Exän sisko kävi kylässä ja nyt mulle selvisi vasta muutamia ihan pieniä juttuja exän lapsuudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsistin entinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narsistin entinen

Vieras
En tiedä olisinko noita ottanut aiemmin kuuleviin korviin, mutta exä on ollut siis yhtä ilkeä niin minulle kuin siskollensa ja äidillensä, joten minä en usko että tulee tuosta koskaan muuttumaan. Suhteen alussa oli todella mukava ja huomioonottava, mutta mitä pitemmälle suhde meni, sitä ilkeämmäksi muuttui ja viimeisen vuoden aikana kävi jopa muutaman kerran käsiksi, tosin ei niin että mitään jälkiä olisi tullut, mutta pari kertaa pakotti minut hiuksista lattiatasoon ja joitakin kertoja potki kovakouraisesti sängystä pois, kun ei saanut seksiä tai sitten tönäisi kipeästi kyynärpäällä.

Siskoaan on pienenä kiusannut ja mollannut kavereidensa läsnäollessa ja kuulemma ihan vetänyt turpaankin, jos sisko ei ole tehnyt kuten veli on käskenyt.

Narsisti koko tyyppi siis. Sisko myöntää itse, että hänessäkin on narsistin piirteitä, mutta hän on myöntänyt sen itselleen ja kuulemma tekee töitä sen eteen, että ne piirteen ei hallitsisi ja se kuulemma vaatii työtä, mutta tärkeintä on että ne myöntää ja tiedostaa. Exä ei niitä tiedosta, hänessähän ei mitään vikaa ole, vikahan on aina muissa, yleensä siis oli minussa, esim. jos ei löytänyt autonavaimia.

Ovat kuulemma kaikki miehen sukulaiset ja osa miehen kavereistakin ihmetellyt miksi me ollaan oltu niin kauan yhdessä, kun mies on nykyään kohdellut minua varsin huonosti kavereidensa ja muidenkin läsnäollessa ja mies kuvittelee että sen kaverit ihmettelee miten me ollaan oltu niin kauan yhdessä, kun me ollaan niin erilaisia.

kirjaa sata tapaa tappaa sielu.Se kertoo narsistien uhrien kokemuksista.Maksaa n 20 euroa ja itse narsistin exvaimona oli minulle hyvin terapeuttista luettavaa,siitä oli tosi paljon apua.

Mä luin Varo narsistia! Asianajajan kertomuksia käytöshäiriöisistä. Se sai mut tajuaan niin monta asiaa ja varmuuden siitä, että ex ei ole normaali, vaan valitettavasti psyykkisesti epätasapainoinen ihminen. Mutta toi kirja on todella hyvä! Kannattaa lukea, suosittelen myös sosiaali- ja terveyspuolen ihmisille ihan ammattilukemiseksi. Sen verran avartaa narsistien mielenliikkeitä ja sitä, mitä kaikkea uhrit joutuvat kärsimään.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Kaikki exät, anopit ja muuten vaan sekopäiset ihmiset ovat narsisteja.

Ole onnellinen ettet ole kohdannut narsistia.Voin sanoa kokemuksesta että ei ole helppoa elää kun sekä minä että viisi lasta on kaikki loppuelämäksi invalisoiduttu narsistin toimesta.

No toi taitaa ihan oikeasti olla narsisti. Suhteen alussa oli todella mukava ja sitten alkoi se minun lyttääminen ja mollaaminen, kaikki mitä tein tein väärin, väärä työ, väärät vaatteet, väärä harrastus sun muuta. Mies itse sai olla ja mennä miten halusi, eikä omasta mielestään ollut mulle tilivelvollinen, mutta jos minä menin miten halusin, niin johan sitä naristiin ja oltiin marttyyreitä, kun hänet oli jätetty ihan yksin ja hylätty. Kavereiden seurassa on todella mukava.
Riita tilanteissakin, kun mies haukkui minua ja minä letkautin jotain vastaan, niin heti tuli, että niin tietysti hänessähän se kaikki vika aina on, otti heti kaikesta itseensä ja käänsi asiat niin että häntä syyllistetään.

Nyt kun asutaan eri kattojen alla, niin pystytään tulemaan jo hieman paremmin toimeen, mulla on vapaampaa hengittää, kun toinen ei ole koko ajan mollaamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No toi taitaa ihan oikeasti olla narsisti. Suhteen alussa oli todella mukava ja sitten alkoi se minun lyttääminen ja mollaaminen, kaikki mitä tein tein väärin, väärä työ, väärät vaatteet, väärä harrastus sun muuta. Mies itse sai olla ja mennä miten halusi, eikä omasta mielestään ollut mulle tilivelvollinen, mutta jos minä menin miten halusin, niin johan sitä naristiin ja oltiin marttyyreitä, kun hänet oli jätetty ihan yksin ja hylätty. Kavereiden seurassa on todella mukava.
Riita tilanteissakin, kun mies haukkui minua ja minä letkautin jotain vastaan, niin heti tuli, että niin tietysti hänessähän se kaikki vika aina on, otti heti kaikesta itseensä ja käänsi asiat niin että häntä syyllistetään.

Nyt kun asutaan eri kattojen alla, niin pystytään tulemaan jo hieman paremmin toimeen, mulla on vapaampaa hengittää, kun toinen ei ole koko ajan mollaamassa.

Tuo kuulostaa niin valitettavan tutulta :( Mä en sanonut koskaan suhteen aikana, enkä eron aikanakaan vielä, että ex on narsisti. Monesti kyllä itekseni mietin, että mikä häiriö sillä on, kun ei todellakaan ollut ihan normaalia sen kaikki tekemiset. Joskus riidan aikana saatoin sanoa sille itelleenkin, että hakeudu hoitoon! Ja joskus puhuin luotettavalle ystävälle, tai oikeestaan voipuneena ihmettelin, että onkohan exällä joku psyykkinen sairaus. Vasta luettuani tuon Varo narsistia kirjan, tajusin, että exällä on psyykkinen käytöshäiriö, jollain asteella narsistinen henkilö.

Alkuperäinen kirjoittaja narsistin uhri:

Tuo kuulostaa niin valitettavan tutulta :( Mä en sanonut koskaan suhteen aikana, enkä eron aikanakaan vielä, että ex on narsisti. Monesti kyllä itekseni mietin, että mikä häiriö sillä on, kun ei todellakaan ollut ihan normaalia sen kaikki tekemiset. Joskus riidan aikana saatoin sanoa sille itelleenkin, että hakeudu hoitoon! Ja joskus puhuin luotettavalle ystävälle, tai oikeestaan voipuneena ihmettelin, että onkohan exällä joku psyykkinen sairaus. Vasta luettuani tuon Varo narsistia kirjan, tajusin, että exällä on psyykkinen käytöshäiriö, jollain asteella narsistinen henkilö.

Meillä oli mies se, joka teki eron suhteen ensimmäisen askeleen ja löysikin heti samantien uuden "uhrin" itselleen. Tälläkin yrittää tavallaan saada mun itseluottamusta alemmaksi, kun piti heti mulle siitä mainostaa ja kertoa miten hänellä on nyt uusi tyttöystävä. Toisaalta minä olen ollut tuolle miehelle ihan liian itsenäinen ja vahva persoona, jota se ei ole onnistunut täysin nujertamaan.

Meillä oli mies se, joka teki eron suhteen ensimmäisen askeleen ja löysikin heti samantien uuden "uhrin" itselleen. Tälläkin yrittää tavallaan saada mun itseluottamusta alemmaksi, kun piti heti mulle siitä mainostaa ja kertoa miten hänellä on nyt uusi tyttöystävä. Toisaalta minä olen ollut tuolle miehelle ihan liian itsenäinen ja vahva persoona, jota se ei ole onnistunut täysin nujertamaan.

Mä taisin kans olla loppuviimeks liian vahva exälle, vaikka saikin multa itsetunnon aikalailla murennettua. Että itsensä kokoon kursimista on eron jälkeen riittänyt. Mä en vaan koskaan suostunut uskomaan, että mussa olis jotain tosi pahasti vialla, tai oisin niin huono kuin mies väittää. Tästä kyllä kuuluu iso kiitos mun ihanille ystäville, jotka aina jaksoivat kehua mua.

Meillä mies jäi kiinni toisesta naisesta, erottiin, palattiin yhteen ja sitten kun viimein erottiin eri osotteisiin, mies edelleen yritti palata mun luo. Kun viimein sanoin, että mä en sua halua, en halua koskettaa, en suudella, en suhdetta, en mitään, niin mies sanoi, että no, hän muuttaa tän tyttöystävän luo sitten! Siis sen, jota se ei muka ollut nähnyt moneen kuukauteen :O
Viimesin käänne onkin se, että puoltoista vuotta erosta, mies soittaa ja haluaa palata yhteen, koska tämä tyttöystävä (asuvat yhdessä ja heillä on vauva) on suutuspäissään sanonut, että tein tämän kaiken vain rikkoakseni sun perhees! Sairasta sakkia! Että toisen motiivit suhteeseen on tuollaset ja toinen kuvittelee, että ottaisin kaiken tämän jälkeen hänet tuosta vaan takasin :O :O

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä taisin kans olla loppuviimeks liian vahva exälle, vaikka saikin multa itsetunnon aikalailla murennettua. Että itsensä kokoon kursimista on eron jälkeen riittänyt. Mä en vaan koskaan suostunut uskomaan, että mussa olis jotain tosi pahasti vialla, tai oisin niin huono kuin mies väittää. Tästä kyllä kuuluu iso kiitos mun ihanille ystäville, jotka aina jaksoivat kehua mua.

Meillä mies jäi kiinni toisesta naisesta, erottiin, palattiin yhteen ja sitten kun viimein erottiin eri osotteisiin, mies edelleen yritti palata mun luo. Kun viimein sanoin, että mä en sua halua, en halua koskettaa, en suudella, en suhdetta, en mitään, niin mies sanoi, että no, hän muuttaa tän tyttöystävän luo sitten! Siis sen, jota se ei muka ollut nähnyt moneen kuukauteen :O
Viimesin käänne onkin se, että puoltoista vuotta erosta, mies soittaa ja haluaa palata yhteen, koska tämä tyttöystävä (asuvat yhdessä ja heillä on vauva) on suutuspäissään sanonut, että tein tämän kaiken vain rikkoakseni sun perhees! Sairasta sakkia! Että toisen motiivit suhteeseen on tuollaset ja toinen kuvittelee, että ottaisin kaiken tämän jälkeen hänet tuosta vaan takasin :O :O

Saa nähdä miten tässä vielä käy, kun meidän erosta on hyvin vähän aikaa vielä, tai se ei tavallaan ole vieläkään ihan selvä. Ei asuta saman katon alla, mutta ollaan paljon vielä tekemisissä keskenään ihan käytännön asioiden takia. Vielä ei ainakaan ole palaamassa takaisin ja ihan heti en ole sitä takaisin ottamassa, pitäisi aika paljon miehen muuttua tuosta mitä nyt on, että voisin edes harkita.
Miehen pitäisi pystyä edes jollain tavalla katumaan tekemisiään, mutta ei ole tähän mennessä ikinä pyytänyt anteeksi. 2 kertaa se on aivan totaalisessa kaatokännissä itkenyt, mutta selvinpäin on taas ollut oma itsensä.

Semmoista.
Mun ex oli jo nuorena (jotain 15v) riehunut kotonaan kirveen kanssa ja siskonsa oli passittanut tämän suljetulle. Minä sinisilmäisenä ja rakastuneena ajattelin, että perheen vika ja minun rakkauteni ansiosta mies löytää vihdoin onnen ja rakastuu.

Arvatkaa, olinko oikeassa?

Alkuperäinen kirjoittaja varuillaan:
Narsistin lapsena tunnistan narsistit ensikättelyssä, vaikka he osaavatkin niin 'ihania' olla haluamilleen. Ystäväkin voi olla vaativa narsisti.

Mua pelottaa, että en huomaa narsistia, vaan lankean uudelleen sellaisen pauloihin. Hirveän varuillani olen, jos joku mies lähestyy kiinnostuneena. Olenkin sanonut, että ensin tiukan prässin läpi mies joutuu menemään, jos mun kans haluaa olla ja siitä sitten tulevaisuus pitkällä kihlauksella ;)

Yhteistyössä