G: Elatusapu

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Viime perjantaina sovittiin lastenvalvojan luona että maksaa 250 eur. Hän itse ehdotti tuota summaa.
Noh, tänään tuli sossusta kirje että isä oli soittanut maanantaina ja todennut että ei haluakaan maksaa tuota summaa ja ehdotti uudeksi summaksi 130-150 eur.

Syynä se että tapaamiskuluja tulee paljon kun kaksi kertaa kuussa hakee ja tuo lapsen.

Olen täällä erittäin pahalla tuulella!!! |O |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Viime perjantaina sovittiin lastenvalvojan luona että maksaa 250 eur. Hän itse ehdotti tuota summaa.
Noh, tänään tuli sossusta kirje että isä oli soittanut maanantaina ja todennut että ei haluakaan maksaa tuota summaa ja ehdotti uudeksi summaksi 130-150 eur.

Syynä se että tapaamiskuluja tulee paljon kun kaksi kertaa kuussa hakee ja tuo lapsen.

Olen täällä erittäin pahalla tuulella!!! |O |O |O

Onko pitkäkin välimatka?

 
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Viime perjantaina sovittiin lastenvalvojan luona että maksaa 250 eur. Hän itse ehdotti tuota summaa.
Noh, tänään tuli sossusta kirje että isä oli soittanut maanantaina ja todennut että ei haluakaan maksaa tuota summaa ja ehdotti uudeksi summaksi 130-150 eur.

Syynä se että tapaamiskuluja tulee paljon kun kaksi kertaa kuussa hakee ja tuo lapsen.

Olen täällä erittäin pahalla tuulella!!! |O |O |O

kaipa hän sitten tapaamispäivinä ostaa lapsille vaatetta tmv jos siihen menee paljon rahaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Viime perjantaina sovittiin lastenvalvojan luona että maksaa 250 eur. Hän itse ehdotti tuota summaa.
Noh, tänään tuli sossusta kirje että isä oli soittanut maanantaina ja todennut että ei haluakaan maksaa tuota summaa ja ehdotti uudeksi summaksi 130-150 eur.

Syynä se että tapaamiskuluja tulee paljon kun kaksi kertaa kuussa hakee ja tuo lapsen.

Olen täällä erittäin pahalla tuulella!!! |O |O |O

Onko pitkäkin välimatka?

Riippuu ihan siitä missä on töissä, reissuhommia tekee.
Tästä meiltä sinne minne pojan vie tapaamisviikonloppuinaan on 200 km

 
Alkuperäinen kirjoittaja omenapuu:
Joo pitää tietysti isän elää, mut eiks ensisijainen isän tehtävä ole huolehtia omasta jälkikasvustaan ? Se että elarit pitää määrätä kertoo jo jotain...ettei isillä ole omaa älliä tai halua itse ilman jonkun ulkopuolisen tahon määräystä osallistua kunnialla lasten kustannuksiin. Ihan p.serseestä suoraan sanoen!
Ei pidä yleistää. Sitäpaitsi lähes aina tällä palstalla kehotetaan yksinhuoltajaksi jääviä nimenomaan menemään tekemään ne elatussopimukset lastenvalvojan luona. Mietin vaan, että kuinkakohan moni nainen erossa edes tarjoaa sellaista vaihtoehtoa, että elatuksesta sovitaan yhdessä ilman lastenvalvojaa?

Ap:n kysymykseen: exä ei maksa elatusmaksuja, huolehdime junnun elatuksesta yhdessä sen mukaan, mitä junnu milloinkin tarvitsee.

 
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Viime perjantaina sovittiin lastenvalvojan luona että maksaa 250 eur. Hän itse ehdotti tuota summaa.
Noh, tänään tuli sossusta kirje että isä oli soittanut maanantaina ja todennut että ei haluakaan maksaa tuota summaa ja ehdotti uudeksi summaksi 130-150 eur.

Syynä se että tapaamiskuluja tulee paljon kun kaksi kertaa kuussa hakee ja tuo lapsen.

Olen täällä erittäin pahalla tuulella!!! |O |O |O

Anteeks, kuluja oman lapsen tapaamisesta? Että kun kerta tapaa kaks kertaa kuussa omaa lastaan niin ei sitte haluakaan maksaa enempää?
V.ittu mistä h.elvetistä tollasia "miehiä" löytää? Tietää kiertää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja omenapuu:
Joo pitää tietysti isän elää, mut eiks ensisijainen isän tehtävä ole huolehtia omasta jälkikasvustaan ? Se että elarit pitää määrätä kertoo jo jotain...ettei isillä ole omaa älliä tai halua itse ilman jonkun ulkopuolisen tahon määräystä osallistua kunnialla lasten kustannuksiin. Ihan p.serseestä suoraan sanoen!
Ei pidä yleistää. Sitäpaitsi lähes aina tällä palstalla kehotetaan yksinhuoltajaksi jääviä nimenomaan menemään tekemään ne elatussopimukset lastenvalvojan luona. Mietin vaan, että kuinkakohan moni nainen erossa edes tarjoaa sellaista vaihtoehtoa, että elatuksesta sovitaan yhdessä ilman lastenvalvojaa?

Ap:n kysymykseen: exä ei maksa elatusmaksuja, huolehdime junnun elatuksesta yhdessä sen mukaan, mitä junnu milloinkin tarvitsee.

Näin tehtiin exän kanssa, sovittiin ihan keskenämme. Sossusta sanottiin välittömästi et ihan liian vähän. Sitten exä muuttikin Ruotsiin ja se niistä elareista :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja omenapu:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Viime perjantaina sovittiin lastenvalvojan luona että maksaa 250 eur. Hän itse ehdotti tuota summaa.
Noh, tänään tuli sossusta kirje että isä oli soittanut maanantaina ja todennut että ei haluakaan maksaa tuota summaa ja ehdotti uudeksi summaksi 130-150 eur.

Syynä se että tapaamiskuluja tulee paljon kun kaksi kertaa kuussa hakee ja tuo lapsen.

Olen täällä erittäin pahalla tuulella!!! |O |O |O

Anteeks, kuluja oman lapsen tapaamisesta? Että kun kerta tapaa kaks kertaa kuussa omaa lastaan niin ei sitte haluakaan maksaa enempää?
V.ittu mistä h.elvetistä tollasia "miehiä" löytää? Tietää kiertää...

hei mun ex sanoi lastenvalvojan luona et jos maksaa 150e per lapsi niin siitä pitäis viel vähentää kaikki mitä hälle tulee lapsista kuluja, eli ruoat ja sellaiset jos tekevät lasten kaa jotain silloin kun he ovat isällään :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja omenapu:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Viime perjantaina sovittiin lastenvalvojan luona että maksaa 250 eur. Hän itse ehdotti tuota summaa.
Noh, tänään tuli sossusta kirje että isä oli soittanut maanantaina ja todennut että ei haluakaan maksaa tuota summaa ja ehdotti uudeksi summaksi 130-150 eur.

Syynä se että tapaamiskuluja tulee paljon kun kaksi kertaa kuussa hakee ja tuo lapsen.

Olen täällä erittäin pahalla tuulella!!! |O |O |O

Anteeks, kuluja oman lapsen tapaamisesta? Että kun kerta tapaa kaks kertaa kuussa omaa lastaan niin ei sitte haluakaan maksaa enempää?
V.ittu mistä h.elvetistä tollasia "miehiä" löytää? Tietää kiertää...

voi kuule ku niistä ihan kunnollisista perheenisukeista voi eron myötä kuoriutua just tollasia!!! sehän ois ihan kauheeta jos siitä elarista menis euroki vaikka eksän kuluihin

 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja omenapu:
Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Viime perjantaina sovittiin lastenvalvojan luona että maksaa 250 eur. Hän itse ehdotti tuota summaa.
Noh, tänään tuli sossusta kirje että isä oli soittanut maanantaina ja todennut että ei haluakaan maksaa tuota summaa ja ehdotti uudeksi summaksi 130-150 eur.

Syynä se että tapaamiskuluja tulee paljon kun kaksi kertaa kuussa hakee ja tuo lapsen.

Olen täällä erittäin pahalla tuulella!!! |O |O |O

Anteeks, kuluja oman lapsen tapaamisesta? Että kun kerta tapaa kaks kertaa kuussa omaa lastaan niin ei sitte haluakaan maksaa enempää?
V.ittu mistä h.elvetistä tollasia "miehiä" löytää? Tietää kiertää...

hei mun ex sanoi lastenvalvojan luona et jos maksaa 150e per lapsi niin siitä pitäis viel vähentää kaikki mitä hälle tulee lapsista kuluja, eli ruoat ja sellaiset jos tekevät lasten kaa jotain silloin kun he ovat isällään :kieh:

mun eksä taas miettii päänsä puhki etten vaan oo matkustellu tai autoo vaihtanu hänen rahoillaan! iteki oon töissä...

 
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
voi kuule ku niistä ihan kunnollisista perheenisukeista voi eron myötä kuoriutua just tollasia!!! sehän ois ihan kauheeta jos siitä elarista menis euroki vaikka eksän kuluihin
Mun exäni olisi ihan takuulla ajatellut juuri noin, jos oltaisiin lastenvalvojan luona käyty sopimassa joku tätsän ehdottama summa ja exä olisi sitten maksanut joka kuukausi mulle sen :D
 
Itse maksaa 50 euroa, loput minimistä tulee kunnalta. Luulisin että aika keskituloinen on, mutta sossussa tuo summa määritetty, kun on 5 muutakin elätettävää. Siis meidän pojan lisäksi :whistle:

Mitenköhän muuten nuo matkakulut oikeasti pitäisi hoitaa, oon joskun kuullu, että etävanhemman pitäis ne hoidella... Pitääkö paikkaansa? Meillä tuota välimatkaa melkein 400 km nykyään, kerran kuussa vien puoleen väliin, ja bensahan on tunnetusti halpaa :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
voi kuule ku niistä ihan kunnollisista perheenisukeista voi eron myötä kuoriutua just tollasia!!! sehän ois ihan kauheeta jos siitä elarista menis euroki vaikka eksän kuluihin
Mun exäni olisi ihan takuulla ajatellut juuri noin, jos oltaisiin lastenvalvojan luona käyty sopimassa joku tätsän ehdottama summa ja exä olisi sitten maksanut joka kuukausi mulle sen :D

no mun eksä vahti silmä kovana ku muuttoa tein et en vaan ota mitään hänelle kuuluvaa ja yritti vaatia mua maksamaan puolet tiskikoneesta joka jäi hänelle.... ja siinä vaiheessa en ollu sanallakaan sanonu mitään lastenvalvojaan tai ositukseen liittyvääkään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
no mun eksä vahti silmä kovana ku muuttoa tein et en vaan ota mitään hänelle kuuluvaa ja yritti vaatia mua maksamaan puolet tiskikoneesta joka jäi hänelle.... ja siinä vaiheessa en ollu sanallakaan sanonu mitään lastenvalvojaan tai ositukseen liittyvääkään...
Meillä onneksi erotessa kaikki omaisuus oli mun. Mutta olen kyllä päässyt melko helpolla sen suhteen, että exä ei ole koskaan epäillyt, että ne hänen ostamansa polkupyörät, maalivahdin kamat ja luistimet, telkkarit, tietokoneet, taisteluliivit ja mitä kaikkea onkaan nyt vuosien varrella hankkinut, olisi tullut mulle. Siksi se ei ole ikinä narissutkaan mistään.

 
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
voi kuule ku niistä ihan kunnollisista perheenisukeista voi eron myötä kuoriutua just tollasia!!! sehän ois ihan kauheeta jos siitä elarista menis euroki vaikka eksän kuluihin
Mun exäni olisi ihan takuulla ajatellut juuri noin, jos oltaisiin lastenvalvojan luona käyty sopimassa joku tätsän ehdottama summa ja exä olisi sitten maksanut joka kuukausi mulle sen :D

no mun eksä vahti silmä kovana ku muuttoa tein et en vaan ota mitään hänelle kuuluvaa ja yritti vaatia mua maksamaan puolet tiskikoneesta joka jäi hänelle.... ja siinä vaiheessa en ollu sanallakaan sanonu mitään lastenvalvojaan tai ositukseen liittyvääkään...

ja mun ex soitti mulla muutama kuukausi takaperin ja haukkui varkaaksi koska vein yhteisestä asunnostamme saunamittarin! sisko oli sen viel mulle ostanut :whistle: ja mä olen kuulemma vienyt useiden tuhansien arvosta hänen omaisuuttaan.. yhtään sellaista tavaraa ei ole kyl tullut vastaan mikä ei olisi ollut osituspaperissa jossa on ex:n nimi alla :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
no mun eksä vahti silmä kovana ku muuttoa tein et en vaan ota mitään hänelle kuuluvaa ja yritti vaatia mua maksamaan puolet tiskikoneesta joka jäi hänelle.... ja siinä vaiheessa en ollu sanallakaan sanonu mitään lastenvalvojaan tai ositukseen liittyvääkään...
Meillä onneksi erotessa kaikki omaisuus oli mun. Mutta olen kyllä päässyt melko helpolla sen suhteen, että exä ei ole koskaan epäillyt, että ne hänen ostamansa polkupyörät, maalivahdin kamat ja luistimet, telkkarit, tietokoneet, taisteluliivit ja mitä kaikkea onkaan nyt vuosien varrella hankkinut, olisi tullut mulle. Siksi se ei ole ikinä narissutkaan mistään.

juu arvaa kellä meni siitäkin herneet nenään kun saan lapsilisän yh-korotuksenkin....

 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja omenapuu:
Joo pitää tietysti isän elää, mut eiks ensisijainen isän tehtävä ole huolehtia omasta jälkikasvustaan ? Se että elarit pitää määrätä kertoo jo jotain...ettei isillä ole omaa älliä tai halua itse ilman jonkun ulkopuolisen tahon määräystä osallistua kunnialla lasten kustannuksiin. Ihan p.serseestä suoraan sanoen!
Ei pidä yleistää. Sitäpaitsi lähes aina tällä palstalla kehotetaan yksinhuoltajaksi jääviä nimenomaan menemään tekemään ne elatussopimukset lastenvalvojan luona. Mietin vaan, että kuinkakohan moni nainen erossa edes tarjoaa sellaista vaihtoehtoa, että elatuksesta sovitaan yhdessä ilman lastenvalvojaa?

Ap:n kysymykseen: exä ei maksa elatusmaksuja, huolehdime junnun elatuksesta yhdessä sen mukaan, mitä junnu milloinkin tarvitsee.

Näin tehtiin exän kanssa, sovittiin ihan keskenämme. Sossusta sanottiin välittömästi et ihan liian vähän. Sitten exä muuttikin Ruotsiin ja se niistä elareista :/


Jos sopimusta ei tee lastenvalvojan luona niin soppari ei ole lainmukaan pätevä. Jolloin jos mies jää työttömäksi, niin et välttämättä saa korvaavaa
maksua kunnalta. Näin minulle lastenvalvoja selitti.
 
[quote="nöppönenja mun ex soitti mulla muutama kuukausi takaperin ja haukkui varkaaksi koska vein yhteisestä asunnostamme saunamittarin! sisko oli sen viel mulle ostanut :whistle: ja mä olen kuulemma vienyt useiden tuhansien arvosta hänen omaisuuttaan.. yhtään sellaista tavaraa ei ole kyl tullut vastaan mikä ei olisi ollut osituspaperissa jossa on ex:n nimi alla :kieh: [/quote]

voi hyvää päivää.... ja osituksesta puheenollen siitä oon kyllä kieltämättä KATKERA etten saanu yhtään lasteni vauva-ajankuvia itelleni... en ehtiny vaatia ja *nyysiä* niitä ennen ku ositus oli tehty...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Jos sopimusta ei tee lastenvalvojan luona niin soppari ei ole lainmukaan pätevä. Jolloin jos mies jää työttömäksi, niin et välttämättä saa korvaavaa
maksua kunnalta. Näin minulle lastenvalvoja selitti.
Tuo on varmaan ihan totta, mutta sen sopparin voi tehdä myöhemminkin, jos on tarpeen. Niinä vuosina, kun exällä silloin laman aikaan oli paljon työttömyyttä, mä en kunnalta enkä exältä mitään saanutkaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
[quote="nöppönenja mun ex soitti mulla muutama kuukausi takaperin ja haukkui varkaaksi koska vein yhteisestä asunnostamme saunamittarin! sisko oli sen viel mulle ostanut :whistle: ja mä olen kuulemma vienyt useiden tuhansien arvosta hänen omaisuuttaan.. yhtään sellaista tavaraa ei ole kyl tullut vastaan mikä ei olisi ollut osituspaperissa jossa on ex:n nimi alla :kieh:

voi hyvää päivää.... ja osituksesta puheenollen siitä oon kyllä kieltämättä KATKERA etten saanu yhtään lasteni vauva-ajankuvia itelleni... en ehtiny vaatia ja *nyysiä* niitä ennen ku ositus oli tehty...

[/quote]

mulla jäi kans osa lasten kuvista koneelle, itse en osannut polttaa niitä levylle ja ex:hän ei kiusallaan sitä tee..
 
Mun mieheni maksaa lapsestaan ex.lle n.180e/kk ja vaikka lastenvalvojalla ovat sopineet, että tuo summa riittää pelkästään (aiemmin osallistui vielä puolella kaikkiin kustannuksiin, kun oli paremmat tulot) niin silti ollaan koura kupilla vaatimassa ties mitä ostettavaa ja hankittavaa.

Meillä nykyään myös yhteinen lapsi, joten en kovin hyvällä katso tuota. Itse en saa ex.ltäni kuin 100e/kk, mutta tuon summan olen itse hälle sanonut. Mikäli lastenvalvojan kautta oltais menty, niin varmaan tulojen mukaan yli 200e
 
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
[quote="nöppönenja mun ex soitti mulla muutama kuukausi takaperin ja haukkui varkaaksi koska vein yhteisestä asunnostamme saunamittarin! sisko oli sen viel mulle ostanut :whistle: ja mä olen kuulemma vienyt useiden tuhansien arvosta hänen omaisuuttaan.. yhtään sellaista tavaraa ei ole kyl tullut vastaan mikä ei olisi ollut osituspaperissa jossa on ex:n nimi alla :kieh:

voi hyvää päivää.... ja osituksesta puheenollen siitä oon kyllä kieltämättä KATKERA etten saanu yhtään lasteni vauva-ajankuvia itelleni... en ehtiny vaatia ja *nyysiä* niitä ennen ku ositus oli tehty...

[/quote]

Tosta minäkin olisin katkera. :(

 

Similar threads

Yhteistyössä