat 65cm ja 6,8kg. Luulin, että seitsemän kiloa menis puhki, mutta ei. Kuitenkaan ei ole tarvis lisäruokaan, kun sitä omaa käyräänsä tasaisesti kasvaa. Tosin painokäyrä oli pikkusen laskenut. Ei kuitenkaan paljon alle nollan ole. Vierasti edelleen kovasti neuvolan tätiäkin.

Vai on Tehiksen hoo kirppukäyräläinen... =)

Täällä myrskyää myös edelleen... Iltapäivällä on pakko lastata pikkuännä vaunuihin ja painella pihalle heilumaan kolan kanssa. Muuten tuolla ei pääse liikkumaan. Mistä ihmeestä tuota lunta piisaa??? Täällä vaan sataa kummallisesti, siis 5min sitten tuli niin sakeasti lunta ettei ikkunasta nähnyt viereistä taloa, mutta nyt ei sada mitään. Ja kohta taas puskee taivaan täydeltä. Ihme kelejä.

Kävin tänään jälkitarkastuksessa (Y-ÄK!) ja hain pillerit jopa kotiin asti... Aloitinkin jo, eli nyt on ehkäisyasiat kunnossa. Pyysin ja sain toisenmerkkisiä pillereitä (viimeksi Cerazette, nyt Microlution), saas nähdä passaako nämä mun kropalle paremmin. Lääkäri sanoi, että näissä samaa hormoonia kuin hormoonikierukassa ja käsivarteen laitettavissa hormoonikapseleissa. Josko olisi sitten paremmin siedettyjä kuin ne Cerazettet, tiedä häntä. Muutenkin kaikki oli kunnossa, hempparikin noussut 139:een. Toimitin Kelallekin samantien sen jälkitarkastustodistuksen ettei sitten unohdu. Oon nykyään kovin hajamielinen, kaikki aivotoiminta lienee valunut tuohon rintavarustukseen... =/

Johannalle jaksuja masiksen selätykseen ja muille torstaita muuten vaan.

Niksu ja pienempi ännä (isommalla on hoitopäivä...)

Jaahas, edes yhdellä saatu ehkäisyasiat kuntoon ;-)
Mulla muuten jäi tuo jälkitarkastustodistus pitkäksi aikaa vahingossa viemättä, just tuon aivotoiminnan sijainnin takia. Nykyisin on muuten hiukan kohentunut, ainakin ilmeisesti matkalla sinne minne pitäisikin...
Yritän kovasti aina luottaa omaan muistiini, enkä laita kaikkea aina kännykkään muistuttamaan kuten isäntä. Nauran sille aina, etttä kohta sillä varmaan aamuisin piippaa:muista lähteä töihin tai ruokatunnilla: syömään! Olen sille yrittäny paasata, että opettelis käyttämään muistiansa.
Tänään pitäis muistaa mennä iltapäivällä kahden lapsen kanssa kutrilaan...

Täällä vuorottelee auringonpaiste ja lumisade. Tosi upea keli aina välillä... Tosin ei tuo lumi taaskaan taida kovin pitkää aikaa pysyä, vaikka paljon tulikin. Nyt jo sepeli paistaa paikotellen pihalla.

Tultiin vaunuilemasta ja haettiin ykkönen samalla koulusta. Ja apoteekista kolmoselle vitamiineja ja nelkulle jekoviteja. Devitoleista taitaa tulla massuvaivoja, joten vaihan merkkiä ja laatua. Jekovitit muistaakseni on enemmän massuystävällisiä.

Taitaa täältäki lumi sulaa pois. Ihan on lumiukontekokeli. Paitsi että lätäköitä liikaa. Ja loskalunta.

Joku kyseli kasvispiirakan reseptiä. Mulla on hukassa karjalanpiirakoiden hyvä päällinen. Munavoi on toinen, mutta mitä laittais toiseksi? Ristiäismenyy mietinnässä...

Johannalle tsemppihalilohturutistus... Ei oo kivaa kun kyrsii olla töissä.. Ei siellä ilmapiiriä pysyis mitenkään puhdistamaan?? Toivottavasti kuuri puree korviin ja E paranee pian.

Vai Lahja on kirppulinjalla kasvun suhteen ja Safiirin kakkonen jättislinjalla... Niksukin saanu jälkitarkastuksen käytyä... ja ehkäisyt kuntoon... no ei pitäis mennä kehumaan... ei yks pilsu vielä mitään.. niitä täytyy muistaa napsia joka pv :´)
Toivottavasti nää sopii paremmin kuin aikaisempi merkki.

Muuten tauti on sit tullu tänne linjoja pitkin... mies niiskuttaa ja tuhisee.. Toivottavasti ei tartu muhun..

Musta se on ihan mieletön edistysaskel, että edes yhtenä päivänä on ottanut sen pillerin... =) Ainakin tänään on ehkäisyasiat kunnossa...

Ja tässä muuten sitten taas nähdään tää aivotoiminta-juttu. Safiirin jutuista vasta muistin, että piti sieltä apteekista niitä Jekovittejä ostaa, ettei lopu kesken. No, enhän ole asiaa itselleni muistutellut kuin VASTA viikon... Ja joo, Jekovitit on niitä vesipohjaisia -> masuystävällisempiä. Mä en oo pikkuännälle muuta edes tarjoillut kun esikolle aikanaan sai Devitol ihan älyttömät mahaväänteet aikaiseksi.

Pitäs mennä laittaan ruoka uuniin ja sit lumitöihin + koiria lenkittämään, mutten saa persusta ylös sohvalta. Unohduin siirtämään kuvia kännystä ja kamerasta koneelle. Laitoin parit suljetullekin tässä samalla huseeraamisella.

Senoran miehelle pikaista paranemista, kuten tietysti muillekin sairastelijoille! Koitetaanpas nyt pysyä sitten, hitaasti mutta varmasti, alkavan kevään kunniaksi kunnossa... =)

Heipä hei!

Heti alkuun lähetän minäkin suuren tsemppilähetyksen ja lämpöisen rutistuksen Johannalle! Toivottavasti mieli on huomenna parempi ja lapsukainenkin paremmassa kunnossa.

Hihii, käkätin ääneen senoran vilkkaalle (ja likaiselle) mielikuvitukselle, sormet nippu kyr... ja siihen hieronta päälle. =D Huoh.
Aika jännä tosiaan että synnytystapa-arvio on vasta niin myöhään. Hyvässä lykyssä arvio tehdään kun sä kärvistelet siellä suppareiden kera ja Ihime on kovaa vauhtia pyrkimässä maailmaan. Hui, mua alkoi ihan jännittämään sun puolesta. Joko sairaalakassi on pakattuna ja eteisessä odottamassa?

Katzukin on vihdoin saanut äippäpakkauksen. Ihanaa! Mua hymyilytti kun sekä sinä että Gia inhositte eniten juuri niitä vaatteita joista minä pidin kaikkein eniten. Musta ne vihreät vaatteet oli jotenkin retrot ja hauskat. =) Mä käytän muutenkin lapsilla enemmän voimakkaita värejä kuin hempeitä pastelleja, eli myrkynvihreät byysat osuivat ja upposivat.

Hienoa että edes Niksu on saanut ehkäisyasiat kuntoon! Muistathan sitten ottaa pillerit joka päivä ja aina samaan kellonaikaan. Muuten ne ei vissiin taida olla kovinkaan tehokkaita ehkäisyteholtaan.

Mites se Tehis on nyt alkanut himmailemaan viitosen suhteen?
Kyllä täällä meilläkin asiaa silloin tällöin pohditaan. Mies on nyt (taas vaihteeksi) aivan varma ettei halua enää lisää lapsia. Minä taas toisaalta toivon ja toisaalta en. No, meillä ehkäisyasiat eivät ole millään tolalla. Niitä kumejakaan ei löydy kaapista saatikka sitten sieltä tyynyn alta. Tosin mitään aktiivista puuhasteluakaan ei harrasteta, joten raskauden mahdollisuudet ovat minimaaliset.
Sukkapuikkopistoksia ja limaneritystä on täälläkin tosin havaittavissa, joten onkohan jotain hormonitoiminnan osalta tapahtumassa? Onneksi ei ole kaapissa mitään ovistikkuja, niin ei tule testailtua...

Höh, harmillista kun Ninnin kuopuksen iho ei ole parantunut. Toivotaan että kevään ja auringon myötä ihokin paranisi! Edelleen kovasti tsemppejä lähettelen.

Hienosti kasvavat sekä uudet että vanhat pikkukermitit!
Safiirin kakkoselle myöhästyneet synttärionnittelut! Ja Kirpulle vilkutukset, kiva kun kävit moikkaamassa pitkästä aikaa.

Ilmeisesti Tuuli pääsi perheinensä ulkomaanreissulle kun ei ole mitään kuulunut hetkeen. Toivottavasti oli onnistunut reissu!

Ompulle jaksuja yöheräilijän kanssa. Miten nämä meidän pienet miehet ovat niin huonoja nukkumaan? Meinasin seuraavaksi siirtää poitsun siskonsa huoneeseen nukkumaan. Sisko kun siirtyy jossain vaiheessa yötä meidän väliin, saisi poitsuli kaikessa rauhassa ähkiä siellä itsekseen. Viimekin yönä kun hän heräsi neljän jälkeen ihmettelemään maailman menoa. Ei ollut nälkäinen eikä mikään ihmeemmin harmittanut, mutta uni ei tullut uudestaan simmuun. Ja kuudelta pitäisi jo olla seurustelemassa kun kaikki muut vielä mielellään nukkuisivat. No, toivottavasti tajuaa jossain vaiheessa, että nukkuminen on tosi kivaa eikä sitä unien aikana jää mistään ihmeellisestä paitsi.

Me käytiin pikku M:n kanssa lekurissa ja saatiin yskänlääkeresepti. Korvat olivat kunnossa, mutta hengitys vinkui. Lääkärin mukaan oli hieman astmaattiselta kuulostavaa, mutta se johtunee ihan siitä että pikkuisen keuhkoputket ovat vielä niin pienet että tulehduksen iskiessä tulee vinkunaa kun ilma ei mahdu kunnolla kulkemaan. Mikäli vastaavanlainen vinkuna jatkuu jokaisen flunssan yhteydessä, on asiaa ryhdyttävä tutkimaan tarkemmin mahdollisen astman selvittämiseksi. Allergiaepäilyihin lekurisetä ei ottanut sen enempää kantaa. Poitsu punnittiin ja viikossa oli tullut ihan kivasti painoa lisää, joten notkahdus taisi olla tilapäistä. Täytynee siis ruokavalion monipuolistuessa seurata miten iho reagoi ja katsoa miten nuo yöt tuosta kehittyvät.
Tänään on M maistanut ensimmäistä kertaa lihaa ja hyvin tuntui uppoavan. Annoin piltin peruna-porkkana-porsas-sosetta. Hieman meinasivat mikroskooppisen pienet lihanpalat tarttua sihtikurkkumme siivilään, mutta parin pienen puistatuksen jälkeen luiskahtivat lusikalliset masuun asti.
Poitsun "puhe" on kehittynyt huimasti ja nyt hän on keskittynyt kiljahtelujen sijaan sanomaan ättätttää ja aamulla tuli pari kertaa aivan selkeästi äiti. =) Meidän pieni vauva ei kohta enää olekaan niin pieni.... nyyh.

Talosta jätettiin tänään tarjous ja nyt odotellaan. Meidän tarjous poikkeaa aika roimasti hintapyynnöstä, joten en usko että päästään kauppoihin. Myyjillä on tosin hieman pakkorako myydä, joten voihan se olla että tarjouksemme hyväksytään. Saa nähdä miten meidän käy.

Hmph, tulipas paljon sitä omaa napaa... vilkutukset ja halaukset teille kaikille. Nyt on pikaisesti mentävä nauttimaan omasta ajasta kun sain tainnutettua kummatkin lapsukaiset päikkäreille! Jee!

Aurinkoista päivää!

Päivystystä!

Vihdoin koneella ja hatki aikaa.. Uskokaa tai älkää niin ryijyä on jäljellä yksi nukkakerros ja tänään illalla otan sen puista pois. Viimeistelyhommia kyllä riittää sitten vielä muutamaksi päiväksi, mutta kakkukahvit pitää illalla kerhossa tarjota. ; )

Siirin kuulumisia.. Täällä silmä jatkaa rähmimistään.. Pari "pulloa" ollaan tippoja jo tiputeltu, mutta ei tunnu riittävän.. En tiedä mikä näillä meidän kunnan lekureilla on kun eivät antibiootteja ole kirjoittaneet.. Suunnittelin jo meneväni yksityiselle, mutta menee ensi viikkoon..

Syöttötuoliin ollaan tutustuttu.. Meinaan ottaa naapurin matkamallin mukaan sinne Levin reissulle.. Lauantaina suunnataan sinne Tampereelle..saas nähä uskaltaako esikoinen tällä kertaa katsoa delfiiniesityksen vai alkaako pelottaa.. ; )

On se hyvä, että muillakin on lunta riittänyt. Eilen tein lumityöt kolme kertaa.. ja vielä riittää.. Huomiseksi jää "polkujen" esiin kaivaminen..

Jaa has, jos vaikka kömmittäs Siirin kanssa isoveikan viekkuun päikkäreille ; )

Pikku2

Heissan! Tosiaan aika vaihteleva sää..aurinkoa, lumituiskua, pilvistä...

Teen kans neuvoloitiin. Kirppukäyräl toiki ja joutuukin pituuskontrolliin loppukesästä. Nyt siis 14,5 kg ja 96,6 cm. Mutta kiva reissu meil oli, käytiin Hesessä ja vielä palapeliostoksilla neuvolan jälkeen. Ja neuvolassa tosiaan muuten kaikki ok, on reipas ja näppärä ja kaikkee :)

Johannalle voimia ikävien ajatusten selättämiseen! Voi kun vois jotenkin paremmin olla avuksi, kuin henkisellä tasolla..

Höh, no nyt toi tee ei kyl tajua miten sitterissä ollaan! Pakko mennä. Mut nappasin tosta kuvan, katotaan laitanko näytille..