Ex-tyttöystävä raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja coe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
joo suosittelisin olemaan ystävällinen naiselle ja menemään sitten mukaan ekaan lääkäriin (toivomuksella että siellä ultrattas) sittenhän saisit tietää onko todella raskaana.

Juttelin äsken exän kanssa puhelimessa.
Hän on kuulemma itse tehnyt kotona raskaustestin keskiviikkona.
Perjantaina hän on käynyt terveyskeskuslääkärillä.
Lääkärissä ei ilmeisesti otettu edes mitään kokeita, vaan lääkäri pelkän keskustelun perusteella oli arvioinut raskausviikon olevan 8-10viikon välillä.
Miten lääkäri voi arvioida raskausviikon pelkän keskustelun perusteella jos nainen on vuodenpäivät vetänyt e-pillereitä putkeen ilman taukoja?
Lääkäri oli kuulemma käskenyt soittamaan jorviin jossa tehtäisiin ilmeisesti sitten ultraääni.
Puhelimessa kuuli ihan selvästi kuinka hän poltti tupakkaa samalla kun puhui puhelimessa. Seuraavassa lauseessa hän sanoi että hänestä tulisi hyvä äiti.
Sitten kysyin että miten ihmeessä hän kehtaa väittää että hänestä tulisi hyvä äiti jos polttaa tupakkaa raskausaikana? Hän vain totesi että anna hänen tehdä mitä hän haluaa, hänellä on kova stressi.

Kuulostaako tämä raskaus kertomani perusteella todelliselta, vai yrittääkö hän vain tehdä elämästäni helvettiä vielä eron jälkeenkin, kun on tajunnut ettei saa minua takaisin?
Pääseekö muka jorviin ultraäänitutkimuksiin tässä vaiheessa raskautta, vai kuuluisiko se oikeasti tehdä jossain ihan muualla?

Naiset on todella katalia. Miehelleni kävi aikoinaan niin, että erosi opiskelukaverista ja törmäsi tyttöön muutaman viikon päästä baarissa ja tyttö sanoi, että abortoin muuten sun lapsesi. Arvaa vaan minkälainen olo tuollaisesta kommentista jää. Vaivaa yhä miltein 20 vuoden jälkeen.

Mene mukaan lääkäriin. En itse uskoisi koko raskautta ennen todisteita ja lääkärin kanssa keskustelua. Sullakin on oikeuksia, mutta abortiin et kyllä saisi painostaa.

Kertomiesi taustojen pohjalta oma mielipiteeni on, ettei mitään raskautta ole olemassakaan. Jos kerran valehtelua aiemminkin on esiintynyt ja eron jälkeen on sinua kovasti yrittänyt saada palaamaan yhteen. Jotenkin erittäin epäuskottavaa, että pillerit olisivat sopivasti ihan vahingossa juuri NYT pettäneet.

Pyydä, että tekisitte uuden testin yhdessä, tai menet hänen mukaansa lääkärille. Jos ilmaantuu kummia tekosyitä, ettet voikkaan mukaan tulla, on homma aika selviö. Toisekseen epäilen kohta ilmaantuvaa "keskenmenoa", jolloin hän koittaa säälin varjolla saada sinut takaisin.

Kaikki on kuitenkin mahdollista, toki tyttö voi oikeastikin raskaana olla. Eipä sitä selville saa, ennenkuin konkreettisia todisteita saat.

Tuo lääkäritarina vaikuttaa minusta täysin epäuskottavalta. Mutta joo, mene mukaan seuraavaan lääkäriin/ultraan.
Epäilen, ikävä kyllä, hyvin vahvasti, että pian hän saa "keskenmenon", ja sillä varjolla haluaa sinulta sääliä ja sinut takaisin.

[QUOTE="vieras";22450004]No minä menisin lähimpään apteekkiin ostamaan raskaustestin ja valvoisin ku se nainen pissii siihen ja kattoisin puhuuko totta vai ei.[/QUOTE]

Näin minäkin tekisin.
Jorviin pääsenee lähetteellä. Jos on kipuja yms. Jorviin pääsee ilman lähetettä. Neuvolaan nämä raskausasiat kuuluu ja neuvolan kautta lähetetään Jorviin.

Kysy raskausoireista. Oletko varma ettei muita ole ollut? Miksi hän söi pillereitä taukoamatta?

Mielestäni tulevalla isälläkin pitäisi olla sananvaltaa.

Tulevalla isällä on ollut jo sananvaltaa. Ehkäisyä on voinut käyttää. Toisaalta jos toinen on aivan seko, työtön ja kauhea, niin aika hassua luottaa sellaisen ihmisen kykyyn syödä niitä pillereitä ja vielä maata sellaisen kanssa. Ei nää asiat niin mene, että huvittelut voi vaan paikata abortilla.

Kyllä mies on myöskin vastuussa ehkäisystä. Kuin myös nainenkin. Molemmilla pitäisi silti olla sananvalta.
En kommentoi tytön sekavaan mielentilaan, koska on toisen käden tietoa.

Toisaalta ap voi vain syyttää itseään, kun on luottanut toisen sanaan eikä ole käyttänyt ehkäisyä. Abortti ei ole koskaan mikään helppo asia. Mies voi kuitenkin sanoa mielipiteensä.

Alan pikkuhiljaa kallistumaan kanssa siihen että tämäkin tarina on keksitty. Hän on minulle niin paljon kaikista asioista valehdellut suhteen aikana, että luultavasti myös tämä on valetta.

En kuitenkaan halua että minua täällä tuomitaan, siitä miten olen ollut tuollaisen naisen kanssa melkein kaksi vuotta. Siihen on ihan turha kenenkään tulla neuvomaan, kun ei tiedä millaista painajaista se voi olla. Sinulle rakkain ihminen uhkaa jatkuvasti itsemurhalla jos jätät hänet. Siinä olen sitten koittanut kituuttaa parisuhteessa mukana esittäen että "kaikki on ihan kivasti".
Nyt minulle on kuitenkin riittänyt. En voi ketään rakkaudella pelastaa. Jos hän itsensä tappaisi niin se on kovin valitettavaa, mutta yrittäisin elää päivä kerrallaan asian kanssa.

Jos raskaus taas onkin totta niin sääliksi käy tulevaa lasta jos hän aikoo sen pitää.
En vielä osaa edes ajatella mitä silloin itse tekisin. Pitäisinkö lapseen yhteyttä, ja yrittäisin että edes hänellä olisi asiat niin hyvin kun ne nyt vain voisivat olla.

No ensiviikolla sitten ollaan viisaampia kun hän varaa ajan "lääkäriin". Yritän päästä mukaan niin saanpahan asiaan varmuuden.

Jos hän on raskaana, sinä olet todennäköisin isä? Lapsi tulee olemaan syytön olemassa oloonsa. Minusta tuo sinun ajattelutapa on hirmu itsekästä: "pitäisinkö lapseen yhteyttä..." Riskin olet ottanut ja sinun pitäisi kantaa vastuu.
Jos äiti on äidiksi kelvoton, lastensuojelu auttanee asioissa.

Niin ja sen verran haluan vielä sanoa... Totta kai otan täyden vastuun siitä että olen harrastanut seksiä tuollaisen naisen kanssa ilman kondomia, luottaen siihen että hän ottaa e-pillerit ajallaan. Se miksi luotin siihen, kun en luottanut mihinkään muuhunkaan asiaan niin en osaa vastata. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

Hmm. Mä menisin mukaan lääkäriin, näetpähän ainakin onko ex raskaana vai ei. Jos lääkäri jostain ihme syystä sitten peruuntuukin niin alkaisin aika vahvasti epäillä koko juttua.

Jos todella on raskaana, niin en näe mitään väärää siinä että yrität suostutella aborttiin. Ajatellen tulevan lapsen elämänlaatua. Jos päättää pitää lapsen, niin ota yhteyttä neuvolaan, kerro olevasi lapsen isä ja ilmaise huolesi tämän henkilön mielenterveydestä. Eivät raskausaikana juuri muuhun pysty kuin pitämään tilannetta silmällä, mutta ainakin voivat tehdä sen ja vauvan synnyttyä valvoa tarkkaan tilannetta ja puuttua asioihin jos tarve vaatii.

Olet ihan oikeassa siinä, että et sä voi olla vastuussa hänen elämästään. On hyvä, että oot päässyt irti. Ei toista voi miellyttää siinä pelossa, että hän tappaa itsensä jos jätät. Olet varmasti käynyt helvetin läpi hänen kanssaan. Hyvä, että olet kuitenkin ollut riittävän vahva loppujen lopuksi. Toivotaan, että tämä raskaus on hänen keksimäänsä. Jos ei, niin sun täytyy todella pistää hänet selkä seinää vasten sen suhteen, että alkaa aktiivisesti hoitamaan mielenterveysongelmiaan, hakemaan keskusteluapua jne. Pystyisitkö ottamaan lapsesta vastuun itsellesi, tarpeen tullen? Kuulostat sellaiselta tyypiltä joka pystyisi. Jos se nainen on niin seko, niin voi olla, että lapsi olisi jonain päivänä sinun vastuullasi.

JOS mimmi on raskaana, mene mukaan lääkäriin/neuvolaan. Siellä ihan rohkeasti toteat että nyt olisi aika ruveta varmaan myös hoitamaan näitä mielenterveysongelmia. Se on mun moraalin mukaan oikein kaikkia kohtaan.

Kuulostaa kyllä tosi omituiselta toi tarina. Kyllä ne yleensä tekee sen raskaustestin jo terveyskeskuksessa, vaikka olis tehnyt kotonakin.

Ja hei, älä kuuntele näitä akkoja. Tää nyt on tälläinen internetin ihmemaa, jossa joka toinen on sitä mieltä että kaikki vastoinkäymiset elämässä olisi ennustettavissa, ja klassisesti kaikki on "oma moka, emmä ainakaan-"

Oikea elämähän on paljon monisyisempää.

Onko tuo oikeesti normi käytäntö että Jorviin laittavat ultraan jos kaikki kuitenkin pitäs olla kunnossa?

Itselleni ainakin laitettiin lähete ihan kätilöopistolle raskaudenkeston arviointiin kun ei ollu tietoa kuinka pitkällä olen. Ja itselläni oli siis ihan toivottu raskaus ja kaikki kunnossa.

Jos se oikeasti on raskaana, ja lapsi on sun, niin pidä lapseen kontakti niin paljon kuin pystyt, se on myös sun vastuusi, varsinkin kun äidillä ei mene ihan täysillä. Jos et tee näin, kadut sitä joku päivä raskaasti, ihan varmasti. Jos se on sun verta ja lihaa, niin pidä siitä huoli!!!

Tossa tilanteessa tietty parempi vaihtoehto olisi se, ettei mitään raskautta olisikaan..

Tulevalla isällä on ollut jo sananvaltaa. Ehkäisyä on voinut käyttää. Toisaalta jos toinen on aivan seko, työtön ja kauhea, niin aika hassua luottaa sellaisen ihmisen kykyyn syödä niitä pillereitä ja vielä maata sellaisen kanssa. Ei nää asiat niin mene, että huvittelut voi vaan paikata abortilla.

Ja kuten ap kirjoitti, ehkäisyä on käytetty. Eli on sattunut vahinko. Silloin sekä tulevalla äidillä että isällä pitää olla sananvaltaa sen suhteen, annetaanko raskauden jatkua.

Ok eli ei siis ole normaalia että terveyskeskuslääkäri ei ole mitään raskaustestiä edes tehnyt, vaan on käskenyt vain soittamaan jorviin? Olisiko terveyskeskuslääkärin pitänyt edes jonkinlainen lähete antaa esim. neuvolaan?

Ok eli ei siis ole normaalia että terveyskeskuslääkäri ei ole mitään raskaustestiä edes tehnyt, vaan on käskenyt vain soittamaan jorviin? Olisiko terveyskeskuslääkärin pitänyt edes jonkinlainen lähete antaa esim. neuvolaan?

Tk-lääkäri on luottanut exäsi sanaan. Tk:n testit ja kotitestit on ihan yhtä luotettavia, joten hänellä ei ollut aihetta uusia testiä. Neuvolaan ei tarvi lähetettä, sinne vaan soitetaan ja varataan aika. Luulisi exäsi jo tehneen niin, jos on raskaana. En tiedä miksi sitten katsoi aiheelliseksi soittaa Jorviin, olisiko niin että exäsi ei ole varma raskauden kestosta ja haluavat varmistaa miten pitkällä raskaus on.

Yhteistyössä