G: Kotitöitä joita ette ole ikinä tehnyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Törkeä vuokralainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Mä en ollut koskaan pessyt/pyyhkinyt lattialistoja, en ollut edes tajunnut että niin kuuluu tehdä ennenkuin sattumalta kuulin kaverin äidiltä moisesta.. Sitten jynssäsin niitä maha pystyssä viime kesänä ajatellen tulevia ristiäisiä... :ashamed:

:laugh: kait teillä kaikki vieraat sitten yhteen ääneen ihaili, et onpa kiiltävät lattialistata :D

Minä en ole todellakaan mikään siivousintoilija, mutta kaikkia noita on tullut tehtyä...olen jopa mankeloinut (kotona meillä ei kyllä ole mankelia ) ja joskus yrittänyt kattoa pestä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Alkuperäinen kirjoittaja Juures suikaleelle:
Kokeileppa pestä joskus ovet :) meillä ne ainaki on ihan täys pikku sormenjälkiä aina ja kahvojen lähistöltä myös likaiset vaikka n. Joka viikko ne pesen. Seki toki varmaan vaikuttaa et meidän ovet on valkoiset ja niissä näkyy joka ikinen pieni sormenjälki heti... Samoin ku keittiön kaapeissa. Raivostuttavaa mut tuleepa pestyä :D

Keittiökaapistojen ovet olen muutes muutaman kerran pyyhkässyt, ihme ja kumma :D Vaan meilläkin on valkoiset väliovet, ilkeenköhän mennä ees kattomaan niitä lähempää :ashamed:

Äh. Joutuukohan tässä ovien siivoukseen ennen pääsiäistä :headwall:

eiköhän tuo seuraava pääsiäinen mene ilman ovien pesuakin. En mäkään siis kylässä esim. Tutki onko ovissa jälkiä. Ihan sama se mulle on. Et en tiiä miks sanoin et kokeileppa, ku jos sä viihdyt ilman pesua niin eihän sun tarvitse :)

mut jos joku kaipaa vinkkiä niin mä oon kokenu helpoimmaks et ostan kaupasta suihkepullon jossa on pesuainetta jota vaan suihkutetaan pinnalle ja pyyhitään luutulla. Ei tarvi huuhdella. Tai kai tuota voi itsekin laimentaa suihkupulloon. Voi itku mua alkaa itkettää tää siivous keskustelu. Nimittäin eilen siivosin koko hiton päivän ja nyt on keittiön lattia täynnä paskaa. Mitä hyötyä siivoamisesta oikeastaan ees on? Jos haluu siististi elää niin näköjään pitäis joka päivä olla luutu kourassa.

Mä en ole pessyt kattoa (rappaukset lähtee) enkä lattialistoja. En ole pessyt uuniakaan. Enkä koskenutkaan lattiakaivoihin tai lavuaareihin. Mattojakaan en ole käyttänyt ulkona ja kopistellut. En myöskään ole pessyt väliovia, keittiön kaapistot kylläkin.

Sisällä olen kyllä tehnyt kaikkea. Mutta jos saa talon ulkopuolelle mennä, niin rännejä en ole ikinä putsannut. :p

Mut oikeesti, mun mielestä on käsittämätöntä että joku ei ole ikinä pessyt uunia tai ovia.. :x Teettekö ruokaa p*skasissa uuneissa?

Ei tullu vastaan mitään, mitä en ois joskus tehny... Nykyään kyllä mies hoitaa noi hajulukot ja tuuletusräppänät, kun on niin ällöjä, mutta sitäkin tein silloin ku yksin asuin. Ovet pesin just, täytyyhän ne pestä! Pari kertaa vuodessa kunnolla ja tarpeen tullen pyyhitään nihkeellä... Ja uunikin pitää pestä, aina kun on likanen...

Kaikenlaisia kotitöitä on opittu tekemään, kaikista ei kuiten nauti, mutta pakko tehdä.
Meillä ei olla jaoteltu ukon kans mitkä työ kuuluis hänellä tai mitkä mulle...
Hajulukot, rännit,tuuletusräpsyt,suodattimien vaihdot imuriin/iv koneeseen, autorempat/renkaan vaihdot on ihan tuttuja ja pakollisia hommia sillon kun toinen "osakas" on muissa töissä.
Meillä kans tenavat on opetettu hoitamaan ainakin oman huoneensa järkkäys ennen oikeeta siivousta ( pikkasia vielä), pölyjen pyyhintä on näköjään meillä vanhemman heiniä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Putsannu lattiakaivoja tai lavuaarien hajulukkoja, ne on miesten hommia meillä :D

Meinasin jo vastata ettei sellaista työtä olekaan, mutta onpahan näköjään. TOsiaan nuo viemäri ja hajulukko hommat on miesten työtä...saa ukko ihan rauhassa siellä yökkiä.

Jos nää on kotitöitä: en oo leiponut piparitaikinaa enkä tehnyt koskaan itse täytekakkua. Inhoan leipomista ja tulin tossa ajatelleeksi, että mitä siitä sitten jos haen täytekakun leipomosta koko elämäni ajan. Sanon sitten 80v. etten ole koskaan leiponut täytekakkua.

Mä en kyllä keksi mitään! Kattojakin oon pessyt, tosin töissä vaan, mutta emmä kyllä kotona semmosta tekiskään.

Ehkä noi kinkunpaistot ja kalanperkaamiset voisi sitten mainita. Mutta meillä ne ei ole kotitöitä; ei sellaista kukaan muukaan tee....

Yhteistyössä