G: Jääkö äiti aina sairaan lapsen kanssa kotiin? Miksei isä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysynpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä varmaan mies jää useimmin mutta jos pitkä sairaus niin sitten vuorotellaan ettei tuuu liian pitkää aika pois töistä.

meillä nyt pikkuinen sairas. mä oon tänään kotona ja mies sitten loput päivät mitä tarvii.

meillä ei ainkaan miehellä oo mitään sitä vastaan jos jää kotiin. ehkä sääliin korkeintaan pomoaan kun joku joutuu paikkaaa sen hommat

meillä naapurissa se on kyllä isä, joka jää sairaiden lasten kanssa kotiin, koska äidin työnantaja katsoo varsin karsaasti, jos jää hoitamaan sairaita. kun ei kuulema tykkää yhtään siitäkään, että äiti haluaa tehdä jonkun aikaa nyt lyhennettyä työpäivää, eli kuusi tuntista. ettei lasten tarvii olla niin pitkää päivää hoidossa

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
meillä naapurissa se on kyllä isä, joka jää sairaiden lasten kanssa kotiin, koska äidin työnantaja katsoo varsin karsaasti, jos jää hoitamaan sairaita. kun ei kuulema tykkää yhtään siitäkään, että äiti haluaa tehdä jonkun aikaa nyt lyhennettyä työpäivää, eli kuusi tuntista. ettei lasten tarvii olla niin pitkää päivää hoidossa

Toi on tosi kurja jos noin on. inhottavaa olla töisä tuollaiselle.
Meillä mies on ainut työpaikallaan jolla lapsia ja välillä ei ne kaikkea ymmärrä mutta aika hyvin on joustanut.
Meillä saa kyllä kun iso firma on ihan normaalisti vapaata kun lapsi sairas..mutta meilllä taas myyntitavoitteita jonka takia ite ei halua olla mielellään pois.

Vuorotellen tai se kummalla on iisimpi päivä tiedossa.
Joskus ollaan viety n200km päähän mummilaankin kun on ollut oikein tiukka paikka.

Mulla jo työhaastattelussa pomo kysyi ollaanko meidän perheessä sitä mieltä että vain äiti voi hoitaa sairasta lasta, ei oltu mutta tuskin se sentään työnsaantiin vaikutti

Meillä jää useammin isä koska hänellä on sellainen työ ettei yhden työntekijän poissaolo ole katastrofi mutta itse työskentelen itsenäisessä työssä jossa poissaoloni on työkavereille katastrofi tai jos ei niin niin aiheuttaa ainakin paljon ylim työtä kun minun asiakkaani pitää joko perua tai jonkun muun katsoa. Mutta joskus jään toki myös minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokoma:
Meillä jää se kotiin kummalla on vähemmän tärkeä päivä töissä...

Sama meillä, ja useimmiten se on isä...

meillä juuri näin. meillä isän työ on helpommin "keskeytettävissä". äitin työn jos keskeyttää niin jollain kanavalla ei välttämättä ohjelma meniskään ulos ihan siinä kunnossa kun oli alunperin suunniteltu ;)

Meillä jää AINA isä! Hän voi tehdä töitä kotona ja hänelle ei tarvitse hankkia sijaista töihin, joten ihan yksinkertaisesti hän jää aina kotiin lasten sairastaessa.

Meillä nyt periaatteessa vois jäädä kumpi tahansa, tarkoitan, että molemmat niitä lapsia hoidetaan oli ne sitten terveitä tai sairaina, mutta työstä pois on se, kummalle se on enemmän mahdollista. Mies on yrittäjä ja periaatteessa voi sumplia työpäiviään ja olla pois tarvittaessa, mutta jos on joku todella tärkeä asiakastapaaminen, työmaalla katastrofi tms. niin kyllä se minä olen joka silloin kotiin jää. Pitää myös laskea taloudellisesti eli kumman poissaolosta tulee suurempi tappio. Yrittäjä kun ei siitä mitään rahaa saa.

Meillä yleensä minä. Mies on yksityisyrittäjä ja aikatauluissa pitäs pysyä kiinni, minua ei tehdastyössä kukaan kaipaa vaikka pari päivää poissa olenkin.

Yhteistyössä