Exä ei anna tavaroitani pois asunnostaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Norppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Norppa"

Vieras
Erostamme on jo lähes vuosi ja huomasin, että olen jättänyt talvitakkini entiseen asuntooni exäni luo. Lähetin hänelle testarin ja näin, että hän lukenut sen jo muutama päivä sitten ja silti ei vastaa mitään mulle. En ole ahdistellut häntä, mutta ilmeisesti on katkera kun jätin hänet. Miten saada takki pois sieltä? Takki oli kallis ja minulla ei ole rahaa ostaa uutta takkia kun tuli muutenkin lisämenoja kun kodinkoneita hajosi. Mitä tehdä? Hän ei halua edes vastata mitään vaikka lähetin ystävällisen viestin hänelle.

Lähetä kirjattu kirje, ja jos vastausta ei kuulu, niin sitten poliisin puheille. Vaatii tosin sen, että sinulla on todisteet siitä, että se takki todella on sinun.

Et oikeastaan mitenkään. Joten anna olla, siihen jokin syy miksi ei vastaa, joko hyvä tai huono, mutta syy kuitenkin. Voi olla ettei halua nähdä sinua, kun tapaaminen sattuu tai sitten on kusipää.

Kyselin erästä toistakin asiaa kesällä ja ei vastannut siihenkään viestiin joten odotinkin että ei tähänkään vastaa. Tekee ilmeisesti kiusaa tai hakee huomiota kun suuttui kun jätin hänet ja yritti mua palaamaan kuukausia. Silti lapsellista kun voisi vastata vaikka yhdellä lauseella ettei takkia ole tai ei löydä sitä.

Olen varma että takki jäi sinne koska ei ole muiden vaatteitteni kanssa vaatekaapissa ja kävin läpi kaikki vaatteeni viime viikolla koska siivosin vaatekaapit eli se jäi sinne varmasti. Vaikka hän ei löytäisikään takkia tai olisi heittänyt sen pois niin tietää luonteeni etten suuttuisi vaikka olisi hävittänytkin sen. Ihmetyttää vaan kun on niin epäkohtelias ettei vaivaudu vastaamaan yhtään mitään vaikka on varmasti lukenut viestin koska siinä oli lukukuittaus.

Itellä jäi exälle yo-todistus ja työtodistukset kun jouduin hakemaan tavarani järkyttävässä kiireessä. Huonasin noiden jääneen vasta vähän myöhemmin ja eipä ole kuulunut mitään asiasta. Exät rules <3 Muutakin tavaraa jäi mutta nuo harmittaa eniten.

Kiva provo sunnuntain kunniaksi. Vasta vuoden päästä huomaat, ettet ole kaivannut takkia viime talvena laisinkaan. Muistan kyllä, että viime talvi oli vähäluminen, mutta kyllä talvitakkia silti tarvittiin.

En todellakaan tee kiusaa kun halauisin vaan takkini takaisin. Huomasin sen vasta nyt kun en käytä talvitakkia kesäisin ja sille ei ole ollut tarvetta sen takia ennen. Huomasin ettei mulla ole takkia vasta nyt senkin takia kun siivosin vaatekaappini kun mulla oli vapaata töistä kuukauden ajan työsuhteiden välissä. Mitä kiusantekoa se, että kysyy takkiaan takaisin on? Kyse on tavarasta eikä exästäni :)

Käytin viime talvena tänä vuonna eromme jälkeen toista talvitakkia joka on malliltaan pitkä ja tämä talvitakki jota kaipaan nyt on sellainen jota olen käyttänyt kävelylenkeillä,vetisillä keleillä koska materiaali on mustaa liukaspintaista eli hylkii vettä ja lisäksi lyhyen mallinen joten paremman mallinen just kävelylenkeillä. Pitkä takki jota käytin viime lopputalvesta on sellaista kangasta joka kastuu vetisillä keleillä pinnastaan ja tämä talvitakki ohuempi eli on tavallaan sellainen syys-talvitakki. En käyttänyt tätä takkia lopputalvesta eli tammikuun jälkeen jolloin muutin pois koska en tehnyt kävelylenkkejä vaan kuljin autolla töihin ja nyt aion kävellä. Kirjoitin että erostamme on lähes vuosi, en että vuosi.

Minkä helvetin vuoksi pitäisi vastailla exien viesteihin? Jos ite oot unohtanut takkis sinne niin unohda se nyt ihan kokonaan, exäs vastuulla sun takin säilyttäminen ei ole ollut.

Mieti nyt ihan oikeasti, kuka säilyttäisi eron jälkeen ex-kumppanin tavaroita? Kun toinen kerää kamansa ja lähtee, niin kyllähän ne jätetyt kamat menee roskiin tms. Tuskin niitä haluaa nurkkiin muistuttamaan menneestä.

Itellä jäi exälle yo-todistus ja työtodistukset kun jouduin hakemaan tavarani järkyttävässä kiireessä. Huonasin noiden jääneen vasta vähän myöhemmin ja eipä ole kuulunut mitään asiasta. Exät rules <3 Muutakin tavaraa jäi mutta nuo harmittaa eniten.

Voin vain kuvitella, mikä ilme eksälläsi on ollut kun on repinyt tai ehkä polttanut nuo sulle tärkeät paperit.

Omalla kohdalla vuosi erosta olin uuden ihmisen kanssa naimisissa ja takuulla hävittänyt kaiken eksän omaisuuden pois (jätti aika paljon tänne tavaraa). Enpä usko, että takkia on säilyttänyt. Takin kyselystä vain kuvittelee, että vanha suola janottaa sua...

Meillä vähän sama tilanne. Eli minulta jäi jonkin verran vaatteita (ja valokuvia, murr!) exän kämpille. Enkä niitä takaisin saanut. No, onneksi häneltä jäi kitara (mitä käytti tosi harvoin, huomasikohan edes et on kadonnut) minun kämpilleni, joten winwin. Täytynee se myydä ja ostaa rahoilla vaatteita :D

Meidän yhteinen tuttu on exälle kertonut et vaatteiden ja tavaroiden polttaminen jotenkin auttaisi siihen eron tuskaan, joten veikkaan että niille vaatteille kävi vähän hassusti. Ärsyttää kun oli aika hienot farkut kuitenkin siinä seassa :|