facebookiin vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liittyä vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liittyä vai ei

Vieras
Olen tässä onnistunut tähän mennessä välttelemään tuota facebookia, mutta täytyy myöntää, että on alkanut tuntua hyvältä idealta liittyä, kun kuitenkin suunnilleen kaikki tutut ja muut tällaiset sitä käyttävät, ja niin paljon porukka on yhteyksissä keskenään sitä kautta.

Ja muuten kyllä liittyisinkin tuosta noin vaan, mutta jotenkin on jäänyt epäilyttämään ne kaikki uutiset, mitä kyseisestä sivustosta on väitetty. Että kuinka se yhtiö omistaa sen jälkeen kaikki kuvasi ja henkilötietosi ja voi tehdä niillä mitä haluaa.
(Vaikka todennäköisyydet on olemattomat, niin jo periaatteessa karmii ajatus siitä, että mihin tarkoituksiin sitä ihmisen nimeä ja kuvaa voidaan käyttää.)

Eli kysynpäs nyt muiltakin, että oletko facebookissa ? Kannattaako siihen liittyä ?
ja mitä mieltä olet näistä negatiivisista facebook-uutisista, eli että uskaltaako sinne esimerkiksi laittaa omaa tai kaveriensa kuvia tai muuta tällaista. Tai uskaltaako koko yhteisöön ylipäänsä edes liittyä

Ei kannata. Iso osa väestä on lopettanut aktiivikäyttämisen ja jäljelle jääneet ovat pääsääntöisesti sitä yksinkertaisempaa ja heikkoitsetuntoista sakkia jotka sitten piirissä runkkaavat keskenään ja hakevat huomiota. Näiden tapausten päivitykset ovat yleensä niin turhaa roskaa että ne tulee piilotettua joka tapauksessa.

Ajanhukkaa.

Ei kannata. Iso osa väestä on lopettanut aktiivikäyttämisen ja jäljelle jääneet ovat pääsääntöisesti sitä yksinkertaisempaa ja heikkoitsetuntoista sakkia jotka sitten piirissä runkkaavat keskenään ja hakevat huomiota. Näiden tapausten päivitykset ovat yleensä niin turhaa roskaa että ne tulee piilotettua joka tapauksessa.

Ajanhukkaa.

Sinäkin siis olet Facebookissa.

En ole facebookissa. En osaa sanoa kannattaako sinun liittyä. Joidenkin asioiden info on facebookissa, mutta kyllä sitä infoa muutenkin saa. Ajattelen, että face olis minulla ajanhukkaa ja en halua että tietoni omistaa joku muu. Lisäksi face poimii nettikäyttäytymistäsi talteen (millä sivuilla käyt) ja sitä kautta kohdentaa mainoksia.

[QUOTE="Mom";28324999]En ole facebookissa. En osaa sanoa kannattaako sinun liittyä. Joidenkin asioiden info on facebookissa, mutta kyllä sitä infoa muutenkin saa. Ajattelen, että face olis minulla ajanhukkaa ja en halua että tietoni omistaa joku muu. Lisäksi face poimii nettikäyttäytymistäsi talteen (millä sivuilla käyt) ja sitä kautta kohdentaa mainoksia.[/QUOTE]

Kuvitteletko olevasi turvassa, kun et nimenomaan käytä Facebookia?

No eihän siellä enää tosiaan kukaan päivitä mitään. Ainakaan mun olemattoman vähäisistä kavereista. Tai sitten päivitykset eivät näy kuin osalle.
Mutta tarvittaessa ne viestit näkyvät kulkevan tuota kautta, ja just tässä yksi päivä piti saada erääseen asiakaspalveluun yhteyttä, eikä löytynyt helpolla muuta paikkaa kuin facebook, kun ei huvittanut soitella sinne. Ja kas kummaa, asia tuli hoidettua pikaisesti sitä kautta.

No jos olet tähän päivään asti pärjännyt ilman, niin en tiedä kannattaako enää liittyäkään. :D

Mulle siitä on ollut kovasti ja paljon hyötyä, kun muulla tavoin on aika hankala pitää yhteyttä, esim. koirani kotimaahan. :) Voihan olla, että ilmankin onnistuisi, mutta en tiedä, tuon facen kautta on niin paljon helpompi kommunikoida ulkomaailmaan.

Liityin facebookiin noin 2 v. sitten. Minua ei huoleta kohuotsikot siitä, miten facebook kalastelee ja saa käsiinsä niitä ja noita ja näitä tietoja... Kirjoittelin ja päivittelin aluksi innoissaaan ja oli kivaa - sain yhteyden moniin ihmisiin, joita en ollut esim. nähnyt 20 vuoteen.

Mutta sitten se mutta mutta. Päivästä toiseen samanlaisia päivityksiä ihmisiltä pienin variaatioin. Tiettyihin päivityksiin tietynlaisia kommentteja. Aina vain. Tylsäksihän se kävi ja lopetin. Profiilini on edelleen facebookissa ja käyn joskus kurkkimassa - lähinnä viestien takia tai jos tarvitsen chattia.

[QUOTE="Mom";28324999]En ole facebookissa. En osaa sanoa kannattaako sinun liittyä. Joidenkin asioiden info on facebookissa, mutta kyllä sitä infoa muutenkin saa. Ajattelen, että face olis minulla ajanhukkaa ja en halua että tietoni omistaa joku muu. Lisäksi face poimii nettikäyttäytymistäsi talteen (millä sivuilla käyt) ja sitä kautta kohdentaa mainoksia.[/QUOTE]

Googlehan lukee sähköpostisi. Jos ikinä yhtään seuraat gmailin sivupalkkimainontaa, niin huomaat itsekin.

ei ole tullut vastaan vielä yhtään hyvää syytä miksi pitäisi liittyä lärviteokseen. Kaverit painostaa, pomo painostaa, mutta ilmankin pärjään joten- Ei kiitosta.

Yhteistyössä