Exa="sisko"??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En voi uskoa tata!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuli ensiksi mieleen, että olikohan exä ollut Ranskassa, kun oppi kuinka miehestä pidetään kiinni.

Tuossa tilanteessa keräisin kimpsuni ja sanoisin miehelle, että tule luokseni sitten, kun olet irrottautunut naisestasi, mutta että minä en sinua odota vaan jatkan omaa elämääni.

Törkeää tuoda vanha rakastettu yhteiseen kotiin mitään ilmoittamatta ja vielä syyllistää nykyistä naiskaveria. Hauskaahan sillä miehellä on, kun on voita kahdella puolella leipää.

Minun mieheni toimi aikoinaan samoin. Lähti exänsä luo vaikka sängystä heti kun puhelin soi. He olivat "vain hvyiä kavereita". Minä jäin aina toiseksi, kun exänsä tarvitsi autokyyitä, remonttiapua, kuuntelijaa, olkapäätä...

Mieheni ei tajunnut miksi minusta tuntui pahalta, vaikka yritin sitä hänelle selittää. Vastaus oli vain ettei hänen exällän ole ketään muuta kenelle hän voisi kipeistä asioistaan puhua. Minulle ei tietenkään kerrottu mitä nämä kipeät asiat olivat.
Heidän erostaan oli vuosi, Mieheni oli se jätetty, mutta exänsä tarvitsi vielä miestä miesten hommiin ja joskus jopa seuraksi juhliin joissa oli vain pareja. Ja minä soittelin lehdellä.

Kunnes kerran mieheni exän soittaesa miehelleni taas, pakkasin kassini saman tien ja lähdin oman exäni luo. Sanoin että pelataan sitten samoilla pelisäännöillä. Minun exäni olisi halunnut tiiviimpääkin yhteydenpitoa, mutta minä olin kieltäytynyt vedoten lojaalisuuteeni nykyistä miestäni kohtaan. Nyt heitin lojaalisuuden nurkkaan ja päätin antaa samalla mitalla.

Kuinkas ollakaan meheni tajusi pointin ja hän etääntyi exästään totaalisesti. Minä sain mustasukkaisen naikkosen maineen ja mieheni exän puheli kylillä kuinka minä vahdin miestäni ja kiellän häntä tapaamasta exäänsä ystävänä. jne. Osa tutuistamme oli mieheni exän kanssa samaa mieltä, olin pirttihirmu ja määräilijä heidän puheissaan.

Mieheni ei kuitenkaan enää pitänyt exäänsä yhteyttä, enkä minäkään sitten omaan exääni. Ystäväpiiristämme karsiutui pois monta ihmistä joiden arvomaailma ei kohdannut omaani. Niitä ihmisiä jotka järjestelivät juhlia joihin mieheni oli kutsuttu exänsä kanssa ja jotka tiesivät ja tunsivat minut ja tilanteemme.

Alku suhteessamme oli siis hankalaa, mutta meidän tapauksessa rajanveto kannatti ja oli ainoa vaihtoehto. En olisi katsellut tuota enää yhtään pidempään. Olisin heittäytynyt yhtä vapaamieliseksi ja se olisi aikaa myöten johtanut automaattisesti eroon. En minä sellaista parisuhdeta olisi halunnutkaan, olisin vain näyttänyt miehelleni miltä se tuntuu olla siinä asemassa.

Sinä voisit myös kutsua jonkun miespuolisen kotiinne hieromaan sinua, ja pitää huolta että miehesi satuu siloin tulemaan kotiin. Tai voisit mennä itse hieromaan jonkun miehen hartioita tämän kotiin ja tehdä se miehellesi selväksi että samat pelisäännöt on oltava molemmilla.

Minun miehelläni oli suhteemme alussa vielä naispuolisia "kavereita" joiden kanssa hän silloin tällöin hengaili ja yritti minuakin tutustuttaa heihin. Sitten kävi ilmi että he ovat sänkyynkin eksyneet ja olleet siis läheisempiä mitä minulle alun perin kerrottiin. Sanoin miehelle että minusta ei ole mukavaa hengailla hänen entisten hoitojensa kanssa, joten ne sitten jäivät. Kyllä miehen pitää päättää mikä hänelle on tärkeintä. Exät on exiä, ne pitää jättää menneisyyteen.

Mieheni on muuten sanonut että hänestä ei olisi mukavaa jos minä hengailisin exien tai vanhojen hoitojen kanssa, joten siksi hän ymmärtää etten minäkään siitä pidä hänen kohdallaan. Jos suhde on tärkeä, toista puoliskoa pitää kuunnella ja kunnioittaa tämän tuntemuksia. Minä en pidä yhteyttä exiini eikä siis hänkään omiinsa.

ei "roihua". Se on. Ap tässä ainoa kummallisesti käyttäytynyt on, kun menee keittiöön murjottamaan, kun talossa on vieraita. Mutta jos ongelmia on pakko elämään saada eikä niitä todellisuudessa ole, rakennettavahan ne sitten on. Vaikka itse. Vaikka sitten ystävien välisestä olkapäiden hieronnasta - voi kaaaaaaaaamala!

Mieheni on sellainen "rakkauden suuralahettilas", han taitavasti osaa olla se ihana tuki ja olkapaa ja antaa minullekin niita rakkauden ja hoivan tuteita mita jakelee naemma laajemminkin. En ole koskaan ennen tavannut miesta joka osaa olla niin rakastava. Siksi tama on ristiriitaista, miten voi olla etta tama sama ihminen samalla satuttaa minua niin paljon? En enaa koe etta meidan rakkautemme olisi ainutlaatuista, han kykenee kehittamaan ja yllapitamaan vastaavaa samanaikaisesti muidenkin kanssa (= exansa). Naen tassa jotakin outoa, olen alkanut etaantymaan exastani...

Olen myos mustasukkainen siita huomiosta ja tuesta mita han talle herttaiselle exalleen antaa? Se exakin on jotenkin oudon oloinen, nama on kummatkin sellaisia mysteerisen hurmaavia, charmantteja tyyppeja jotka kokevat rakkuden niin universaaliksi, etta ei siina mitkana parisuhteen rajat ole voimassa!

Itseasiassa sopivat paremmin toisilleen, kuin mina ja exani. En aio olla riippuvainen exastani, vaikka en edes tiennyt etta mies voi olla niin ihana ja herkka kuin mita poikaytavani on! Siksi koen niin valtavan suurta surua siita, etta ei tuo rakkaus olltkaan vain minulle, han jalekee sita siihen suuntaan mihin huvittaa.. Koen oloni petetyksi, vahapatoiseksi, noyryytetyksi...

Olen hyvin pettynyt, silla luulin tavanneeni elamani miehen, elamani rakkauden, mutta talle olen vain yksi nainen muiden joukossa, en voi tajuta etta han aivan vapaasti myontaa rakastavansa myos exaansa, tajuamatta miten paljon se minua satuttaa!! Olen aivan hirvean surullinen....

Alkuperäinen kirjoittaja ap miettii...:
Mieheni on sellainen "rakkauden suuralahettilas", han taitavasti osaa olla se ihana tuki ja olkapaa ja antaa minullekin niita rakkauden ja hoivan tuteita mita jakelee naemma laajemminkin. En ole koskaan ennen tavannut miesta joka osaa olla niin rakastava. Siksi tama on ristiriitaista, miten voi olla etta tama sama ihminen samalla satuttaa minua niin paljon?

Viittaa narsismiin, valitettavasti, toivottavasti olen väärässä

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap miettii...:
Mieheni on sellainen "rakkauden suuralahettilas", han taitavasti osaa olla se ihana tuki ja olkapaa ja antaa minullekin niita rakkauden ja hoivan tuteita mita jakelee naemma laajemminkin. En ole koskaan ennen tavannut miesta joka osaa olla niin rakastava. Siksi tama on ristiriitaista, miten voi olla etta tama sama ihminen samalla satuttaa minua niin paljon?

Viittaa narsismiin, valitettavasti, toivottavasti olen väärässä

Ihan sama tuli mieleen. Kannattaa tutustua siihen, mitä narsismi on. Se on niin suloista...alussa.

Halaus ja tsemppiä sulle ap! Jännää että tosiaan kirjoitit jo exästä, vaikka mielestäsi et ole vielä eronnut. Kuuntele sisintäsi, se ei valehtele!

Tiedän miestyypin. Jakaako hän sellaista rakkautta että kaikki jotka saavat sitä, tuntevat olevansa spesiaaleja, ihania, ainutlaatuisia. Ja toisaalta sanat ja tavat osoittaa rakkautta ovat ihan samoja jorinoita, sananhelinää, pelkkää karismaa. Saako tämä mies sinut tuntemaan itsesi lapselliseksi siitä että loukkaannuit kun mies tuo sinun kotiisi exänsä? Kai sinä tajuat että sinulla on oikeus loukkaantua! Eihän kukaan halua eikä salli, että oma mies kertoo silmät sinisinä rakastavansa edelleen exäänsä ja sitten hyvillä mielein viettää aikaa ja hieroskelee tätä?

Kuuntele nainen intuitiotasi! Kun menit kotiin ja adrenaliini ryöppysi, hengityksesi kiihtyi ja menit keittiöön rauhoittumaan, se oli mitä oikeasti tunnet, se oli mielestäsi väärin tehty sinua kohtaan eikä mitkään sanat ystävyydestä korjaa sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuuntele sisimpääsi:
Halaus ja tsemppiä sulle ap! Jännää että tosiaan kirjoitit jo exästä, vaikka mielestäsi et ole vielä eronnut. Kuuntele sisintäsi, se ei valehtele!

Tiedän miestyypin. Jakaako hän sellaista rakkautta että kaikki jotka saavat sitä, tuntevat olevansa spesiaaleja, ihania, ainutlaatuisia. Ja toisaalta sanat ja tavat osoittaa rakkautta ovat ihan samoja jorinoita, sananhelinää, pelkkää karismaa. Saako tämä mies sinut tuntemaan itsesi lapselliseksi siitä että loukkaannuit kun mies tuo sinun kotiisi exänsä? Kai sinä tajuat että sinulla on oikeus loukkaantua! Eihän kukaan halua eikä salli, että oma mies kertoo silmät sinisinä rakastavansa edelleen exäänsä ja sitten hyvillä mielein viettää aikaa ja hieroskelee tätä?

Kuuntele nainen intuitiotasi! Kun menit kotiin ja adrenaliini ryöppysi, hengityksesi kiihtyi ja menit keittiöön rauhoittumaan, se oli mitä oikeasti tunnet, se oli mielestäsi väärin tehty sinua kohtaan eikä mitkään sanat ystävyydestä korjaa sitä.

Kiitos, juuri tuo minun kuului kuulla. Silla ongelma ja ahdistus on syntynyt sita ristiriidasta, mita minun tunteeni ja hanen sanansa saavat aikaan. Minua siis ahdistaa, epailyttaa, surettaa ja harmittaa tilanne, mutta exani saa minut ajattelemaan asiaa "kasvukohtana", "mahdollisuutena kasvaa yli turhista mustasukkaisuuksista ja omistamisenhalusta"! Kumma kun mina en ennen pitanyt itseani yltiopaisen mustasukkaisena psykona! En vain tieda miten minun muka ns tulisi reagoida tilanteeseen jolloin hanen rakastamansa exa on yllattaen kotonani mieheni kadet hartioillaa. Kun ajattelen asiaa, niin tamahan on aivan kidutusta minua kohtaan, mies siis kayttaytyy nain, ja sen sijaan etta ajattelisi minun tunteitani han odottaa etta mina moderoin ne pois ja olen "humaani, rento ka kypsa" hanen mielikseen, jotta _han_ voi toimia kuten haluaa, eli olla intiimissa suhteessa kahteen naiseen (minuun ja eksaansa).

Han vain katsoo minua paa kallellaan, aivan kuten tama olisi minun henkilokohtainen ongelma, ja ainut keino olisi "kasvaa". Onko kasvaminen omien tunteiden tukahduttamista ja sita etta antaa itseaan kohdeltavan miten tahansa!! he varmaan analysoivat tata "ongelmaani" sitten kahvilla taman exan kanssa, joka hankin tuntui omaavan sita samaa "olen kaiken ylapuolella oleva ihminen, vahan alykkaampi ja suurisydamisempi kuin te muut" mita poikaystavassani (meinasin kirjoittaa taas exassani) on.

Ihan itsekin mietin etta jos eroan taman takia, en siis vain sen tapahtuneen, vaan ylipaataan sen, miten ouodoksi koen hanen tapansa ottaa asioita, etta eroaisin vahapatoisesta syysta koska en "halua kasvaa"! Mutta eihan se niin ole, minulla on ollut paha olo tapahtuneen jalkeen, enka enaa uskalla ja halua olla yhta avoin ja onnellinen kuin ennen... Kaikki muuttui jotenkin, ja minua se tuntuu vaivaavan enemman kuin tuota poikaystavaa... Arsyttavaa siina se nukkuu tyytyvaisena, itse en saa unta ja harmittaa...

Tuo on hyvin ajateltu, että jos eroan, niin eroan siksi, että hänen tapansa osoittaa asioita, on outo sinulle. tavallaan olet hyväksynyt jo tapahtuneen, mutta et ole hyväksynyt sitä miten mies käyttäytyi sinua kohtaan koko episodissa. On jollakin tavalla hyvin kuvaavaa, että kerrot miehen katselleen pää vinossa, että show what. Sinun tuntemuksiasi ei ole otettu huomioon ja sinun pettymystäsi ei ole noteerattu, vaan ainoastaan leimattu. On se kylmää toimintaa. Ei vaikuta rakkaudelta. En halua enempää vaikuttaa päätöksiisi, sinun on itse tulkittava tilanteesi.

Kiitti no, samaa sinnekin ja muille. :)

"Miehet ei vaan tajuu"-kirjoittajan miestä tajuamaan herättelevä vinkki olisi aika veikeän osuva vinkki juuri tajuamattoman, tahattomasti eksäänsä riippumaan jääneen, tapauksen kohdalla.

Mutta nyt ap:n jäljempien teksiten myötä kuva miekkosesta alkaa hahmottua enemmän. Tuli tässä mieleen että hänen kohdallaan kyseessä voisi olla ns. "guru-kompleksi."

Tämmöinen luulee nimenomaan tajuavansa kaiken, hän on kerrassaan "valaistunut guru" eikä siinä enää silloin paljoa paina se, mitä toinen tuntee ja ajattelee, jolleivät nämä tuntemukset ja ajatukset ole alisteisia hänen guru-näkemyksilleen. "Valaistunut guru" on aika mahdoton tapaus.
Hän uskoo itseensä guruna eikä hän näe toiminnassaan väärää, koska hän perustelee asiat guruilulla (omalla fundamentaalilla uskonnollaan/ideologiallaan) eli esim. "universaalilla rakkaudella" ja hän uskoo näihin oikeasti - se tekee hänestä tässä omassa uskonnossaan näet epäjumalan; kaikki mitä hän tekee menee tämän "uskonnon" piikkiin ja siihen että hänellä on valaistunut näkemys asioista.

(Tässä siis vaan guruilun kaltaisesta fundamentalistisesta ideologian/uskonnon noudattamisesta, jossa metsää ei nähdä puilta, maailmaa ja ihmisiä ei nähdä opinkappaleiden (universaali rakkaus) edestä. Muuten uskonnot ja ideologiat ovat kiintoisia, uskoon tulleita ja ideologioita kannattavia on erilaisia jne.)

Muille kuin guruilijoille jännien sananparsien, kuten "ole humaania"/ "sinulla on luottamusongelma" on tietoisempaa manipulatiivisten tekosyiden keksintää tilanteissa joissa itse ovat heikoilla eli joihin itse ovat enemmän/yksin syypäitä (esim. jäädessä kiinni vilunkipelistä kuten pettämisestä). Guruilijoissakin on erilaisia, joillekin noiden jännien sanaparsien käyttö on tietoisempaa kuin toisille, ääripään guruilijoilla guruilu on mennyt niin pitkälle että uskovat itsekin oikeasti uskonnon/ideologian sanelevan näitä asioita.

Guruilijalle, "universaali rakkaus" ja "humaanius" oman toimintansa selittäjinä eivät siis välttämättä ole tekosyitä vaan hän saattaa uskoa niihin vankkumatta kuin hieman hullu. Jos hänen eksänsä kärsisi seksuaalisesta puutoksesta, hän voisi tunnon tuskitta järjestää "sexual healingia" (:D), hän toimisi jälleen humaanina ja universaalin rakkauden nimissä. Jos hän joutuisi varastamaan kaupasta osan musiikki-instrumenttiinsa, hän tekisi tämänkin universaalin rakkauden nimissä - tuottaisihan se hänen jamituksensa lempeä maailmaan, suuremman asian hyväksi kaikki on oikeutettua, hehhe.

Guru-tyyppi on siis hyvin mahdoton. Hän ei näe tosiasioita kuin vain haluamallaan tavalla ja sen lisäksi hänellä on toimilleen takanaan vankka "usko". Guru-tyypin tyttöystävä on usein rampannut Intiassa ja he jakavat yhdessä valaistuneen näkemyksen maailmanmenosta. (En tarkoita etteikö "valaistuneiden" piirissä voisi olla myös selväpäisiä, mutta usein jo sen asenteen omaaminen että tietää ja ymmärtää kaiken ja on valaistunutta on hieman...viiripäistä.) Jos siis guru tapaa selväpäisemmän uuden tyttöystävän, tästä ei hyvää koidu. Joko uuden tyttöystävän tulee alkaa kulkea pää pilvissä ja nähdä kaikki "ihanana" ja "humaanina" eli hällä väliä(!)-meininkinä tai sitten paratiisiin koittaa ongelmia.

Mahdottomuus on nimenomaan sitä, että guruilija pitää itseään ylempänä, koska hänhän on The Guru. "No" taisi jossain välissä laittaakin jotain narsismista... Niinpä. Ja kun siihen ympätään vankkumaton uskominen tiettyyn ideologiaan/uskontoon, niin että se ideologia/uskonto peittää alleen kaiken...
"Tämä on ideologiani mukaan universaalia rakkautta, sinä olet nyt minun lempeni piirissä, sinä saakelis koet sitä universaalia rakkautta koska ideologiani niin sanoo. Mitä itket? Sinulla on nyt kasvunpaikka, nyt hieron entistä ja sitten halaan häntä, jos hän haluaa suudella, suutelen, tämä on universaalia rakkautta, jukolisten. Lue opinkappaleeni: tämä on universaalia rakkautta, se olkoon mantrasi." :D

Mitä ap sitten voit sanoa miehelle, (jos aiotte siis vielä keskustella vaikka sitten viimeisiä kertoja), jos miehesi kenties on tällainen valaistunut the Guru. Häneen saattaa tehdä vaikutuksen se, että katsot hänen guruilunsa läpi ja kyseenalaistat hänen guruilunsa. Hän luultavasti ärsyyntyy suunnattomasti, jos kritisoit/kyseenalaistat miestäsi ideologisesti eli pistät liikkeelle filosofisen keskustelun, koska siinä hän juurikin kokee olevansa the guru, the lemmenjättiläs ja maan päälle laskeutunut hieroskelijavirtuoosi.

Joten voit kokeilla aloittaa keskustelua filosofisesti. Mutta siinä missä hän jauhaa kiertoteitse universaaliuksista ja muusta, sinä avaat keskustelun maan pinnalle, tuo esimerkein ilmi mitä tämä hänen ideoliogiansa on ja että se on fariseusten touhua, hän noudattaa ideologiaansa vailla suurempaa sielua ja sydäntä, hän on fariseus. Tästä fariseuslaisuudesta hän todennäköisemmin suivaantuu, koska hän sisimmässään kokee olevansa jeesus. Sinuna sanoisin myös tuon ideologianjutun lisäksi manipulatiosta; että hän kääntää kuviot sinun syyksi ja sinun oppimisen paikoiksi ja luulee olevansa suurisieluinen guru, vaikka kylmästi kääntää sinulle pään kun sanot että sinuun sattuu.

Olet ap itse kirjoittanut mitä selväpäisimmin teidän kuvioista, sanot samoja asioita kuin mitä tänne kirjoitit ja jos haluat, nappaa tästäkin ketjusta juttuja sanottavaksi.

Jos mies todella on niin guruilija kuin miltä on nyt alkanut vaikuttaa, niin hänelle ei mene perille nämä asiat, koska sehän tarkottaisi että hän joutuisi miettimään identiteettinsä uudestaan guruilijana, että hän joutuisi näkemään muunkin kuin oman totuutensa. Jos joku olisi sanonut Daavidin Lahkon hullulle guruilija-johtajalle, että "kuules Dave, mitä jos rakkautta olisikin täällä maan päällä ja mitens jos tämä onkin pahaa, mitä teet rakkauden nimissä?", olisiko miekkonen kuunnellut. Ei olisi, eikä kuunnellutkaan.

Hieman ketkua mutta... tuli vielä mieleen loppukaneetiksi... Jos haluat todella sanoa jotain vänkää joka hymyilyttäisi sinua muttei ihan häntä... Kun/jos keskustelette filosofisesti, niin sanopa hänelle että sinulla on iäkkäämpi sielu kuin hänellä ja se sielu sanoo nyt, että hän on väärillä jäljillä ja että toivot hänelle kasvua sielussa ja sydämessä ja että kaikki universaalit sielut itkevät kanssasi, sillä se mitä hän tekee yhdelle, sen hän on tehnyt kaikille. Sitten kun hänellä sekoaa pasmat tässä vaiheessa, voit sanoa että "sielun puhe ei ollut aivan totta, mutta muuten ihan pointtia...", ettei hänelle tule liian surku olo.

Sitten hän jo haluaakin sinusta eroon. Henkinen havainnointisi on mennyt liian pitkälle. Olet "out of order".

Alkuperäinen kirjoittaja Capulet:
Kiitti no, samaa sinnekin ja muille. :)

"Miehet ei vaan tajuu"-kirjoittajan miestä tajuamaan herättelevä vinkki olisi aika veikeän osuva vinkki juuri tajuamattoman, tahattomasti eksäänsä riippumaan jääneen, tapauksen kohdalla.

Mutta nyt ap:n jäljempien teksiten myötä kuva miekkosesta alkaa hahmottua enemmän. Tuli tässä mieleen että hänen kohdallaan kyseessä voisi olla ns. "guru-kompleksi."

Tämmöinen luulee nimenomaan tajuavansa kaiken, hän on kerrassaan "valaistunut guru" eikä siinä enää silloin paljoa paina se, mitä toinen tuntee ja ajattelee, jolleivät nämä tuntemukset ja ajatukset ole alisteisia hänen guru-näkemyksilleen. "Valaistunut guru" on aika mahdoton tapaus.
Hän uskoo itseensä guruna eikä hän näe toiminnassaan väärää, koska hän perustelee asiat guruilulla (omalla fundamentaalilla uskonnollaan/ideologiallaan) eli esim. "universaalilla rakkaudella" ja hän uskoo näihin oikeasti - se tekee hänestä tässä omassa uskonnossaan näet epäjumalan; kaikki mitä hän tekee menee tämän "uskonnon" piikkiin ja siihen että hänellä on valaistunut näkemys asioista.

(Tässä siis vaan guruilun kaltaisesta fundamentalistisesta ideologian/uskonnon noudattamisesta, jossa metsää ei nähdä puilta, maailmaa ja ihmisiä ei nähdä opinkappaleiden (universaali rakkaus) edestä. Muuten uskonnot ja ideologiat ovat kiintoisia, uskoon tulleita ja ideologioita kannattavia on erilaisia jne.)

Muille kuin guruilijoille jännien sananparsien, kuten "ole humaania"/ "sinulla on luottamusongelma" on tietoisempaa manipulatiivisten tekosyiden keksintää tilanteissa joissa itse ovat heikoilla eli joihin itse ovat enemmän/yksin syypäitä (esim. jäädessä kiinni vilunkipelistä kuten pettämisestä). Guruilijoissakin on erilaisia, joillekin noiden jännien sanaparsien käyttö on tietoisempaa kuin toisille, ääripään guruilijoilla guruilu on mennyt niin pitkälle että uskovat itsekin oikeasti uskonnon/ideologian sanelevan näitä asioita.

Guruilijalle, "universaali rakkaus" ja "humaanius" oman toimintansa selittäjinä eivät siis välttämättä ole tekosyitä vaan hän saattaa uskoa niihin vankkumatta kuin hieman hullu. Jos hänen eksänsä kärsisi seksuaalisesta puutoksesta, hän voisi tunnon tuskitta järjestää "sexual healingia" (:D), hän toimisi jälleen humaanina ja universaalin rakkauden nimissä. Jos hän joutuisi varastamaan kaupasta osan musiikki-instrumenttiinsa, hän tekisi tämänkin universaalin rakkauden nimissä - tuottaisihan se hänen jamituksensa lempeä maailmaan, suuremman asian hyväksi kaikki on oikeutettua, hehhe.

Guru-tyyppi on siis hyvin mahdoton. Hän ei näe tosiasioita kuin vain haluamallaan tavalla ja sen lisäksi hänellä on toimilleen takanaan vankka "usko". Guru-tyypin tyttöystävä on usein rampannut Intiassa ja he jakavat yhdessä valaistuneen näkemyksen maailmanmenosta. (En tarkoita etteikö "valaistuneiden" piirissä voisi olla myös selväpäisiä, mutta usein jo sen asenteen omaaminen että tietää ja ymmärtää kaiken ja on valaistunutta on hieman...viiripäistä.) Jos siis guru tapaa selväpäisemmän uuden tyttöystävän, tästä ei hyvää koidu. Joko uuden tyttöystävän tulee alkaa kulkea pää pilvissä ja nähdä kaikki "ihanana" ja "humaanina" eli hällä väliä(!)-meininkinä tai sitten paratiisiin koittaa ongelmia.

Mahdottomuus on nimenomaan sitä, että guruilija pitää itseään ylempänä, koska hänhän on The Guru. "No" taisi jossain välissä laittaakin jotain narsismista... Niinpä. Ja kun siihen ympätään vankkumaton uskominen tiettyyn ideologiaan/uskontoon, niin että se ideologia/uskonto peittää alleen kaiken...
"Tämä on ideologiani mukaan universaalia rakkautta, sinä olet nyt minun lempeni piirissä, sinä saakelis koet sitä universaalia rakkautta koska ideologiani niin sanoo. Mitä itket? Sinulla on nyt kasvunpaikka, nyt hieron entistä ja sitten halaan häntä, jos hän haluaa suudella, suutelen, tämä on universaalia rakkautta, jukolisten. Lue opinkappaleeni: tämä on universaalia rakkautta, se olkoon mantrasi." :D

Mitä ap sitten voit sanoa miehelle, (jos aiotte siis vielä keskustella vaikka sitten viimeisiä kertoja), jos miehesi kenties on tällainen valaistunut the Guru. Häneen saattaa tehdä vaikutuksen se, että katsot hänen guruilunsa läpi ja kyseenalaistat hänen guruilunsa. Hän luultavasti ärsyyntyy suunnattomasti, jos kritisoit/kyseenalaistat miestäsi ideologisesti eli pistät liikkeelle filosofisen keskustelun, koska siinä hän juurikin kokee olevansa the guru, the lemmenjättiläs ja maan päälle laskeutunut hieroskelijavirtuoosi.

Joten voit kokeilla aloittaa keskustelua filosofisesti. Mutta siinä missä hän jauhaa kiertoteitse universaaliuksista ja muusta, sinä avaat keskustelun maan pinnalle, tuo esimerkein ilmi mitä tämä hänen ideoliogiansa on ja että se on fariseusten touhua, hän noudattaa ideologiaansa vailla suurempaa sielua ja sydäntä, hän on fariseus. Tästä fariseuslaisuudesta hän todennäköisemmin suivaantuu, koska hän sisimmässään kokee olevansa jeesus. Sinuna sanoisin myös tuon ideologianjutun lisäksi manipulatiosta; että hän kääntää kuviot sinun syyksi ja sinun oppimisen paikoiksi ja luulee olevansa suurisieluinen guru, vaikka kylmästi kääntää sinulle pään kun sanot että sinuun sattuu.

Olet ap itse kirjoittanut mitä selväpäisimmin teidän kuvioista, sanot samoja asioita kuin mitä tänne kirjoitit ja jos haluat, nappaa tästäkin ketjusta juttuja sanottavaksi.

Jos mies todella on niin guruilija kuin miltä on nyt alkanut vaikuttaa, niin hänelle ei mene perille nämä asiat, koska sehän tarkottaisi että hän joutuisi miettimään identiteettinsä uudestaan guruilijana, että hän joutuisi näkemään muunkin kuin oman totuutensa. Jos joku olisi sanonut Daavidin Lahkon hullulle guruilija-johtajalle, että "kuules Dave, mitä jos rakkautta olisikin täällä maan päällä ja mitens jos tämä onkin pahaa, mitä teet rakkauden nimissä?", olisiko miekkonen kuunnellut. Ei olisi, eikä kuunnellutkaan.

Hieman ketkua mutta... tuli vielä mieleen loppukaneetiksi... Jos haluat todella sanoa jotain vänkää joka hymyilyttäisi sinua muttei ihan häntä... Kun/jos keskustelette filosofisesti, niin sanopa hänelle että sinulla on iäkkäämpi sielu kuin hänellä ja se sielu sanoo nyt, että hän on väärillä jäljillä ja että toivot hänelle kasvua sielussa ja sydämessä ja että kaikki universaalit sielut itkevät kanssasi, sillä se mitä hän tekee yhdelle, sen hän on tehnyt kaikille. Sitten kun hänellä sekoaa pasmat tässä vaiheessa, voit sanoa että "sielun puhe ei ollut aivan totta, mutta muuten ihan pointtia...", ettei hänelle tule liian surku olo.

Sitten hän jo haluaakin sinusta eroon. Henkinen havainnointisi on mennyt liian pitkälle. Olet "out of order".

Uskomatonta Capulet, mieleton kirjoitus ;-) Tai siis loydan siita paljonkin mielta, jopa siina maarin, etta taytyy olla tarkoitus etta kuulen juuri nuo sanat, silla siten se miten itse ajattelen asioista saa tukea diilailussa "rakkauden lahettilaani" rakkaudettoman kaytoksen kanssa saa voimaa. Huomaatko, olen kuullut niin paljon Universaalista, kasvusta, johdatuksesta etta ajattelen itsekin herkemmin etta minun "kuului" kuulla juuri nuo sanat, juuri nyt kun puran ihmetystani nettiavaruudessa :)

Tokikin tekstissasi oli paljon sellaista mita voisi loytaa poikaystavastani vain jos lahtisi tekemaan ja liioittelemaan kaikesta farssia:) Mutta osuvaa oli se, etta hanella on tietyntyypinen kuva itsestaan ja maailmasta ja han yllapitaa sita juurikin kaltaisillani naisilla jotka tukevat ja taipuvat hanen manipulaationsa (ei ehka tahallista) edessa sita ponkittamaan. Hanella on kyky saada toinen kokemaan itsensa jotenkin suurempien, syvallisten ja kauniiden asioiden ytimeen hanen seurassaan ja aurassaan. Itse tulkitsin taman aluksi vain uudeksi kokemukseksi rakkaudesta, siina oli jotakin kaunista, mutta samalla jannittavaa, kunnes minulle nyt on kaynyt ilmi, etta se on se hanen kuplansa, mika ei kesta tavallisen, tuntevan ihmisen tarpeita ja niiden ilmaisua. Sellaista "rakkautta" en kaipaa. Taman tajusin vastikaa, enka enaa ole niin surullinen. Menetan jotakin mika ei edes ollut ikina minun tai "minulle".

En ole enaa vihainen poikaystavalleni, mutta tiedan tasan tarkkaan etta minun tulee, ja haluan erota hanesta. Tiedan myos, etta vaikka kuinka selittaisin, han ei tule koskaan tajuamaan miksi. Itseasiassa luulen, etta han konstruoi asian nin, etta mina olin liian kehittymaton, epakypsa ja ongelmallinen parisuhteeseen hanen kanssaan, mutta olkoon sitten niin, en edes kaipaa henkista laheisyytta hanen kanssaan enaa, haluan vain pois.

Olisi kyllä hyvä , jos sanoisit , että hän ei ymmärrä, että toisen tunteet voi ottaa myös huomioon ja asiat mitkä niihin vaikuttavat, eikä leimaa toista vain epäkypsäksi. Hän ei ymmärtänyt sinua. tietysti, kun hän sen ymmärtää, niin hän alkaa ymmärtämään, mutt se on sitä samaa tehtyä ymmärrystä, joka ei sitten kuitenkaan ollut aitoa.

Pakko on kommentoida tätä ihan ihmeellisiin sfääreihin nousevaa ketjua. Guruilua, voi hallelujaa. Ovatko ap ja Capulet itse olevinaan älykkyyden huippuja analyyseissaan?

Vaikuttaisi siltä ettei ap edes tunne miestään. Ette ilmeisesti ole sopineet edes siitä, miten kutsutte vieraita yhteiseen kotiin? Ettekä ole aiemmin puhuneet mitä mieltä olette siitä että kumppanilla on vastakkaisen sukupuolen ystäviä? Isoin ongelma tässä on ehkä se, että säikähdit tilannetta kun ette ole sopineet tällaisista asioista.

Kerroit, että miehesi on hyvin rehellinen ja kirjoittamasi perusteella siltä hän vaikuttaakin. Miehesi on kertonut sinulle tästä exästään ja luullut että olet ymmärtänyt tilanteen ja on ymmällään kun et ymmärräkään nyt enää kun exä palasi ulkomaanreissultaan. Hän näkee asian niin ettet luota hänen sanaansa siitä, että heidän välillään ei ole mitään ystävyyttä kummempaa, ja loukkaantuu. Miehesi ja exänsä tuntevat toisensa ja luottavat toisiinsa. Jos sinä et luota mieheesi, niin silloin sinun silmissäsi "exä voittaa", vaikka mitään kilpailutilannetta ei ole koskaan ollutkaan.

Eroamisen sijasta voit myöskin tehdä päätöksen uskoa miestäsi. Todennäköisesti hän rakastaa sinua ja toivoo että ymmärtäisit häntä. Miksi hän muuten olisi rehellinen ja haluaisi olla kanssasi?

Alkuperäinen kirjoittaja johan on:
Pakko on kommentoida tätä ihan ihmeellisiin sfääreihin nousevaa ketjua. Guruilua, voi hallelujaa. Ovatko ap ja Capulet itse olevinaan älykkyyden huippuja analyyseissaan?

Vaikuttaisi siltä ettei ap edes tunne miestään. Ette ilmeisesti ole sopineet edes siitä, miten kutsutte vieraita yhteiseen kotiin? Ettekä ole aiemmin puhuneet mitä mieltä olette siitä että kumppanilla on vastakkaisen sukupuolen ystäviä? Isoin ongelma tässä on ehkä se, että säikähdit tilannetta kun ette ole sopineet tällaisista asioista.

Kerroit, että miehesi on hyvin rehellinen ja kirjoittamasi perusteella siltä hän vaikuttaakin. Miehesi on kertonut sinulle tästä exästään ja luullut että olet ymmärtänyt tilanteen ja on ymmällään kun et ymmärräkään nyt enää kun exä palasi ulkomaanreissultaan. Hän näkee asian niin ettet luota hänen sanaansa siitä, että heidän välillään ei ole mitään ystävyyttä kummempaa, ja loukkaantuu. Miehesi ja exänsä tuntevat toisensa ja luottavat toisiinsa. Jos sinä et luota mieheesi, niin silloin sinun silmissäsi "exä voittaa", vaikka mitään kilpailutilannetta ei ole koskaan ollutkaan.

Eroamisen sijasta voit myöskin tehdä päätöksen uskoa miestäsi. Todennäköisesti hän rakastaa sinua ja toivoo että ymmärtäisit häntä. Miksi hän muuten olisi rehellinen ja haluaisi olla kanssasi?

No oli ihan hyva kuulla tuollainenkin pointti... en nyt tieda yhtaan mita ajatella...Ehka silloin ei pida tehda viela paatoksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Ensimmäiseksi:
rauhoitu. Sen jälkeen ole lukematta Elli-palstaa viikkoon, kahteen, tai tämä hysteeristen lauma pilaa sinulta ihan turhaan hyvän ihmissuhteen...

Mitä minä sanoin...

Tuota jälempää sanon harvoin, vaan tulipa nyt sanottua sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja johan on:

No jaa, ei kai halu yhdessäoloon ole sama kuin rakastaa? Ihmiset ovat yhdessä kyllä mitä ihmeellisimmistä syistä. Sanon näin jyrkästi, koska tiedän, että ap tunnistaa kyllä miten mies häntä kohtelee virhetilanteissa ja mielestäni nämä erikoistilanteet antavat rehellisempää tietoa, kuin näytellyt tilanteet. Tämä on vain minun vaistoni, eikä tietenkään ole ainoa totuus. Tuntuu oudolta, että nainen alkaisi syyttä epäillä toisen rakkautta. Jos kysymyksessä on mies, joka kieputtelee naisia sormiensa ympärille, niin aika ei paranna tilannetta, päinvastoin.

kyllä se nyt olisi näkynyt "yllätettyjen" naamasta! Ai niis siis mistä yllätettyjen? Se, että kaverit hierovat toistensa olkapäitä, on ihan normaalia.

Kun ei tuossa nyt ole tapahtunut kyllä minun järkeni mukaan muuta, kuin että ap painui keittiöön kehittämään jotain ihme showta päässään sen sijaan, että olisi normaalisti keittänyt vieraalle kahvit ja tutustunut. Aika outoa käytöstä, ei ihme, jos jätkäkaveria tympii! Hyvä tyyppi se jätkä, jos silti jaksaa yrittää ymmärtää. Mutta tosi nolo tilanne kyllä hänellekin tyttöystävän käytös ihan ilman järjellistä syytä, sori nyt vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Jos olisi syytä epäillä jotain:
kyllä se nyt olisi näkynyt "yllätettyjen" naamasta! Ai niis siis mistä yllätettyjen? Se, että kaverit hierovat toistensa olkapäitä, on ihan normaalia.

Kun ei tuossa nyt ole tapahtunut kyllä minun järkeni mukaan muuta, kuin että ap painui keittiöön kehittämään jotain ihme showta päässään sen sijaan, että olisi normaalisti keittänyt vieraalle kahvit ja tutustunut. Aika outoa käytöstä, ei ihme, jos jätkäkaveria tympii! Hyvä tyyppi se jätkä, jos silti jaksaa yrittää ymmärtää. Mutta tosi nolo tilanne kyllä hänellekin tyttöystävän käytös ihan ilman järjellistä syytä, sori nyt vaan...

Et kai ole tosissasi? "ai, häiritsenkö teitä, ai en, no hyvä keitetääs kahvit ja rupatellaan ulkomaanmatkastasi ja oliko siellä hyvinkin seuraa ja komeita uroita"

Jos kerran on ennestään ollut puhuttuna, että siippa ja hänen eksänsä ovat ystäviä keskenään, niin mikä asiassa on kummallista? Jos reilusti moikataan ja esitellään eikä seinille hypitä, en minäkään kyllä viitsisi ruveta hyppimään. Mutta kukin tavallaan ja liikunnallisuutensa ja maailmankuvansa mukaan.

Veit todennäköisimmät vuorosanani suustani, fiksusti ajateltu! :) Hyvää yötä!

Paitsi että ulkomaista luultavasti kysyisin jotain mielenkiintoisempaa. Varmaan tuotakin, kuten naisten on keskenään tapana. Ei minulla olisi kyllä mitään estettä ystävystyä siipan eksän kanssa, kokeiltu on ja hyvin toimi!

Yhteistyössä