Ex-mies / lapseni isä arvostelee mua koko ajan, millä mä saan sen päähän taottua että meidän elämä ei kuulu sille?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja exään kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

exään kyllästynyt

Vieras
Niin kauan kun lapsella on kaikki hyvin -ja sillä on.

Lapsi on 8v ja oli 1v kun erottiin, että erostakin aikaa runsaasti.
Exä on naimisissa ja heillä on yhteisiäkin lapsia, ovat kotona viihtyvä "perusperhe", harvoin heitä näkee muualla kun ruokakaupassa.

Mä olen seurustellut 5v uuden mieheni kanssa ja asutaan omakotitalossa maalla, lapsella on täällä kavereita, lyhyt koulumatka, asiat hyvin.
Eletään ihan tavallista arkea, mutta sanoisinko että "boheemimpaa" kun exän luona (missä lapsi siis jokatoisen viikonlopun, lomilla ja toisinaan iltoja).

Meillä ei ole orjallisia ruokailuaikoja, meillä syödään sit kun syödään, ei joka päivä klo17.00.
Viikonloppuisin nukutaan pitkään, löhöillään ja katellaan leffoja jne.
Exän perheessä noustaan joka aamu n.klo6-8 ja samat rutiinit toistuu pilkulleen joka päivä.
Saatetaan tehdä lapsen kanssa maja olkkarin lattialle ja nukkua yö siellä, mikä on exän mielestä aivan kauhistus.

Ja mun exän mielestä meidän tapa elää on VÄÄRÄ. On ihan sanonut niin. Nitinati joka asiasta. Epäterveellinen ympäristö lapselle ja mä en osaa ostaa oikeenlaisia vaatteita enkä pitää kiinni päivärytmistä ja käyn ihan liikaa kavereiden kanssa ja PLÄÄPLÄÄPLÄÄÄÄÄ.

Mulla on paljon ystäviä, liikun paljon joko lapsen kanssa tai ilman lasta. Lapsi on joko isällään, mummulassa tai mun uuden miehen kanssa kotona, esim.jo nukkumassa kun saatan lähteä käymään jonkun ystävän luona iltateellä. Kamalaa, eikö?!

Mulla leviää niin pälli sen kanssa, soitti tänään ja russutti siitä kun olin sanonut lapselle et en vie sitä tänä kesänä särkänniemeen et TEHDÄÄN JOTAIN MUUTA.
Viddu mikä kitinä, "kyllä normaalit äidit tekee ihan reissuja lastensa/perheidensä kanssa" ööö joo, sori jos en oo normaali, mutta mä en ole sanonut missään kohtaa ettei me tehtäis mitään. Ja vaikkei tehtäis ja maattais vaan kotona kaivamassa napaamme, niin se on MEIDÄN valinta, ei exän ongelma!

Ääh mua taas niin jurppii, että se saakin mun verenpaineet aina kattoon.

Tais lipsahtaa pitkä vuodatus, helpotti vähän :D

No mä oon jotekin niin urautunut noihin ruoka-aikoihin, että
niistä pidetään yleensä kyllä kiinni.
Muuten lapset ravaa AINAKIN jääkaapilla yhtenään... ;)

No mä oon jotekin niin urautunut noihin ruoka-aikoihin, että
niistä pidetään yleensä kyllä kiinni.
Muuten lapset ravaa AINAKIN jääkaapilla yhtenään... ;)

No se nyt ei ollut pointti, kukin tavallaan.
Meidän perheessä kun on yksi yrittäjä ja mun työpäivät voi olla akselilla 6-18 niin siinä on vähän vaikee syödä joka päivä klo 17 :)

Ei meillä jääkaapilla ravata koko aikaa, kyllä ihan joka päivä kunnon ruoka syödään :)

nooo onko sulle tullut mieleen, että ex valittaa sen vuoksi, että lapsi mahdollisesti niillä ollessaan natisee koko ajan...että ei mun tartte äidinkään luona mennä nukkumaan ajallaan ...eikä sitä eikä tätä... Niinhän se on jopa perheen sisällä että jos toinen vanhemmista on boheemimpi ja ei pidä rajoja niin toinen joutuu sitte olemaan se ikävä tiukka vanhempi ja saa kuulla valitusta siitä lapselta.

Mutta sinuna varmaan kyllä hieman vetäisin sitä rajaa noissa keskusteluissa. Ei sun tartte jaaritella kesälomista ym teidän elämän jutuista exällesi. Riittää kun asiallisesti saa sovittua lapsen jutut.

rutiineista tuli vielään mieleen se, että on paljon paljompi helpompi joustaa rutiineissa jos lapsia on yksi. Mutta jos sun exälläsi on jo useampikin lapsi niin eihän se elo hyvin suju jos yksi sitten saisi syödä milloin haluaa ja toiset ei.

nooo onko sulle tullut mieleen, että ex valittaa sen vuoksi, että lapsi mahdollisesti niillä ollessaan natisee koko ajan...että ei mun tartte äidinkään luona mennä nukkumaan ajallaan ...eikä sitä eikä tätä... Niinhän se on jopa perheen sisällä että jos toinen vanhemmista on boheemimpi ja ei pidä rajoja niin toinen joutuu sitte olemaan se ikävä tiukka vanhempi ja saa kuulla valitusta siitä lapselta.

Mutta sinuna varmaan kyllä hieman vetäisin sitä rajaa noissa keskusteluissa. Ei sun tartte jaaritella kesälomista ym teidän elämän jutuista exällesi. Riittää kun asiallisesti saa sovittua lapsen jutut.

Ei oo mitään tollasta et lapsi siellä mankuis ja marisis.
Lapsi tarvitsee riittävät yöunet ja todellakin on klo20 sängyssä arkisin kun seuraavana aamuna herätys. Ei me täällä hilluta yöhön asti :) Tai lapsi ei ainakaan :D
Kyllä meillä rajat on :)

Mutta just toi että jostain kesälomareissuista tai paidan väristä mulle on ihan turha tulla avautumaan, kun EI KUULU SILLE.
Ja kun mä sanon, että ei kuulu sulle, niin se sanoo et "kyllä kuule mun lapseen liittyvät jutut kuuluu mulle" :headwall:

Kerää ylös sen arvosteluja ja sitten kirjoita sille kirje, johon liität kommentit. Ihan ystävällisesti kerrot, että on mukavaa kun oman lapaen asiat kiinnostavat, mutta miltä hänestä itsestään tuntuisi jatkuva kritisointi ja arvostelu?

rutiineista tuli vielään mieleen se, että on paljon paljompi helpompi joustaa rutiineissa jos lapsia on yksi. Mutta jos sun exälläsi on jo useampikin lapsi niin eihän se elo hyvin suju jos yksi sitten saisi syödä milloin haluaa ja toiset ei.

?
ei kai äidin luona pidä olla samat rutiinit kuin isän luona siksi, että isän luona sitten olisi helpompaa? Kyllähän laps oppii että toisessa paikassa näin ja toisessa näin. toki varmaan väliin yrittää, josko saisi rusinat pullasta molemmissa paikoissa, mutta se nyt on sitä samaa kuin 'mummollakin saa', 'kaikki kaveritkin saa' jne.

Yhteistyössä