G: Hengasitko kauan salissa synnytyksen jälkeen? Kerro tilanteesta. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2-3 tuntia jokaisen kanssa
Ensin vähän aikaa makoiltiin vauva rinnalla
sitten vauvan pesu ja pukeminen ja äiti suihkuun
sitten tuotiin äidille ja isälle vähän syötävää
ja sitten vasta osastolle

Puolesta tunnista kahteen tuntiin. Kakkosen aikana oli niin kiire yö,ettei voitu pitää salissa puokta tuntia kauempaa,kun käytäviltä huudeltiin "onko saleja vapaana,nyt pitäis päästä heti" . Silloin heinäkuun ekana viikkona oli jo syntynyt 49 vauvaa.

Ehkä pari tuntia. Kävin suihkussa ja söin leipää yms.
Mutta eipä kyllä tullut mieleen tänne palstalle asiasta informoida, hyvä kun jaksoi ihan lähimmille tekstata.

Pari tuntia muilla kerroilla mutta nelosen syntymän jälkeen pitivät salissa tarkkailtavana pidempään koska oli kaikenlaista probleemaa. Lapsi syntyi klo 17 ja sain nousta suihkuunkin vasta seuraavana aamuna kasin jälkeen, puolen päivän maissa siirsivät meidät osastolle.
En kyllä ihan heti oo puhelukunnossa ollut muuta kuin ekalla kerralla, muulloin oon viimeistään suihkussa alkanut oksentaa.

Esikoisen kanssa pari tuntia, en saanut edes nousta suihkuun vaan kätilö pikapesi mut siinä sängyssä.
Kuopuksen kanssa tunnin verran, tosin lapsi kiidätettiin samantien teholle. Tunnin päästä mut vietiin sängyllä lastentehon ulkopuolelle ja hoitajat talutti lasta katsomaan.

Pari tuntia siinä meni, mua tikattiin ja isä pesi ja puki vauvaa.imetin ja Suihkussa kävin ja puhtaana sitten tallustettiin omaan huoneeseen....

Toisen kanssa meni pari tuntia heräämössä, vauva kävi syömässä 30min ajan

Ekan ja tokan jälkeen pääsin samantien suihkussa käytyäni osastolle. Mitä siellä salissa nyt oltaisiin oltu, tunnin verran? Kolmosen kanssa olin salissa kuutisen tuntia, koska ei ollut saliin silloin tunkua (ja sitä paitsi mä pääsin vauvan kanssa tuon kuuden tunnin jälkeen suoraan kotiin -> polikliininen synnytys).

Ensimmäisestä olin kolmisen tuntia, tikattiin, hoideltiin vauvaa, kävin suihkussa ja syötiin..Perussettiä siit..

Tokasta olin myös sen 3h, istukka ei meinannut irrota ja sitä irroteltiin ja odoteltiin pitkä aika, pötköttelin ja söin..Suihkussa en nyt jostain syystä saanut käydä.

Kahden vauvan kanssa oltu sen aikaa, että lastenlääkäri tarkisti ja päästiin kotiin. Eli jotakuinkin 6 tuntia, joka vietettiin toisiimme tutustuen ja torkkuen, omissa vaatteissa.

Nuorimmaisen kanssa lääkäripula, niin jouduttiin odottamaan puoli vuorokautta lähtölupaa (= lääkäriä) ja jouduttiin osaston puolelle odottelemaan yöksi. Silmäystäkään en nukkunut, kun muiden vauvat huusivat ja oma vauva säpsähteli ovien kolauksia, huutoja ja kolinoita :(

Isompien kanssa en muista olleeni salissa kovin kauaa. Nyt ihmettelin, miten letkeä meno sairaalassa oli, köllittiin vauvan kanssa ihokontaktissa jonkin aikaakin (mun mielestä se aika tuntui aika pitkältäkin, mies ja isommat lapset käväisivät meitä siinä moikkaamassakin). Kävin suihkussa, söin välipalan, vauva mittailtiin ja sitten vielä hetki lepäiltiin. Vauva oli edelleen ihokontaktissa ilman vaatteita kun mentiin osastolle pyörätuolikyydillä :D (ei koskaan ennen tätäkään, aiemmin olen saanut itse kävellä). Nykyään kuulemma suositus on 6 tunnin ihokontakti syntymän jälkeen, eli siinä loikoiltiin sitten osastollakin. Pesukin oli nykyään vasta seuraavana päivänä! Vauva olikin kyllä melko puhdas, kinaa hänellä ei ollut juuri lainkaan.

no joskus kun on ollut synnärillä hiljaista, on kätilö ehdottanut, että jos haluan, voi nukkua
loppu yön sängyssäsin synnytyssalissa. ja niin olen tehnytkin parikertaa ja muutaman
kerran on ollut niin täyttä, että on joutunut ulos salista suurin piirtein heti kun vauva
on ulos putkahtanut

Esikolta heti ylös ja todella pikainen huuhtelu suihkussa ja välittömästi osastolle.. oli ruuhkaa ja seuraava jo käytävällä odottamassa saliin pääsyä. Muilta kolmelta sektio, eli heräämössä mennyt aikaa x.. eli ei mitään hajua kauan..

Noin neljä tuntia molemmista. Vauvat viihtyivät melkein pari tuntia rinnalla syöden, ja sitten heidät on pesty ja punnittu, ja itse olen käynyt suihkussa ja ollaan syöty miehen kanssa välipalaa ennen osastolla siirtymistä.

Poika syntyi 00.30 ja kolmen aikaan olin osastolla. Eli reilut pari tuntia oltiin salissa. Syötiin "iltapalaa" jne. ja vauvan kanssa makoiltiin. Seuraavana aamuna mietin, että miksiköhän me tosiaan juotiin kahvia miehen kanssa tuohon aikaan. Kai kumpikin vaan automaattisesti vastas kaikkeen "joo", mitä kysyttiin :D

En mä salissa ollut kauan. Alle ½h. Leikkaussalissa vierähtikin tovi tikattavana ja kaavittavana ja sen jälkeen vielä heräämössä. Lapsi syntyi 20:05 ja noin 23 aikoihin pääsin osastolle vauvan luokse. :)

No, mä makasin siinä tutkittavana kun lasta pestiin, ja sen jälkeen mut kärrättiin kolmannen asteen repeämän takia leikkaussaliin ja taju kankaalle. Osastolle pääsin herättyäni, kolmen tunnin päästä lapsen syntymästä. Harmittaa :/

parisen tuntia jokaisen kohdalla. luulen että on normi käytäntö paikallisella synnärillä. tottakai jos on jonoa niin ne häätää nopeammin ja jos ei ole kiirettä niin saa viipyä kauemmin. kaveri sai olla monta tuntia kun ei ollut kiirettä ja ne olisi halunnut perhehuoneeseen mutta se oli varattu.

Pari tuntia kaikista. On pötkötelty, hoidettu vauva, mä olen käynyt suihkussa(paitsi ekasta), soiteltu tiedot isovanhemmille ja syöty yöpalaa. Ihanaa, kun mehu on tuotu korkeajalallisessa lasissa ja syötävää on ollut reilusti ja rauha maassa. Synnytykset on olleet nopeahkoja salissa 2h-15min. Sen tohinan jälkeen on ollut kiva olla hetki rauhassa.

Suunnilleen pari tuntia. Harjoittelija ompeli _hitaasti_ epparin tikit ja sen jälkeen piti makoilla jonkin aikaa ennen kuin pääsin suihkuun. Isä kylvetti tytön, meille tuotiin syömistä ja sit vaan ihmeteltiin koko tapahtunutta pieni mytty sylissä :) Itse olin vielä niin herkässä tilassa, etten pystynyt edes soittamaan kenellekään, kun itkua tuhersin kokoajan. Joten näpyttelin tekstareita :D

Kai siihen n. puolitoista tuntia meni.

Ekana ensi-imetys joka kesti varmaan 40 minsaa. Sitten vauvan kylvetys, punnitus, mittaus. Suihkussa kävin jossain vaiheessa myös, ja sain puhtaat vaatteet. Sitten syötiin. Ja sitten osastolle.

Yhteistyössä