G: Kenelle kertoisit mielialalääkityksestäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niisku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Niisku"

Vieras
Itse sain tänään reseptin, ja ajattelin kertoa miesystävälle ja ehkä siskolle ja äidille. En haluaisi kertoa kenellekään, mutta minusta on reilua, että he tietävät, miten minulla menee.

Ja tiedän, ettei masennusta ja lääkitystä tarvitsisi hävetä, mutta kun hävettää vaan. : /

No ainakin noille mitä mainitsist. Ihan jo siksi että osaavat hieman seurata miten lääkeet sinuun vaikuttaa, sitä kun ei aina itse huomaa.

Mun mies oli mun paras tuki ja järjenääni kun taistelin itseni vaikeasta masennusesta terveeksi. Itsellä meni eim. lääkeisiin joskus toivo, mutta mies näki asian ulkopuolelta toisin. Hän huomasi ne pikkuhiljaa tapahtuneet muutokset mun mielialassa, ihan jo arkisissa puheissa...itse en niitä olisi huomannut, mutta kun hän kertoi mulle kuinka paljon positiivisemmin aloin hiljalleen puhua niin usko lääkeiiin (ja terapiaan) pysyi yllä. Toki järjellä kun pysähdyin miettimään, itsekin huomasin muutoksen. Mutta tunteiden vallassa sitä ei ole niin helppo nähdä ilman toisen apua.

miehelleni ja vanhemmilleni. luultavasti myös siskolleni.
meillä on läheiset välit,hyvinkin läheiset.
tällähetkellä mulla ei ole sellaista ystävää johon luottaisin niinpaljon. paras ystäväni petti mun luottamuksen,enkä luota häneen enää.