fibromyalgialääke ja painon nousu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liinu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liinu

Vieras
onko teillä fibromyalgia lääkkeelä ollut sivuvaikutuksena
painon nousu,mulla käytössä mirtazapin 2kk ja paino nousee koko ajan tasaiseen tahtiin,sanottiin kyllä sivuvaikutuksena se,ajattelin onko se kaikkien kyseisten lääkkeiden taipumus

MAHDOLLISET HAITTAVAIKUTUKSET

Kuten kaikilla lääkkeillä, Mirtazapin Orion -tableteilla voi olla haittavaikutuksia. Yleisimpiä haittoja ovat mm. ruokahalun ja painon lisääntyminen, uneliaisuus, huimaus, päänsärky, pahoinvointi ja turvotus. Jos mainitut haittavaikutukset ovat vaikeita tai hankalia, tai jos ne eivät häviä, neuvottele asiasta hoitavan lääkärin kanssa.

Jotkut harvat ja vakavat haittavaikutukset, kuten epilepsiakohtaus, manian alkaminen tai keltaisuus, edellyttävät pikaista yhteydenottoa lääkäriin.

Erittäin harvoin lääke voi aiheuttaa luuytimen toiminnan häiriötä, jolloin valkosolujen määrä vähenee ja vastustuskyky tulehdustaudeille heikkenee. Jos sinulle ilmaantuu kuumetta, kurkkukipua, suun limakalvon haavaumia tai muita infektion merkkejä, ota välittömästi yhteys hoitavaan lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Siis tuohon sairauteen on lääkitys. Minulle kätilö sanoi että siihen ei ole oikein lääkitystä. Hyvä kuulla. Voi olla että itse sairastan samaa tautia.

Ei ole varsinaista lääkitystä tälle taudille kohdistettuna,omaa siis.Mutta mielialalääkkeitä käytetään kipukynnystä nostamaan ja unen saantia parantamaan.

Mulla on jatkuvasti päänsärkyä johtuen siitä, että selkä ja niska on ihan kipeinä koko ajan. lisäksi jalkapöytään sattuu kävellessä ja muuallakin on ihme kivuntuntemuksia. Siskolla on lääkkeet fibromyalgiaan, mietin, olisiko minullakin sama vaiva. Kun aina sattuu johonkin. :(

Yhteistyössä