G: Ärsyttävin/omituisin lastenhoitoon liittyvä tapa mitä olet joutunut sivusta seuraamaan voimatta puuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marketta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen aina kuvitellut olevani suvaitsevainen ihminen, mutta yllättäen sitä vaan monet pikkujutut ärsyttää.
Kaikkein eniten ehkä kauhistuttaa äiti, joka haukkuu 13-vuotiasta tytärtään vitun idiootiksi. Tai se äiti, joka tainnuttaa rasittavan 1-vuotiaan lapsensa yskänlääkkeellä.
Puhumattakaan siitä onnellisesta perheestä, joka lähti vauvan ja 2-vuotiaan kanssa useiden päivien ryyppäysreissuille niin, ettei lapsilla ollut mukana vaihtovaatteita, vaippoja tai ruokaa ja paikat, joissa tuo iloinen perhe örvelsi oli sellaisia joihin ei normaali ihminen jalallaan astuisi. Niin ja lastensuojelu ei ole tehnyt millekkään näistä tapauksista mitään, vaikka ensimmäistä perhettä lukkuunottamatta ovat tarkkailun alla....

Alkuperäinen kirjoittaja rebekka:
sekin suututtaa kun tullaan kylään porukalla ja nää isommat lapset ei voi millään mennä touhuumaan omiaan vaikka tekemistä keksitään vaan istua kökitään siinä äidin vieressä kokoajan kuuntelemassa kaikki jutut...ja äiti antaa siinä kuunnella kaikki juorut ja muut...

En minä niitä lapsia pakolla saa muihin puuhiin ja jos sen takia jättäisin kyläilemättä, lapset olisivat vieläkin arempia. Joskus pitää kesken mehevän jutun aikuisia muistuttaa pienistä padoista.

Eniten suututtaa se, että me äidit ollaan kovin kärkkäästi arvostelemassa toisiamme ja toisten tapoja. Se mitä toinen tekee ei ole toiselta pois. Olisi ihanaa jos voitais tukea toisiamme tässä äitiydessä. Kaikki me ollaan superäitejä, ollaanhan me lapsemme maailmaan työnnetty suurella työllä ja tuskalla ;)

Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen matkailija:
Eniten suututtaa se, että me äidit ollaan kovin kärkkäästi arvostelemassa toisiamme ja toisten tapoja. Se mitä toinen tekee ei ole toiselta pois. Olisi ihanaa jos voitais tukea toisiamme tässä äitiydessä. Kaikki me ollaan superäitejä, ollaanhan me lapsemme maailmaan työnnetty suurella työllä ja tuskalla ;)

Ja minua ärsyttää tämä oma äiti paras äiti- lepertely. Onhan se yleensä niin mutta ei aina.

Ja ihan turha tästä ketjusta kenenkään on palkokasvia hengityselimistönsä esteeksi vetää.

Sama kuin kysyisi mikä naapureissa ärsyttää. Ja toisen mielestä ärsyttää ettei tule aidan viereen juttelee, toinen taas inhoaa ajatusta naapurista lähelläkään raja-aitaa. Ja kummankin on siedettävä toisiaan jos vieretysten sattuvat asumaan...

Keskustella saa.

no meillä vaihdetaan vaipat edelleen makuullaan. Itse en ole kovin hyvin oppinut saamaan sitä vaippaa istuallaan ja jos seisoo niin en saa kiinni ollenkaan *ihan avuton:)) Tosin kyllä niistä pyritään jo pois. Itse en taas ymmärrä mitä ihmettelmistä siinä on jos vaipan vaihtaa makuullaan. Pulloa ei meilläkään ole eikä sosetta.

- Äiti jonka poika on lihava ja hän EI YMMÄRRÄ, miten se voi lihoa koko ajan. Mä näen joka kerta syitä miksi lihoo kun näen esim mitä välipaloja lapsi syö...
- Äiti joka ei sano mitään vaikka 3v tyttö kirkuu yhtäkkiä kuin palosireeni usein ilman mitään kunnon syytä. Tai jos ko äiti sanoo jotain lapsilleen, EI-sana sanotaan piipittäen hellällä ja mukavalla äänellä (jopa hymyillen), jolloin se on lapsille yks hailee totteleeko vai ei..

Minua ihmetyttää se, että 6-vuotias lapsi (kahden lapsen perheessä) on NIIN nirso, että mikään ei kelpaa. Ei syö hedelmiä, marjoja, kalaa, kanaa, pullaa (ihan ok tietenkin) jne. Jos viet jotain hyvää tarjolle (esim. omppoja / marjoja / piirakkaa/ vanukasta jne) niin heti ensimmäisenä huutaa suoraa huutoa, että "mä en tykkää" siitä ja siitä...Tekisi mieli sanoa että kuule, ei tarvi syödä. Muu perhe syö mielellään mutta tämä vanhin vie kyllä antamisen ilon pois. Samoin esim. synttärilahjoista vaatteet ja kaikki "tarpeellinen" avataan paketti ja heitetään sohvan nurkkaan tai käydään itkemään että en mä tällästä toivonut. Voi perkele!

Kyllä tässä on kasvatuksessa vikaa.
Ja käy itkemään kun hän ei tykkää jostain mitä on tarjolla. Lapselle maistuu kyllä sipsit ja karkit, sekä erikoisruoat joita äiti hänelle närkkii valmiiksi. Uskomatonta, kyllä tulee olemaan vaikeaa koulussa tytöllä.

-Annetaan mehua tuttipullosta lähes kaksivuotiaalle
-Annetaan 1vuotiaan nukkua perhepedissä terrorisoiden niin että ei nuku ellei äiti nuku vieressä. Eli äiti joutuu joka ilta käymään nukkumaan klo 20. Isä jää sitten yksin viettämään laatuaikaa yläkertaan.

Kaveriperheissä kyläillessä yleensä me aikuiset kahvittelemme ja lapset leikkivät.
Ärsyttää se, että kun meillä aikuisilla on juttu kesken (=jompikumpi puhuu) ja ystävän lapsi tulee ja aloittaa: Äitiiii niin kaverini sulkee heti korvat mun jutuilta ja alkaa kuunnella mitä asiaa lapsellaan on.
Yleensä siinä itsellä alkaa niin keittämään, että unohtaa mistä puhuu ja kaveri ei ikinä muista mistä puhuttiin. Tulee niitä vaivautuneita hetkiä...

Mun mielestä on todella epäkohteliasta keskeyttää toisen puhe. Olen omalleni sanonut, että asiaa saa olla ja tulla kertomaan, mutta jos minä puhun, puhun asiani loppuun ja kun olen sanonut, hän saa puheenvuoron.

Mua ärsyttää, kun kaikki tehdään ohjeiden mukaan jetsulleen. Ja sit kun kakaroita ei vahdita ja saa kaupassa tehdä mitä vaan. sit kaikki kiva kielletään... ei ei. Ja pidetään pumpulissa, että elämää ei nää

Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
En tiä mut meidän kakarasta tulee ainakin täydellisen kasvatuksen tulos :saint:

Hienoa, mulla ei taida olla edes tohon mahdollisuuksia kun olen jo ketjun aiemmista kommenteista oppinut että KAIKKI ainoat lapset on AINA jokatapauksessa hemmoteltuja ja ikäviä riiviöitä. Täytynee heittää hanskat tiskiin ja säästää omia hermoja, kun pieleen menee kumminkin :)

En ole itse sivusta seurannut, vaan ystäväni. Kertoi harmissaan/vihoissaan käyneensä yhteisen ystävämme luona, jolla on lapsi ulkomaalaisen miehen kanssa. Tämän yhteisen ystävämme tyttö saa kuulemma tältä isältä kurinpalautusta tohvelilla lyömisen merkeissä |O Ja se lapsi on vasta vähän reilu 1-vuotias! Ja tälle isälle ei kukaan sano mitään, ei edes se puoliso.

Rasittaa se, että kuvitellaan sen oman lapsen olevan "ikäisiään edellä", joten telkkariohjelmien ja pelien ikärajoista ei tarvitse välittää. Yleensä näiden kersojen medialukutaito on ihan just niin surkea kuin muillakin, mutta vanhemmat on itse tavallista enemmän pihalla vähän kaikesta.

Kamottaa kuunnella, kuinka vielä murkkuikäisenkin annetaan häiritä kahvittelua ihmeellisillä huuteluilla ja vaatimuksilla. Kesken kaiken tullaan ilmoittamaan, että mutsin on pakko ostaa uus näytönohjain, muistitikku tms. ja jäädään kinaamaan asiasta. Lisäksi annetaan lapsen puhua rumasti ja epäkunnioittavasti vieraiden kuullen, mm. haukkua äitiään idiootiksi ja tyhmäksi, vaikkei edes olla suuttuneita.

että vauvalle annetaan korvikemaitoa joka on ollut huoneen lämmössä monta tuntia. yli 1-vuotiaalle annetaan kahvia ja päästetään tupakan savuun parvekkeella, koska eivät halua kuunnella kitinää siitä kun ei saa mitä haluaa. Poltetaan raskauden aikana. Ei katota pienemmän lapsen perään ollenkaan, vaikka huomaa että on kakka housussa ja vaipat pitäisi vaihtaa, niin niitä ei vaihdeta vaikka esim. vasta tunnin päästä. Eikä ole ollut edes kiire vaan katottu telkkaria -.- vauvalle/taaperolle annetaan makeaa (karkkia, sipsiä, mehua, jäätelöä yms) useasti. Eri asia jos antaa maistaa joskus, mutta esim. päivittäinen käyttö ärsyttää kun ptiää pilata lapsen hampaat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Ärsyttävintä on se että yhden perheen lapset puuhailevat wc asiat ihan itekseen.. kyse 2.5 ja 4 vuotiaista jotka kaataa potan pönttöön, pyyhkii pyllynsä niin että kädet kakissa ja pönttö kakassa...
Myös vessan lattialla saattaa olla kakkaa ja lavuaarin reunalla.

Ja tää on taivahan tosi ja mua oksettaa tuollain.. Sitte samoilla käsillä tullaan johku pipariastialle kahvipöytään :x :x :x :x

Miten itse ehdit ja jaksat joka välissä vessaan?

Alkuperäinen kirjoittaja marketta:
mun yhellä tutulla oli tapana vaimentaa kaikki ja siis IHAN kaikki (jopa koko kerrostalo..) kun niiden hellantelttu nukku päikkäreitä..
laitto vaan lappua alakertaan millon niillä nukutaan ja käski siinä lapussa kulkemaan sen ajan hiljaa ja että ovikelloja ei saa soitella!

Komennetaan muiden lapsia, vaikka omat juokee, kisuuaa ja yllyttää muita (muita lapsia komennetaan sitten noista samaisista asioista). Omia ei koskaan komenneta mistään. Vika on aina ja iänkaikkisesti muissa, oli asia mikä asia :)

Uusimmat

Yhteistyössä