G: Hengasitko kauan salissa synnytyksen jälkeen? Kerro tilanteesta. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En edes muista. Tai siis ekan syntymän jälkeen vietin yöni heräämössä, taisivat joskus kuuden ja seitsemän välillä kärrätä minut osastolle. Lapsen näin ensimmäistä kertaa joskus aamupäivällä. Toisen lapsen kanssa oltiin salissa aika pitkään, oli kätilöllä kiirettä ja meidän ns. unohdettiin saliin. Taisi mennä jopa 4 tuntia siellä. Ei niin haitannut, kun olin käynyt suihkussa jne liki heti synnytyksen jälkeen. Pidin vauvaa rinnalla ja juttelin miehen kanssa.

Ekasta saatiin rauhassa levätä, imettää, syödä ja suihkutella, neiti siis syntyi hieman kymmenen jälkeen illalla. Kävelin osastolle puoli kahdelta yöllä vauva sylissä, mies lähti kotiin nukkumaan ja ilmoittelemaan uutisia. Muutama tunti piti kärvistellä neljän hengen huoneessa ja perhehuoneeseen päästiin lääkärikierron jälkeen.

Toisesta heräämössä viitisen tuntia, siitä sitten vauvattomien äitien huoneeseen josta seuraavana päivänä 16.00 aikaan pääsin pyörätuolilla alakertaan vauvan luo.

Klo 14 synty vauva, lääkäri parsi mua lähes tunnin, jonka jälkeen sain lisäverta ja nukahdin valvotun yön jälkeen. Osastolle mut vietiin joskus klo20. Mies lähti osastolle vauvan kanssa ennen kuin mulle laitan se veripussi. Miehen piti palata takaisin synnytyssaliin, mutta oli niin sekasin ettei koskaan palannut vaan oli istunut osastolla jossain tuolissa 4tuntia vaikkei sillä ollu ollu vauvaakaan.

pari tuntia. Ensin vauvan punnitsemiset sun muut, sitten imetys. Otettiin kuvia, kätilöt siivosi jotain välineitään ja sitten auttoivat mut suihkuun ja vauva sillä aikaa miehen paidan sisään. Suihkun jälkeen saatiin miehen kanssa iltapalaa, hengailtiin vielä hetki salissa ja sitten siirryttiin osastolle. Ei ollut kiireinen ilta synnärillä, joten saatiin ihan rauhassa olla salissa:)

Vauva syntyi kolmelta yöllä. Heti tuli paidan alle ja samalla tutkivat vauriot, totesivat että sen verran pahasti repesi (sananmukaisesti vauva repi multa per..en) että ei ala päivystävä lääkäri ompelemaan vaan odotetaan että aamulla tulee kirurgi paikalle. Se tarkoitti myös sitä, että en saanut juoda enkä syödä mitään kun ajattelivat että mut varmaan nukutetaan. Se oli paskamaista se, ei muuten mutta jano oli aivan järkyttävä sen pakertamisen jälkeen. Miehelle kyllä tuotiin kahvit ja sämpylää sinne. Mutta siis salissa makoilin puoli ysiin asti jolloin mut kärrättiin leikkaussaliin. Mies vei vauvan osastolle muistaakseni seiskan aikaan, siihen asti oli tississä kiinni.

Oisinkohan mä about 2h siellä ollut.
Vauva oli rinnalla ja ihokontaktissa ensin aika kauan, kun ompelivat ja sen jälkeen hävisivät jonnekin ja me jäätiin aika pitkäksi aikaa keskenämme sinne saliin.
Sit kylvetettiin, punnittiin ja mitattiin vauva sillä aikaa kun mä kävin suihkussa.
Sen jälkeen vauva alkoikin nukkumaan ja me syötiin vielä mahat täyteen kunnes lähdettiin osastolle.
Muistan elävästi vaan sen kun katselin suihkussa peilistä alakertaani...fiksua. :D

Yhteistyössä