G:jos sinulla lapsia 4 tai enemmän niin paljonko heruu rahaa kuussa kelalta ja sossulta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei varmaan kukaan kehtaa vastata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä saan joka mukulasta 400 jos huollan ne itte,selvinpäin...kännissä puttoo summa 100 euroon.
Ruuat ne maksaa kaikki ja uuvet liukurit saivat.
Mä sain viijenkympin ilolipun halpahalliin.
Asumistukee... no sitä tulloo 179 euroo kuussa että hyvin pärjäämmä ja viijettä oottan naapurin ristomattiratialle.

muuten heruu hyvin rahaa. kaverilla viisi lasta ja mies tavallinen duunari ja rahaa on millä mällätä. kaikki ostetaan uutena, tehdään reissuja sinne sun tänne ja kela maksaa hyvät lisät, sossukin jotain. Tartteehan isot perheet tukea, että jaksaa äidit maata kotona.

voi ei,onpas sulla asenteet!ite en ikinä makaa päivisin.on kovaa työtä olla lasten kanssa kotona mutta ihanaa koska ei tarvitse lasten olla yksin!opiskelen nyt oppisopimuksella ja mieheni on pienimmän lapsen kanssa!

lapsilisät on jotain 500?, töissä käydään molemmat osa-aikaisena, soskusta 400-800?/kk+sitoumukset lääkkeisiin, lääkärikäynteihin, lasten harrastemenoihin noin 200?/v/lapsi, tarvittaessa kodinkoneisiin eli välttämättömiin ylimääräisiin menoihin tarvittaessa

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:
lapsilisät on jotain 500?, töissä käydään molemmat osa-aikaisena, soskusta 400-800?/kk+sitoumukset lääkkeisiin, lääkärikäynteihin, lasten harrastemenoihin noin 200?/v/lapsi, tarvittaessa kodinkoneisiin eli välttämättömiin ylimääräisiin menoihin tarvittaessa

ainiin asumistukea saadaan 700?

No sen 500 neljästä lapsesta saa lapsilisää. Iltatähdestä tulee 245 kodinhoidontukea, ja muuta ei tulekaan. Kuntalisä on hiljan tullut tällekin paikkakunnalle, tulisikohan siitä vielä joku 180/kk kun pian saamme päätöksen siitä.

Meillä 6 lasta. Lapsilisät päälle 800 e ja kkh tuki n 300. Ruokaan menee n 1000 e kuussa. Miehen palkka riittää just lainoihin, että eipä tässä juuri leveillä. Miettiä saa millä ostaa pakolliset vaatteet ym. Mutta toimeen tullaan kuitenkin.

Meillä neljä lasta ja saammekohan 100 ? sitä lapsilisää? No nuorimmaisen rahastotilille ne lisät menee. Muut lapset ovat jo aikusia. Rahoitimme heidän opiskelunsa, joten ei ole leveästi elelty. Nyt tuntuu mukavalle, ettei nuorimmaisen opiskeluja tarvitse rahoittaa, ja voi sitten leveämmin!!

Miksi luullaan että isot perheet elätetään? Ei kannata olla kateellinen. Me ei saada kuin lapsilisät mitkä kuuluu kaikille. ja niinhän se on että äiti vaan makaa kotona!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Miksi luullaan että isot perheet elätetään? Ei kannata olla kateellinen. Me ei saada kuin lapsilisät mitkä kuuluu kaikille. ja niinhän se on että äiti vaan makaa kotona!

Osittain varmaan näiden "oikeasti laiskojen" ihmisten takia. Itse tiedän eräänkin (siis oikeasti tiedän, ei mikään kaverin naapurin kaima), joka miehensä kanssa laskeskeli, ettei miehen kannata mennä töihin, kun tukina saa lähes saman ja olla kaiken lisäksi kotona. Ja jos vielä yhden lapsen tekee, niin saa soskusta taas hieman enemmän. Turha varmaan sanoakaan, että kyseessä nuoret ihmiset, joilla kummallakaan ei ole koulutusta saati työpaikkaa, lapsia sitten senkin edestä. Enkä ole kateellinen, vaan ylpeä siitä että itse omillamme ollaan pärjätty.

Itse olen 7-henkisestä perheestä, ja aina opetettiin elämään niin, ettei "kerjuulle" lähdetä. Silloin se oli hävettävä asia, jos sossuun joutui asioimaan.

Lapsia on 7 joista 6 asuu kotona ja vanhin täyttää just 17 v. Elikkä saan kelata 5 lapsen lapslisät ja kodinhoidontuen ja 1,4 alkaen toi elatuki siirtyy sinne eli 2 lapsesta saan senkin sieltä.
Sossusta ei mitään saada.

Yhteistyössä