G: kuinka paljon omaa aikaa viikossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jaanuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jaanuska

Vieras
Elikkäs kuinka paljon teillä äitinä on ns. omaa aikaa viikossa? Tällä hetkellä muutaman vuoden kotona olleena toivoisi hieman enemmän ns. omaa aikaa olla ihan itsekseen ajatuksissaan ilman, että lapset on kyselemässä ja touhuumassa. Mies on kiinni töissä, joten tuntuu välillä, että oon lähes yksinhuoltaja. viikossa pystyy ehkä tunnin istumaan sohvalla ja lueskelemaan kun mies on ulkona lasten kanssa, muuten on täys härdelli päällä koko ajan.

Niin paljon kuin vaan haluan. Eli aina kun mies ei ole töissä/koulussa, on mulla mahdollisuus lähteä jonnekin. Ja monesti mies lähtee lapsien kanssa pihalle että saan olla hetken ihan yksin. :heart:

Kyllä mä sitä oikeastaan saan niin paljon, kuin tahdon.
Mies katsoo lapsia iltaisin, jos menen salille tai lenkille.
Mummot ottaa lapsia tosi usein hoitoon, että pääsen kuntoileen tai muuten oleileen vähän aikaa itekseni. Että mie en voi valittaa sen suhteen...

Ei ole yhtään.Ihan kaiken hoidan yksin.No kai joku laskisi tämän ajan kun muksu hetken nukkuu,mutta mun mielestä tätä ei voi laskea,silloinkin tehtävä jotain kotihommia kun ei toinen jaloissa + odotella että herää.Mun tilanne ainakin pahempi kuin monella yh:lla jolla normi välit exään,heillä sentään on lapsi isänkin huolehdittavana joskus yms.

en osaa sanoa, oon laittanut miestä vaunuttamaan vauvaa muutamana päivänä.on tunnin kaks pois kotoa ja oon käyny töissä keikalla kahtena päivänä. mut sellaista löhöaikaa ei ole, oon aina kärppänä vahtimassa mitä tapahtuu. tai sit siivoilen tms. oon muutaman kerran saanu väsyitkuraivarin ja se auttaa =)
niin lisään vielä että oon ollu niin kiinni vauvassa imetyksen takia yms.nyt vierotellaan ja pärjäävät hyvin. lapsi ei pulloa huolinu ikinä.

Ei ole mitään kiintiötä, menen jos tykkään. Mies kyllä lasten kanssa pärjää, on aina pärjännyt. Mun henkireikä on rullaluistelu, ystävän kans pyyhkästään 15-20km lenkkejä monta kertaa viikossa. Siinä sitä tuulettuu ja saa juoruta naisten juttuja =)

niin ja aikaa olen kyllä vaatinut mutta ukko ei anna,se tekee mitä tahtoo.kyllä varsinkin illalla itsellä on pinna kireellä kun ei oo ees vessaan päässyt yksin tms.ja lapsi vaatii ja itseä väsyttä yms.

Alkuperäinen kirjoittaja 000:
niin ja aikaa olen kyllä vaatinut mutta ukko ei anna,se tekee mitä tahtoo.kyllä varsinkin illalla itsellä on pinna kireellä kun ei oo ees vessaan päässyt yksin tms.ja lapsi vaatii ja itseä väsyttä yms.

kuulostaa niin tutulta... Toi on älyttömän stressaavaa kun lapset vuorotellen käy oven takana kun yrittää itte olla vessassa... Vaikka ne onkin tosi ihanii välillä kaipais niin sitä hiljaisuutta edes hetkeks...

me aikoinaan tapeltiin tuosta paljonkin miehen kanssa. lopulta tehtiin sopimus, että molemmilla on yksi vapaailta/päivä viikossa, jolloin toinen huolehtii lapsista kotona ja toinen voi sitten tehdä mitä huvittaa. toimi pitkään ihan hyvin, kunnes sitten syntyi tää kuopus ja mä olen siinä edelleen melko paljon kiinni. en voi siis montaa tuntia olla putkeen pois, mutta jotenkin yritetään sumplia miehen kanssa, että molemmat saa suunnilleen yhtä paljon vapaata. mies voi olla pidemmän aikaa kerrallaan pois ja mä saan sitten useamman lyhyen vapaahetken viikossa, kun käyn vaikka lenkillä, pyöräilemässä tai jotain.

No mulla on muutama tunti päivässä omaa aikaa... Lapsia on toistaiseksi vain yksi, eri juttu tietysti olisi jos mukuloita olis useampi. Tyttö nukkuu 1,5-2 tuntia päikkäreitä ja menee illalla jo seitsemän jälkeen yöunille, joten kyllä sitä aikaa ihan mukavasti jää...

Päikkäreiden aikaan n.2h ja illalla.
Mutta totta tosiaan, ei se hirveesti ihan omalta ajalta tunnu,
kun iltaisin varsinkin on vain kotona pysttävä kun lapsi nukkuu.
Mutta mumma pelastaa välillä viikonloppuisin, hätistää mut ulos
tuulettumaan. :heart:

omaa aikaa on tällä hetkellä ylin kyllin, mutta se ahdistaa nyt enemmän, kun ei pääse irrottautumaan näistä kotiympyröistä ollenkaan, kun on ollu koko kesän ajan niin paljon ylimäärästä hössötystä, niin ei oo päästy edes päivän mittaselle lomareissulle... tekis hyvää kun pääsis käymään jossakin muualla, enkä tarkota että yksin vaan ihan joko miehen kanssa tai vielä mieluummin perheenä koska lapset alkaa olla sen ikäsiä että ne ei enää mukana kulje juuri minnekään...juu meni vähän ot,tiedän ...*nolo*

Mulla illat on omaa aikaa, siis kun lapset on saatu nukkumaan.Lähden lenkille tai teen sit rauhassa kotitöitä. Musta kotityötkin on ihan okei, jos saa tehdä rauhassa! Noin kerran parissa viikossa vietän laatuaikaa omien kamujeni kanssa ilman skidejä. Yhteinen aika miehen kanssa ilman lapsia on myös tärkeää, aika harvinaista herkkua kylläkin.. =)

vai että omaa aikaa.. :laugh: . no päivisin tämä pari tuntia, kun typy nukkuu (nytkin kyllä pitäisi tiskata ja silitellä verhoja ja laittaa pyykkiä ) ja iltaisin ehkä pari tuntia, kunhan pieni on yöunilla.. silloin yleensä vaan makaan reporankana sohvalla tai kömmin neidin viekkuun nukkuu.

Yhteistyössä