G: Kuinka monta vuotta vanhemman ja nuoremman kanssa voisit seurustella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mistäköhän se johtuu, että naiset harvemmin ottavat paljon nuorempaa miestä, mutta miehet taas suosivat nuorempia naisia? Ja näin menee siis jo ihan nuorillakin miehillä. Mun 25-28-vuotiaista miespuolisista ystävistä joka ikisellä on ainakin 2-3 vuotta nuorempi tyttöystävä. Kolmekymppisillä kavereilla taas alkaa olla jo viiski vuotta nuorempia heiloja.

mua häiritsis olla yhtään nuoremman kanssa, se vaan on sellanen juurtunut käsitys mulla, että nainen on miestään nuorempi (ja lyhyempi, ohkasempi jne.)

Oon 25vee kohta ja julkisesti voisin olla ehkä n. 10 vuotta vanhemman kanssa. "Salassa" tai silleen, meinaan etten esim. isälleni esittelis, ehkä 20 vuotta vanhemmankin kanssa. Ja niin vanhan kanssa en olis sillälailla vakavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja intu:
Mistäköhän se johtuu, että naiset harvemmin ottavat paljon nuorempaa miestä, mutta miehet taas suosivat nuorempia naisia? Ja näin menee siis jo ihan nuorillakin miehillä. Mun 25-28-vuotiaista miespuolisista ystävistä joka ikisellä on ainakin 2-3 vuotta nuorempi tyttöystävä. Kolmekymppisillä kavereilla taas alkaa olla jo viiski vuotta nuorempia heiloja.

Varmaan siinä on se, että miehet on yleensä lapsellisimpia kuin naiset. Toki myös perinteinen "oletus", että miehen kuuluu elättää perhe eli tienata nyt vähintään saman verran kuin nainen tai monelle miehelle olisi ihan kova paikka jos naisella paljon isommat tulot. Moni ajattelee myös niin, että jos nainen on vanhempi niin ikäero on "väärinpäin".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Varmaan siinä on se, että miehet on yleensä lapsellisimpia kuin naiset. Toki myös perinteinen "oletus", että miehen kuuluu elättää perhe eli tienata nyt vähintään saman verran kuin nainen tai monelle miehelle olisi ihan kova paikka jos naisella paljon isommat tulot. Moni ajattelee myös niin, että jos nainen on vanhempi niin ikäero on "väärinpäin".

No en mä tiedä, että onko se nyt oikeasti kova paikka normaalille miehelle, jos nainen tienaa enemmän. Eikä miehet nyt minusta lapsellisempiakaan ole, en ole ainkaan havaiinut sellaista. Tietysti nuorella iällä erot voi korostua enemmän. Esim. juuri kotoa opiskelemaan muuttanut poika ja omillaan asunut ja opiskellut tyttö. Mut 25-vuotiaalla miehellä ja 30-vuotiaalla naisella ne erot on jo tasoittunut.

Ehkä se elämäntilanne ratkaisee enemmän.

En yhtään nuoremman missään nimessä kuin itse, joskus olin ja voi hyvä päivä sentään... Ei se reilusti vanhempi kyllä mikään sen parempi ollut (12v vanhempi), joten 2v vanhempi mies on aika sopiva, ja näin on nyt :)

Mun mies on mua 5 vuotta nuorempi, oli 18 v. kun alettiin seurustelemaan. Mulle se oli silloin kovempi pala kuin miehelle, tavallaan mua hävetti olla niin nuoren kanssa.

Nyt on 14 vuotta yhteistä elämää takana, kaksi lasta. Mies oli 21 kun esikoinen syntyi. Itse asiassa myös serkullani on häntä nuorempi mies, ja tyokaverin mies on häntä 16 vuotta nuorempi.

Meni vähän ot.

Ei mun mielestä sitä voi etukäteen 'päättää'.. Olen nyt 15 vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa vaikka en tod. olis osannut aiemmin ajatella et kävis näin. Sit kun se sattuu kohdalle niin tuskin kauheasti miettii ( paitsi tietty jos toinen on esim. alaikäinen tai jotain :) )

Yhteistyössä