G: Jos saisit itse valita mitkä vaunut vauvallesi ottaisit, mitkä ottaisit ja miksi?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitkäs???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja reppis:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Mulla on Bugaboon Cameleonit ja olen sen jälkeen ostanut neljät (!) vaunut/rattaat... Eli en oikein tykännyt niistä. Mielestäni Cameleonit sopivat vain kaupunkien keskustoihin. Jos asfaltti hiemankin viettää tai on huono, niin rattaat soutavat koko ajan. :( Lisäksi vaunukopan ja ratasistuimen kehikko on sama, eli ei voi nopeasti muuttaa vaunuista rattaiksi, vaan täytyy vaihtaa kankaat päitteensä. Talvella Camelenilla on vaikea liikkua missään muualla, kun siellä kaupungis keskustanhyvin auratuilla teillä. Ne lumirenkaat ovat ihan vitsi, sillä kun ne kiinnittää, on rattaa tosi tönköt. Lisäksi aisa pitenee vain pituussuunnassa, eli silloi myös korkeus kasvaa. Työntäjän pitäisi olla väh. 180 cm pitkä, että olisi mielyttävä lykkiä niitä.

Plussana voi sanoa, että ovat kyllä nätin näköiset. :)

Tuota työntäjän pituutta koskevaa väitettä en kyllä tajua. Itse olen 171cm ja pidennän aisaa noin 4cm ja se on just hyvä. Mieheni 176cm pidentää sitä noin 6-7cm. Kaverini (noin 150cm) lykki vaunujamme ihan tosta vaan, ilman mitään ongelmia. Sanoi vaan, että nämähän kulkee kuin itsestään.

Minä olen alle 160 cm ja joudun pitämään aisaa lyhyenä, jotta se ei nouse liian korkeaksi. Lyhyt aisa tekee vaunuista raskaammin liikuteltavat, kun ei pysty hyödyntämään ns. vipuvoimaa, jota pidempi aisa tuo. Jo mainitsemasi 4 sentin pidennys tekee vaunuista helpommat käännellä ja "kippailla" esim. kynnysten yli, mutta minulle se neljä senttiä on korkeussuunnassa liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Alkuperäinen kirjoittaja reppis:
Alkuperäinen kirjoittaja minä :
Mulla on Bugaboon Cameleonit ja olen sen jälkeen ostanut neljät (!) vaunut/rattaat... Eli en oikein tykännyt niistä. Mielestäni Cameleonit sopivat vain kaupunkien keskustoihin. Jos asfaltti hiemankin viettää tai on huono, niin rattaat soutavat koko ajan. :( Lisäksi vaunukopan ja ratasistuimen kehikko on sama, eli ei voi nopeasti muuttaa vaunuista rattaiksi, vaan täytyy vaihtaa kankaat päitteensä. Talvella Camelenilla on vaikea liikkua missään muualla, kun siellä kaupungis keskustanhyvin auratuilla teillä. Ne lumirenkaat ovat ihan vitsi, sillä kun ne kiinnittää, on rattaa tosi tönköt. Lisäksi aisa pitenee vain pituussuunnassa, eli silloi myös korkeus kasvaa. Työntäjän pitäisi olla väh. 180 cm pitkä, että olisi mielyttävä lykkiä niitä.

Plussana voi sanoa, että ovat kyllä nätin näköiset. :)

Juu, unohtui mainita että asumme suurkaupungissa ja maastossa emme juurikaan kulje, mutta kyllä meidän cameleonit kulkee tosi hyvin asfaltilla kuin asfaltilla. Paljon huonommin kulkee halvat matkikset, jotka ostimme mummola-käyttöön.
Mä en kokenut, että olis ollut mitään tarveta palata vaunukopan käyttöön sen jälkeen kun vauva oli 5.5kk ja istuinosa oli otettu käyttöön. Jos tarttee vaihdella molempien välillä, niin sitten sellaiseen soveltuvissa rattaissa miinuksena on toisen osan tilaavievä varastointi.

Suomessa ei kyllä ole yhtään suurkaupunkia, mutta itse olen kokenut näissä Suomen isoimmissa kaupungeissa isoksi ongelmaksi mukula- ja noppakivikadut sekä todella korkeat kanttarit. Esim Helsingissä ja Oulussa noita on vaikea välttää ja siellä nuo pienirenkaiset ei vain toimi. Lopulta päädyttiin Brion Happyyn muutaman kokeilun jälkeen. Kunnon jousitus joka mahdollistaa liikkumisen kaupunkiviidakossa.

En väittänytkään että asuisimme Suomessa. meillä on paljon mukulakivikatuja, ja Cameleoneilla ei mitään ongelmaa, jousituksen voi asettaa ihanteelliseksi vauvan painon mukaan. Jos kokee tarvetta suurille renkaille kaupungeissa niin sit niistä suurista renkaista on vastaavasti aika paljon haittaa kun ei saa pienten pyörivien renkaiden etuja.

Britaxin b-smartit. Tosi kevyet, menee matkarattainakin myöhemmin (ei tartte siis erikseen ostaa) ja niihin saa myös turvakaukalon kiinni (travel system). Ainut miinus on kuosit/värit, mutta taidan ostaa ne silti. Raskaita yhdistelmiä (mm.Emmaljungat) ei mielestäni tarvita, olivat kahdelle edellisellä ihan turhat. Kakkosella vaihdettiin ne kevyempiin puolivuotiaina, kun eihän niitä jaksanut nostella autoon yms.

Yhteistyössä