G: imetystapasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias

Vieras
G: miten siis imetät?

-istualteen vai maaten
-missä imetät kotona
-kuinka usein imetät öisin
-kuinka kauan kestää keskimäärin yksi imemissessio
-minkä ikäinen on vauvasi
-tunnetko itsesi väsyneeksi yön jälkeen

Vastaan itse:

-imetän istualteen imetystyynyn kanssa
-sohvalla olohuoneessa (päivisin) tai tuolilla vauvan huoneessa (öisin)
-2-3 kertaa
-30min-1,5h
-1kk
-alussa oli kamalaa herätä öisin, mutta nyt siihen on tottunut. Ikävä kyllä öisinkin pitää kykkiä istualteen lähes tuo tunti. Sitten toivoa, että vauva nukahtaa ja siirtää hänet varovasti heräämättä pinnasänkyyn. Mietin, olisinko pirteämpi, jos osaisin imettää maaten omassa sängyssä, kuten sairaalassa opastettiin, mutta en oikein uskalla, koska pelkään nukahtavani vauvan päälle.

-istualteen vai maaten molemmin, päivisin istualtaan öisin maaten
-missä imetät kotona missä satun olemaan
-kuinka usein imetät öisin 2-5 kertaa
-kuinka kauan kestää keskimäärin yksi imemissessio 5min - 1,5h
-minkä ikäinen on vauvasi 1vko
-tunnetko itsesi väsyneeksi yön jälkeen Menee jo tottumuksesta noi yöheräilyt, jos syöttöjä lukuunottamatta saan nukkua niin oon levänny - jos joku muu valvottaa niin oon väsyny ku mikä

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

-istualteen vai maaten
-missä imetät kotona

-sekä istuen ja maaten. lähinnä aamusin ja iltasin sängys maaten. muuten istuen
-sohvalla päivisin, aamusin ja iltasin sängyssä ja öisin makuuhuoneessa nojatuolissa
-n. 3 kertaa edelleen. :o
-n. 10min
-5kk
-en tunne

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vastaan itse:

-imetän istualteen imetystyynyn kanssa
-sohvalla olohuoneessa (päivisin) tai tuolilla vauvan huoneessa (öisin)
-2-3 kertaa
-30min-1,5h
-1kk
-alussa oli kamalaa herätä öisin, mutta nyt siihen on tottunut. Ikävä kyllä öisinkin pitää kykkiä istualteen lähes tuo tunti. Sitten toivoa, että vauva nukahtaa ja siirtää hänet varovasti heräämättä pinnasänkyyn. Mietin, olisinko pirteämpi, jos osaisin imettää maaten omassa sängyssä, kuten sairaalassa opastettiin, mutta en oikein uskalla, koska pelkään nukahtavani vauvan päälle.

meilläkin tossa vaiheessa yösyömisiin meni tunti kerralla aikaa. nykyään paljon nopeampia :) kyllä minä uskallan ottaa vauvan viereeni. alusta asti vauva on hetkittäin nukkunut myös vieressäni

-istualteen vai maaten
-missä imetät kotona

Mieluiten maaten, myös istualteen.
Kotona, en koskaan julkisilla paikoilla.
2-5x öisin.
10-20min.
2kk ikää.
en tunne.

Poika suostui syömään vain maaten meidän vanhempien sängyllä. En itse voinut vaikuttaa tähän. Tätä jatkui 3 kk-> 5 kk:n ikään. Jonka jälkeen lopetin imetyksen. Ilta syönnit kestivät jopa 1,5 h.

-istualteen vai maaten..sekä että
-missä imetät kotona..mieluiten huoneessa tai olohuoneen nojatuolissa
-kuinka usein imetät öisin..en oikeastaan kertaakaa. eka syöttö aamu 6
-kuinka kauan kestää keskimäärin yksi imemissessio..2min-15
-minkä ikäinen on vauvasi..4.5kk
-tunnetko itsesi väsyneeksi yön jälkeen..jaa a joskus, mutta ku saa silämät auki niin hyvin jakselee.

-istualteen vai maaten
-missä imetät kotona

Aina oon mieluummin maaten imettänyt, joskus se ei tietty ole ollut mahdollista.
Kotona sängyssä. Nuorimpaa jonkin verran istualteen olkkarissa.
Lasten ollessa ihan muutaman kuukauden, n. 4x yössä. Myöhemmin pari kertaa yössä.
En ole koskaan kelloa kytännyt, ehkä 10-20min...?
Lapset ovat jo 7v, 5v, pian 2v ja 8kk.
En, perhepedissä on unet jatkuneet mukavasti sekä vauvalla että mulla.
Esikoista yritin pinnasänkyyn laittaa jonkin aikaa, mutta ei ole näköjään ollut meidän juttu :)

-istualteen vai maaten
-missä imetät kotona

maaten sängyllä etenkin kotona (helppo)
1-3 kertaa riippuen yöstä
30min-1h
3kk
aluksi kyllä, mut kun menee ajoissa nukkumaan niin jaksaa paremmin. Toisinaan isukin kanssa leikkiminen voi viedä mehut ja aamulla on hankalampi nousta ylös. :D

Miten te sitten vaihdatte asentoa öisin vaikka kyljeltä toiselle, jos vauva on vieressä? Mulle ei ole koskaan selvinnyt, miten se vauva mahtuu sinne perheperiin, vaikka on leveä parisänky? Miten varmistatte, ettei vauva tipu sängystä?

Häkkäri on "sivuvaununa. Ja harvemmin pienet vauvat liikkuvat sängyssä niin että tipahtavat alas. Jos vaihdoin puolta niin siirsin vaan vauvan toiselle puolelle tai kallistuin niin että toinen rinta ylsi vauvan suuhun.

Miten te sitten vaihdatte asentoa öisin vaikka kyljeltä toiselle, jos vauva on vieressä? Mulle ei ole koskaan selvinnyt, miten se vauva mahtuu sinne perheperiin, vaikka on leveä parisänky? Miten varmistatte, ettei vauva tipu sängystä?

Mä oon yleensä vaihtanut kylkeä, kun on vaihdettu seuraavalla imetyskerralla tissiä :)
Jossain vaiheessa yötä kyllä ovat nukkuneet niin hyvin, että vaihdan puolta ja siirrän vauvaa.
Meillä on sijauspatjan alla muutamat tyynyt, niin ei pääse pieni kiepsahtamaan alas sängystä.
Toiseksi pienin nukkuu seinän vieressä.

-istualteen vai maaten
-missä imetät kotona

- päivisin istualleen, öisin maaten. Joskus myös päivisin maaten, jos tyttö selkeästi väsynyt, eikä meinaa millään nukahtaa.

- päivisin yleensä sohvalla olohuoneessa, öisin sängyssä

- 1-2 kertaa yössä, yleensä kerran

- 5-10min. Illan viimeinen monesti kauemmin, jopa 20min.

- 4kk

- En enää. Alussa tyttö kärsi koliikista melkein 2,5kk, silloin tunsin itseni väsyneeksi läpi vuorokauden. Nyt tuntuu ihan luksukselta, kun tyttö nukkuu hyvin ja saa itsekin nukkua yöt.

Mä aInakin saan molemmat rinnat syötettyä samalla kyljellä. Esikoisen kanssa alkuun vaihettii paikkaa jne. mut sit totesin et on helpompi mennä ite vähä reunempaan ja puoliks mahalleen jollon saa sen toisenkin syötettyä...

-istualteen vai maaten
-missä imetät kotona

Useimmiten istun, yöllä makuulla.
Missä vain, tietokoneella, tuolilla, sohvalla jne.
Vauva nukkuu usein iltayönunia 3-5 tuntia, aamuyöllä tulee viereen, eikä selvää muistikuvaa miten usein imetän.
En osaa sanoa, ehkä 5-20 min?
-n. 3kk
-joskus tunnen

Vauva nukkuu seinän vieressä ja käännyn vauvan ouoleen, niin saan imetettyä toisenkin rinnan.

- yleensä imetän istualteen (varsinkin jos ei olla kotona), iltasin joskus maaten jos haluan itsekin levähtää hetken.
- Sohvalla tai sängyllä (iltasin makkarissa)
- yösyöminen lopetettiin kun vauva oli 7kk ja siitä lähin nukkui täysiä öitä.
- alkuun saattoi syödä 1/2 tuntia, mutta nykyään 5-10min.
- 10kk
- en tunne enkä tuntenut sillonkaan kun yöherätyksiä oli useampia (varmaan kiittäminen jotain imetyshormoneja?). Väsymystä varmasti olisi jos lapsi olisi ollut pitkiä aikoja hereillä myös yöaikaan, mutta yöimetysten aikaan nukahti aina 5min sisään siitä kun otti rinnalle.

Imetän milloin mitenkin, makuultaan tai istualleen, vauva sylissä 'pikkuvauva'-asennossa tai istuvassa mahat vastakkain.

Kotona imetän useimmiten sängyllä tai sitten sohvalla.

Imetän öisin kerran pari.

En osaa sanoa kauan imetys kestää kerralla.. ei kauaa.

Vauva on 7kk.

Mä olen aina aamulla väsynyt, imetin tai en. Piristyn yleensä vasta puolen päivän jälkeen.

-istualteen vai maaten
*sekä että, yöllä on pakko makuullaan sängyssä, ettei vauva tipu jos nukahdan sohvalle makuullaan. Istualteen on liian kamalaa yöllä. Päivisin useimmiten istualleen, joskus sängyssä.

-missä imetät kotona
*sohva/sänky

*norm. 2-3 kertaa, joskus enemmänkin....

*en tiiä... 10 min?

*kohta 8kk

*aina

-istualteen vai maaten: istuen
-missä imetät kotona: sohvalla
-kuinka usein imetät öisin: 2krt
-kuinka kauan kestää keskimäärin yksi imemissessio: 5-15min
-minkä ikäinen on vauvasi: 9pvä
-tunnetko itsesi väsyneeksi yön jälkeen: en

-istualteen vai maaten
-missä imetät kotona

-päivällä istuen, yöllä maaten
-kotona imetän useimmiten sohvalla tai keittiön pöydän ääressä kun surfaan samalla täällä :D
-yöimetykset vaihtelee 2-4 imetystä
-yks imetys kestää 15-20min, joskus jopa vähemmän
-vauva on nyt tasan 5 viikkoa vanha
-en ole väsynyt yön jälkeen jos vauva on vain syönyt ja samantien nukahtanut. Jos valvoo pitkään yöllä niin sitten väsyttää. Tätä onneksi tapahtunu vähemmän viime aikoina.

Yhteistyössä