G: Koska siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mindimandi=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
3 viikon iässä. Nukuin paljon paremmin kun jokainen ähinä ei kuulunut, vaan vasta oikea nälkä. Imetys makuulla ei onnistunut, joten menimme yölläkin olohuoneen sohvalle.

Meillä siirtyi 2-viikkoisena. On niin kova äheltämään ja ääntelemään ja huitomaankin unissaan, että perhepeti ei oikein ollut hyvä ratkaisu ja makkarin parisängyn vieressä ollut pikkusänky myös huono vaihtoehto. Parhaat unet tullut kaikille sitten kun vauva siirtyi omaan huoneeseen, josta kuuluu kaikki äänet kyllä meidän huoneeseen mutta ei niin selkeästi kuin jos nukkuis samassa huoneessa.

Meillä siirtyi omaan huoneeseen 4kk ikäisenä, kun muutimme isompaan asuntoon. Omassa sängyssä on nukkunut alusta asti. En ole koskaan tykännyt imettää vieressä, koska pelkäsin aina että nukahdetaan siihen molemmat ja sitten vauva ei koskaan opi nukkumaan omassa sängyssä =) joten yöllä on herätty kiikkutuoliin syömään.

Mun mielestä omaan huoneeseen siirrytään nimenomaan olosuhteiden mukaan - eikä siihen ole mitään oikeaa ikää. Lähinnähän on kyse siitä mihin asti äiti jaksaa yöllä ravata, jos tarve vaatii.

Meillä muksu oli 10 kk, kun siirrettiin omaan huoneeseen. Vaikka meillä nukkumaan meno on ollut aina suht helppoa, niin silloin se muuttui vieläkin helpommaksi. Omassa huoneessa ei tullut yhtään protestointia eikä kiukkuilua, jota oli aikaisemmin hiukan esiintynyt. Suurimmat sopeutumisvaikeudet olivatkin lähinnä äidillä... ;)

Meillä siirrettiin eilen, poika on 1v4kk. Omassa sängyssään on nukkunut aina, mutta meidän huoneessa. Levoton nukkuja ollut pienestä asti, joten ajatus siitä, että pitäisi aina raahautua toiseen huoneeseen, kun poika vinkuu, on ollut ylivoimainen. On niin helppoa vaan nousta sängystä, kumota poika makuuasentoon, työntää tutti suuhun ja kaatua itse takaisin sänkyyn. Nyt kuitenkin olen menossa kuukauden päästä töihin ja pitää alkaa heräillä kellon kanssa, niin parempi saada poika omaan huoneeseen.

Saa nyt vaan nähdä, jääkö ratkaisu pysyväksi, kokeillaan jonkun aikaa ainakin. Viime yönä heräsi parin tunnin unien jälkeen ja siitä alkoi hirveä paniikkihuuto, johon ei meinannut auttaa mikään. Loppuyön nukkui onneksi suht hyvin, kerran kävin kumoamassa takaisin nukkumaan.

Meillä esikoinen siirtyi omaan huoneeseen jatkettavaan lastensänkyyn 2vuotiaana ja pikkukakkonen saisi siirtyä nyt jo 6kk iässä jos vain olisi ylimääräinen huone. Tämä kakkonen on niin herkkäuninen, että häiriintyy pienistäkin äänistä (isin kuorsauksesta, herätyskellosta, isin töihin lähdöstä yms) siksi uskon, että nukkuisi paljon paremmin omassa huoneessa (=omassa rauhassa). Mutta uusi talo on vasta alkutekijöissä eli vuosi pitää vielä odotella omaa huonetta...

Esikoisen ollessa viisi kuukautta siirtyivät vanhemmat olohuoneeseen.. Ja siitä sitten alkoivat paremmat yöunet kaikilla.

Kaksoset siirtyivät omiin huoneisiinsa tuossa kolmen kuukauden tietämillä.

Poika siirtyi omaan huoneeseen 8 kk iässä. Hän on nukkunut ja nukahtanut siellä ihan samalla lailla kun meidän huoneessakin. Huoneet on ovet vastakkain käytävän molemmin puolin ja pidetään ovia öisin auki, joten äänet kuuluu.

...vauva nukkui alusta saakka omassa sängyssä ja omassa huoneessaan, tosin minä nukuin siellä hänen kanssaan vierassängyssä :) Tytön ollessa 5-viikkoinen muutin takaisin omaan sänkyyn... Siihen ikään heräsi enään kerran yössä syömään, joten ns. ravaaminen oli helppoa, ja minusta tuntui, että meidän kaikkien yöuni parani sen myötä. Parin kuukauden iässä ei sitten juurikaan enään heräillyt yöllä syömään. (mutta minä kuitenkin jostain käsittämättömästä syystä valvoin -"kivaa")
Itse olen ollut aina älyttömän(?) huono nukkumaan joten perhepedistä ei olisi tullut mitään, ja joskus kun koetettiin kokeen vuoksi nukkua päikkärit kimpassa niin lapsi huusi niin kauan kunnes pääsi omaan sänkyynsä. Eipä tainnut hänkään haluta nukkua äitinsä kanssa :)

5kk iässä. Muutettiin uuteen kotiin, ja lapsi sai oman huoneen. Nukkunut kokonaiset yöunet 2,5kk alkaen. Suosittelen!
Nykyään tyttö 1v.6kk ja menee "itsekseen" nukkumaan. Nostan sänkyyn, mutta ei tarvi heilua tytön vieressä koko iltaa, kun rupee nukkumaan itekseen. Mihin pienenä totuttaa, niin siitä on vaikea päästä irti..

Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 6kk iässä. Silloin vielä orjallisesti mentiin neuvolan ohjeiden mukaan ;O) nukkui yönsä 3,5kk iästä lähtien eikä siirtyminen vaikuttanut uniin.

Kuopus siirtyi lastenhuoneeseen n. 1v2kk iässä kun alkoi nukkua yönsä =yösyönneistä/heräilyistä oli päästy eroon.

Yhteistyössä