G: Erikseen koti- ja päiväkotivaatteet ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Onko joillakin erikseen päiväkotia varten ns. huonommat vaatteet ja kotona sitten parempia?
Monessa myynti-ilmoituksessa kun lukee että sopii vielä hyvin päiväkotivaatteeksi . Ihan karseita ovat nuo vaatteet kuvien perusteella.
Meillä on yhdet vaatteet joita käytetään tasapuolisesti kotona ja päiväkodissa sekä kyläillessä. Juhlavaatteet ovat sitten tietekin erikseen.

Ei tietenkään ole. Jotain hienoimpia säästellään kyläilyvaatteiksi ja juhlavaatteet erikseen, mutta huonot vaatteet eivät kelpaa edes sinne päiväkotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja joka lyyli oma tyyli:
pääsääntöisesti ei, mutta joitakin rönttövaatteita on mitä pidetään vaan kotona ei niitä kehtaa päiväkotiin laittaa...

Meilläkin yleensä näin päin mutta joillakin tuntu olevan just toisinpäin .

Alkuperäinen kirjoittaja joka lyyli oma tyyli:
pääsääntöisesti ei, mutta joitakin rönttövaatteita on mitä pidetään vaan kotona ei niitä kehtaa päiväkotiin laittaa...

Täällä sama homma. Mun poika ei edes omista juhlavaatteita ku juhliin ei olla koskaan menty :|

Samoja vaatteita pidetään kotona/hoidossa. No, jotain farkkuja tms. harvoin laitan tytölle päikkäriin, vaan mieluummin pidetään jotain joustavaa, esim. collegehousuja tai hameita siellä.

Ja juhlavaatteet on erikseen, tottakai.

Meillä on erikseen perusvaatteet, joita käytetään päiväkodissa. Ovat olleet hinnaltaan edullisempia ja muutenkin helppoa perusvaatetta, collegehousua ja trikoopaitaa. Ns. kotivaatteet ovat enemmän äidin makuun, hiukan kalliimpia ja joskus erikoisempia muutenkin. Pois käytöstä molemmat päätyvät, kun ovat huonoja.

kyllä meillä on tapana laittaa hoitoon helposti puettavat käyttovaatteet. Saa lapsi touhuta aivan huoletta. Eikä hoitajien tarvitse varoa jos vaikka ruokaa loiskahtaa vaatteille tai jos vaikkapa niihin tulisi hieman väritystäkin. Arjessa arjen vaaatetus ja juhlassa juhlavaatteet!!!!

Ei todellakaan ole mitään eri vaatteita päiväkotiin. Muuten mua ahdistaa ajatus"rönttävaatteista", ihan kuin olis sama mitä lapsella on päällä päiväkodissa. Pojalla on samoja nättejä arkivaatteita hoidossa kuin kotonakin. Ihan huoletta saa sotkea vaatteensa, en ajattele silleen että vaatteet ei sais sotkeentua. Ei ne kyllä enää sotkeennu edes päivittäin kun ikää alkaa olla jo lähemmäs 4v.

Meillä yleensä hoitolapsilla siistejä vaatteita :o Yksi juttu mikä kandee muistaa: päiväkodissa jo 2-vuotiaat joutuvat itsenäistymään, kun heitä on niin paljon... eli joutuvat pukemaan itse ja vessakäynneiltäkin pitää oppia suoriutumaan aika aikaisin. Eli ei mitään monimutkaisia vaatteita kannata heille laittaa, vaan just joustavaa housua ja hametta, minkä saavat itse vedettyä helposti ylös. Tottakai autetaan tarvittaessa, mutta kiireen keskellä se on aina huolimattomampaa, kuin kotona.
Samoin nauhakengät vain sellaisille lapsille, jotka osaavat jo itse sitoa! 15 lapsen kanssa on aina eri juttu kuin kotona parin kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä yleensä hoitolapsilla siistejä vaatteita :o Yksi juttu mikä kandee muistaa: päiväkodissa jo 2-vuotiaat joutuvat itsenäistymään, kun heitä on niin paljon... eli joutuvat pukemaan itse ja vessakäynneiltäkin pitää oppia suoriutumaan aika aikaisin. Eli ei mitään monimutkaisia vaatteita kannata heille laittaa, vaan just joustavaa housua ja hametta, minkä saavat itse vedettyä helposti ylös. Tottakai autetaan tarvittaessa, mutta kiireen keskellä se on aina huolimattomampaa, kuin kotona.
Samoin nauhakengät vain sellaisille lapsille, jotka osaavat jo itse sitoa! 15 lapsen kanssa on aina eri juttu kuin kotona parin kanssa...

Joo, käytännöllisyys ennen kaikkea ;)
Itse en ole koskaan pitänyt collegehousuista, mutta tarhassa ne on käytännölliset, sit löytyy ohuita/pehmeitä farkkuja (löysin Name Itin liikkeestä, ihanat!).

Minä jo vastailinkin, mutta lisään vielä että tosiaan vaatteet on sen verran eroteltu, että päiväkodissa ei tytöllä ole koskaan mitään joustamattomia housuja. Eli trikoota housut, tai sitten legginssit ja hame (jonka 5v saa itse pois kun lähtevät ulos). Käytännöllisyys on tietenkin tärkeää pk-vaatteissa.

Mä yritin aluksi pitää päiväkotivaatteet erikseen, mutta huomasin sen aika pian turhaksi. Nyt olen tehnyt niin, että kaikkein hienoimmat ja arimmat vaatteet pistän eri hyllylle kuin muut vaatteet. Mies on meillä yleensä se, joka lapsen pukee aamulla ja on kivampi pistää ne paremmat vaatteet suosiolla sivuun kuin nalkuttaa sitten myöhemmin, että miksi laitoit sille ihan uuden, vitivalkoisen paidan päiväkotiin.

samoilla vaatteilla, siis arkivaatteilla ja aina laatua.. mun mielestä "sopii vielä hyvin päiväkotivaatteeksi" tarkoitaa sitä, että esim merkkivaateessa on joku pieni hailakka tahra.. ei oikein enää juhliin/kyläilyyn passeli, mutta tarhaan kyllä =)