Exä ja tapaamiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Mulla onkin ihan päinvastainen ongelma kuin muilla eli lapset viettävät aikaansa ihan liikaa isän luona. lapset ovt jo teinejä, joten isän mielestä he saavat päättää. No tottakai ovat mieluummin isällään koska siellä ei ole uutta puolisoa, siellä saa tehdä suurinpiirtein mitä haluaa ja isi ostelee koko ajan kaikkea kivaa mihin mulla ei äippälomalaisena ole varaa. vauva syntyi meille keväällä ja koko kesän isä on pitänyt lapsia luonaan, vaikka olen pyytänyt tuomaan kotiin. Noh, nyt keskimmäinen on päättänyt muuttaa isälleen ja lupasin hänen muuttaa joksikin aikaa. Nyt vkl olisi ollut minun eka viikonloppu, mutta eipä vain lapsia näy. isälle laitoin viestiä ja heti alkoi kettuilu, "aijaa, nytkö vasta muistit, voi voi, ehkä parin viikon päästä, sovi lasten kanssa" No en sovi koska nämä asiat on aikuisten sovittava ei lasten.

Olen yksinhuoltaja, joten lain nojallahan voin hakea lapset vaikka heti, mutta mikä on tässä tapauksessa lasten parhaaksi. Miksi se pässi tekee vielä tämänkin mulle, että vie multa lapset kaiken muun paskan lisäksi. ihan kuin ei aiukuinen ihminen tietäisi, että käytöksellään saa lapset kauemmaksi minusta, vauvasta ja nykyisestä puolisosta. Mitä ihmettä teen??

Miten saadaan ex tajuamaan, että lasten edun mukaista on, että heillä on myös äiti? Nyt näyttää olevan, että minulle on aivan yksi lysti...ja sekös äidin sydäntä riipaisee. ja jopa ymmärtäisin jo mulla olisi alko-ongelma, kotona tapeltaisiin jne. Taas meni yö itkiessä, että mitähän pahaa olen tehnyt, että lapset eivät edes halua kotiin tulla...

Olen ja monasti. Vastaus on, että katotaan. eikä näy. Sovin viime viikosta, siis koko viikosta, että tulevat kotiin. Näin siis sovin heidän kanssa, mutta eipä näy. En tiedä miksi eivät tulleet. Kaipa unohtivat tai iskä keksi parempaa tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen ja monasti. Vastaus on, että katotaan. eikä näy. Sovin viime viikosta, siis koko viikosta, että tulevat kotiin. Näin siis sovin heidän kanssa, mutta eipä näy. En tiedä miksi eivät tulleet. Kaipa unohtivat tai iskä keksi parempaa tekemistä.

Nuorilla on kaverinsa ja menonsa, ihan samaa se oli meilläkin monesti, ettei tyttö tullut vaikka oli luvannut, ainoastaan, jos kyydin sai. Mutta toisaalta, ei sekään sitten niin mieltäylentävää ollut, jos tuli vastentahtoisesti kahdeksi tunniksi sohvan nurkkaan istumaan ja ainoa vastaus kaikkeen oli, että ihan sama tai emmä tiiä :D Ymmärrän kyllä sinua äitinä, että kaipaat lapsiasi ja sinulle kelpaisi murjottava teinikin, mutta jospa se siitä, kun vähän tulee ikää lisää. :)

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Nuorilla on kaverinsa ja menonsa, ihan samaa se oli meilläkin monesti, ettei tyttö tullut vaikka oli luvannut, ainoastaan, jos kyydin sai. Mutta toisaalta, ei sekään sitten niin mieltäylentävää ollut, jos tuli vastentahtoisesti kahdeksi tunniksi sohvan nurkkaan istumaan ja ainoa vastaus kaikkeen oli, että ihan sama tai emmä tiiä :D Ymmärrän kyllä sinua äitinä, että kaipaat lapsiasi ja sinulle kelpaisi murjottava teinikin, mutta jospa se siitä, kun vähän tulee ikää lisää. :)

Samoilla linjoilla. Meillä ei kuopus 8vee, halua lähteä enää mummmolaan, kun kaverit on täällä.

Olen yrittänyt ajatella, että annan heidän kasvaa rauhassa ja olla myös isän kanssa koska eivät paljon isäänsä nähneet ensimmäsiin vuosiin. Kaipa he korvaavat tuota aikaa omalla tavallaan. tai oikeastaan vanhempi ei ensimmäiseen 8 vuoteen. Mutta kyllä se riipaisee jumalattomasti ja siksi olisinkin halunnut exältä edes hieman tukea asiaan tyyliin "tottakai menette äidille jne" mutta ei niin ei. V***illa kyllä ex osaa ja julistaa kuinka paljon paremmin lasten asiat nyt ovat hänen ansiostaan :( Miehen jota eivät omat lapset edes kiinnostaneet ennenkuin oli pakko.

Miehen jota eivät omat lapset edes kiinnostaneet ennenkuin oli pakko.

Hyvä kuitenkin, että nyt. Anteeksi, en ihan saanut selkoa ovatko lapsesi tyttöjä vai poikia, vai yksi kumpaakin? Eihän se sukupuoli niin paljon merkkaa, mutta jossain vaiheessa kyllä jonkun verran. Etenkin tytöt osaavat kiertää isänsä pikkusormensa ympäri.

Poikia. Niin onkin hyvä että isää lapset kiinnostavat ja se on hieno juttu. Varsinkin vanhemmalla on ollut kova isän tarve koko iän. Nuorempi on ollut enemmän äidin poika aina. Ja nyt tätäkään ei näy. kaipa se on uskottava, että olen antanut heille sen verran hyvän pohjan, että tietävät ettei äiti mihinkään katoa, vaikka sitä ei hetkeen näekään. Nuoremmalta saan kuitenkin takaisin viestejä tyyliin "olet rakas tms"

Poikia. Niin onkin hyvä että isää lapset kiinnostavat ja se on hieno juttu. Varsinkin vanhemmalla on ollut kova isän tarve koko iän. Nuorempi on ollut enemmän äidin poika aina. Ja nyt tätäkään ei näy. kaipa se on uskottava, että olen antanut heille sen verran hyvän pohjan, että tietävät ettei äiti mihinkään katoa, vaikka sitä ei hetkeen näekään. Nuoremmalta saan kuitenkin takaisin viestejä tyyliin "olet rakas tms"

Tuo on hyvä ajatus, tee juuri noin :)

Tottakai teini on siellä missä saa kukkua yötä myöten kavereiden kanssa ja uusia juttuja kannetaan kaupasta selkä vääränä eikä ole ruoka-ajoista väliä, senkun syö hampurilaista kun viitsii ja nälkä tulee, sehän on aivan selvä juttu. Valitettavasti vaan joka kuritta kasvaa se kunniatta kuoloo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai teini on siellä missä saa kukkua yötä myöten kavereiden kanssa ja uusia juttuja kannetaan kaupasta selkä vääränä eikä ole ruoka-ajoista väliä, senkun syö hampurilaista kun viitsii ja nälkä tulee, sehän on aivan selvä juttu. Valitettavasti vaan joka kuritta kasvaa se kunniatta kuoloo.

Ei kyse aina ole tällaisesta. Meillä ei kummassakaan paikassa ollut mitenkään holtitonta menoa, ei kaupasta uusia tavaroita kahmalokaupalla, ei roskaruokaa tuutin täydeltä, kummassakin paikassa oli kotiintuloajat ja rajat, mutta jossain vaiheessa vaan se isän luokse lähteminen ei niin kiinnostanut, kun kaverit olivat siellä äidin kotia lähellä.

Hienoa, luota lapsiis, kyllä ne tietää, että äiti pysyy.

Ei kyse aina ole tällaisesta. Meillä ei kummassakaan paikassa ollut mitenkään holtitonta menoa, ei kaupasta uusia tavaroita kahmalokaupalla, ei roskaruokaa tuutin täydeltä, kummassakin paikassa oli kotiintuloajat ja rajat, mutta jossain vaiheessa vaan se isän luokse lähteminen ei niin kiinnostanut, kun kaverit olivat siellä äidin kotia lähellä.

No just ap sanoi että mies ostaa niille lapsille kaikkea että pysyisivät siellä!

No just ap sanoi että mies ostaa niille lapsille kaikkea että pysyisivät siellä!

Joo, kyllä sanoi, mutta tarkoitin, ettei aina ole kyse tästä. Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat ja tiedän näitäkin tapauksia. Eli tarkoitukseni oli sanoa, että vaikka kummassakin paikassa olisi ihan tolkun olot, silti nuori voi välillä olla välinpitämätön sitä etävanhempaa kohtaan.

Kaverit ovat siis minun kotia lähellä, joten siitä ei voi olla kyse. Pikemminkin veikkaan tuota vieraan kommenttia :( Ja minä en näe sitä hyväksi lapsille. Siis lapsethan asuvat kummatkin luonani. Nuorempi menee nyt vasta isälle asumaan, mutta koko kesänä ei kumpaakaan ole näkynyt.

En ole vielä koskaan törmännyt lapseen, joka pysyisi kenenkään luona vain materian takia. Lapset näkevät sellaisen läpi, jos joku yrittää heidän kiintymystään ostaa. Ehkä joku 15v poika pystyy avautumaan isälleen paremmin.

Minun tyttäreni eivät ole vielä teinejä, mutta tuskin vastustelisin, jos heistä jompikumpi tahtoisi isompana muuttaa isälleen. Itse asiassa olenkin miettinyt, että ehkä lukiota mukavampi käydä Aleksandriassa kuin arkisessa Helsingissä... Mutta se on sitten sen ajan tapahtuma.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Minun tyttäreni eivät ole vielä teinejä, mutta tuskin vastustelisin, jos heistä jompikumpi tahtoisi isompana muuttaa isälleen. Itse asiassa olenkin miettinyt, että ehkä lukiota mukavampi käydä Aleksandriassa kuin arkisessa Helsingissä... Mutta se on sitten sen ajan tapahtuma.

Meillä oli yhdessä vaiheessa niin, että miehen tytär alkoi puhua meille muuttamisesta, äidin kanssa oli napit vastakkain (ja ihan syystä, ymmärsin äitiä vallan hyvin). Ainahan se oli olemassa se mahdollisuus, että tyttö muuttaa meille ja olimme jo huonetta valmistelemassakin hänelle. Hän sitten sanoi, että tahtoo meille, koska äiti mäkättää aina ja kaikesta ja mitään ei saa tehdä, mutta iskän luona kyllä saa. Me ihan että :o , lupasimme molemmat mäkättää ihan varmasti ja korkealta ja kovaa, jos ei säännöistä päästä sopimukseen. Tyttö päätti tyytyä äidin mäkätykseen. Mutta kävi kyllä jonkun aikaa meillä useammin, mikä oli oikein mukavaa, etenkin pikkuveljet olivat iloisia siitä. =)

Lisään vielä, että tyttären äiti kyllä olisi myös suostunut siihen, että tyttö muuttaa meille, eikä meillä hänen kanssaan ollut erimielisyyksiä, käsittääkseni, ainakaan silloin. Voi olla että olen väärässä.

Siis olenhan luvannut pojan muuttaa, ei se ole ongelma. Lupasin vanhemmankin pojan muuttaa, mutta vuoden jahkauksen jälkeen hän päätti haluavansa asua minun luonani. Mutta haluaisin pojat edes joskus kotiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
En ole vielä koskaan törmännyt lapseen, joka pysyisi kenenkään luona vain materian takia. Lapset näkevät sellaisen läpi, jos joku yrittää heidän kiintymystään ostaa. Ehkä joku 15v poika pystyy avautumaan isälleen paremmin.

Eihän noi teinit tyhmiä ole,totta helvetissä ne viihtyvät aikansa sen vanhemman luona,mistä saat kaiken ilman velvoitteita.
Kyllä teinit ymmärtää mistä narusta vetäsee,jos toisella vanhemmalla on tarvetta paikkailla omaatuntoaan,esim.syystä että,ei ole ollut lasten elämässä(pitänyt yhteyttä) heidän ollessa pieniä yms.

Ja lisäänpäs tähän vielä sellaisen, että vanhempi poika juorusi männä päivänä pienemmän pelaavan aamusta iltaan. Siis vuorokausisaldo saattaa olla 11 tuntia. meillä ei tämäkään onnistu, vaan kone on max 3 tuntia päällä ja kavereilla on käytävä ja heidän kanssaan touhuttava. Tosin voidaan sopia enemmästäkin peliajasta, mutta ei missään nimessä 11 tuntia :O

Yhteistyössä