G: Kuinka paljon suurimmillaan kohdunsuu auki ennen kuin synnytys oikeasti käynnissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli siis kuinka paljon ootte kuulleet, että kohdunsuu voi olla auki ennen kuin synnyttäjä kokee synnytyksen olevan oikeasti käynnissä? Ymmärrättekö kysymyksen? Siis jos on esim. supistellut pari viikkoa epäsäännöllisesti tms..

Mä tunnen ihmisen, jolla on ollut 4 cm auki viikkoa ennen synnytystä, mutta se ei kai vielä ole mikään ennätys tosiaankaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla oli tästä toisesta 6 cm.

Ja ekastakin oli 4 cm jo kuukausi ennen synnytystä.

Huh. Syntyikö sitten lopulta nopeasti?

Eka syntyi 5 tunnissa, toisesta vartti säännöllisiä supistuksia ennen ponnistusta :D
Alle 2 tuntia ehdin olla sairaalassa.

Miten tajusit lähteä kakkosesta kuitenin 2 tuntia ennen sairaalaan? Alkoiko siis supistella eri tavalla kuitenkin vai menikö vedet? Yleensähän neuvotaan odottamaan säännölllisiä supistuksia kotona, mut joo, ei sun...

Mulla oli tästä toisesta synnytysvastaanoton käyrillä maatessa 5 cm auki. Käyrälle pääsyä odotellessani supistukset olivat aika napakoita, mutta olin ihan varma, että laittavat mut kotiin ieltä vielä. Toisin kuitenkin kävi: käyrältä päästyäni passittivat suoraan synnytyssaliin ja alle 2h päästä oli tyttö maailmassa :heart:

Mulla oli tästä toisesta 6 cm.

Ja ekastakin oli 4 cm jo kuukausi ennen synnytystä.

Huh. Syntyikö sitten lopulta nopeasti?

Eka syntyi 5 tunnissa, toisesta vartti säännöllisiä supistuksia ennen ponnistusta :D
Alle 2 tuntia ehdin olla sairaalassa.

Miten tajusit lähteä kakkosesta kuitenin 2 tuntia ennen sairaalaan? Alkoiko siis supistella eri tavalla kuitenkin vai menikö vedet? Yleensähän neuvotaan odottamaan säännölllisiä supistuksia kotona, mut joo, ei sun...

Mulla tuli vihreät lapsivedet niin lähdettiin saman tien "tarkistukselle" Vielä sairaalassa kuvittelin että lapsi syntyy viimeistään parin päivän päästä.

Mulla oli tämän kolmannen kanssa supistuksia aika säännölliseen ja lähdin sairaalaan. Olin 4cm auki, mutta koska supistukset loppui käyrällä, niin laittoivat vielä kotiin.

Vuorokautta myöhemmin alkoi sitten taas supistella. Supistukset ei taaskaan ollut säännölliset, mutta olo niin kamala, että vastoin kätilöiden ohjeita lähdin sairaalalle. Ehdin olla tarkkailuhuoneessa n 5 min kun lapsivedet meni. Sitten kätilö ja mies sai lähes kantaa minut synnytyssaliin ja 25 min myöhemmin poika oli jo maailmassa.

no mä olin 2 cm auki kun mentiin tarkistamaan tilanne. säännölliset supistukset oli ollu jo jonkin tovin ja sinne reissulle jäin.

Synnytys itessään ei kyllä juurikaan edistyny ennenkuin puhkaistiin kalvot, mutta sitten se olikin menoa :D

Yhteistyössä