feministit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aki

Vieras
Feministit ovat hauskoja. Tasa-arvon saavuttaminen ei ole heidän päämääränsä vaan valittaminen ja miesten syrjiminen. Jokaisesta asiasta täytyy tehdä tasa-arvoasia. Ruotsissa ja Suomessa, jotka ovat kaikista tasa-arvoisimpia maita maailmassa, feministien meteli on suurinta. Ääntä pidetään jostain palkkaeroista, jotka nekin suurimmaksi osaksi selittyvät työn haastavuuden eroilla, kun samaan aikaan maailmalla suurin osa naisista elää erittäin surkeissa oloissa. Suomalaista miestä haukutaan sen kuin keritään ja samalla muistetaan korostaa kuinka etelän pojan ovat ihania ja naista huomioivia, vaikka näissä maissa tasa-arvo juuri on lapsenkengissä. Suvaitsevaisuutta kyllä löytyy, kun kyse on eri kulttuureista, joita ""pitää ymmärtää"". Koko feministihuuhaassa on kyse vain ja ainostaan kalun väristä ja kuvitelmasta siitä, että etelämaalaisella sekin on parempi, kovempi ja suurempi ja vihasta kotimaista miestä kohtaan. Hyvinvoinnin ilmavaivoja, sanoisi Mauno Koivisto.

Olet oikeassa. Enään en valkoiseen mieheen vilkaisekkaan, koska olin vuoden komennuksella Namibiassa ja voin sanoa, että ei mustan miehen penistä ja rakastelutaitoja voita yksikään valkoinen. Vieläkin oikein värisyttää, kun ajattelen noita aikoija.

Olet tiivistänyt aika hyvin kaiken oleellisen. Törmäsin itse baarissa vasemmistoliittoon kuuluvaan feministinaiseen, joka oli karmiva esimerkki naisesta, joka ei ymmärrä yksinkertaisia faktoja elämästä ja pyrkiin teennäiseen tasa-arvon käsitteeseen keinoja kaihtamatta. Humalassa tästä ""vahvasta naisasianaisesta"" tuli hyvin esiin se heikkoitsetuntoinen, miehiä pelkäävä, seksistä nauttimaton, kylmä ja elämän suhteen naivia ihminen, jolla on vielä pitkä polku edessään...

Tässä (alla osoite) teille feministi, jolla on ego kohdallaan. Ihan on omien sanojensa mukaan kehittänyt aivan uuden koulukunnankin.

Mitä sanotte:

http://kaisaruokamo.blogspot.com/

Minä en ole mielestäni varsinaisesti feministi, mutta en kyllä tajua oikein tätä kirjoitusta. Miksi feministit aiheuttavat näin paljon ärtymystä? Mitä pahaa tasa-arvossa on? Miten se olisi miehiltä pois?

Totta on että Suomi on tasa-arvoisimpia maita maailmassa ja moneen muuhun maahan verrattuna naisten asema yhteiskunnassa on erittäin hyvä. Eikös se ole merkki siitä, että feministien äänenkäyttö on kannattanut? Vai mistä saamme kiittää nykytilannetta? Pitäisikö naisten siis nyt vaieta seurakunnassa ja tukkia turpansa, koska asiat eivät ole enää huonosti? Mitäs ihmeen järkeä siinä olisi, kun näin paljon ollaan jo edistytty?

Mitä suomalaisten miesten haukkumiseen tulee, niin olettehan te itsekin kunnostautuneet suomalaisten naisten haukkumisessa. Suunnilleen siihen kategoriaan menee tämä alkuperäiskirjoituskin. Täällä elleissä löytyy lähes viikottain jotain ""inhottavat suomiämmät""- viestiketjuja. Tuossa taannoin oikein julkisessa mediassa haukuitte maannaisenne lyttyyn ja kehuitte kuinka ihania virottaret ovat meidän rinnalla. Oikeinko kiitosta ja kunnioitusta odotitte vastapalvelukseksi?

Todellakin, hyvinvoinnin ilmavaivoja, vaan ei vain toisella osapuolella. Pata kattilaa soimaa jne...

Joku vaitti minua naisvihamieliseksi. Se ei pida laisinkaan paikkaansa, mutta huomasin juuri olevani feministi-vihamielinen.

Olen mita suurimmassa maarin tasa-arvon kannattaja, mika kaytannossa tarkoittaa monissa asioissa heikommassa asemassa olevien, eli naisten, puolustamista. Olipa kyse sitten perhevapaiden kustannuksista tai perhevakivallasta. Mina kuitenkin kutsun tata tasa-arvoksi, koska olen huolissani myos syrjaytyneista miehista mm. avioerotilanteissa.

Feminismi jo sanana leimautuu nais- ei tasa-arvon ajamiseksi, mika tekee hallaa hyville pyrkimyksille. Suurinta negatiivista mielikuvaa asialle ei kuitenkaan aiheuta aatteen nimi vaan sen kannattajiksi julkisesti julistautuvat naiset.

En tieda huvittaako vai saalittaako minua enemman misvihassaan julkisuudessa kieriskelevat Sari Nareet hengenheimolaisineen. Selvaa kuitenkin on, etten ole ikina tavannut miellyttavaa itseaan feministiksi kutsuvaa ihmista. Erotuksena monesta kovasti arvostamastani tasa-arvoa kannattavasta naisesta.

""Totta on että Suomi on tasa-arvoisimpia maita maailmassa ja moneen muuhun maahan verrattuna naisten asema yhteiskunnassa on erittäin hyvä. Eikös se ole merkki siitä, että feministien äänenkäyttö on kannattanut?""

Ei, vaan yleisten olojen parantumisesta. Kun ei enää tarvitse tapella jokapäiväisestä leivästä, voi päästellä suustaan ilmavaivoilta kuulostavia asioita ja toivoa keinotekoisia ""tasa-arvoja"".

""Vai mistä saamme kiittää nykytilannetta?""

Edelleen, olojen parantumisesta saamme kiittää markkinataloutta.

Pitäisikö naisten siis nyt vaieta seurakunnassa ja tukkia turpansa, koska asiat eivät ole enää huonosti?""

Ei tietenkään, mutta kun teidän vaatimukset ja toiminta normaalielämässä eivät kohtaa. Tasa-arvo vaatimukset ovat naisia holhoavia ja saattavat naiset lapsen omaiseen asemaan, tätäkö te haluatte?

""Mitäs ihmeen järkeä siinä olisi, kun näin paljon ollaan jo edistytty?""

Edistytty miesten kustannuksella.

Feministi on nainen, joka antaa itselleen luvan olla töykeä, huono käytöksinen, provosoiva pikkusielu. Lähtökohta tälle on siellä alakoulussa , jossa se vaalea hiuksinen nätimpi tyttö sai ihastumaan luokan kaikki pojat. -Oikeastaan feminismi nykysuomessa on lesbojen ja edellä kuvaamani kaltaisten katkerien sydänten turhaa puhetta.

Mun mielestä koko ketjussa feminismi-sanalla kuvataan jotakin telaketjulesbo-sterotypiaa siitä, miten feministi VIHAA miehiä.

Itse asiassa on hauska, että mun poikaystävä kertoo olevansa feministi, koska hänkin pitää kovasti naisista ja kannattaa miesten ja naisten tasa-arvoa...;)

Feministi ei tarkoita, että nainen haluaisi nostaa naissukupuolen miessukupuolen ohitse, vaan yksinkertaisesti tasa-arvoa. Yleensä naisten olojen kohentaminen vaatii parannusta johtuen vieläkin esimerkiksi siitä, että vain nainen voi synnyttää ja äitiyslomalla olo heikentää esim. eläketurvaa.

Sinkkumies, eikös ne yleiset olot ole parantuneet muuallakin maailmassa aikalailla Suomen tahdissakin? Ja silti Keski-Euroopassa ja Jenkeissäkään ei tasa-arvo ole edennyt ihan samaa tahtia.

Mitä keinotekoista tai naista holhoavaa on tasa-arvossa? Miten tasa-arvoa tehtäisiin miesten kustannuksella? Sehän olisi eriarvoisuutta, ei tasa-arvoa. Minusta tasa-arvo ei missään nimessä tarkoita toisilta pois ottamista, vaan samoja oikeuksia ja velvollisuuksia kaikille.

Minä puhun koko ajan nyt nimenomaan tasa-arvosta, koska sitä sanaa käytti alkuperäinenkin. Sinä puolestasi näytät puhuvan ihan eri asiasta.

Jaa, minä kun ihan luulin että vuosisadan vaihteessa naisasialiike vaikutti Suomessa erittäin paljon siihen että naisilla on mm. äänikoikeus. Mutta mitäs me naiset äänioikeudella tai kansalaioikeuksilla ylipäänsä, markkinatalous olisi varmaan hoitanut asian alta aikayksikön.

Naisen asema on Suomea varhaisemmin teollistuneissa Keski-Euroopan maissa heikompi kuin pohjoismaissa, tähän on syynä hyvinvointivaltiomalli joka pohjoismaissa tulee naista yksilönä eikä perheen osana jolloin hän jää lapsia saatuaan helposti ""miehen armoille"". Hyvinvointivaltiota olivat rakentamassa naiset ja naisasialiike otti mm. 70-luvulla kantaa siihen että naiset eivät olleet työelämässä siinä määrin kuin koulutus edellyttäisi. Tällaiset kannanotot ovat osaltaan vaikuttamassa naisten tietoisuuteen siitä keitä varten he täällä elävätkään...

Markkinataloushan se jylläää arabimaissakin, joissa naiset eivät edes saa ajaa autoa.

Terv. Arvatenkin ruma. lihava ja munan puutteessa. Muunlaiset naiset eivät voi ajatella tästä asiasta mitään, suut tukitaan ruma-vihjailuilla jotka tietenkin toimivat kun naisen päätehtävä ja halu on olla kaunis ja seksikäs. :D

siksi osoitti avauksen tänne parisuhteen puolelle.

Se yritti illalla iskeä jotain misua, sai pakit ja nyt selittelee itselleen, että se misu olikin femakko valepuvussa. Oikeasti kyttäämässä mustaa machomunaa;)

Markkinatalous ja vapaakauppa ovat kauhistuksia ihmisarvolle. Sweatshopeissa sitä vasta ihmisarvoa rikotaankin. Riistetään lapsia, naisia ja miehiä minkä keretään. Markkinatalous ei ole mahdollistanut tasa-arvoa mitenkään.

Reilua kauppaa sanon minä, se edistäisi ihmisarvoakin..

Ja maailman eniten feministejä lienee USAssa, missä tutkimusten mukaan 35% naisista mieltää itsensä feministeiksi.

Jostain syystä Iranissa on aika vähän feministejä. Miksiköhän?

Voi voi, kun ei edes tunneta sanan todellista merkitystä. Feminismi ajaa sukupuolten tasa-arvoa, tarvittaessa se tarkoittaa myös miehen tasa-arvoistamisen pyrkimyksiä (esim. huoltajuusasioissa). Mutta jos haluatte kuvitella, että feministi on ruma akka ja lesbo siksi ettei kelpaa miehille, niin siitä vaan, jos siitä tulee teille hyvä mieli :)

Yhteistyössä