G: kenellä on silmälasit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mitäs siittä olis ku lasit sain... taisin ekaluokalla olla eli 7 vee ja nytten oon 35 vee.. jotenka 28 vuotta oon lasien onnellinen omistaja ollu. näkökyky ko lepakolla, oikeessa -11,25 ja vasemmassa -9,50 :D hyvin mielenkiintosia ovat ne aamut jolloin huomaan että oon unissani kävelly ja lasien ettimiseen menee hetki :laugh:

:o :o Oho! Siis mulla on ihan selvästi näkö huonontunut ja siksi tietty nuo lasit sainkin. Ja mulla on toisessa -0,5 ja toisessa -0,75.

Voin vaan kuvitella miten vähän sä näet ilman kakkuloita =)

no sanottaisko näin että jos ei kakkuloita oo päässä niin lyhtytolppaan törmätessäni anteeksi siltä pyytelen :D :laugh:

mitäs siittä olis ku lasit sain... taisin ekaluokalla olla eli 7 vee ja nytten oon 35 vee.. jotenka 28 vuotta oon lasien onnellinen omistaja ollu. näkökyky ko lepakolla, oikeessa -11,25 ja vasemmassa -9,50 :D hyvin mielenkiintosia ovat ne aamut jolloin huomaan että oon unissani kävelly ja lasien ettimiseen menee hetki :laugh:

Oho :o Mulla on toisessa -3,5 ja toisessa -3,75 ja tuntuu että oon kyllä tosi sokee ilman laseja.

Niin joo haluan kertoa yhen jutun.Olin nuorempana optikolla ja mulle oltiin pantu ne ihme tipat silmään,tuntui että oon puoli sokeana siinä penkillä ja kaks tyttöä rupatteli siinä silmälaseista.Millaset ne on jne.Ja tuumi sitten:sanotaanko niin että kaikilla herkuilla!Olin tippua penkiltä ku kuuntelin että ei helevetti,silmälasit jotka on kaikilla herkuilla ja ite en voi niitä sietää ja toivoisin että niitä ei ois ollenkaan :headwall: oikeita tyylilyylejä ne kyllä oli,hyvä että ees joku näkee lasit positiivisina :D

Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
Mua niin huvittaa tuo mun profiilikuva. Ei vaan voi mitään että rillit päässä mä näytän n. 40-vuotiaalta nipottajalta :D .

Niin tuli mieleen että monellako on kakkulat jo käytössä ja milloin oot saanut? Mulla tuli ilmeisesti vanhenemisen kunniaksi, eli 30-vuotiaana...

eikä me 4-kymppiset mitään nipottajia olla...!!!
mie sain ekat plussalasit muistaakseni 36-vuotiaana näyttöpäätetyötä varten... nyt on jo ikänäkölasit käytössä (samaa vahvuutta kuin omilla vanhemmillani).

:laugh:

Eikun siis MÄ näytän itseäni 10 vuotta vanhemmalta (eli 40-vuotiaalta) JA nipottajalta :D .

Mua niin huvittaa tuo mun profiilikuva. Ei vaan voi mitään että rillit päässä mä näytän n. 40-vuotiaalta nipottajalta :D .

Niin tuli mieleen että monellako on kakkulat jo käytössä ja milloin oot saanut? Mulla tuli ilmeisesti vanhenemisen kunniaksi, eli 30-vuotiaana...

mie sain ekat plussalasit muistaakseni 36-vuotiaana näyttöpäätetyötä varten... nyt on jo ikänäkölasit käytössä (samaa vahvuutta kuin omilla vanhemmillani).

Eikun siis MÄ näytän itseäni 10 vuotta vanhemmalta (eli 40-vuotiaalta) JA nipottajalta :D .

No kun mä vaan ajattelin että sä luulet mun olevan joku ikärasisti :D . Että kun tulee 40 mittariin niin alkaa nipottajaksi :ashamed: :whistle:

mulla.just maanantaina sain uudet kun poika rikkoi edelliset.. mä digaan näistä kakkuloista.ne on niin sirot ja jos haluaa olla ilman joskus niin laitan piilarit..

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:

Oho :o Mulla on toisessa -3,5 ja toisessa -3,75 ja tuntuu että oon kyllä tosi sokee ilman laseja.

mie tekisin mitä vaan että saisin näköni tuolle tasolle vielä joskus :o :D

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:
Niin joo haluan kertoa yhen jutun.Olin nuorempana optikolla ja mulle oltiin pantu ne ihme tipat silmään,tuntui että oon puoli sokeana siinä penkillä ja kaks tyttöä rupatteli siinä silmälaseista.Millaset ne on jne.Ja tuumi sitten:sanotaanko niin että kaikilla herkuilla!Olin tippua penkiltä ku kuuntelin että ei helevetti,silmälasit jotka on kaikilla herkuilla ja ite en voi niitä sietää ja toivoisin että niitä ei ois ollenkaan :headwall: oikeita tyylilyylejä ne kyllä oli,hyvä että ees joku näkee lasit positiivisina :D

no se on pakko asennoitua nuin ko ne on miltei liimattu päähän kiinni... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Miimari-84:

no se on pakko asennoitua nuin ko ne on miltei liimattu päähän kiinni... :whistle:
Joo en määkään ilman laseja voi olla,näen minä sentään jotakin etten ihan sokea oo mutta mulla on hajataittoa ja toisessa silmässä on (olikohan se nyt piilokarsastusta) toinen silmä kattoo leipää ja toinen kallaa :D Mutta silti minä en oo niihin täysin tottunut ja tuskin totunkaan ku en voi oikeasti sietää niitä yhtään.Se laser-leikkaus ois unelmien täyttymys,voikohan sitä kaikille näkö jutuille tehä??Melko kallista se on mutta luulisin että tulee loppujen lopuksi halvemmaksi mitä silmälasit ku nekin pitää uusia aina silloin tällöin ku näkö muuttuu jne.
Ai niin,on mulla lasit ollu jo vissiinkin 10v.

Mä sain lasit seiskalla. Sillon ne oli jumalattoman isot ja metallisankaiset... Yöks. Nyt vasta muutama vuosi sitten ostin tälläiset "aikuisten" lasit.

Ja enhän mä näytä vielä kolmikymppiseltä, enhän? :ashamed:

:wave:

Miul on lasia teijän kaikkien puolesta. Taisin joskus ekaluokalla saaha lasit ja ne muutes oli paaaaaksut :o Nykyään onneksi linssit on ohentunneet huomattavasti...

Muoks. Ei ku kahohan, ohan Nyynälläkii näkö sammaa luokkaa ku miulla, miul vuan plussaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:

Miul on lasia teijän kaikkien puolesta. Taisin joskus ekaluokalla saaha lasit ja ne muutes oli paaaaaksut :o Nykyään onneksi linssit on ohentunneet huomattavasti...

mikkä siulla on voimakkuuet? kahotaan kumpi on sokkeempi :D

Just hokasin, että oha siulkii kunnon rillit - näin huono näkö miul on :kieh:

Sie taijat sittenkii pistee paremmaksi. Miul on plussanäkö ja huonompi silmä taitaa olla tällä hetkellä jottai +8 luokkaa, jos en ihan viärin muista.

Just hokasin, että oha siulkii kunnon rillit - näin huono näkö miul on :kieh:

Sie taijat sittenkii pistee paremmaksi. Miul on plussanäkö ja huonompi silmä taitaa olla tällä hetkellä jottai +8 luokkaa, jos en ihan viärin muista.

no joo... mutta +8 peittoaa kyllä mennen tullen -11... on ne sen verta kunnioitettavan paksut keskeltä :o luojalle kiitos tosiaan nykytekniikasta ja ohkasista linsseistä!

Yhteistyössä