G: Jääkö äiti aina sairaan lapsen kanssa kotiin? Miksei isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysynpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysynpä vaan

Vieras
Oletteko te äidit aina se, joka jää sairaan lapsen kanssa kotiin vai jääkö joskus isäkin? Jos jäätte, miksei isä voisi yhtä hyvin jäädä välillä kotiin sairaan lapsen kanssa?

Meillæ jæædææn vuorotellen, joskus vaihdetaan vuoroa kesken pæivæækin, jos tyøtilanne sitæ vaatii, eikæ halua kotona naputtaa konetta koko iltaa :)

meillä jää mummi :D tai pappa..

no joo, mut meillä jos pitää jomman kumman jäädä, niin todennäköisesti se olen minä, mies kun on yksityisyrittäjä niin palkatonta vapaata on sit jos jää kotiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Meillä jää se kotiin kummalla on vähemmän tärkeä päivä töissä...

Sama meillä, ja useimmiten se on isä...

Täällä kanssa. Isä on opiskelijana ollut useimmiten se kotiin jäävä. Itse olen tainnut olla sairaan lapsen kanssa kotona kokonaista kaksi päivää, jolloin miehellä on ollut koulussa jotain tärkeää.

Yleensä mä jään kotiin. Joskus mieskin. Mies jäis varmaan useamminkin, mutta hänen työ on sellainen, että tarvii paikalle sijaisen jos on poissa (on siis luokanope, oppilaita ei voi jättää yksin). Jos mä oon poissa töistä, tilalle ei oteta sijaista vaan vajaus kiskotaan muitten työntekijöitten selkänahasta.

Eilen olin minä, tänään ja huomenna isä. Mä olen työreissusssa vielä yön yli. Meillä on se kotona jolla on vähemmän palavereja, mutta yritetään olla tasapuolisesti.

Meillä jää se, jolla sinä päivänä ei ole palavereja tai jonka päivä on vähemmän kiireinen, joskus vaihdetaan hoitajaa kesken päivänkin.

Minulla myös työnantaja tarjoajaa hoitajan kotiin, niiksi kolmeksi päiväksi, kun voisin itse olla sairasta lasta hoitamassa, mutta enpä ole tuota palvelua käyttänyt.

Kun lapset isompia, voisin harkita.

Me ollaan aina vuoroteltu. Poitsu sairasti TODELLA paljon pienempänä ja olis ollut turhan kova rasite vain toiselle jäädä aina saikulle. Silti, vaikka vuoroteltiin, niin molempien työnantajat antoi ymmärtää ettei kovin hyvä olla jatkuvasti saikulla :/

Meillä jää se kummalla ei ole tärkeitä palavereita/joku tärkee pahasti kesken töissä sille päivää. Hyvin on vuoroteltu eli ei tod. ajatella siten, että aina äiti jää.

Yhteistyössä